SAP en DND

• Anders

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Beste forumgebruikers en spelers van Zeta,

Na onze laatste oorlog die we gevoerd hebben met NO hebben we de discussie intern gehad en wat nu ?
    De allianties die tegen ons kunnen opboxen (C-R, D-R, NO) hebben we gehad en we vinden dat we eigenlijk te sterk zijn om oorlog te voeren tegen andere allianties.
    Zoals de meeste wel weten is DND in het begin van Zeta grotendeels gefuseerd met SAP om tegenwicht te bieden tegen andere grote allianties die aan het ontstaan waren.
    Maar dat werkt nu eigenlijk tegen ons omdat we zo geen targets voor oorlog meer overhouden.

Vandaar dat we hebben besloten om DND weer nieuw leven in te blazen !!! :thumbsup:

Sommige oplettende mensen zullen al gezien hebben dat SAP inmiddels wat leden minder heeft en deze zullen terugkeren naar DND toe.
    Zo krijgen we weer 2 wat kleinere allianties en verdelen de vechters zich weer een beetje.
    Dat betekend dat zowel SAP als DND nu ineens veel meer keuze hebben om oorlog te voeren en natuurlijk ook andere allianties nu ons misschien wel de oorlog verklaren waar we er eerst nog te groot voor waren .... Wie weet ?
    Het zal in ieder geval zo een stuk beter zijn voor de activiteit in Zeta aangezien er nu weer 1 vechtalliantie erbij komt.

Verder zullen de banden tussen SAP en DND zoals vanouds zijn zo als ze in Gamma zijn geweest en begin van Zeta.
    Goede bevriende allianties die elkaar helpen waar nodig en elkaar door en door kennen. :bier:

Dit wilde we toch even mededelen aangezien er al een aantal vragen over waren binnengekomen.
    Om gespeculeer en misvattingen te voorkomen en duidelijkheid te geven over wat er op dit moment gaande is dus even deze mededeling.

Bij deze : DND welkom "terug" in Zeta !

:br50:
  • Nou ik ben blij dat ik ook weer bij de oude garde van DND mag aanhaken, maar beste Pokermenneke, het was toch echt niet jouw besluit om DND weer nieuw leven in te blazen ;)

Verder ben ik het wel met je eens dat er nu weer meer kansen op leuke gevechten komen op zeta nu DND weer actief wordt, laten we er weer wat leuks van gaan maken: "Make Ikariam Great Again".

Oh ja en aan alle droeftoeters op zeta: jullie weten zelf wel wie jullie zijn :D
  • Wat mooi om te zien dat Pokermon met een grote hoeveelheid verbale poep weer de echte reden van de ondergang van SAP weet te verbloemen. Tijdens de oorlog was al duidelijk dat er interne problemen waren en nu wordt een dode alliantie om die reden weer nieuw leven in geblazen. Beide allianties zijn nu ten onder gegaan en met de huidige leden die tot nu toe richting het ''nieuwe'' DnD gaan wordt het zo te zien weinig soeps.
    Toen des tijds zijn alle minder actieve leden en kneujes wat betreft militair kunnen naar SAP gehaald en nu gaan ze weer terug om een ''nieuw'' DnD op te bouwen :rofl: .
    Feit blijft dat SAP zeer hard is afgetakeld tijdens de oorlog en nu na de oorlog blijkt de schade alleen nog maar groter te zijn dan gedacht. Dan maar weer iedereen terug naar DnD in de hoop dat het de problemen oplost haha.
    Ook geweldig om te zien dat TTV dan toch nog maar even genoemd wordt, alsof het logisch was dat ze in eerste instantie vergeten waren, maar ondertussen wel D-R ertussen zetten :crazy: .
    De woorden vanuit SAP blijven hilarisch gezien het feit dat ze zo hard hun best doen om de werkelijkheid te verbloemen, maar ach, er moest toch een verhaal bedacht worden om de val van SAP mooier te maken dan het in werkelijkheid is. :br50:

Waarschuwing voor trolling. ~ the eagle, 20-12-2016 21:52 uur

Overwinnaar van DnD en SAP
    Generaal -NO-

Sancte Judae Apostole gloriose Servus fidelis Iesu Amice ora pro ea
  • Beste Poker en beste Remus.

Dat waren voor mij persoonlijk niet de redenen om uit SAP te gaan en ik denk dat ik voor meer DND spelers spreek.

Ik miste DND. Dat is in 3 woorden het hele verhaal.

Een beetje uitleg hierbij om wat vollediger te zijn:

DND met DND regels en gewoontes. Als je deze gewent bent, dan denk ik dat het voor veel van de DND-ers moeilijk is om in een andere alliantie te aarden. En dit hebben de oud DND-ers al veel eerder besloten, maar we wilden niet midden in een oorlog vertrekken.

Het is dus onze eigen beslissing. Daar hebben we het interne forum niet voor nodig gehad. Ik had het alleen netter gevonden als we zelf de kans hadden gehad om dit op het forum te zetten. Jammer dat het gras al voor onze voeten weggemaaid is.

Groetjes,

Danie
  • Als zelfs de mensen die uit SAP stappen om naar het nieuwe DnD te gaan zeggen dat het verhaal van Pokergirl grotendeels op onwaarheden gebaseerd is hoef ik eigenlijk niks meer te zeggen om zijn verhaal onderuit te halen haha. Hoe dan ook goede poging SAP om jullie eigen ondergang een stuk mooier te maken dan het daadwerkelijk is. :l0l:

Verder ben ik nog steeds wel erg geamuseerd door het feit dat SAP zich eerst te goed voelde voor TTV door hun niet in het lijstje van allianties te zetten die het kunnen opnemen tegen het voormalige SAP. Zou de volgende keer toch eens extra nadenken over je externe communicatie voor je domme dingen gaat zeggen. (En om dan zelf ook maar alvast wat gras weg te maaien voor mensen hun voeten, heel origineel als je gaat zeggen dat anderen dat ook eens zouden moeten doen :shit: )
    Btw, is poker zo goed in gras wegmaaien dat we hem nu in plaats van met een poker referentie tuinman moeten gaan noemen? Want Grasmaaien doe je toch echt in de tuin en niet aan een Pokertafel. :love:

Overwinnaar van DnD en SAP
    Generaal -NO-

Sancte Judae Apostole gloriose Servus fidelis Iesu Amice ora pro ea
  • Beste Remus ,

Voor SAP is de oorlog klaar en afgelopen.
    Dit betekend voor ons dat het geen enkel zin meer heeft om nu achteraf nog proberen te flamen of de boel op te fokken.
    Wij zullen hier verder dan op dit soort onzin berichten verder niet meer ingaan en hopen dat NO de oorlog ook achter zich kan laten en op een "normale" manier verder met elkaar omgegaan kan worden zonder dat er steeds van dit soort onzin neergezet wordt.
    Ik weet hoe graag NO zich belangrijk wil voelen maar helaas jullie of de oorlog hebben er helemaal niets mee te maken.

Al ruim voor de oorlog met NO wat het duidelijk dat DND ooit weer samen zou komen en we ons uiteindelijk weer zouden opsplitsen in 2 afzonderlijke allianties.
    Om de woorden van Assie te citeren toen ze aangenomen was in SAP :
    "Poker je weet dat dit maar tijdelijk is he, Uiteindelijk wil ik graag weer DND samen hebben"

We hebben een hele toffe tijd gehad samen na de fusie en na de oorlog met NO leek het een goed moment dat eens waar te gaan maken.
    Iedereen gaat dus gewoon als goede vrienden uit elkaar en er is verder niets aan de hand met SAP en/of DND.
    Dat is het hele verhaal niets meer en niets minder.
    Dus ik hoop dat de idioterie van NO om door te blijven flamen en zeuren nadat een oorlog allang afgelopen is snel ophoud en ze zelf ook wel inzien dat dat nu geen enkel nut meer dient.
  • Remus, jijwilt elke keer alleen maar mensen onderuit halen. Daar mag je best eens mee ophouden.
    Zou je veel beter staan denk ik. Wat iemand ook schrijft, onderuit halen lijkt je enige doel te zijn op dit forum.

Door mensen als jij lees ik dit forum meestal niet en reageer ik ook bijna nooit. Daarom is dit ook het laatste bericht dat ik hieraan vuil maak.
  • Beste IKA-vrienden

Ongeacht wat hier allemaal gezegd wordt het is en blijft een keuze van elke speler. Hij/zij kiest een bepaalde weg doorheen het spel. Men dient de keuzes te respecteren die gemaakt worden. In dit geval zijn er wat oud-DND'ers die terug hun eigen stekje willen opzoeken. Wij als SAP'zijnde houden niemand tegen om zijn eigen weg in te slaan.

Dus bij deze wil ik de spelers die SAP verlaten bedanken voor de leuke tijd die we hebben gehad. Ondanks wat akkefietjes hier en daar was het een leuke ervaring dat mij ook heeft doen nadenken. Bij deze wil ik ook vermelden dat het voor mij ook tijd is om een weg te kiezen. Momenteel ben ik nog op zoek naar de weg die ik ga inslaan. Om alles wat op een rijtje te zetten zal ik over een week mijn beslissing nemen. Tot die tijd blijf ik nog bij SAP daarna bekijk ik wat er uit de bus is gekomen.

Hou er rekening mee dat mijn weg alle kanten kan opgaan, bij deze is IKA- gewaarschuwd voor mijn besluit dat ik zal nemen. De beslissing die ik maak heeft niets te maken met de interne kant van SAP maar heeft meer te maken met de peroonlijke kant van het spel. Mijn visie is veranderd. Ik wens iedereen die mij tegenkomt in het verdere spel nog veel vriendschap.

Laten we er een leuke kerst van maken en wie weet wat er onder de boom komt te liggen.

gegroet Embio
    OUD-GAMMA speler, SAP lid
  • Pokerman wrote:

We hebben een hele toffe tijd gehad samen na de fusie en na de oorlog met NO leek het een goed moment dat eens waar te gaan maken.
    Iedereen gaat dus gewoon als goede vrienden uit elkaar en er is verder niets aan de hand met SAP en/of DND.
    Dat is het hele verhaal niets meer en niets minder.

Helemaal eens! gege, DND is weer thuis en wat het gaat worden in de toekomst? We zullen zien. We zullen klein zijn, maar klein is fijn nietwaar? :D Voor SAP geldt hetzelfde, grote oorlogen kunnen we ieder niet aan opt moment, maar dat geeft niks. Wat Poker al eerder zei; kleinere oorlogen zijn ook leuk en brengen mss ook wat meer leven in de brouwerij. MAAR NU EFFE NIET! hahahahah
    Eerst es Kerst. Vrede op aard en op Ikariam!
    Hele fijne feestdagen voor ons allemaal!! Ook voor NO uiteraard. Waar zouden we zijn zonder tegenstanders? Nog bedankt voor de leuke en spannende gevechten. Want die zaten er ècht wel tussen!
    Ik hang een mistletoe op en we mogen elkaar nu allemaal een kusje geven. Zoen ze! :thumbsup:
    Trots lid DND :monster:

Dankjewel Danté :)
  • bij deze heb ik maar besloten om bij SAP te blijven ....
    eigenlijk neem ik dat besluit al 4,5 jaar lang , dus nu ook .

ik heb geweldig genoten van de oorlog tegen NO , 3 maanden lang dagelijks vele gevechten .
    NO , daarvoor ook enorm bedankt .

helaas blijft SAP bestaan , al hoe graag remus dat ook anders zou zien natuurlijk ....
    onbegrijpelijk dat bepaalde ika spelers het geweldig vinden om een ally of bepaalde spelers kapot te spelen .
    als je met die bedoelingen het ikariam spelletje speelt , moet je misschien wel eens bij je zelf af gaan vragen of dat nu wel helemaal de bedoeling kan zijn ..
    zonder tegenstanders lijkt me het ook een saai spelletje ..
    ex-LEIDER -SAP-
  • dampewjartel wrote:

helaas blijft SAP bestaan , al hoe graag remus dat ook anders zou zien natuurlijk ....
    onbegrijpelijk dat bepaalde ika spelers het geweldig vinden om een ally of bepaalde spelers kapot te spelen .
    als je met die bedoelingen het ikariam spelletje speelt , moet je misschien wel eens bij je zelf af gaan vragen of dat nu wel helemaal de bedoeling kan zijn ..
    zonder tegenstanders lijkt me het ook een saai spelletje ..

Dus jij suggereer dat -NO- hiervoor verantwoordelijk is dat spelers van SAP tijdens de oorlog uit de ally stappen omdat ze het niet eens zijn met andere spelers binnen sap?
    En naar de oorlog besluiten veel spelers van sap dat ze terug gaan naar DND, En dat is allemaal de schuld van -NO- :pillepalle:

Ik denk dat jullie bij sap moeten leren om niet zo veel naar een ander te wijzen maar is naar je zelf moet kijken voordat je wat gaat roepen, Ik geloof dat ik dit al vaker tegen jullie heb gezegd :cookie:

Ik zal jullie een gratis tip geven,
    Leer van je fouten en leer hier mee omgaan :growup:
    Een CR zegt meer dan woorden! :whistling:
  • Anders
    Anders
    Anders

Sap heeft nog maar 15 leden

Wie heeft er gewonnen?

Anders
    Anders
    Anders

Herinnering voor off-topic. ~ the eagle, 28-12-2016 20:09 uur
    Ektor alli NO, Alpha Duitse Server OdP, USA server NY FLY

:thumbsup:
  • Pokerman wrote:

Dus ik hoop dat de idioterie van NO om door te blijven flamen en zeuren nadat een oorlog allang afgelopen is snel ophoud en ze zelf ook wel inzien dat dat nu geen enkel nut meer dient.

Mijn hoop was dus jammer genoeg tevergeefs.......
    Het is jammer dat een andere alliantie het welkom terug topic van DND moet "kapen" en daar offtopic onzin en oude koeien uit de sloot moet gaan halen over al lang gedane zaken.
    Nogmaals NO (of de oorlog) heeft niets met de opsplitsing te maken van SAP en DND aangezien dit al VOOR de oorlog bekend was dat dit zou gaan gebeuren.

SAP en DND zijn als goede vrienden uit elkaar gegaan en gaan op de voet verder die we ook hadden voor de fusie tussen SAP en DND.
    En NO weet vast nog wel hoe dat was is Gamma en in het begin van Zeta.
    We zijn dan nu wel weer aparte 2 allianties maar we zullen elkaar helpen en steunen waar nodig zoals we dat altijd al hebben gedaan.

Ik laat hier maar weer een slotje op zetten want zoals gezegd is voor ons de oorlog allang gedaan en afgelopen en daar heeft men de kans gehad om zich ingame te bewijzen.
    Achteraf er over blijven doorzeuren heeft niemand wat aan, zit niemand op te wachten en heeft totaal geen enkele nut.

:lock:
  • Tja wat moet je hier nog op aanvullen behalve bahbah.

Het is jammer te zien dat wat er ook gebeurd als het SAP of DND betreft moeten oude koeien altijd uit de sloot gehaald worden.
    Als die koeien nou eens gewoon in het weiland blijven staan.

Ik kan er zo onderhand ook geen naam meer voor bedenken hoe irritant dat begint te worden.

De fusie tussen DND en SAP word ongedaan gemaakt omdat veel spelers van het oude DND de oude manier van het DND spel misten.
    En het word in DND ook nooit meer zoals het was, dat kan ook niet.
    Helemaal niet als je gaat kijken naar de wereldenfusies.
    Albert heeft toen een groot aandeel gehad in het spel van DND, Wiebe is gestopt. en zo nog meer spelers.

Maar DND zal er nog altijd sterker uit blijven komen. we zullen even onze tijd nemen om alles zaken weer op orde te stellen, maar 2017 zal een jaar worden waar DND zijn tanden weer laat zien. Ongeacht welke alliantie voor ons staat. !

Verder heb ik geen woorden meer over voor deze discussie, uiteraard staat het altijd vrij voor spelers om ingame discussies met me te starten.
    Ik zal je dan zo goed mogelijk te woord staan, is het inhoudenlijk over de alliantie kan ik je het antwoord wel alvast geven.
    Wij hebben zo een vrouw in onze alliantie ... Ik geloof dat die aangesteld is al diplomaat...

Geloof dat daarmee het punt wel gemaakt is.

See you all on the battlefield !! (zie jullie allen op het slagveld)
    DJbartezz
    Ingame: DJbartezz

Do Not Disturb

Mors certa, hora incerta
    De dood is zeker, het uur is onzeker

----- > Rest in Peace <-----
    ----- > Albert <-----
    ;( ----- > 28 - 01 - 2016 <----- ;(
  • Topic gesloten op verzoek topicstarter. ~ the eagle, 28-12-2016 20:19 uur

Signature door mijzelf gemaakt. Lyra bedankt voor de avatar!

Redactielid Het Verhaal Achter... voor de rubriek Puzzel. Heb jij een leuk idee, stuur dan een PM. PM
    Voor vragen met betrekking tot IRC ben ik aldaar of per mail te bereiken. Mail