Vrachtschip

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Vrachtschip

Hoi allen

Jullie kennen het probleem wel dat je soms is wat handelsschepen tekort komt. Nu heb ik dit idee ergens opgevangen en het lijkt mij wel van toepassing om het hier neer te zetten.

Als we nu eens een nieuw schip op de markt brengen dat een vaste hoeveelheid grondstoffen kan vervoeren. Stel dat je deze schepen kunt maken in de scheepswerf met x-aantal grondstoffen. En dat we dan x-aantal goud vragen per uur (zoals bij troepen en vloten). Met behulp van deze schepen kunnen we dan meer grondstoffen vervoeren dan de huidige maximum capaciteit.

Men kan dan extra grondstoffen versturen vanuit de stad waar deze schepen liggen. (niet zoals gewone handelschepen vanuit elke stad vrij te kiezen) Om natuurlijk niet al te veel voordelen te geven zou je bijvoorbeeld de snelheid van de schepen wat trager kunnen maken dan de gewone handelsschepen. We spreken namelijk over een grote hoeveelheid grondstoffen.

Waarom zou het een goede toevoeging zijn:
    Stel je hebt genoeg grondstoffen om een duur gebouw uit te breiden maar je grondstoffen liggen verspreid. Het duurt meestal dagen/weken om de benodigde grondstoffen in een bepaalde stad te verkrijgen. Wel met het vrachtschip zou je alles in een keer kunnen vervoeren. Mits je het nodige goud ervoor over hebt.

Wat technische uitleg met een voorbeeld

Stel:
    1 vrachtschip heeft een capaciteit van 500 grondstoffen
    De kostprijs bedraagt 100 goud per uur (x2 als ze onderweg zijn 200 goud)
    1 vrachtschip maken kost 500 hout
    Het vrachtschip vaart de helft trager als een gewoon handelschip
    de laadtijd is gewoon de laadtijd van de haven

stel je hebt genoeg goud en je maakt 100 vrachtschepen dan zou je dus 50 000 grondstoffen kunnen vervoeren voor een prijs van 20 000 goud per uur. Als ze niets doen kost het je 10 000 goud per uur. Wil je meer dan betaal je ook meer.

Hoe zit het dan met een zeegevecht in je havens, wel dat laat ik maar over aan de spelmakers.

Dit idee leek mij wel zo handig omdat ik zelf altijd handelsschepen tekort kom om alles te vervoeren. Wijnbevoorrading kost me al heel wat schepen laat staan om dan nog alles bij elkaar te krijgen in 1 stad.

vragen of opmerkingen of aanvullingen van het idee kunnen hier neergezet worden
    Ik hoop dat jullie dit een goed idee vinden :p

Gegroet Embio
    OUD-GAMMA speler, SAP lid
  • Het is maar een voorbeeld, Ik heb nu gewoon de huidige capaciteit van een gewoon handelsschip genomen. Het kan ook meer of minder worden maar dat laat ik aan GF over

Het heeft sowieso een voordeel dat je extra grondstoffen kunt vervoeren ongeacht hoeveel handelsschepen dat je hebt. Het nadeel is dan weer dat het je een berg goud kost als je er veel van maakt. Maar dat is een keuze die elke ika-speler zelf moet maken.

Zo kun je ook stellen dat de laatste update met de barbaren ook alleen maar voordelen heeft. Dus het is maar hoe je het bekijkt
  • Ik zie er wel wat in..

peperduur om te onderhouden en te maken, maar dan wel hoge capaciteit en tergend langzaam

zeg 2000 GS capaciteit per boot, snelheid 10, 500 goud/uur, 2000 hout om te maken

en zo veel kunnen maken als je wilt :P
    tot je geld op is
    Guilty Spark
  • Als we het vanuit het perspectief van Gameforge als bedrijf moeten bekijken:
    Er is al een functie (betalend) om extra grondstoffen te vervoeren als als je handelsschepen reeds bezet zijn.

Waarom zou je dan een optie bieden die extra grondstoffen kan vervoeren voor ingame (en geen echt) geld?
    Geliefd Gevreesd forumsurveillant.

Coördinator & manusje-van-alles Het Verhaal Achter...
    ForumregelsHet verhaal achter...
  • Ik begrijp dat men geld moet verdienen, maar dan leg ik even mijn standpunt uit:

Met dit voorstel zou je als kleinere speler iets sneller kunnen groeien, wat maakt dat je als beginnend speler langer blijft spelen. Momenteel stoppen er een hele hoop omdat ze de tijd niet hebben of omdat ze te traag groeien. Ook voor een grote speler is het handig om gewoon je grondstoffen sneller rond te krijgen. Ik denk maar aan handelvoeren, als ik 12 eilanden ver moet ben je direct al een halve dag kwijt aan heen en weer varen voor een beperkt aantal grondstoffen.

En dan vraag ik mij ook af waarom jullie het laatste nieuwe gebouw zeekaartenarchief hebben geintroduceerd. Er zijn toch ook genoeg opties om sneller te varen, poseidon, triton-machines. Dus overal ambro voor vragen lijkt mij niet echt nodig.

Maar als je er toch een ambrofunctie bij wil hebben kun je bijvoorbeeld ambro vragen om de laadruimte van zo een vrachtschip verdubbelen ofzoiets in die aard.

Als laatste conclusie om over na te denken heb ik dit nog. Eilanden produceren grondstoffen, maar je produceert meer grondstoffen dan dat je kunt transporteren op een dag. Gebouwen worden duurder, maar je krijgt je grondstoffen bij elkaar na ettelijke weken/maanden varen. Je account groeit elke dag een beetje bij. Maar mijn aantal handelsschepen zijn nog steeds met evenveel. Als je dan denkt aan de wereldhavens die groeien ook elke dag aan met meer capaciteit, waarom kan dit dan niet met ika.
  • embio wrote:

Nu heb ik dit idee ergens opgevangen

Volgens mij weet ik waar dat idee vandaan komt :D .

En ik vindt het een goed idee hoor heb altijd te weinig ruimte en bijna alle grote spelers hebben dat probleem.

Zal de originele post ook ff erbij zetten.

--

Nu zat ik zelf eens te denken aan gewoon een compleet nieuw schip : Een groot vrachtschip.

Dit schip wordt gebouwd in de werf en kan alleen vracht vervoeren tussen eigen steden.

Deze schepen kan je dus niet mee plunderen !

Alleen vracht vervoeren tussen je steden en eventueel gebruiken voor de handel in de handelspost.

De schepen zullen ook in de stad blijven staan waar ze aankomen en vanuit daar kunnen ze weer verder gestuurd worden.

(Net als oorlogschepen) Ze zullen dus niet zoals handelsschepen altijd beschikbaar zijn overal.

Gebruik : Vervoer van goederen en legers tussen eigen steden , Eventueel ook bruikbaar bij de handelshaven voor handel.

Een groot vrachtschip vaart vanwege zijn grote laadruimte stuk langzamer dan handelsschepen. (Bv. 3x langzamer)
    Omdat het lastiger is een groot vrachtschip te laden is de laadtijd keer 2.

De laadruimte van een vrachtschip is 2000 eenheden.

Kosten van een vrachtschip 2000 hout 500 marmer 500 zwavel.

Kosten per uur zijn 100 goud in de haven en 200 goud onderweg.

Nodig werf level 10.

Nieuw onderzoek "Groot vrachtschip" onder zeevaart ( Bv. tussen Pek en Markt)

Bouwtijd vrachtschip 1 uur.

Vrachtschepen kunnen in een havengevecht kapot gemaakt worden , deze komen als laatste in de 1e linie voorhoede als alle stoomrammen , rammen en vuurschepen op zijn.

(Bv. Hitpoints 1 , bepantsering 1 , grootte 8 , Snelheid 3x langzamer dan handelsschip)

Aangezien ze duur zijn om te maken , hoge onderhoudskosten hebben en ooknog kapot gemaakt kunnen worden zal dit het spel niet te veel verstorenomdat niemand super veel vrachtschepen zal maken omdat het dan niet meer rendabel is.
  • Ik zou het ook fijn vinden als er iets komt (uiteraard zonder ambrosia). Ik lees allerlei goede ideeën maar ik vaar me voornamelijk ook suf en dat wordt saaier naarmate je groter wordt.

If you give a man fish you will feed him for a day.
    If you teach a man to fish you will feed him for a lifetime.
  • Doe ik ook nog even een duit in het zakje.
    De scheepscapaciteit is al een aantal keren uitgebreid omdat we met zijn allen groeien.
    Toen ik begon hadden we maximaal 160 schepen met 300 gs laadvermogen.
    Dat werd 500 gs, daarna180 stuks, (of omgekeerd) en daarna ook nog de bonusschepen. Dat ondanks dat je voor ambrosia extra schepen kunt huren of kopen.

We blijven groeien, dus wordt het de hoogste tijd voor een upgrade met extra scheepsruimte.
    Wie heeft zin om alle argumenten op een rij te zetten, zodat ons aller Valisk weer eens een poll kan houden en het daarna als suggestie naar GF kan sturen
  • Ik ben tegen, Je kunt op dit moment al extra capaciteit halen met ambrosia in het spel, ik weet dat het voor grote spelers misschien vervelender is om allemaal te vervoeren, maar ik denk dat dit het spel juist ook interessanter maakt, in een oorlog bv: grondstoffen zoals zwavel naar stad met hoogste barak als er eentje een hoger heeft, kan wel tijdje duren als het veel is, de vijand kan dit opmerken en de haven toegooien, wat maakt dat het tactisch leuk en spannend word om die haven weer open te krijgen zodat troepen snel gemaakt kunnen worden voor een land invasie! Terwijl met vrachtschepen idee hij het allemaal misschien in 1 x kan varen.
    Dus als de haven na 5 ladingen bv dicht gesmeten word en met je vrachtschip idee je maar 1 nodig hebt dan word het al een heel stuk lastiger,
    ook is het spannender gezien het zo lang duurt om alles mooi bij een te krijgen in een stad spelers kunnen dan aanvallen en proberen te plunderen voor dat je benodigde grondstoffen allemaal te samen hebt met vrachtschepen heb je dan weer dat het er in 1x is en dat je meteen kan omhoog doen en dat een plundering dus totaal nutteloos is
    Files
    de kroeg
    dankje neverlight
    Trots lid van Pack Of Wolves (POW)
  • mmmm Cooldog, je zegt dat een plundering dan totaal nutteloos zou zijn. Dat ligt er maar aan hoeveel gs je in 1 keer kunt gaan vervoeren met je vrachtschepen. Ik probeer een taveerne te uppen, maar daar heb ik 1,4M marmer voor nodig. hahaha, zou wèl mooi zijn wanneer ik dat in 1x zou kunnen vervoeren! Maar ik neem niet aan dat GF ooit zo vriendelijk zou zijn om zoiets mogelijk te maken ;)
    Bovendien kan ik volop geplunderd worden in de stadjes waar et vandaan moet komen.
    Ook de argumenten over havens dichtgooien e.d. in een oorlog hebben volgens mij in feite niets met de vrachtschepen te maken? 1x een volle lading met je gewone boten, en je kunt weer een hele tijd verder met je zwavel. Kan je niet zo goed volgen hierin.

Verder, en eigenlijk ten eerste: er wordt altijd gepraat alsof het gebruik van ambro zo normaal is!! Er zijn nu eenmaal spelers die zonder ambro spelen of er heel zuinig mee omgaan (waaronder ik)
    Ook die spelers hebben het recht om leuk te spelen toch? Ika profileert zich als een gratis online spel, maar als die gratis spelers de moed in de schoenen zakt wanneer ze zien dat alle leuke opties alleen maar te krijgen zijn voor echt geld, nou, dan denk ik dat ika meer spelers verliest dan dat ze erbij krijgt.
    Daarom is het heel goed wanneer er keuzes gemaakt kunnen worden. Als je geld genoeg hebt koop je simpel extra vervoercapaciteit met ambro, en anders zul je meer moeite moeten doen met de ingame-mogelijkheden, maar kun je iig ook meedoen met de 'dure jongens'.

pff, word altijd zo pissig wanneer et om dit soort dingen gaat :p
    Trots lid DND :monster:

Dankjewel Danté :)
  • Dit topic is twee weken open geweest voor discussie en wordt daarom nu gesloten.

Als je wilt dat er voor je idee gestemd wordt, maak dan svp even een stelling voor een poll en mail mij die dan per board pm.
    Dan zal ik die voor je plaatsen.
    trots lid Dead Rabbits
    Quo fata ferunt

Athens en NightFall super bedankt voor deze sig!

Board Administrator Ikariam.NL
    Forum regels - mail:valisk@ikariam.nl
  • Het vrachtschip, is een schip dat je kan bouwen in de scheepswerf nadat je een bepaald onderzoek hebt afgerond. Een vrachtschip kost net zoals alle andere eenheden grondstoffen om te maken en een vast bedrag aan onderhoudskosten per uur. Dit bedrag telt dubbel als ze onderweg zijn. Een vrachtschip kan enkel van de stad vertrekken waarin dat ze liggen. Als ze in A liggen kun je ze sturen naar B,C,D, ..... maar niet van C naar A. Net zoals je gevechtsschepen maar naar 1 locatie kunt sturen.

Omdat het vrachtschip een grote lading heeft zal dit varen aan de helft van de snelheid van een gewoon handelsschip. Komen de vrachtschepen in een havengevecht terecht zullen de schepen terugtrekken omdat ze schrik hebben om te zinken.

voorbeeld van de kosten van een vrachtschip
    bouwkosten: 2000 hout
    kostprijs: 200 goud per uur (400 goud wanneer ze onderweg zijn)
    capaciteit: 2000 grondstoffen
    snelheid: 30
    mogelijke ambro' opties: Sneller varen, verdubbeling capaciteit, goedkopere onderhoudskosten
    trots lid Dead Rabbits
    Quo fata ferunt

Athens en NightFall super bedankt voor deze sig!

Board Administrator Ikariam.NL
    Forum regels - mail:valisk@ikariam.nl