Meer scheepsruimte

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Meer scheepsruimte

Waarom?
    Uitbreiden van de scheepsruimte is al eerder gedaan. We blijven groeien met zijn allen. Het eindeloos heen en weer varen voor een upgrade van 1 M gs of meer gaat toch vervelen. Voor bouwers kan dat een reden zijn om er mee te stoppen.

Hoe en hoeveel?
    Zelfde aantal schepen, maar tenminste 600 gs per schip, ook de Fenicische. Dat is het allereenvoudigste om te programmeren. De spelers die met ambrosia extra scheepsruimte hebben gekocht houden verhoudingsgewijs dezelfde voorsprong.

Dan kan er dus ook meer geplunderd worden?
    De plunderbeveiliging van 480 per level kan verhoogd worden naar, bijvoorbeeld, 580. Ook dat is al eens eerder gedaan. De ambrosiafunctie van verdubbelde diefstalbeveiliging gaat dan mee omhoog.

Meer scheepsruimte is toch al eerder voorgesteld?
    Ja, leuk maar te ingewikkeld. Dat geeft weer extra programmeerkosten en daar zit Game Force niet op te wachten, denk ik.
  • Meer scheepsruimte is zeker welkom!
    Het kan met verhoging naar 600, bij 180 schepen toch 18k extra.
    Wat ik ook goed zou vinden is het maximum aantal handelsschepen dat je kunt kopen aanpassen van 18 naar bv 250 stuks. Hiervan is de goud-formule ook reeds bekend, dus ook een kosten goedkope oplossing.
  • Dat is precies het pijnpunt van meer schepen ipv grotere schepen.
    Ik herinner me nog (opoe vertelt) dat we op ons alliantieforum een draadje hadden voor "hoeveel schepen heb je al" en kreunden omdat we bij schip 170 over de 2 miljoen goud gingen...
    Wie het precies wil weten, hier kun je de formule vinden: ikariam.wikia.com/wiki/Cargo_Ship
    Voor een vreedzaam handelaar en bouwer zoals mijn persoontje is dat allemaal niet zo een probleem. Maar voor vechtersjassen als Djadde kan het heel vervelend zijn als je door je goud heen raakt omdat je zo nodig dat volgende scheepje van 5 of 6 miljoen wilde aanschaffen.
  • @zephyra: Als men groter wilt worden kost dat toch altijd opofferingen? Lijkt mij dus wel logisch dat het op dit punt ook zo is.

Voorbeeld: We gaan de gouverneurswoningen toch ook niet de zwavelkosten omlaag brengen, zodat je én kan vechten én kan uitbreiden? Als men de gouverneurswoning wikt upgraden kost dat ook een opoffering...
  • hmmm, deze dame probeerde te vertellen, dat in het begin je weinig gs voor een gouv nodig hebt.....ow wacht nu wordt het verwarrend!

Als voor alle spelers de inhoud naar 600 gaat i.p.v. 500, dan hebben volgens mij beginnende spelers net zo veel voordeel als grote spelers. Of zien wij dames iets over het hoofd?

Zeta DND
    :love:
  • Denk dat we niet teveel rekening hoeven te houden met beginnende spelers. Boten zijn in het begin nog vrij goedkoop, dus die lopen daar niet echt tegen aan. Juist grotere spelers hebben vaak redelijk wat gs liggen die ze moeten vervoeren, en meerdere steden die bevoorraad moeten worden met wijn. Dus wat mij betreft is 250 schepen net zo goed een optie, en als de laatste dan 10mln goud moet kosten, dan vind ik het ook prima.

Dankje Meliss! :thumbsup:
  • Meer schepen is natuurlijk ook een oplossing. Het is mij om het even.
    Alleen, over 2 weken komt Valisk met het verzoek voor een tekst tbv de poll. Als die wordt aangenomen poetst hij zijn beste Engels op om het idee door te kunnen sturen naar Game Force. Dus moet dat wel een eenduidige tekst zijn, zonder open eindjes. Vandaar, dat ik meteen een keus heb gemaakt.
  • Dit topic is twee weken open geweest voor discussie en wordt daarom nu gesloten.

Als je wilt dat er voor je idee gestemd wordt, maak dan svp even een stelling voor een poll en mail mij die dan per board pm.
    Dan zal ik die voor je plaatsen.
    trots lid Dead Rabbits
    Quo fata ferunt

Athens en NightFall super bedankt voor deze sig!

Board Administrator Ikariam.NL
    Forum regels - mail:valisk@ikariam.nl
  • Omdat we steeds groter worden, met steeds meer transport per upgrade, stel ik voor alle handelsschepen, inclusief huur- bonus- en fenicische schepen, met 20% te vergroten; van 500 naar 600 gs.
    Om het plunderrisico te compenseren kan de plundervrije opslag vergroot worden van 480 naar 580 gs
    trots lid Dead Rabbits
    Quo fata ferunt

Athens en NightFall super bedankt voor deze sig!

Board Administrator Ikariam.NL
    Forum regels - mail:valisk@ikariam.nl