Inactiviteit Ikariam

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Inactiviteit Ikariam

Beste,

Ik denk, vooraleer dat er een bugfix moet plaatsvinden, er eens goed moet worden nagedacht aan hoe we weer wat leven in Ikariam kunnen blazen.
    Ik heb zo veel spijt dat ik twee jaar ben weggeweest, alles is anders...
    Zowel ZETA als KAPPA als het forum zijn gewoonweg dood.
    Ik heb even op Zeta geweest maar liet het snel vallen, of je bent een grote speler of je bent niets... (verder ben ik er niet lang genoeg geweest om in detail te zeggen wat er scheelt)
    Ik ben nu één van de actieve spelers op Kappa die begon toen de server is opgestart.
    We zitten nu met zo een 600 spelers. Haalt van die 600 alle (huidige) inactieven en de langdurige v-modes. Haal daar nog is de "tweede accounts/subaccounts" van dan hebben we een kleine 300 man. :|
    Verdeel nu eens 300 over het aantal allianties, wetend dat de 5 eerste allianties gezamelijk al 1/3 van de actieve spelers heeft.. Hoe kan dit?

Eerste zaak die ik momenteel als een probleem zie: de grootte van Kappa = is véééééééééééééééééééél te groot voor het aantal spelers
    Tweede zaak die heel veel spelers tegenzat/zit: een bepaalde speler die al zijn (echt) geld uitgaf om al de anderen te boycotten bij het piratenspel (spelers van Kappa zullen wel weten over wie het gaat)

Dan heb ik het nog niet over het forum waarin posts alsook privéberichten onbeantwoord blijven (voor maanden)

De vragen die ik vaak hoor:
    1. zeg, wat is het nut van het ikaforum nu nog?
    2. Is Ikariam.nl aan het doodgaan?
    3. Wat doet Gameforge hieraan?

Ik vind het erg jammer... Ik ben hier sinds Ikariam is begonnen en toen was het echt overal super. Zowel op alpha, beta, gamma, zeta, epsilon,... en het forum was actiever dan ooit! Men kon soms niet volgen met hoensel een vraag/klacht/bericht werd beantwoord. 95% van de "bekende" spelers is weg en niemand heeft ze vervange op één of andere manier.

Hopend op een positieve evolutie...

Met vriendelijke groeten,
    bezorgde Ikariamer
  • En wat is je klacht hier precies in?
    Dat het rustiger is dan je wenst?

Het staat spelers vrij om met goede ideeen te komen, waarmee je juist meer spelers trekt.
    Echter is het hierin natuurlijk wel belangrijk dat er ook rekening gehouden moet worden met nieuwe spelers met dit soort ideeen, wat in praktisch alle gevallen nooit gebeurd.

Mocht je plan hebben wat goed uitgewerkt is, waarmee het aantrekkelijker wordt voor nieuwe spelers om te komen, schroom dan vooral niet om dat bij ons in te dienen.
    We zullen dit bekijken, beoordelen en indien we dan net zo enthousiast zijn als jij, het indienen bij GF om te kijken of ook zij hier heil in zien.

Made by: ramosfan

SGO: Zeta - Kappa
    IRC OP

ancalagon@ikariam.nl
  • thegods wrote:

Beste,

Ik denk, vooraleer dat er een bugfix moet plaatsvinden, er eens goed moet worden nagedacht aan hoe we weer wat leven in Ikariam kunnen blazen.
    Ik heb zo veel spijt dat ik twee jaar ben weggeweest, alles is anders...
    Zowel ZETA als KAPPA als het forum zijn gewoonweg dood.
    Ik heb even op Zeta geweest maar liet het snel vallen, of je bent een grote speler of je bent niets... (verder ben ik er niet lang genoeg geweest om in detail te zeggen wat er scheelt)
    Ik ben nu één van de actieve spelers op Kappa die begon toen de server is opgestart.
    We zitten nu met zo een 600 spelers. Haalt van die 600 alle (huidige) inactieven en de langdurige v-modes. Haal daar nog is de "tweede accounts/subaccounts" van dan hebben we een kleine 300 man. :|
    Verdeel nu eens 300 over het aantal allianties, wetend dat de 5 eerste allianties gezamelijk al 1/3 van de actieve spelers heeft.. Hoe kan dit?

Eerste zaak die ik momenteel als een probleem zie: de grootte van Kappa = is véééééééééééééééééééél te groot voor het aantal spelers
    Tweede zaak die heel veel spelers tegenzat/zit: een bepaalde speler die al zijn (echt) geld uitgaf om al de anderen te boycotten bij het piratenspel (spelers van Kappa zullen wel weten over wie het gaat)

Dan heb ik het nog niet over het forum waarin posts alsook privéberichten onbeantwoord blijven (voor maanden)

De vragen die ik vaak hoor:
    1. zeg, wat is het nut van het ikaforum nu nog?
    2. Is Ikariam.nl aan het doodgaan?
    3. Wat doet Gameforge hieraan?

Ik vind het erg jammer... Ik ben hier sinds Ikariam is begonnen en toen was het echt overal super. Zowel op alpha, beta, gamma, zeta, epsilon,... en het forum was actiever dan ooit! Men kon soms niet volgen met hoensel een vraag/klacht/bericht werd beantwoord. 95% van de "bekende" spelers is weg en niemand heeft ze vervange op één of andere manier.

Hopend op een positieve evolutie...

bezorgde Ikariamer
    Ikariam is ook al een oud spel. Elk spel dat langdurig duurt verliest wel spelers overtijd. Wegens een paar reden.
    1. Nieuwer spel doet speler over dit vergeten
    2. Mensen probeerde het alleen maar korte tijd uit en kwamen uit dat dit soort spelen niet voor hun is.
    3. Als een speler toch heel hard van dit spel houd kan die nog altijd belet worden door rl omstandigheden en zelfs moeten stoppen met dit spel.

Het is ook harder reclame te maken voor oud spel dan een nieuw spel.

Op het punt van spelbederf. Het is die speler toegelaten om zijn echte geld erin te steken. Je kunt als die speler u tegenstrijkt nog altijd aanvallen en plunderen voor de gs'en die hij van dat piratenspel krijgt.

Als hij geld dan blijft pompen in het spel zoals( zwavelproductie verhoging, dubbele veilige opslag, inburgering barbaren, ... (dat zijn manieren om sneller troepen te creeren gezien je niet moet wachten tot je burgers vrij moet hebben, je sneller zwavel hebt...) )

Dan kun je beter denken ipv verdorie hij blijft maar snel legers bouwen op hoog tempo en ik raak er niet doorheen.
    denk liever aan als hij echt geld uitgeeft hieraan is het zijn zaak zal mij niet stoppen om te blijven proberen. Op een punt zou hij toch moeten denken om te stoppen met spenderen van echt geld.

Of nog beter vraag andere gedupeerde om samen aan te vallen hij kan zelfs met ambrossia niet meer maken dan paar spelers tegelijkerteid.
    dankje neverlight voor avatar
  • beste mede spelers en forum medewerkers,

dit is me eerste reply, omdat ik heel goed snap wat ''theGods'' goed kan begrijpen maar, ik denk dat ik de oplossing deels heb gevonden, en sommige pas ik al maanden toe. namelijk:

1. zodra ik een nieuwe speler op 1 van de eilanden die ik bewoon zie stuur ik ze een bericht en vraag ik of ze oude bekende zijn of totaal nieuw.
    2. als ze totaal nieuw zijn en ze hebben vragen leg ik zijn details uit hoe Ikariam volgens mijn perspectief werkt.
    3. ik geef ze soms wat goederen als het goed is mag dat volgens de regels gewoon, en voor mij is 10.000 hout en marmer niet veel, maar voor hun een enorme sprong in vooruitgang.
    4. dit is een oplossing die ik niet in me eentje kan doen, de ikariam wiki updaten, er ontbreekt daar een berg aan informatie, en de huidige informatie is incompleet. al zou je de Engelse Ikariam wiki vertalen dan zou dat al een enorme update zijn. ook al is de Engelse Ikariam wiki ook gebrekkig.

piraten partij.

ja ook ik weet als zeer actieve vertrouwde speler natuurlijk welke speler ''TheGods'' bedoelt. ik heb daar maar een paar dingen over te zeggen.

1. ik heb me er aan opgevreten maar ik geniet nu als hij of zij het weer doet en geen punten weet te jatten omdat ik alles omzet naar kapers. ook heeft hij een vast patroon in waar en wanneer hij ergens neer ploft.
    2. er zijn 50 winnende plaatsen, ik bedoel had je die eerste plek anders wel gehaald? Misschien nou ja dat weten we nooit zeker, daarbij hij is wel een betalende speler die Ikariam NL toch op een manier ondersteund, spelers zoals hij of zij zorgen ervoor dat ook niet betalende spelers van een gratis spel kunnen genieten.
    3. zie hem gewoon als een legende ik bedoel, je moet toegeven, het maakt het spel wel wat spannender, wanneer komt hij weer, hoe houd hij het vol, stopt hij ooit en als hij stopt word dat dan een ongeschreven server wereld feest dag. denk het wel, hij is in ieder geval in mijn ogen een speler die ik niet snel zal vergeten.

oud spel of een ervaren veteraan onder de browser games?
    [b][/b]
    we vergeten dat de meeste nieuwste spelen als app ontstaan of ook va app speelbaar zijn, nou daar doet Ikariam mooi aan mee toch, okey hij is nog wat rommelig soms en wat nieuws over algemene ikariam updates zou fijn zijn. Maar ik denk dat zodra Ikariam Reclame op tv zou doen over zijn app het vol zal gaan stromen. in kappa maak je als nieuwe speler prima kans en in ikariam kan je dat als handelaar, alliantie of plunderaar doen. genoeg keuze dankzij de vrijheid in regeringsvormen. over de pay2win ga ik niet beginnen dit is nou eenmaal iets waarmee we moeten dealen, al zijn de prijzen voor sommige items te hoog. bijv. die van goederen. 10.000 goederen voor 24. nouja ik denk niet dat iemand dat 10.000 van wat dan ook waard vind, maar goed ik ben een jongen van 22 zonder vast inkomen en GF heeft meerdere succes games dus of ik het nou beter weet kwa marketing dat laat ik aan jullie mening over.

dat was mijn reply, ik denk dat ik niets vergeten ben te noemen, maar ben wel benieuwd wat mensen hier van vinden. hoop dat ik iemand hiermee geholpen heb

ook hoop Ik dat ik me aan alle forum regels gehouden heb, ik heb ze gelezen maar kan altijd wat gemist hebben.

met vriendelijke groet,

een actieve speler uit wereld Kappa.
  • Meeste punten die hier gezegd worden kan ik me wel bij aansluiten.

thegods wrote:

1: Dat kappa veel te groot is niet zo gek. Eerst merged GF alle servers bij elkaar (In mijn opinie was het al beter geweest als ze er 2 servers van hadden gemaakt). Om vervolgens doodleuk een nieuwe server te starten. Dan krijg je het automatische gevolg dat mensen 4/5 accounts op Zeta hebben en gewoon niet meer de tijd/zin hebben om op een nieuwe server weer helemaal opnieuw te beginnen met een extra account erbij.

2: Dit is zeker geen reden om te stoppen voor nieuwe spelers. Nieuwe spelers doen vaak toch niet mee hoog in de top van de piraterij. Mensen die wel veel geld en tijd in de piraterij stoppen zullen meestal zorgen dat ze door zo iemand niet geleegd worden en anders de volgende keer weer proberen. Ik zie het probleem niet van iemand die er veel geld in wil stoppen.

Er wordt maar weinig reclame gemaakt voor Ikariam door GF. Zelfs in het kerstfilmpje van de spellen van GF kwam ikariam niet eens voor. Dus als mensen het spel niet kennen komen er ook niet veel nieuwe spelers binnen. Ik denk dat dat al een van de redenen is dat het spelersaantal omlaag gaat.

thegods wrote:

Dat het soms wat langer kan duren voordat een teamlid reageert kan ik me in vinden (Die hebben immers ook een leven). Maar eigenlijk krijg je altijd wel antwoord op je berichten vanuit het team.

Dankje Meliss! :thumbsup:
  • piraten

okey nieuwe gedachten gang, ik ben het eens met TheGods om het feit dat er een monopoly piraat is, waarom ven ik veranderd van mening. omdat ik dubbele accounts zie met steden die ""PPspaarder(jeweetwelwie)'' heten, wat ik het minst erg vind maar, het aller ergste vind ik dat er dus spelers rond de positie 50 blijven staan voor (jeweetwelwie) om door te geven aan hem\haar wie weer punten heeft. wie weet staat er eentje op elk 10tal posities voor hem\haar te verklikken.

Hoe weet ik dit zeker?
    ik zei eerst dat er een patroon in zat en das dus fout, want normaal komt onze vriend 1 keer per competitie langs, tenzij ik opeens weer rond de 50 kom, dit gebeurde 2 keer eerder toen zag ik hem een tweede keer, vandaag opeens voor de derde keer wat ik echt niet normaal vind, van daar dit bericht. ik kap ook met dat hele sparen, als er word verklinkt en dubbele account om extra punten te sparen voor deze monopoly piraat, dan kap ik er gwn mee hoeft pphorder ook niet meer te ploffen.

mogelijke oplossing, is het verbieden van dubbele account bezitten voor het sparen van piraten punten voor een speler, hoe check je dit na, geen idee maar als het duidelijk is dat iemand elke keer 1ste is en dit soort klachten binnen komen, dan moet het mogelijk zijn om het toch even uit te zoeken wie hier (misschien zelfs wel word bedreigt anders geplunderd of bezet te worden) dat hij\zij punten moet verzamelen, mocht de persoon hiertoe gedwongen worden dan lijkt het op de regel Pushing: Het is niet toegestaan om voordeel te halen uit een zwakkere speler. Een speler wordt gezien als zwakkere speler als zijn totale score lager is dan degene die beschuldigd wordt. en multi accounting: Het is mogelijk om met meerdere accounts op een en dezelfde server te spelen. Deze moeten via een spel geïntegreerde functie aangemeld worden. Directe interactie tussen deze aangemelde multi accounts is niet toegestaan. Het omzeilen van de regels door gebruikmaking van derden is niet toegestaan. dat onderstreepte deel kan natuurlijk ook een andere IP van derden beschikbaar hebben, maar het betekend ook indirect voordeel voor een speler en wie weet wat hij\zij als beloning daarvoor terug geeft aan de overtredende persoon.

ik kan zo een speler doorgeven die dit heeft en ook nog eens zijn tweede account de bekende PPspaarder stadsnaam heeft + zijn tweede accountnaam niet de naam ....1 maar ....2 heeft, wat eigenlijk gwn een enorme spuug in het gezicht van die regel is. ik erger me hier kapot aan. daarom heb ik hier dus uitgebreid mijn persoonlijke onderzoek van gemaakt als Kappa inwoner, dit zijn geen echte bewijzen als je het op juridische eisen bekijkt (waar ik heel veel kennis op heb), maar als we op die manier beoordelen kunnen we nooit iemand pakken op overtredingen zonder letterlijk al zijn prive berichten te lezen wat je als game niet kan maken en niet mag. want tis tog wel heel toevallig dat iemand precies de zelfde naam neemt alleen het cijfer veranderd en dan besluit om ook punten te sparen voor een ander, of niet dan?.

De frustratie spat van mijn bericht af, maar aangezien ik nu dus weer tijd heb verspilt en zelfs wekkers heb gezet omdat, ik het anders niet haal in de resterende tijd van de competitie nadat monopoly piraat is langs geweest, dus nu weer mijn punten moet omzetten naar piraten voor een al veelte overdreven piraten leger omdat niemand op mijn eiland toch nog echt serieus mee doet aan de competitie en me zal plunderen voor punten dankzij de obsessie van 1 speler. Dit maakt de benoemde klacht van TheGods over het feit dat Kappa te groot is totaal (en dit is hypothetisch dus gewoon even als voorbeeldje) onwaar want, deze piraten fanaat weet deze ''zogenaamde hele grote Kappa wereld'' heel klein te laten lijken, alsof hij op elk eiland een stad heeft. das knap 1 speler (met eigenlijk een netwerk aan helpende spelers) het voor mekaar weet te krijgen voor 90% van de spelers een feature te verpesten.

dan als laatste zal de reactie wel zijn (dankzij mijn domme opmerking) dat er 49 winnende plaatsen overblijven, dat deze waarschijnlijk bezet worden door sommige helpende handje van ''monopolypiraat, aka piratenfanaat, puntenhorder) inruil voor hun diensten, das dus de derde partij van multi accounting, of heb ik alles compleet verkeerd begrepen,

hoop dat deze reply gewaardeerd word, en anders heb ik bij deze pech, en dan zal ik het klachten forum voortaan zien als een soort van ''wil je der over praten'' forum, wat ook handig is maar eigenlijk iedereen voor de gek houdt die het opneemt voor andere spelers zoals TheGods probeerde te doen.

zet hem op Ikariam je blijft mijn nummero 1 game, en dat pakt geen piratengek van me af, maar jammer dat die feature niet meer bestaat voor de meeste spelers.

M.V.G. salex de huilende klaag piraat.
  • Ancientking wrote:

thegods wrote:

Dat het soms wat langer kan duren voordat een teamlid reageert kan ik me in vinden (Die hebben immers ook een leven). Maar eigenlijk krijg je altijd wel antwoord op je berichten vanuit het team.
    Persoonlijk wacht ik al twee maand op een reactie, moet wel een heel interessant leven zijn dan :)

Salex,

Ik had graag een wat uitgebreider antwoord willen hebben maar de tijd gunt het me nu even niet... Ik ben akkoord met 95% van wat je zegt :)
    Wel is de grootte van Kappa nog steeds een probleem. De speler die, zoals je het zegt, het gevoel geeft op elk eiland een stad te hebben heeft dit te danken aan de massas amborisa die hij/zij investeerd in het verhuizen..
    Hoe vaak moet ik wel niet scrollen om een eiland tegen te komen waar WEL mensen zitten? .. Dit is gewoon belachelijk.

Thegods
  • Ik snap je frustratie volkomen.. Ik sta met mijn alliantie momenteel op de 8ste plaats, het is niet normaal hoeveel inactieven er zijn en of vakantie modus. ik spaar geen KP meer aangezien je toch gerooft wordt door een bepaalde speler..
  • voor mij is de rust ideaal, was alweer 4 jaar geleden denk? daarvoor ook als kindje nog langer geleden gespeeld 12 jaar denk? tis wilde gok was heel kleine jonge :D(was op een wereld server), maar door de rust had ik de kans veilig omhoog te klimmen en weer te wennen, achteraf gezien is kappa een stuk minder agressief dan ik me voorgesteld had..... Ik herinner me nog dat het handelspost platform een andere style had en je veeeel meer vrijheid had in de prijs die je kon vragen. hoewel 10 in de huidige economie die ik ervaar al best duur is voor prijs per goed, dus ja waarom uberhaupt dan om de oude vrijheid zeiken.

nou waarom er dan tog over beginnen, omdat het gwn veel meer fluctuate in rijke en armen gebieden geeft, dus spelers moeten verre steden bouwen, ook is de concurrentie heerlijk, en dan kan je heerlijk van een goedkope plek kopen en dan door verkopen. dan heb je de rijke en de arme. aantal max handels schepen mag ook wel omhoog ook al reken je die echt ''super goedkope abro schepen mee''. dan alsnog ik heb nu inmiddels 112 schepen (incl. regeringsvorm, 7dag bonus) maar enigste wat ik soms kan doen op een dag is ze 2 a 3x vol pleuren dan een trap geven. en hopen dat ik na 2 dagen door voeren genoeg goederen in die ene stad heb voor een gebouw upgrade.

achja nou ga ik andere problemen erbij halen. maar klopt ik zie het nu ook gwn de alliantie gebeuren waar ik inzit, lijkt wel alsof kappa vervloekt is haha. Ik heb er wel vertrouwen in, Ik zie tog echt wel een groeiende aantal spelers, ook verdwijnen er veel, maar toen ik begon op kappa was ik met 3 andere op een eiland, inmiddels zit het vol met mensjes, en zodra ze inactief worden zijn ze al snel weer vervangen.

ja ik kan me voorstellen dat een moderator niet elke dag op zijn pc gaat kijken wie van die paar 100 spelers nou weer zand tussen zijn benen heeft, vooral niet als het alleen maar geklaag is. weet niet of dat ook ter sprke was in dit forum, kan In e war zijn. maar dat kan ik me wel voorstellen. "voorbeeldje" niemand leest toch ook echt elke stomme zin die in een groepsgesprek op WhatsApp word gestuurd elke dag, lijkt een gekke vergelijking, maar ja lijkt op mekaar, operators doen dit vrijwillig en voor de community, ik zit in een spam whatsappgroep omdat er iemand is die dat leuk vind. af en toe lees ik wat. dus respect voor de moderators en alle staff want wanneer hun er geen zin meer in hebben dan word het pa dood. ga zo door.
  • Slotje op verzoek topicstarter. ~ the eagle, 19-1-2018 19:15 uur

Signature door mijzelf gemaakt. Lyra bedankt voor de avatar!

Redactielid Het Verhaal Achter... voor de rubriek Puzzel. Heb jij een leuk idee, stuur dan een PM. PM
    Voor vragen met betrekking tot IRC ben ik aldaar of per mail te bereiken. Mail