Schuilplaats / Spionnen

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Schuilplaats / Spionnen

Extra opdrachten/taken voor spionnen:

Vloot kun je van de ene haven doorsturen naar een andere haven op hetzelfde eiland. Je kunt ook een haven verdedigen of een vijandige vloot verdrijven.

Met spionnen gaat dit niet. Wat ik graag aangepast of als extra optie voor mijn spionnen zou willen zien is dit:

1 Dat ik mijn spionnen kan stationeren in een andere eigen stad waar geen schuilplaats is, waarbij ze daar ook een verdedigende taken hebben. Net zoals je bv met hoplieten kunt doen zonder dat je een barak hebt in deze kolonie.

2 Wanneer ik met mijn spionnen in een vreemde kolonie zit zou ik ze graag vandaar uit willen doorsturen zonder dat ze eerst helemaal terug moet halen naar hun schuilplaats. (net zoals bv met vloot)

3 Dat je met je spionnen kan kijken of er in jouw stad “vijandige” spionnen zitten en deze met spionnen kan aanvallen/verwijderen. Anders krijg je nooit een vijandige spion uit je stad. Of je moet je kolonie helemaal afbreken.

4 Dat je met je spionnen kunt kijken of er in de mijnen arbeiders werken. Je kunt dit natuurlijk uitrekenen door bv te kijken wat er in de pakhuizen ligt en dit bv 12 uur later weer te doen. De boel van elkaar aftrekken en dan delen door 12, maar een extra functie lijkt me wat makkelijker.

5 Schuilplaats naar level 38

Ik ben benieuwt naar jullie reactie's :)
  • 3 Dat je met je spionnen kan kijken of er in jouw stad “vijandige” spionnen zitten en deze met spionnen kan aanvallen/verwijderen. Anders krijg je nooit een vijandige spion uit je stad. Of je moet je kolonie helemaal afbreken.

Deze vind ik zeker heel gaaf!!! De andere kunnen / mogen ook.

If you give a man fish you will feed him for a day.
    If you teach a man to fish you will feed him for a lifetime.
  • 1. Helemaal mee eens, in elke stad een schuilplaats bouwen schiet ook niet op. En soms kun je al van tevoren zien aankomen dat iemand een stad gaat bespioneren en zul je net zien dat daar geen schuilplaats staat. Denk dat we daarbij misschien wel op moeten letten dat 32 spionnen uit een schuilplaats in Stad A meer verdedigende spionage geven in stad A (Daar is immers hun hoofdkwartier) dan in stad B waar ze dan op verdedigmissie gaan.

2. Ook mooi idee, omdat meestal mensen steden bij elkaar in de buurt hebben, en steeds spionnen heen en weer moeten sturen is echt tijdrovend.

3. Nee, vind ik niet. Als ik spionnen ergens heen stuur naar een stad die al standaard 95% verdediging heeft. En dan kom ik eindelijk langs die verdediging en dan worden die spionnen en kwartiertje later alsnog opgepakt. Dit zou betekenen dat spionage bij actieve spelers gewoon bijna onmogelijk wordt.

4. Kan, maar zoals je zegt kan het ook op andere manieren dus we hoeven ook niet alles te makkelijk te maken wat mij betreft.

5. Schuilplaats mag er inderdaad wel wat levels bij, aangezien het al bijna niks kost om hem naar lvl 32 te werken..

Dankje Meliss! :thumbsup:
  • Zitten mooie ideeën bij. Ik doe graag mijn mening
    1 Ik vind het prima, maar zelf vind ik een schuilhut in elke stad een must. (moetje) Het is je eerste verdedigingslinie.
    2 Gaaf idee. Het staat me bij dat het wel eens eerder is gesuggereerd. Maar dat is nu niet meer terug te vinden.
    3 Minder. Dat kan ook tegen je gebruikt worden en bespioneren van actieve spelers is al bijna onmogelijk.
    4 Kan. Alleen zinvol bij i'tjes. Ik doe dat door 2 keer binnen een paar minuten "inspecteer opslagplaats" te doen. Als je prooi voldoende produceert, is de gs met tenminste enkele tientallen vermeerderd.
    5 Aardig idee, maar ook deze kan natuurlijk tegen je gebruikt worden.
  • Nummer 2 is een goed idee.
    Nummer 3 een slecht idee! (geeft M-D :cookie: )
    nummer 5 vind ik twijfelachtig; wat wel een idee is om dit mogelijk te maken in b.v. je hoofdstad, zodat je vanuit die stad je spionnen kunt verdelen over een tweede stad waar je geen schuilplaats hebt.

Zeta DND
    :love:
  • 1 Dat ik mijn spionnen kan stationeren in een andere eigen stad waar geen schuilplaats is, waarbij ze daar ook een verdedigende taken hebben. Net zoals je bv met hoplieten kunt doen zonder dat je een barak hebt in deze kolonie.
    1. Vind ik wel een goed idéé !

2 Wanneer ik met mijn spionnen in een vreemde kolonie zit zou ik ze graag vandaar uit willen doorsturen zonder dat ze eerst helemaal terug moet halen naar hun schuilplaats. (net zoals bv met vloot)
    2. Leuke optie, ik ben voor. Vooral handig als je zelf veel steden bij elkaar hebt staan.

3 Dat je met je spionnen kan kijken of er in jouw stad “vijandige” spionnen zitten en deze met spionnen kan aanvallen/verwijderen. Anders krijg je nooit een vijandige spion uit je stad. Of je moet je kolonie helemaal afbreken.
    3. Lijkt mij niet nodig, geeft wel weer extra dimensie aan het spel.

4 Dat je met je spionnen kunt kijken of er in de mijnen arbeiders werken. Je kunt dit natuurlijk uitrekenen door bv te kijken wat er in de pakhuizen ligt en dit bv 12 uur later weer te doen. De boel van elkaar aftrekken en dan delen door 12, maar een extra functie lijkt me wat makkelijker.
    4. Zoals reeds beschreven, niet echt nodig. Beetje excel sheet helpt je hier zo mee om de productie uit te rekenen als voor 2e keer spioneert.

5 Schuilplaats naar level 38
    5. In combinatie met voorstel 1 zekers handig.

En vergeet dan gelijk optie zes niet (voor de paniek zaaiers onder ons), die "Panic button" zoals op 11 januari dit jaar gemeld.

Met vriendelijke groet,

Michiel de Ruyter

Admiraal der Zeeuwsche wateren
    We cannot control the wind, but we can adjust our sails !
    ;)
  • The Pike wrote:

1 Dat ik mijn spionnen kan stationeren in een andere eigen stad waar geen schuilplaats is, waarbij ze daar ook een verdedigende taken hebben. Net zoals je bv met hoplieten kunt doen zonder dat je een barak hebt in deze kolonie.

5 Schuilplaats naar level
    Heeft iemand nog iets toe te voegen wat nog niet ter sprake is gekomen?
    (dit is natuurlijk de manier om het nog even een keer onder de aandacht te brengen :rolleyes: )
  • Inderdaad is het niet kunnen werken met spionnen in de app een van de meest irritante gebreken. Dat en plofstad niet af kunnen breken.

@The Pike: Panic button had ik geopperd maar is nooit op gereageerd, dus ik ging er van uit dat daar geen behoefte aan is, ik zou het wel een mooie aanvulling vinden.
  • Wat zephyra zegt, hij is inderdaad nooit afgebouwd. Missen enorm veel functies aan de app.
    Maar wat ik vooral irritant vind van de schuilplaats is dat wanneer je spionnen vanuit verschillende steden stuurt naar allerlei steden er niet 1 groot overzicht is met alle bezige missies. Op dit moment moet je elke schuilhut bij langs om te kijken welke missies er ook alweer allemaal bezig zijn.

Dankje Meliss! :thumbsup: