HEKSENJACHT KAPPA

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• HEKSENJACHT KAPPA

Beste Ikariam-beheerders,

Het is welbekend dat Ikariam zijn populariteit met de jaren verliest. De activiteit is enorm gedaald en de werelden zijn hier en daar aan het leeglopen. Ik denk niet dat jullie hier bijkomend de exit deur moeten laten openstaan.

Ik begrijp dat valsspelen bestraft moet worden maar al de sterkste spelers uit Kappa gooien voor een jaar?! Zo een heksenjacht hebben we echt niet nodig. Kappa is al inactief genoeg, dit kan alleen maar als gevolg hebben dat nog meer spelers het spel zullen verlaten en dan krijg je dus de omgekeerde resultaten. Ook, niet te vergeten: WIE KOMT ER NA EEN JAARBAN NOG TERUG ? Dit is gewoon overdrijven…

Graag wens ik dat jullie dit herzien, in het belang van Ikariam en de “straffen” herbekijken.
    Dit is geen bericht om jullie competenties in vraag te stellen, maar een bezorgdheid naar de consequenties op de activiteit op Kappa.

Ik speel sinds 2009 op Ikariam, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. "We maken nu eerst Kappa af" zegt GO x (we gaan geen namen geven)

#WeStandUnited

Hoogachtend,

Thegods/ Ra’s Al Ghul
    bezorgde Kappa bewoner

The post was edited 2 times, last by thegods ().

• Volledig mee eens! Snap dat hier en daar de grenzen wat opgezocht worden... maar 1 jaar ban? ik ben met mijn account op kappa de laatste 2 weken van plaats 24 naar plaats 17 gegaan, moet echt niet kunnen. En vooral niet om de reden die nu gegeven is. Deze regeloverschrijding wordt al jaren gewoon gedoogd en nu worden ze ineens gehandhaafd zonder enige waarschuwing. Op Zeta Gebeurt dit ook vol op maar zie hier ook niks gebeuren.
    Straf is straf maar vecht toch liever met mijn tegenstanders dan dat ik ze zo versla. (en dat geld voor iedereen)

Mvg, Vindicta - Kappa

Zeta: Stef0707 - Kappa: Vindicta
  • ook ik moet hier helaas mee instemmen, ineens worden er allemaal spelers uitgeveegd en dit terwijl volgens mij iedereen er al maanden op staat te kijken hoe het gaat. uiteraard ben ik het er volledig mee eens dat valsspelen bestraft moet worden, maar 1 heel jaar? weet niet of dat volkomen terecht is. na een jaar keert geen enkele speler terug, en ook de motivatie voor de andere servers daalt hierdoor drastisch.

we hebben al te kampen met een alsmaar dalend aantal spelers, laten we ons best doen om dit tegen te gaan!

Met vriendelijke groet,

T-Rex - Kappa
  • ik sluit mij volledig aan bij Vindicta. Hoe zeer ik ook voor het handhaven van regels ben, is het wel zo dat wanneer je ziet dat iets al jaren word gedoogd op een andere server je niet vanuit het niets kunt besluiten laten we heel Kappa is plat gaan leggen. Daarnaast zal waarschijnlijk niemand van hen dan nog terugkomen laat staan geld spenderen in het spel wat ons allen zo lief is. Waardoor er dus op een onbedoelde manier een destructie van Ikariam NL word ingezet. Ook zou je kunnen denken aan een waarschuwing ik neem aan dat de GO's deze mensen al langer op de korrel hadden, maar als je het dan hebt geconstateerd ga dan niet wachten tot het moment dat je die ban knop mag indrukken maar denk even aan je spelers die er mede voor zorgen dat dit spel bestaat en vertel ze gewoon wat je hebt geconstateerd en spreek ze hier op aan, houden ze zich er dan nog niet aan ja dan kun je die ban knop gaan spammen. Dit is mijn visie en mening hierop en dat wou ik toch even op deze manier formuleren.

Mvg,

Huls - Kappa
  • Ik begin steeds meer te horen en bevalt me van geen kanten.. GO's die zeggen dat ze Kappa af gaan maken enz. enz. Dit zaakje stinkt en ruikt naar manipulatie.
    Denk dat Kappa voortaan te weinig geld in het mandje brengt bij GF en dan doen ze het maar zo... in plaats van de stekker eruit te halen want dat kost ze toch alleen maar meer geld. Als GF de ballen had en dat hebben ze niet, hanteerde ze de regel meteen door in iedere server niet alleen de minst verdienende. Jullie hadden het in eerste instantie nooit zover moeten laten komen maar goed.

Zeta: Stef0707 - Kappa: Vindicta
  • Laten we als eerst 1 ding heel duidelijk maken hier, en dat is dat geen enkele GO heeft benoemd, dat "Kappa afgemaakt gaat worden"
    De betreffende speler die dit beweert, mag dan in een ticket contact met mij opnemen.

De controles mbt het valsspelen is aangescherpt. De regel is hierin duidelijk, dat het omzeilen van de IP contact regel niet toegestaan is.
    Deze type overtreding is standaard 365 dagen. Er wordt hierin op geen enkele wijze een uitzondering gemaakt met piraterij of goederen wissel tussen je eigen accounts via een 3e speler.
    Dat er in het begin er minder naar gekeken werd, is geen enkele excuus om de regels te overtreden, deze verantwoordelijkheid ligt dus niet bij het GO team, maar bij de spelers zelf.

Verdere informatie mbt de bans die geplaatst zijn en de duur, zal enkel met de betrokkene besproken worden.

Made by: ramosfan

SGO: Zeta - Kappa
    IRC OP

ancalagon@ikariam.nl
  • Beste Ancalagon,

Laat ik als eerst 1 ding duidelijk maken en dat is dat je je heel zeker van je zaak doet overkomen wat betreft wat een andere GO wel of niet heeft gezegd, ik vind dit dan ook bijzonder merkwaardig zonder dit eerst te hebben onderzocht. Goed mijn mening. Wij zijn er ook zeker niet op tegen dat regels worden nageleefd en vinden dan ook dat mensen zich er aan moeten houden, wat ons echter opvalt is de inconsistentie waarmee de regels worden nageleefd op de verschillende werelden op dit moment. Zo word wereld Zeta voor ons nog volledig buitenspel gelaten terwijl Kappa nu word afgemaakt. Beetje vreemd niet? Verder als het dan vanuit het niets word aangescherpt communiceer dit met JOUW spelers.(ik zeg expres jouw aangezien jullie voor ons het aanspreekpunt naar GF zijn). Je mag wel stellen dat er in het begin minder na gekeken werd, maar actie werd er nooit ondernomen waardoor je dus niet bewust een seintje geeft dat het gedoogd word. Ik ben dan ook van mening dat wanneer je het bij iemand al in een vroeg stadium hebt geconstateerd je het best een mailtje kan sturen met daarin een waarschuwing, zo houdt je het spel leuk voor iedereen en word er nu niet zo gereageerd op jullie werk en voorkom je dat een deel van het inkomen van GF wegvalt.

Nu vragen wij ook niet om informatie mbt de bans of de duur ervan, dus dat is een beetje overbodig om er neer te zetten in mijn opinie.

Mvg,

Huls - Kappa
  • .

Ancalagon wrote:

Laten we als eerst 1 ding heel duidelijk maken hier, en dat is dat geen enkele GO heeft benoemd, dat "Kappa afgemaakt gaat worden"
    De betreffende speler die dit beweert, mag dan in een ticket contact met mij opnemen.

via ticket? Waarom? Zodat het achter de schermen blijft? Neen hoor, bij deze.
    Laat de rest maar meekijken

P.s. je standaard 365 dagen ban was toen Ikariam het waard was om na een jaar terug te komen. Ik denk dat de straffen wel mogen aangespast worden in functie van populariteit, opbrengst en mening van dagdagelijkse gebruikers...

Nogmaals hooghachtend,

Thegods

En ik krijg een ban in 3...2...1...*knip*
    Naast dat het niet toegestaan is om communicatie te posten zonder toestemming van de betrokkene is het tevens niet toegestaan om sancties te bespreken op het forum. Een sanctie dient besproken te worden met het teamlid dat deze heeft opgelegd of één van zijn of haar super(s) of admin zoals beschreven in de forumregels. Daarom heb ik een en ander uit je post en bijlagen verwijderd. ~ the eagle, 15-1-2018 21:49 uur
  • Ik sluit mij volledig aan bij T-Rex en Vindicta en vooral Huls

Er zijn nooit waarschuwingen geweest over het fout bezig zijn. Gewoon een bericht met 'hey, je doet nu dit verkeerd. Kan je daaraan werken?' zou al leuk zijn om te zien passeren. Als je er dan niet aan houdt, is een ban misschien wel terecht. De fouten hier gaan over piratenpunten, een ba van een jaar lijkt erover. Maar gewoon een ban van een duur van 1 (of 2 als je echt wilt) piratenrondes zal al een straf genoeg zijn.

Kappa is nu een paar van zijn beste spelers kwijt en als ik het zo hoor zullen er nog volgen.
    Dit zijn spelers die geld steken in Ikariam, dat op sommige momenten best wel "Pay to Win" lijkt.
    Als er nog zo spelers wegvallen zal de wereld misschien leeglopen en wie is er dan nog over om te bannen of om GF te betalen?
    [*]
  • Vind het ook een zeer radicale beslissing op deze manier. Als ik in de binnenstad tegen een boom pis krijg ik ook een bekeuring en word ik ook niet meteen voor een jaar uit de stad gezet. Als dat wel zou gebeuren zou ik ook echt niet meer terugkomen. Zonde, want zonder uitgaand publiek geen geld en geen spel. En een waarschuwing had op zijn minst gekund, hier is de plank volledig mis geslagen.

-King-
  • zelf mee eens dat de regels er zijn voor iedereen.
    momenteel is 1 jaar bannen wel overdreven gezien de aantal spelers die actief zijn.

wel een kleine correctie op het bericht van de GO betreffende het afmaken van kappa.
    ik lees hier dat ze eerst deze server opschonen voor ze aan een andere beginnen .

maar kan het mis hebben natuurlijk.

greetz
  • In beide gevallen kan het anders worden verwoord (wij als gewone spelers moeten al letten op onze mails, MOD' en GO's veel meer, punt.)
    En als het zo verder gaat is er helemaal geen Kappa meer over want hun "schoonmaak" gaan ook de andere spelers doen vertrekken :)

doe zo voort Ikariam , morgen ben ik waarschijnlijk nummer 4 en is er niemand meer om mee te vechten.

Nu zijn we de 2de en 3de grootse alliantie kwijt... er waren er al zo weinig bravo.
  • Opschonen is prima maar dit ziet er mijns inziens meer uit als het wegvegen van de wereld Kappa, en dat is iets wat wij als spelers van Kappa niet willen laten gebeuren. Tevens mag ik van een GO verwachten ook al doen ze het vrijwillig dat hij/zij ervoor zorgt dat de mails die de deur uit gaan niet verkeerd geïnterpreteerd mogen kunnen worden. Zij zijn wel de uitlaatklep van GF op deze manier en zullen dus ook vanuit de gedachte van GF moeten kunnen handelen lijkt mij.

Mvg,

Huls
  • Ik heb al ruim 1 jaar geleden aangegeven bij GO dat de regels omtrent multi accounts inzake de piraten op grote schaal overschreden worden. Ik heb het ze zelfs voor gedaan toen men daar niet op in wilde gaan en ik werd toen gedreigd met een ban, maar kreeg er geen.

Ik zeg: beter laat dan nooit. Dit is helaas het nadeel van multi accounts (een grotere fout dan het mergen van de werelden in mijn optiek) men gebruikt nu eenmaal accounts om een andere account, meestal indirect, te bevoordelen.

Ik hoop dat dat achterlijk veel sparen van pp nu wat minder zal worden en dat het piratenspel wat meer gespeeld zal worden zoals het bedoeld is: gewoon van anderen kapen.
  • Beste CR2012,

Ik snap denk ik wel wat je probeert te zeggen en daar valt ook wat voor te zeggen, alleen moet het niet zo kunnen zijn dat na zoveel tijd dat het gedoogd is er ineens vanuit het niets zonder er iets over te vermelden actie word ondernomen.

Daarnaast wat houdt jouw tegen om pp van mensen te kapen, zover jij zegt word het spel dan gespeeld zoals het bedoeld is dus door dat niet te doen zorg jij er mede voor dat het spel anders dan bedoeld word word gespeeld.
    Om vervolgens hier er je beklag over te doen, beetje de omgekeerde wereld niet?

Mvg,

Huls
  • en zij dit dit doen zullen het wel doorhebben met een ban van een maand. Een jaar is gewoon onzin.

Ik speel niet vals, ik verwacht (op het forum hierzo na) dus ook geen ban maar op deze manier is het voor mij binnekort ook gedaan. Ik speel sinds 2008 (net nagekeken) maar in de top geraken om dat de meest winstgevenden (BTW) spelers een jaarban krijgen... pfff zo een spel moeten eindigen...

We stellen gewoon de vraag om het te herbekijken, THE BIGGER PICTURE... Ikariam verliest er meer aan dan iets anders door zo drastisch (en oppeens) in te grijpen dan een lichtere straf te geven die de betrokke spelers wel wakker zal schudden.

Het is tenslotte door de lakse houding van de GO's dat het vrijspel bij sommigen is begonnen. Draai of keer het hoe je wilt, dit is niet de oplossing!

Omaba out
  • Huls wrote:

Beste CR2012,

Ik snap denk ik wel wat je probeert te zeggen en daar valt ook wat voor te zeggen, alleen moet het niet zo kunnen zijn dat na zoveel tijd dat het gedoogd is er ineens vanuit het niets zonder er iets over te vermelden actie word ondernomen.

Daarnaast wat houdt jouw tegen om pp van mensen te kapen, zover jij zegt word het spel dan gespeeld zoals het bedoeld is dus door dat niet te doen zorg jij er mede voor dat het spel anders dan bedoeld word word gespeeld.
    Om vervolgens hier er je beklag over te doen, beetje de omgekeerde wereld niet?

Mvg,

Huls
    Ik klaag helemaal niet, ik zeg alleen maar dat het hoog tijd is dat er wat aan gedaan wordt. Ik kaap op het moment niet omdat ik ff rustig aan wil doen. Als ik wel weer ga kapen zie je me wel weer in de top 50 verschijnen of in je stadsoverzicht natuurlijk :phatgrin:

EN! iedereen die de ban heeft gekregen heeft oneerlijk voordeel behaald uit multi accounts en dus terecht een ban.

Wat Gameforge zich wel mag aantrekken is dat het ondanks het instellen van IP sharing het toch mogelijk blijft om een speler die een sub van je kaapt tegelijk te terug te kapen met een ander account. Dit is een tekort in de programmering en ik hoop dat ze dit zullen herstellen.
  • Beste CR2012,

Zelf ben ik niet echt van de piraterij, dus ik zal jouw niet zo gauw zien verschijnen in mijn steden of in het stadsoverzicht. Al mag je altijd op de koffie komen natuurlijk, zolang jij de koekjes maar meebrengt die van mijn schijnen niet goed te smaken. Iedereen heeft inderdaad op een bepaalde manier de regels verbroken, alleen moet het niet zo zijn dat door laks gedrag of niet streng genoeg controleren van de spelers zij de dupe worden van de GO's. Uiteindelijk is dit een situatie gecreëerd door hen. De spelers hebben alleen gebruik/misbruik(tis maar hoe je het ziet) gemaakt van de mogelijkheid die ze door de GO's is aangeboden, doordat zij niet eerder hebben ingegrepen.
    Om dan nu de schuld volledig bij de GO's neer te leggen nee, maar zij hebben wel een zeer bepalende factor in dit geheel. Mede door hun toedoen is het zover gekomen. Dus zo mijn advies/oplossing dan ook zijn om met elkaar in gesprek te gaan, want dit slaat natuurlijk nergens op. Je verpest bij de 1 het spelplezier om vervolgens bij de ander de inkomsten te bederven. Ik verwacht dat er slechts een paar zullen zijn die hier ook blij mee zijn, terwijl het overgrote deel zoiets heeft van ja hallo wat maak je mij nou.

Mvg,

Huls
  • The Gods wrote:

Het is welbekend dat Ikariam zijn populariteit met de jaren verliest. De activiteit is enorm gedaald en de werelden zijn hier en daar aan het leeglopen. Ik denk niet dat jullie hier bijkomend de exit deur moeten laten openstaan.
    Je wilt zeggen dat wij het kapot maken? Regels zijn er niet om gebroken te worden, die zijn er om je aan je houden. Makkelijk nu om de GO, SGO of een Admin daar verantwoordelijk voor te houden. Ergens heb je daarin gelijk .. wij zijn verantwoordelijk en zullen daarop dus actie ondernemen als dit soort praktijken geconstateerd worden.

Dat spelers niet terugkomen naar een eenjarige ban is niet iets wat je ons kunt aanrekenen wel degene die de grens opgezocht hebben en daar ruim overheen gestapt zijn.
    Zoeken naar oplossingen is een optie maar dat wil zeker niet zeggen dat we dit door de vingers zien. Een nieuwe speler kent deze trucjes die jullie kennen niet .. daarom loopt het dus leeg omdat de grote groter worden en kleine spelers geen kans geven te groeien en plezier te hebben op aan dit spel.

Dit is niet op initiatief van de GO, dit is een grootschalige controle die gevraagd wordt door GameForge, er is met meer personen naar de feiten gekeken en hoewel met tegenzin zat er niets anders op dan door te pakken waar de spelers mee begonnen zijn.

stef0707 wrote:

Op Zeta Gebeurt dit ook vol op maar zie hier ook niks gebeuren.

Dat is omdat we idd dit niet spel niet helemaal kapot willen maken, spelers krijgen een kans om fouten te herstellen, wij hopen dat dit ook zo werkt voor jullie.

...
    Ik ga niet iedereen hier quoten maar even wat grondzaken. Wat de GO bedoeld is dat Kappa volledig wordt nagekeken en ja Zeta en ook Lambda zal nagekeken worden in de toekomst en indien dat nodig is gaat ook daar het eea gebeuren. (dit is geen dreigement maar een vaststaand feit)
    Waarschuwen doen we niet en gaan we ook zeker niet doen als regel 1 wordt overtreden. Regel 1 is leidend in alles en komt boven waarschuwen etc.
    Het is nooit gedoogd geweest, minder controleerbaar durf ik wel te zeggen. maar dat wil niet zeggen dat dit toelaatbaar is.

Tot nu toe is bij iedereen nog een gesprek mogelijk, maar we gaan dit wel privé met de persoon doen. Hier persoonlijke tickets en berichten qouten is uit den boze en zal op forum een sanctie opleveren. Hou het netjes dan zullen we blijven zoeken naar oplossingen.

Game & IRC Administrator Ikariam.nl