HEKSENJACHT KAPPA

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Goede avond,

Het is bijna twee dagen geleden dat ik mijn laatste post heb gemaakt, waarin ik naar mijn mening een hoop argumenten vanuit de GO ontkracht door naar feiten te kijken. Zeker deze met betrekking tot het 'dogen' van bepaalde regels, of juist niet. Er is daar niet meer op gereageerd, maar vervolgens wordt er wel in het volgende gezegd.

--------------------
    Dat er spelers zijn die zelf maar denken dat iets gedoogd wordt,

Ik leg niemand op om het met mij eens te zijn. Maar ik vind het bijzonder jammer, en ergens ook wel laf, om niet te reageren op mijn post maar vervolgens wel het argument opnieuw gebruiken. Ga dan in dialoog. Maar het is bijzonder logisch waarom dit werd gedacht.

---------------------------
    Wederom verbaasd het mij dat de fouten die de spelers zelf maken, neer worden gelegd als fouten van het team.
    Nog zo'n voorbeeld. Ik heb volgens mij vrij helder onderbouwd waarom onbedoeld een bepaalde omgeving is gecreëerd met bepaalde gedachtes over de regels als gevolg van mindere controle vanuit het GO. Zijn de spelers daarom heilig? Absoluut niet en wij pleiten daarom ook niet voor het verwijderen van alle bans. Waar wij wel voor pleiten is heldere communicatie in soortgelijke situaties en een nieuwe blik op de uitgedeelde straffen. Omdat marginaal getoetst deze onevenredig zijn met de situatie waar we momenteel mee op Kappa mee kampen.

-------------------------------
    Dat er radiale stappen zijn genomen ... ja ... maar dan mag je niet vergeten dat er ook spelers de dupe ware onder het eerdere "toelaatbare" spelwijze.
    Maar ik, henkzor en vele andere praten niet vanuit die spelers die gebanned zijn. Beter gezegd, wij zijn voor het merendeel spelers die juist nog mogen spelen. Maar wij maken ons wel zorgen over de enorme impact die dit alles gaat hebben op Kappa. Ja, ik was zeker een van de 'gedupeerde'. Maar een wereld zonder spelers is al helemaal geen feest. Daarmee zeg ik niet: ''deel geen straffen uit,'' maar doel ik op maatwerk straffen. Daarvoor verwijs ik je echter naar mijn eerder betoog.

Om af te sluiten, ik vond het tot voor kort een goed gesprek zo op het forum. Echter het feit dat mijn post(s) compleet genegeerd worden, vervolgens erover heen wordt gepraat brengt mij een beeld van teweeg van onprofessionaliteit. Daarnaast heeft DeGods eerder gezegd dat '' er werd gelezen om te reageren, niet om te praten.' In een eerdere post was ik het hier niet mee eens, maar dit gevoel begin ik ook te krijgen.

Laat het niet zo ver komen.

Helvon
  • Het topic is getiteld HEKSENJACHT KAPPA, maar het lijkt hier eerder te gaan over Heksenjacht Team?

Als jullie in dialoog willen treden om tot bepaalde oplossingen te komen, dan lijkt het me eerder zaak een ticketje aan te maken en dit via de juiste kanalen te doen?
    Het enige wat hier gebeurd is een hoop verwijten naar elkaar, en daarmee doe je de community (waar er hier gretig over gesproken word) tekort.

En voor zover ik weet gaat het team niet over de strafmaat maar ligt die vast en is die bepaald door GF zelf, als je deze graag ziet veranderen dan zou je moeten weten dat al dit forum gepleit niets zal helpen, maar een ticketje met een officiële 'klacht' of hoe je het ook wilt noemen veel verder zal geraken. (Is mijn opinie dan toch).
  • grafikos wrote:

Het topic is getiteld HEKSENJACHT KAPPA, maar het lijkt hier eerder te gaan over Heksenjacht Team?

Als jullie in dialoog willen treden om tot bepaalde oplossingen te komen, dan lijkt het me eerder zaak een ticketje aan te maken en dit via de juiste kanalen te doen?
    Het enige wat hier gebeurd is een hoop verwijten naar elkaar, en daarmee doe je de community (waar er hier gretig over gesproken word) tekort.

En voor zover ik weet gaat het team niet over de strafmaat maar ligt die vast en is die bepaald door GF zelf, als je deze graag ziet veranderen dan zou je moeten weten dat al dit forum gepleit niets zal helpen, maar een ticketje met een officiële 'klacht' of hoe je het ook wilt noemen veel verder zal geraken. (Is mijn opinie dan toch).

Ik val in herhaling, ik word er zenuwachtig van.
    de reden waarom we het langs deze weg doen is zodat IEDEREEN mee in discussie kan. Het gaat tenslotte om een ALGEMEEN probleem, een ALGEMENE bezorgdheid. We gaan geen 817686817 tickets aanmaken met dezelfdetekst/klacht/vraag. Ook gaan we niet één ticket aanmaken want dat heeft geenimpact. Daarmee: discussie op het forum.

Beste (S)GO's, MOD's, ANDEREN,...

Nogmaals vraag ik jullie aandacht op Helvon's post alsook het onderwep van dit topic.
    We zitten constant te wachten op feedback om dan weer gezeur te horen van "als jullie gaan wijzen met de vingers" blablabla of opnieuw posten jullie de regels hier en daar...

Als jullie volgende post weer iets is om jullie zelf goed te praten of in te gaan op eventuele beschuldigingen, post dan niet. DAAR GAAT HET NIET OM !!!

Ancalagon,

in vorige post gaf je aan dat jullie open waren voor discussie, eventuele veranderingen enz...
    Verspil je tijd niet met jezelf te verdedigen t.o.v. beschuldigingen en ga a.u.b. naar de main topic van deze thread.

Neem de tijd om even alles door te lezen, van post a tot z, haal het negatieve eruit (beschuldigingen, frustraties,... ) en je hebt, denk ik, een samenvatting van wat wij denken en vrezen. Waar wij ons zorgen om maken en waar we graag jullie aandacht op willen.

Laat al de rest opzij. A.u.b.

Mvg,
    Thegods

The post was edited 2 times, last by thegods ().

• grafikos wrote:

Het topic is getiteld HEKSENJACHT KAPPA, maar het lijkt hier eerder te gaan over Heksenjacht Team?
    Weetje, kan ik deze mening wel ergens accepteren. Maar je moet je afvragen wat het doel van dit topic was, om vervolgens te gaan kijken wat er uit is gekomen.

Het doel van de discussie was om bezorgdheid te delen en te snappen 'waarom' bepaalde beslissingen zijn genomen zoals ze zijn genomen. Het eerste gedeelte kwam al aan bod in de eerste post, het tweede gedeelte werd ook steeds helderder.

Vervolgens was ik het er, en met mij een hoop andere Kappa-spelers, het niet eens met de manier waarop de beslissing was genomen. Wij gaan daarom kritisch kijken naar de argumenten die zijn gebruikt. Zo werkt onze 21ste-eeuwse maatschappij toch? D.m.v. vragen en discussie tot een betere toekomst komen?

En alhoewel werd aangegeven dat een dialoog niet erg was, wordt er vervolgens niet op ons/mij inhoudelijk ingegaan op vele punten. Argumenten blijven herhaald worden terwijl wij, vanuit meerdere perspectieven bekeken, deze ter discussie stelde.

Vind je het dan heel raar dat wij op een gegeven moment gaan reageren op de manier van handelen vanuit het GO? Ik hoop daarom ook van harte dat ze of met een oplossing komen, zo niet een reactie waarom ze er niks mee gaan doen. Al is het maar omdat ik geloof in de goede bedoelingen vanuit het GO.

Maar onze maatschappij is niet makkelijk. Mensen kunnen kritisch zijn en daarop moeten we allemaal anticiperen, al is het maar door te zeggen dat je er niet op ingaat. Iets wat natuurlijk ook een beeld oproept, maar dat terzijde.

------------

grafikos wrote:

------------------

En hier ben ik het dus ook niet geheel mee eens. Wat we natuurlijk kunnen doen is, zoals thegods al zij, massaal allemaal tickets gaan sturen. Gevolg is dat het GO 10x het zelfde antwoord moet geven. Vervolgens worden vele reacties toch naar elkaar doorgestuurd. Want Kappa heeft echte groepen, en dan gebeuren zulke dingen.

En waarom doen wij de community tekort? Omdat er eindelijk eens een algemene en open discussie wordt gehouden? We/ik vallen niemand op zijn persoonlijke kant aan, maar bekritiseren ideeën waar wij het niet mee eens zijn. De wereld gaat niet over bloemen, soms hoort een discussie erbij. Dat heb ik ook wel eens met mensen waarmee ik een nauwe relatie heb. Vervolgens kom je er toch altijd beter uit, omdat je elkaar leert kennen.

Maar je moet kunnen afsluiten met een high-five, of op zijn minst een hand.

En dat laatste gedeelte mis ik tot heden vanuit het GO.

Groetjes,

Helvon

Still a proud member of Kappa
  • Ik ga voor mij het laatste antwoord geven in dit Topic.

Bannen die gezet worden gaan alleen de speler aan die het betreft. Zij kunnen een gesprek aangaan met ons en zullen dan ook te horen krijgen waarom een ban gezet is.
    Dit is altijd zo geweest en zal ook altijd zo blijven. Dat is een beleid van Gameforge en dat is de enige die mij kan vertellen hoe ik mijn taken dien te vervullen.

Deze discussie gaat wel ergens over, maar zal tegelijkertijd niets veranderen aan onze manier van werken in verband met het internationale beleid van Gameforge. Het team heeft hier namelijk geen invloed op. Als wij met feiten komen dan wordt dat weggewuifd met het argument dat we met feiten komen en niet naar jullie willen luisteren. Enige wat ik daarop wederom kan zeggen is dat ik mijn verantwoording moet afleggen bij Gameforge en als spelers dus niet naar de grondregels van Gameforge werken dan horen we daarop in te grijpen.

Of jullie het daar nu mee eens zijn of niet.

Game & IRC Administrator Ikariam.nl
  • Ziet er naar uit dat ik dan maar geen andere spellen van gameforge moet gaan spelen, als het schijnbaar niet eens voor een team mogelijk is om problemen te overleggen met een hogergeplaatst persoon in gameforge. Voor de ene community kunnen bepaalde regels namelijk minder goed zijn, dan voor een andere maar goed. Dat is bij deze ook mijn laatste post. Want het ziet er naar uit dat hier niks te redden valt.
  • "Ik ga voor mij het laatste antwoord geven in dit Topic.

Bannen die gezet worden gaan alleen de speler aan die het betreft. Zij kunnen een gesprek aangaan met ons en zullen dan ook te horen krijgen waarom een ban gezet is.
    Dit is altijd zo geweest en zal ook altijd zo blijven. Dat is een beleid van Gameforge en dat is de enige die mij kan vertellen hoe ik mijn taken dien te vervullen.

Deze discussie gaat wel ergens over, maar zal tegelijkertijd niets veranderen aan onze manier van werken in verband met het internationale beleid van Gameforge. Het team heeft hier namelijk geen invloed op. Als wij met feiten komen dan wordt dat weggewuifd met het argument dat we met feiten komen en niet naar jullie willen luisteren. Enige wat ik daarop wederom kan zeggen is dat ik mijn verantwoording moet afleggen bij Gameforge en als spelers dus niet naar de grondregels van Gameforge werken dan horen we daarop in te grijpen.

Of jullie het daar nu mee eens zijn of niet.
    Lysippe"

Ik heb het eerder aangegeven, het ging niet om jullie competentie als GA of MOD of whatever, maar nadat ik deze bullshit heb gelezen is het wel genoeg geweest. Zeggen dat dit je laatste post is… what a waste !

Hoe kan het dat we in deze eeuw nog uitspraken kunnen hebben als “het is altijd zo geweest en zal ook altijd zo blijven”. Hoe closed-minded is dat niet ?
    Als iedereen zo dacht zouden we nu niet zo ver staan op vlak van economie, ecologie, evolutie, innovatie, vervoer en accommodatie, recreatie, ergonomie,…
    Ik ga hier verder niet op in want dan zijn we weer bezig voor 8 pagina’s.

Wat we hadden gehoopt van één van jullie te mogen ontvangen, omtrent deze situatie:

“Beste gebruikers,

Jullie berichten, mededelingen en gedachten hebben ons doen inzien dat er inderdaad heel wat zorgen naar boven komen wat betreft de activiteit in Kappa. Dit is iets dat we zelf als team ook reeds hebben waargenomen en realiseren ons dat meer en meer mensen zich vragen stellen over de consequenties van onze uitgedeelde straffen. Uiteraard volgen we zelf de gewoonlijk procedure die jaren geleden is opgemaakt maar misschien is het inderdaad tijd om die te herzien…

Omdat wij zelf de bevoegdheid niet hebben zulke wijzigingen aan te brengen gaan we hogerop in discussie, in de hoop een shikking te bekomen.
    - U zult weliswaar begrijpen dat géén straf voor zij die één verdienen géén oplossing is.
    Echter gaan we bekijken of het daadwerkelijk nog de gewenste impact heeft om mensen een jaarban te geven gezien de inactiviteit dat al enkele jaren groter wordt.

Omdat niet alleen de regels maar ook de bezorgdheden van de eindgebruikers van belang zijn, staan wij uiteraard ter beschikking voor eventuele bijkomende vragen

Met vriendelijke groeten,
    Het Ikariam team

Maar neen, dit was een natte droom.
    Besef wel, beste MOD/GA/GO/..., dat de gebruikers het succes van dit spel bepalen, niet de regels.

@Helvon
    @Vindicta
    @anderen

Nog iets aan toe te voegen? Anders vraag ik dat er een slotje komt op het topic die, onder ons, voor de grootste activiteit heeft gezorgd op het forum sinds 2016. Als we het eerste doel niet behalen, kunnen we op zijn minst hierom blij zijn.

Ook voor mij is het de laatste post.

Met vriendelijke groeten,
    Thegods/Ra's Al Ghul
  • Aangezien het nu veelal een herhaling van zetten begint te worden, maar zeker ook voldoende over dit onderwerp is uitgesproken een slotje op dit topic en hiermee ook dit onderwerp.

Vragen e.d. hieromtrent kunnen naar mij via board pm of het ticketsysteem.

~Valisk
    trots lid Dead Rabbits
    Quo fata ferunt

Athens en NightFall super bedankt voor deze sig!

Board Administrator Ikariam.NL
    Forum regels - mail:valisk@ikariam.nl