[Hulp nodig]Tevredenheid

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• [Hulp nodig]Tevredenheid

Beste,

Er is iets vreemds aan de hand in al mijn steden. Mijn tevredenheid is sinds gisteren plots negatief. Ik heb eergisteren mijn regeringsvorm veranderd naar democratie, maar dat is ook het enige wat ik heb veranderd. Ik zal een voorbeeld geven ter verduidelijking:

Mijn bonussen in een bepaalde stad x = 196 (standaard) + 75 (regeringsvorm) + 25 (onderzoek) + 240 (level taverne) + 1200 (wijn) = 1736

Mijn aftrek in een bepaalde stad x = 1399

Dus als ik het goed heb moet mijn tevredenheid = 1736 - 1399 = 337

Maar toch is mijn tevredenheid = -214

En dit is zo voor al mijn steden. Weet er iemand wat er gaande is? Hieronder heb ik een foto gezet voor nog wat extra verduidelijking.

Alvast bedankt,

Krol

Schermafbeelding 2017-11-16 om 08.56.50.png
  • Ik heb het nog altijd :( Het is zelfs zo erg dat ik in een van mijn nieuwe steden waar mijn gouverneurswoning hoog genoeg is nog maar 1 inwoner heb...
    Het is volgens mij een bug of iets waar ik over kijk. Maar ik heb vroeger veel ikariam gespeeld dus ik ken er wel wat van en nu snap ik totaal niet waarom dit gebeurd.
  • Toevallig pas een grote hoeveelheid legers / vloot ontslagen in die stad?
    "Overbevolking" leidt ook tot tijdelijke ontevredenheid.

Andere factoren die invloed hebben op je tevredenheid: hoogte taverne + schenken van hoeveelheid wijn, aantal beschikbare cv's / lvl museum in de stad, recent arbeiders laten stoppen met werken
    trots lid Dead Rabbits
    Quo fata ferunt

Athens en NightFall super bedankt voor deze sig!

Board Administrator Ikariam.NL
    Forum regels - mail:valisk@ikariam.nl
  • Neen geen leger ontslaan. Het probleem doet zich voor in al mijn steden. In een pas opgerichte stad heb ik nu nog maar 1 inwoner. Hierdoor wordt er toch maar 1 tevredenheidspunt afgetrokken van al mijn bonussen: 196 (standaard) + 75 (democratie) + 25 (onderzoek) + 36 (level taverne). Dus normaal zou mijn tevredenheid toch meer dan 300 (positief) zijn? Volgens mij is het een bug ofzo.

In al mijn stadhuizen staat bij notities te lezen: "Er zijn geen noemenswaardige incidenten! Proficiat, alles loopt gesmeerd in jouw stad!"

Nadat ik 3 dagen geleden mijn regeringsvorm veranderd heb naar democratie was er even wat corruptie wat normaal is. Maar daarna was mijn tevredenheid heel hoog en plots de dag erna toen ik in de ochtend keek was mijn tevredenheid super zwaar negatief in al mijn steden.
  • Je schenkt geen wijn en je hebt geen museum, maar dit is extreem. Nog maar 1 inwoner.. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
    Je som klopt. Je telt alle tevredenheid bij elkaar op en vervolgens trek je het aantal inwoners er van af.
    Heb je nog corruptie? Die berekening staat er niet bij, alleen dat er corruptie is. Maar je moet je totale tevredenheid nog vermenigvuldigen met je corruptie percentage. Hoeveel het is en hoe je dat aanpakt vind je hier:
    nl.ikariam.wikia.com/wiki/Corruptie
  • Ik heb geen corruptie: paleis is level 3 en in mijn 2 kolonies heb ik gouverneurswoning level 3. Ik schenk inderdaad geen wijn meer omdat ik het zinloos vind want er is gewoon iets mis met mijn tevredenheid.

Ik ga mijn regeringsvorm is terug naar Ikacratie zetten, misschien dat er iets dan reset wordt.
  • Lijkt mij dat je moet zoeken in de regeringsvormen, en dan wel voordeel t.o.v. nadeel.

Ik weet het niet helemaal zeker, maar dit lijkt het te zijn:

Theocratie
    Voordeel:

[*]De tevredenheid in steden met een tempel wordt verhoogt met +2 maal het succespercentage. De maximale bonus is +150.

Democratie
    Voordeel

[*]+75 tevredenheid in alle steden
    [*]
    [*]Verschil is dus -75. Nog geen 200 maar toch.
    [*]Is het zoiets wellicht, maar dan de juiste vormen die je had en nu hebt?
    [*]
    [*]ps: Wat ook niet mee helpt is wijn op 0 zetten. Dan loopt je bevolking met 1200 weg ipv 200...
  • falonso wrote:

Theocratie
    Voordeel:

De tevredenheid in steden met een tempel wordt verhoogt met +2 maal het succespercentage. De maximale bonus is +150.

Democratie
    Voordeel

+75 tevredenheid in alle steden

Verschil is dus -75. Nog geen 200 maar toch.
    Is het zoiets wellicht, maar dan de juiste vormen die je had en nu hebt?

ps: Wat ook niet mee helpt is wijn op 0 zetten. Dan loopt je bevolking met 1200 weg ipv 200...

Krol wrote:

@falonso mijn regeringsvorm is al democratie
    @Krol Wat falonso bedoelt is dat als je eerst theocratie had, dan was de bonus voor tevredenheid maximaal 150, maar dat is nog maar 75 als je naar democratie switcht. Je hebt dan dus netto -150 + 75 = -75 tevredenheid over al je steden. Echter met de aantallen ontevredenheid die jij noemt, kan dat nooit de enige verklaring zijn.
    Overigens heeft het laten stoppen van arbeiders geen invloed op de tevredenheid. @Valisk
    Hoe dan ook is het zeer apart... Als je iemand aanvalt waar je een cultureel goederenverdrag mee zou hebben, dan zijn je inwoners maar voor vier uur boos. Ik weet niet meer uit m'n hoofd hoe lang inwoners boos blijven als je een vredesverdrag schendt...

Signature door mijzelf gemaakt. Lyra bedankt voor de avatar!

Redactielid Het Verhaal Achter... voor de rubriek Puzzel. Heb jij een leuk idee, stuur dan een PM. PM
    Voor vragen met betrekking tot IRC ben ik aldaar of per mail te bereiken. Mail

• Krol wrote:

Ik heb geen corruptie: paleis is level 3 en in mijn 2 kolonies heb ik gouverneurswoning level 3. Ik schenk inderdaad geen wijn meer omdat ik het zinloos vind want er is gewoon iets mis met mijn tevredenheid.

Ik ga mijn regeringsvorm is terug naar Ikacratie zetten, misschien dat er iets dan reset wordt.
    Je mag wijn schenken zinloos vinden :)

Echter heeft het wel invloed op je tevredenheid. In het begin van het spel kan je schenken van wijn nog achterwege laten, wel gaat het je helpen om te zorgen dat je hoge lvl's musea hebt en dat deze gevuld zijn met cv's en dat je taverne minimaal 2 lvl's hoger is dan je stadhuis.

De realiteit is dat tevredenheid op de langere termijn wel mede bepaald wordt door schenken van wijn.
    trots lid Dead Rabbits
    Quo fata ferunt

Athens en NightFall super bedankt voor deze sig!

Board Administrator Ikariam.NL
    Forum regels - mail:valisk@ikariam.nl
  • Ik weet dat wijn schenken niet zinloos is, maar omdat er duidelijk iets mis is met mijn tevredenheid schenk ik nu tijdelijk geen wijn.

Mijn probleem is trouwens een fout van het spel en ligt dus niet aan mij. Ik heb al contact opgenomen met het Gameforce support-system.

Iedereen bedankt die me wou helpen :)
  • Probleem is opgelost! Ik zal even zeggen wat er gebeurd is zodat mensen in de toekomst geen 5 dagen moet zoeken naar de fout. Ik was héél lange tijd inactief. Toen ik weer online kwam waren mijn steden op zeer slechte eilanden geplaatst. Dus ik ben toen begonnen met alle gebouwen in mijn oude steden af te breken en mijn oude steden te verlaten. Ik heb twee nieuwe kolonies gesticht op een zeer goed eiland en alle grondstoffen hierheen gebracht. Ondertussen heb ik dus al mijn oude steden verlaten behalve mijn wijnstad. In deze wijnstad heb ik 5 dagen geleden mijn museum helemaal afgebroken. Ik had in heel mijn imperium dus geen museum meer. Ik had al uitgerekend dat er een 'onzichtbare' tevredenheidsaftrek is van zo'n -550. Gisteren heb ik een museum gebouwd in een van mijn nieuwe kolonies. Nadat het museum gebouwd werd kreeg ik in mijn tevredenheidsoverzicht inderdaad die -550 te zien. Maar je kunt geen negatieve tevredenheid krijgen van verdragen die je niet meer hebt, het moest gewoon 0 zijn dacht ik. Ondertussen was mijn museum level 2. Bij mijn verdragen stond er het volgende: culturele goederen in museum -10/2. Dit vond ik heel raar. Ik heb dan uit wanhoop op verdeel culturele goederen gedaan en alles was precies 'gereset'! Nu heb ik in al mijn steden 550+ tevredenheid :)
  • Antwoord op de vraag gevonden, daarom een slotje. ~ the eagle, 20-11-2017 00:01 uur

Signature door mijzelf gemaakt. Lyra bedankt voor de avatar!

Redactielid Het Verhaal Achter... voor de rubriek Puzzel. Heb jij een leuk idee, stuur dan een PM. PM
    Voor vragen met betrekking tot IRC ben ik aldaar of per mail te bereiken. Mail