-Sap- Vs -No-

• GR-topic

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Beste poker,

Aangezien jij niet meer reageert hoop ik dat dit dan ook het einde van je gezwets betekent.
    Ik zie dat je een hoop moeite steekt in je doel om NO in een kwaad daglicht te stellen. Dat ik deze uitspraken doe heeft niks te maken met hoe NO als geheel is, net als dat jouw uitspraken niet betekenen dat geheel SAP geen objectieve kijk op de waarheid heeft. Net als dat niet geheel SAP enkel domme uitspraken doet.
    Dat jij het als een aanval op Albert ziet zegt meer over jou dan over mij als persoon, dat laat goed zien welk denkbeeld jij hanteert. Ik gebruik enkel een paar wijze woorden die in de laatste oorlog tussen DnD en NO gebruikt zijn door Albert. Ik doe dit niet om hem te ridiculiseren maar om een ode te brengen aan de wijsheden waarmee hij ons heeft achter gelaten. Je kan zo hard je best doen als je wilt, maar mij als persoon in een kwaad daglicht te stellen gaat je niet lukken. Mijn woorden zijn zonder kwade intentie geschreven en dat dit door mensen zoals jij uit zijn verband wordt getrokken is zeer spijtig en ronduit triest.
    Ik walg van het feit dat ik mijzelf hierover moet verduidelijken omdat mensen zoals jij op deze aardbodem bestaan. Kruip alsjeblieft terug in dat hol waar je vandaan kwam en verbreed je kijk op de wereld. Niet alles is slecht bedoeld maar zo wil jij het wel laten lijken. :growup: <--- Dit is het enigste wat ik je nog kan meegeven, want het is echt ronduit triest dat je het over deze boeg probeert te gooien.

Overwinnaar van DnD en SAP
    Generaal -NO-

Sancte Judae Apostole gloriose Servus fidelis Iesu Amice ora pro ea
  • Ik mag hopen dat je dat echt meent wat je nu zegt maar dat denk ik wel dat het deze keer echt meent.
    Ikheb nooit gezegd dat je Albert in een kwaad daglicht wilde stellen maarhet beste is de doden te laten rusten in vrede en deze niet te betrekken in discussies over een dom spelletje. Dat vindt ik respectloos.

Ik ga uit van het goede van de mens en geloof dan ook jouw verhaal dat het niet zo bedoeld was en het was om de gedachte van Albert levend te houden hier op ika en dat het positief bedoeld was om wat oude statements van hem te gebruiken.
    Ik heb niets uit het verband gerukt maar gewoon gereageerd op in mijn ogen wat "rare" post.
    Uitde mond van een NO speler, waar Albert een hekel aan had, kan je begrijpen dat het snel verkeerd opgevat kan worden en om dat dan 2 postsachter elkaar te doen en dan met een lach icoontje tsja vergeef me mijntwijfel dan even hier dat ik het verkeerd zou hebben begrepen. Maar misschien kan je zelf ook wel bedenken dat dat raar zou kunnen overkomen ?

Ik speel niets op de man , NO is juist degene die mij als persoon steedsprobeert aan te vallen lees de reacties nog maar eens goed door en kijkwat er gezegd wordt.(bv je laatste post waarin je me direct Dom noemt ,walgt van me dat ik op deze aardbodem besta en ik terug moet kruipen ineen hol ?) Zulke soort taal zie je niet in mijn posts verschijnen hoor. Ik zeg in alle post hetzelfde slechts dat er leugens en bedrog worden verkondigd door NO en ook met een nette en duidelijke uitleg erbij waarom dat zo zou zijn. Ik speel het verder nergens op de man en reageer alleen maar op dingen die gezegd zijn en haal er verder geen ander onzin bij die er niets mee te maken hebben.

Datis ook de reden dat ik verder de discussie stop die jij in eerste instantie begonnen bent omdat gezegd is wat er gezegd kan worden
    daarover voor de rest is het aan de lezer zijn eigen conclusie erover te trekken. Verder praten zou alleen maar leiden tot meer aanvallen op
    mijn persoon en andere onzin erbij te halen die niets met de discussie of het spel te maken hebben. Straks heeft heel NO dan weer een forum banen dat is niet de bedoeling van mij om mensen een ban aan te smeren ongeacht of ze het zelf doen of niet.

Je kent me totaal niet maarhebt wel een duidelijke mening over mijn denkbeelden in RL schijnbaar slechts uit een paar reacties op een forum van een browser spelletje. Best wel knap eigenlijk.
    Ik zal een klein tipje van de sluier oplichten, ik ben een aanhanger van Anonymous een Anon. Dusals je ermee bekend bent dan weet je nu ongeveer wat mijn denkbeelden in RL zijn en dat dat het tegenovergestelde is van hoe jij denkt dat ik ben. (en dan zeggen verbreed je kijk op de wereld best grappig dan achteraf)

En daarom is het beter gewoon weer over te gaan tot de orde van de dag en gevechtsrapportjes neer te zetten , die liegen niet en schelden niet dat is gewoon duidelijk voor iedereen wat er gaande is in de oorlog en kunnen er verder geen misverstanden meer ontstaan.
    Laten we het ingame elkaar lekker moeilijk maken en elkaar daar slopen e.d. en later we het in RL gewoon leuk houden.
    Het is slechts een spelletje ter vermaak voor iedereen en wij vermaken ons prima met de oorlog en ik denk NO ook wel en dat is toch de hele bedoeling van een spel leuk bezig zijn en er plezier aan beleven met iedereen ?

Dus bij deze een virtuele hand naar Remus toe, en laten we het gewoon eens worden dat wij het oneens zijn over bepaalde zaken ingame en daar met geen enkele discussie zullen kunnen uitkomen hoe dan ook.
    Maar ondanks dat elkaar toch het respect geven dat iedereen gewoon verdient !
  • Op verzoek :)

Gevecht voor Whe
    (16.09.2016 13:15:51)
    Anesidora[-SAP-] uit eindelijk dan
    vs
    peppi[-NO-] uit Whe, Evilvogeltje[-NO-] uit Polis, Dreamon[-NO-] uit
    Polis, arjo[-NO-] uit -NO- Echteld, Eggie[-NO-] uit Persepolis,
    Remus[-NO-] uit Ten
    ---------------------------------------------------------------------------------------------
    Zwavel schutters......................192(-0) - Zwavel schutters......................899(-0)
    Zwaardvechter......................1400(-240) - Zwaardvechter.....................17798(-240)
    Hopliet............................1624(-326) - Hopliet...........................22097(-326)
    ............................................. - Stoomreus.............................412(-0)
    Gyrocopter...........................249(-56) - Gyrocopter...........................3823(-0)
    ............................................. - Bombardier...........................413(-50)
    Ram....................................42(-0) - Ram....................................78(-0)
    ............................................. - Mortier................................74(-0)
    Kok....................................20(-0) - Kok...................................181(-0)
    ............................................. - Speerwerper............................17(-0)
    Katapult................................5(-0) - .............................................
    ---------------------------------------------------------------------------------------------
    Generaals..............................-884.4 - Generaals.............................-1034.4
    Aanvalspunten............................2586 - Verdedigingspunten.......................2211
    Schade..................................44220 - Schade..................................51720
    Schadeverdeling...........................46% - Schadeverdeling...........................54%

Winnaars: Evilvogeltje[-NO-], arjo[-NO-], Remus[-NO-], peppi[-NO-], Dreamon[-NO-], Eggie[-NO-]

Verliezers: Anesidora[-SAP-]

Het wonder Kolos' van peppi[-NO-] is actief. (16.09.2016 13:12:01)

Gevecht voor Wiebe
    (16.09.2016 5:39:52)
    Anesidora[-SAP-] uit eindelijk dan, gerrie88[-SAP-] uit eindelijk dan
    vs
    Eggie[-NO-] uit Whe, NO-Cleo[-NO-] uit Whe, Evilvogeltje[-NO-] uit
    Lumiose, Whe, plaag 6, NO-Zwavel-1, Darkknight[-NO-] uit DanmanZ1,
    Danman Z3, -REBEL-[-NO-] uit -NO- 001W, Waaijenplaag[-NO-] uit
    WiebesNijlpaard, peppi[-NO-] uit Wiebe, Love, Wallendorf
    Zwavel schutters......................791(-0) - Zwavel schutters.....................3259(-0)
    Zwaardvechter.....................6645(-3188) - Zwaardvechter....................13442(-3120)
    Hopliet...........................6946(-4229) - Hopliet...........................9545(-4228)
    ............................................. - Stoomreus.............................400(-0)
    Gyrocopter............................0(-357) - Gyrocopter.........................5074(-325)
    Ram...................................87(-15) - Ram...................................511(-0)
    ............................................. - Katapult...............................36(-0)
    ............................................. - Dokter................................138(-0)
    Kok....................................89(-0) - Kok...................................579(-0)
    ............................................. - Mortier...............................164(-8)
    ............................................. - Speerwerper............................53(-0)
    Bombardier.............................0(-30) - Bombardier............................545(-0)
    Generaals............................-10878.7 - Generaals............................-10723.7
    Aanvalspunten........................26809.25 - Verdedigingspunten...................27196.75
    Schade.................................543935 - Schade.................................536185
    Schadeverdeling...........................50% - Schadeverdeling...........................50%

Winnaars: Darkknight[-NO-], Evilvogeltje[-NO-], NO-Cleo[-NO-], Waaijenplaag[-NO-], -REBEL-[-NO-], peppi[-NO-], Eggie[-NO-]

Verliezers: Anesidora[-SAP-], gerrie88[-SAP-]
    Trots lid DND :monster:

Dankjewel Danté :)
  • Zeegevecht bij Het goy g
    (15.09.2016 19:15:19)
    Bassa[-SAP-] uit Polis
    vs
    Tank[-NO-] uit Het goy g

Ramschip...........................1104(-552) - Ramschip...........................764(-1656)
    ............................................. - Ballista schip..........................1(-0)
    Vuurschip..............................0(-26) - Vuurschip............................7(-1953)
    Mortier schip.........................700(-0) - Mortier schip.........................441(-0)
    Stoomram...........................1244(-439) - Stoomram............................449(-778)
    Rakettenschip.......................172(-368) - Rakettenschip.......................151(-552)
    Schoepenradsnelheidsschip.............560(-0) - Schoepenradsnelheidsschip.............512(-0)
    Ballonendrager........................373(-0) - Ballonendrager......................329(-184)
    Tender................................190(-0) - Tender.................................60(-0)
    Generaals............................-23761.2 - Generaals............................-59668.6
    Aanvalspunten........................149171.5 - Verdedigingspunten......................59403
    Schade................................1188060 - Schade................................2983430
    Schadeverdeling...........................28% - Schadeverdeling...........................72%

Winnaars: Tank[-NO-]

Verliezers: Bassa[-SAP-]

Het wonder Hephaistos smederij' van Bassa[-SAP-] is actief. (15.09.2016 16:45:19)

Het wonder Hephaistos smederij' van Bassa[-SAP-] is actief. (15.09.2016 17:00:19)

Het wonder Hephaistos smederij' van Bassa[-SAP-] is actief. (15.09.2016 17:15:19)

Het wonder Hephaistos smederij' van Bassa[-SAP-] is actief. (15.09.2016 17:30:19)

Het wonder Hephaistos smederij' van Bassa[-SAP-] is actief. (15.09.2016 17:45:19)

Het wonder Hephaistos smederij' van Bassa[-SAP-] is actief. (15.09.2016 18:00:19)

Het wonder Hephaistos smederij' van Bassa[-SAP-] is actief. (15.09.2016 18:15:19)

Het wonder Hephaistos smederij' van Bassa[-SAP-] is actief. (15.09.2016 18:30:19)

Het wonder Hephaistos smederij' van Bassa[-SAP-] is actief. (15.09.2016 18:45:19)

Het wonder Hephaistos smederij' van Bassa[-SAP-] is actief. (15.09.2016 19:00:19)

Het wonder Kolos' van Tank[-NO-] is actief. (15.09.2016 19:06:44)

Zeegevecht bij ۞ Cube 8W
    (15.09.2016 18:58:48)
    Bassa[-SAP-] uit Nibiru
    vs
    spook[-NO-] uit ۞ Cube 8W, ۞ Cube 7M, -REBEL-[-NO-] uit Wijn3

Ramschip.............................234(-66) - Ramschip............................742(-108)
    ............................................. - Ballista schip.........................89(-0)
    Mortier schip..........................84(-0) - Mortier schip.........................389(-0)
    Stoomram.............................148(-52) - Stoomram.............................944(-87)
    Rakettenschip.........................46(-24) - Rakettenschip........................308(-34)
    Schoepenradsnelheidsschip..............60(-0) - Schoepenradsnelheidsschip.............307(-0)
    Ballonendrager.........................38(-2) - Ballonendrager.......................220(-12)
    Tender.................................17(-0) - Tender................................111(-0)
    Vuurschip..............................8(-11) - Vuurschip..............................4(-32)
    Generaals.............................-2374.2 - Generaals.............................-4114.4
    Aanvalspunten...........................10286 - Verdedigingspunten.....................5935.5
    Schade.................................118710 - Schade.................................205720
    Schadeverdeling...........................36% - Schadeverdeling...........................64%

Winnaars: -REBEL-[-NO-], spook[-NO-]

Verliezers: Bassa[-SAP-]

Het wonder Hephaistos smederij' van Bassa[-SAP-] is actief. (15.09.2016 17:28:48)

Het wonder Hephaistos smederij' van Bassa[-SAP-] is actief. (15.09.2016 17:43:48)

Het wonder Hephaistos smederij' van Bassa[-SAP-] is actief. (15.09.2016 17:58:48)

Het wonder Hephaistos smederij' van -REBEL-[-NO-] is actief. (15.09.2016 18:07:33)

Het wonder Hephaistos smederij' van Bassa[-SAP-] is actief. (15.09.2016 18:13:48)

Het wonder Hephaistos smederij' van Bassa[-SAP-] is actief. (15.09.2016 18:28:48)

Het wonder Hephaistos smederij' van -REBEL-[-NO-] is actief. (15.09.2016 18:28:48)

Het wonder Hephaistos smederij' van Bassa[-SAP-] is actief. (15.09.2016 18:43:48)

Het wonder Hephaistos smederij' van -REBEL-[-NO-] is actief. (15.09.2016 18:43:48)

Het wonder Kolos' van spook[-NO-] is actief. (15.09.2016 18:48:59)

Het wonder Hephaistos smederij' van -REBEL-[-NO-] is actief. (15.09.2016 18:58:48)

• Terug van reis.. even kijken wat er in mijn buurt te vinden is :)
    Zeegevecht bij Polis
    (16.09.2016 18:20:37)
    NO-Cleo[-NO-] uit Ӝ No Ӝ wijn, Polis
    vs
    tip_7_9[-SAP-] uit Polis

Ramschip............................192(-180) - Ramschip............................319(-180)
    Vuurschip............................10(-197) - Vuurschip..............................4(-32)
    Mortier schip..........................84(-0) - Mortier schip..........................84(-0)
    Stoomram.............................166(-61) - Stoomram............................264(-136)
    Rakettenschip.........................56(-40) - Rakettenschip.........................50(-40)
    Schoepenradsnelheidsschip..............60(-0) - Schoepenradsnelheidsschip..............60(-0)
    Ballonendrager........................48(-20) - Ballonendrager........................25(-20)
    Tender.................................40(-0) - Tender.................................25(-0)
    Generaals.............................-5265.4 - Generaals.............................-6042.4
    Aanvalspunten...........................15106 - Verdedigingspunten....................13163.5
    Schade.................................263270 - Schade.................................302120
    Schadeverdeling...........................46% - Schadeverdeling...........................54%

Winnaars: NO-Cleo[-NO-]

Verliezers: tip_7_9[-SAP-]
    Generaal SAP

Trots lid -R-

;( RIP -Albert- ;(
  • (16.09.2016 18:57:44)
    Danie[-SAP-] uit PolAs, Bassa[-SAP-] uit PolAs, Anesidora[-SAP-] uit eindelijk dan
    vs
    Dreamon[-NO-] uit Polis, Eggie[-NO-] uit Persepolis, peppi[-NO-] uit Whe, Evilvogeltje[-NO-] uit Polis, arjo[-NO-] uit -NO- Echteld, Love, Remus[-NO-] uit Ten

Zwavel schutters....................237(-178) - Zwavel schutters......................898(-0)
    Zwaardvechter.....................3186(-1336) - Zwaardvechter....................17174(-1320)
    Hopliet...........................3414(-1864) - Hopliet..........................20997(-1529)
    ............................................. - Stoomreus.............................412(-0)
    Gyrocopter............................0(-130) - Gyrocopter...........................3823(-0)
    ............................................. - Bombardier...........................52(-106)
    Ram....................................0(-12) - Ram....................................78(-0)
    Mortier.................................0(-6) - Mortier...............................116(-0)
    Kok....................................36(-0) - Kok...................................196(-0)
    ............................................. - Speerwerper.............................1(-0)
    Generaals.............................-5488.6 - Generaals.............................-4339.4
    Aanvalspunten.........................10848.5 - Verdedigingspunten....................13721.5
    Schade.................................274430 - Schade.................................216970
    Schadeverdeling...........................55% - Schadeverdeling...........................45%

Winnaars: Evilvogeltje[-NO-], arjo[-NO-], Remus[-NO-], peppi[-NO-]

Verliezers: Anesidora[-SAP-], Bassa[-SAP-], Danie[-SAP-], Dreamon[-NO-], Eggie[-NO-]

6556 eenheden van Evilvogeltje[-NO-] zijn gestationeerd in Whe.
    :spart: ik vond het zo zielig zonder motieren komen dat ik maar een Kolosje heb gebruikt.
  • Gevecht voor Wijn3
    (16.09.2016 21:31:20)
    roeghouwer[-SAP-] uit Tzolkin
    vs
    Ektor[-NO-] uit Wijn3

Zwavel schutters.......................84(-0) - Zwavel schutters......................523(-0)
    Zwaardvechter.......................646(-244) - Zwaardvechter......................4479(-240)
    Hopliet.............................669(-329) - Hopliet............................5289(-314)
    Gyrocopter...........................120(-60) - Gyrocopter...........................1088(-0)
    ............................................. - Bombardier...........................182(-48)
    Ram....................................30(-0) - Ram....................................86(-0)
    Mortier...............................12(-12) - Mortier...............................104(-0)
    Kok....................................10(-0) - Kok...................................215(-0)
    Generaals.............................-1275.4 - Generaals...............................-1006
    Aanvalspunten............................2515 - Verdedigingspunten.....................3188.5
    Schade..................................63770 - Schade..................................50300
    Schadeverdeling...........................55% - Schadeverdeling...........................45%

Winnaars: Ektor[-NO-]

Verliezers: roeghouwer[-SAP-]
    Ektor alli NO, Alpha Duitse Server OdP, USA server NY FLY

:thumbsup:
  • ik denk dat peppie zich weer vergist ?( haha ingame grapie

ik zie geen muur hoor je kolos was als gewoonlijk weer onnodig. zoals ik zei speel eens 1 week zonder een koles zodat we ons eeens echt kunnen meten als je durft :D dan :minigun:
  • Lol, nog maar net terug en er ook al kennis mee gemaakt haha :D

Zeegevecht bij DanmanZ1
    (16.09.2016 20:59:04)
    Paul66[-SAP-] uit PolAs, tip_7_9[-SAP-] uit Polis, Booya[-SAP-] uit DanmanZ1, ꄶ kolonie marm
    vs
    Remus[-NO-] uit Two, hikmet[-NO-] uit -NO-Istanbul, Darkknight[-NO-] uit Ӝ No Ӝ wijn, NO-Zwavel-1, Dark knight 3, NO-Wijn-2, MaHep 7, Danman[-NO-] uit DanmanZ1, marcotenfree[-NO-] uit Marcotenfree, ꄶ joyce, Papadopulos[-NO-] uit ۞ Camembert, Wiebe, NO-Zwavel-1, plaag 6

............................................. - Tender.................................65(-0)
    Stoomram..............................0(-133) - Stoomram............................349(-102)
    Ramschip..............................0(-270) - Ramschip............................368(-270)
    ............................................. - Mortier schip.........................166(-0)
    Rakettenschip..........................0(-60) - Rakettenschip........................114(-60)
    ............................................. - Schoepenradsnelheidsschip.............200(-0)
    Ballonendrager.........................0(-30) - Ballonendrager........................88(-30)
    Vuurschip.............................0(-171) - Vuurschip.............................5(-280)
    Generaals.............................-8122.2 - Generaals...............................-8054
    Aanvalspunten...........................20135 - Verdedigingspunten....................20305.5
    Schade.................................406110 - Schade.................................402700
    Schadeverdeling...........................50% - Schadeverdeling...........................50%

Winnaars: Danman[-NO-], Papadopulos[-NO-], marcotenfree[-NO-]

Verliezers: Darkknight[-NO-], Booya[-SAP-], tip_7_9[-SAP-], Paul66[-SAP-], Remus[-NO-], hikmet[-NO-]

Zeegevecht bij DanmanZ2
    (16.09.2016 21:44:39)
    Booya[-SAP-] uit DanmanZ2, ꄶ kolonie marm, Paul66[-SAP-] uit PolAs, tip_7_9[-SAP-] uit Polis
    vs
    Darkknight[-NO-] uit Dark knight 3, Remus[-NO-] uit Two, Danman[-NO-] uit DanmanZ2, Papadopulos[-NO-] uit ۞ Camembert, Wiebe, NO-Zwavel-1, plaag 6

Tender.................................40(-0) - Tender.................................35(-0)
    Stoomram............................261(-178) - Stoomram............................491(-159)
    Vuurschip.............................6(-197) - Vuurschip............................10(-249)
    Ramschip............................373(-324) - Ramschip............................677(-324)
    Mortier schip.........................233(-0) - Mortier schip.........................168(-0)
    Rakettenschip.........................81(-72) - Rakettenschip.........................78(-72)
    Schoepenradsnelheidsschip.............232(-0) - Schoepenradsnelheidsschip.............150(-0)
    Ballonendrager........................85(-36) - Ballonendrager........................64(-36)
    Katapult schip.........................75(-0) - .............................................
    Onderzeeër.............................58(-0) - .............................................
    Generaals............................-10137.4 - Generaals............................-10003.8
    Aanvalspunten.........................25009.5 - Verdedigingspunten....................25343.5
    Schade.................................506870 - Schade.................................500190

Winnaars: Danman[-NO-], Papadopulos[-NO-]

Verliezers: Darkknight[-NO-], Booya[-SAP-], tip_7_9[-SAP-], Paul66[-SAP-], Remus[-NO-]

Het wonder Kolos' van Danman[-NO-] is actief. (16.09.2016 21:35:29)

Gevecht voor -NO- Home
    (16.09.2016 20:34:26)
    tip_7_9[-SAP-] uit Polis
    vs
    NO-Cleo[-NO-] uit Ӝ No Ӝ wijn, Wiebe, Junior Empire[-NO-] uit -NO- Home, peppi[-NO-] uit Wiebes paard

Zwaardvechter...........................0(-1) - Zwaardvechter........................0(-1000)
    Hopliet...............................0(-269) - Hopliet...............................0(-500)
    ............................................. - Kok....................................14(-0)
    ............................................. - Muur....................................1(-6)
    ............................................. - Speerwerper.............................0(-2)
    Gyrocopter............................0(-106) - Gyrocopter.............................0(-28)
    ............................................. - Bombardier.............................0(-44)
    ............................................. - Steenslingeraar........................11(-0)
    Zwavel schutters.......................0(-16) - .............................................
    ............................................. - .............................................
    Generaals..............................-706.8 - Generaals.............................-2226.4
    Aanvalspunten............................5566 - Verdedigingspunten.......................1767
    Schade..................................35340 - Schade.................................111320
    Schadeverdeling...........................24% - Schadeverdeling...........................76%

Winnaars: peppi[-NO-], Junior Empire[-NO-]

Verliezers: NO-Cleo[-NO-], tip_7_9[-SAP-]
    Generaal SAP

Trots lid -R-

;( RIP -Albert- ;(
  • Dit CR voor de volledigheid er maar even bijgezet, want het zou zonde zijn als deze "overwinning" in de SAP galerij ontbreekt.
    Het gevecht werd geheel in stijl door Kolos van Assie beëindigd.

Gevecht voor PolAs
    (16.09.2016 16:31:29)
    -REBEL-[-NO-] uit Wiebe, Waaijenplaag[-NO-] uit Wiebe, Darkknight[-NO-] uit DanmanZ1, Danman Z3, DanmanZ2, PolAs, Evilvogeltje[-NO-] uit Wiebe, Eggie[-NO-] uit Wiebe, Whe, NO-Cleo[-NO-] uit Wiebe, peppi[-NO-] uit Wiebe, Whe, arjo[-NO-] uit Love
    vs
    embio2[-SAP-] uit -NO- destroyer, Freedomgamma[-SAP-] uit πβ Atlantis00, Djadde[-SAP-] uit Δ DisturbedWijn, Booya[-SAP-] uit eindelijk dan, Pandora26[-SAP-] uit NOmanland, NOmanland2, Swiftor[-SAP-] uit NO entry, Mitra[-SAP-] uit Winetown I, eindelijk dan, moggie[-SAP-] uit 2CReafan, eindelijk dan, pokermaximus[-SAP-] uit Royal Flush, gerrie88[-SAP-] uit eindelijk dan, Paul66[-SAP-] uit πβ Dieren, πβ Den Bosch, πβ Elst, πβ Lent, πβ Deventer, Assie[-SAP-] uit PolAs, eindelijk dan, Wiebe, The Doctor[-SAP-] uit Blobvis, Bassa[-SAP-] uit Polis, Nibbur

............................................. - Speerwerper...........................361(-0)
    Ram...................................100(-0) - Ram...................................485(-0)
    Kok...................................374(-0) - Kok...................................472(-0)
    Bombardier............................0(-320) - Bombardier............................0(-471)
    Zwavel schutters.....................1216(-0) - Zwavel schutters.....................1550(-5)
    Zwaardvechter.....................9718(-8672) - Zwaardvechter.....................5150(-8876)
    Hopliet..........................8167(-10146) - Hopliet.........................10381(-12192)
    Gyrocopter........................2261(-1370) - Gyrocopter........................1022(-1239)
    Dokter................................100(-0) - Dokter.................................98(-0)
    Mortier...............................26(-73) - Mortier...............................8(-360)
    ............................................. - Boogschutter...........................29(-0)
    Katapult..............................28(-38) - Katapult..............................4(-110)
    ............................................. - .............................................
    Generaals............................-32580.4 - Generaals............................-45961.3
    Aanvalspunten.......................114903.25 - Verdedigingspunten......................81451
    Schade................................1629020 - Schade................................2298065
    Schadeverdeling...........................41% - Schadeverdeling...........................59%

Winnaars: Assie[-SAP-], Bassa[-SAP-], moggie[-SAP-], Paul66[-SAP-], pokermaximus[-SAP-], Mitra[-SAP-], gerrie88[-SAP-], The Doctor[-SAP-]

Verliezers: Darkknight[-NO-], Booya[-SAP-], Evilvogeltje[-NO-], NO-Cleo[-NO-], arjo[-NO-], Waaijenplaag[-NO-], -REBEL-[-NO-], Djadde[-SAP-], peppi[-NO-], Freedomgamma[-SAP-], Pandora26[-SAP-], Swiftor[-SAP-], embio2[-SAP-], Eggie[-NO-]
    Darkknight - -NO-
    L J - LOST2
    Andiamo - -NO-
  • Zeegevecht bij Wiebe
    (16.09.2016 21:35:05)
    moggie[-SAP-] uit Danman Z3, NO-Zwavel-1
    vs
    Waaijenplaag[-NO-] uit plaag3, Kaassoufflé[-NO-] uit -NO- Altsax, Papadopulos[-NO-] uit ۞ Camembert, ۞ Chevreusse, peppi[-NO-] uit Wiebe, plaag3

Ramschip.............................124(-90) - Ramschip.............................911(-90)
    Vuurschip..............................9(-27) - Vuurschip...........................348(-193)
    Mortier schip..........................42(-0) - Mortier schip..........................75(-0)
    Stoomram..............................45(-70) - Stoomram.............................1223(-0)
    Rakettenschip.........................43(-20) - Rakettenschip........................189(-18)
    Schoepenradsnelheidsschip..............30(-0) - Schoepenradsnelheidsschip.............130(-0)
    Ballonendrager........................12(-12) - Ballonendrager........................72(-10)
    Tender.................................15(-0) - Tender.................................60(-0)
    Generaals.............................-3193.4 - Generaals.............................-2430.6
    Aanvalspunten..........................6076.5 - Verdedigingspunten.....................7983.5
    Schade.................................159670 - Schade.................................121530
    Schadeverdeling...........................56% - Schadeverdeling...........................44%

Winnaars: Waaijenplaag[-NO-], Kaassoufflé[-NO-], Papadopulos[-NO-], peppi[-NO-]

Verliezers: moggie[-SAP-]
    Oeps cr,tjes liegen niet :phatgrin:
  • Zeegevecht bij Danman W2
    (16.09.2016 23:19:20)
    tip_7_9[-SAP-] uit -NO- Secret
    vs
    Danman[-NO-] uit Danman W2

Ramschip.............................175(-24) - Ramschip............................158(-231)
    Tender.................................12(-0) - Tender..................................2(-0)
    Mortier schip..........................42(-0) - .............................................
    Stoomram..............................125(-0) - .............................................
    Rakettenschip..........................35(-0) - .............................................
    Schoepenradsnelheidsschip..............30(-0) - .............................................
    Ballonendrager.........................20(-0) - .............................................
    Generaals................................-120 - Generaals...............................-1155
    Aanvalspunten..........................2887.5 - Verdedigingspunten........................300
    Schade...................................6000 - Schade..................................57750
    Schadeverdeling............................9% - Schadeverdeling...........................91%

Winnaars: tip_7_9[-SAP-]

Verliezers: Danman[-NO-]

Zeegevecht bij Wiebes paard
    (16.09.2016 22:26:06)
    tip_7_9[-SAP-] uit Polis
    vs
    NO-Cleo[-NO-] uit Ӝ No Ӝ wijn

Vuurschip..............................36(-0) - Vuurschip...............................0(-9)
    Ramschip..............................150(-0) - .............................................
    Mortier schip..........................42(-0) - .............................................
    Stoomram..............................100(-0) - .............................................
    Rakettenschip..........................60(-0) - .............................................
    Schoepenradsnelheidsschip..............30(-0) - .............................................
    Ballonendrager.........................30(-0) - .............................................
    Tender.................................25(-0) - .............................................
    Generaals...................................0 - Generaals...............................-55.8
    Aanvalspunten...........................139.5 - Verdedigingspunten..........................0
    Schade......................................0 - Schade...................................2790
    Schadeverdeling............................0% - Schadeverdeling..........................100%

Verliezers: NO-Cleo[-NO-]

Zeegevecht bij Marcotenfree
    (16.09.2016 22:13:20)
    tip_7_9[-SAP-] uit Polis
    vs
    marcotenfree[-NO-] uit Marcotenfree

Ramschip.............................410(-90) - Ramschip..............................0(-621)
    Vuurschip..............................8(-28) - Vuurschip..............................0(-72)
    ............................................. - Katapult schip........................0(-128)
    Mortier schip..........................84(-0) - Mortier schip...........................0(-6)
    Rakettenschip..........................75(-0) - Rakettenschip..........................2(-48)
    ............................................. - Onderzeeër...........................143(-22)
    Schoepenradsnelheidsschip..............60(-0) - Schoepenradsnelheidsschip...............0(-8)
    Tender.................................25(-0) - Tender.................................37(-0)
    Stoomram..............................291(-9) - .............................................
    Ballonendrager.........................40(-0) - .............................................
    Generaals..............................-839.6 - Generaals.............................-6344.6
    Aanvalspunten.........................15861.5 - Verdedigingspunten.......................2099
    Schade..................................41980 - Schade.................................317230
    Schadeverdeling...........................11% - Schadeverdeling...........................89%

Verliezers: marcotenfree[-NO-]
    Generaal SAP

Trots lid -R-

;( RIP -Albert- ;(
  • Zo te zien is er weer een hoop gezeur en gehakketak op het forum, hoera. Om even een overzicht te maken van wat er nu in de grote lijnen speelt.

Er zijn op het moment twee visies wat betreft deze oorlog
    1. Vanuit SAP gezien denken zij de oorlog al bijna gewonnen te hebben omdat ze NO voor de eerste paar weken overspoeld hebben en er zijn wel wat (enkele, een paar, heel sporadisch hoor) spanningen over kolos te bespeuren. Ook zijn er wat spelers geplunderd (met name een paar minder-, dan wel inactieve spelers die op het moment weinig tijd besteden aan Ikariam).
    2. Vanuit NO's kant is de algemene consensus dat SAP de oorlog verklaart, waar NO niet om gevraagd heeft, en het dus aan NO is om zichzelf te verdedigen waarbij alle beschikbare middelen worden ingezet in de verdediging. Volgens NO is de oorlog pas gewonnen zodra NO, dan wel SAP, zich overgeeft, of er een vredesakkoord wordt bereikt tussen beide partijen.

Het is dus aan een ieder om te beslissen wie er aan het winnen is. Wint SAP omdat ze NO de eerste paar weken overspoeld hebben en wat spelers met weinig tijd hebben geplunderd, of is NO aan het winnen omdat SAP NO nog lang niet zover heeft om zich over te geven.

Mijn persoonlijke visie is dat de strijd nog lang niet gestreden is, en er nog geen duidelijke overwinnaar is. SAP heeft al menig oorlog gewonnen verklaard door eerst de vijand te overspoelen en daarna na 3 weken te roepen dat ze het niet meer leuk vinden, terwijl ze in principe officieel nog niet gewonnen hebben. De huidige stand van zaken is dat SAP massaal NO-gebied is binnen gekomen en NO is net begonnen met gebied terug te pakken en er is nog wel ruimte voor spelers die na een drukke tijd weer wat extra tijd krijgen.

Een ander punt wat er speelt is dat op het moment in -NO- er veel mensen zijn die druk bezig zijn met andere zaken dan Ikariam. Hierin kun je ook weer een paar dingen uit concluderen:
    1. SAP heeft meer tijd om dit spelletje te spelen waardoor ze, zeker in het begin, in grote getalen op de NO eilanden aanwezig waren.
    2. NO vindt real-life belangrijker en is dus niet in staat om even vaak online te zijn als de tegenstander.
    Dus wie er in dit geval “beter is” is weer aan de forumlezers om te bepalen. Dat zeg ik dan wel weer heel enthousiast, maar we weten allemaal dat er niet zo heel veel trouwe forumlezertjes meer zijn als dat er ooit waren. Het is bijna alsof iets mensen van het forum drijft...

Verder zie ik dat deze thread de laatste tijd een beetje afdwaalt van haar originele doel: gevechtsrapportjes plaatsen (toevallig de laatste paar posts niet, he bah! ;)) Ik vond de oorlog eigenlijk tot nu toe op het forum nog niet eens zo erg (lees: best wel netjes) verlopen. Er waren wat discussies/plaagstootjes die over en weer vlogen, maar daar was m.i. niks ernstigs aan de hand. Toen kwam er echter ineens een verhaal van twee A4'tjes van Pokermaximus met een hoop uitlokkende zaken/gezeur die wat mij betreft de sfeer totaal de afgrond heeft ingeholpen. Ik moet wel toegeven dat Pokermaximus een succesvolle poging tot trollen op het forum heeft gedaan, en hiermee een hoop spelers heeft uitgelokt (met name spelers van NO) om in respons tevens negatieve dingen te plaatsen op het forum. Top!

-NO-
  • Gevecht voor Tzolkin
    (17.09.2016 0:23:54)
    Ektor[-NO-] uit Wijn3
    vs
    roeghouwer[-SAP-] uit NOob, ۞ Cube 8W, -NO-Istanbul

Zwavel schutters.......................84(-0) - Zwavel schutters......................247(-0)
    Zwaardvechter.......................632(-612) - Zwaardvechter......................3703(-604)
    Hopliet.............................760(-816) - Hopliet............................4361(-814)
    Gyrocopter..........................156(-114) - Gyrocopter...........................765(-95)
    Ram....................................36(-0) - Ram...................................210(-0)
    Kok....................................30(-0) - Kok....................................40(-0)
    Bombardier.............................0(-30) - Bombardier.............................0(-36)
    Mortier.................................0(-1) - Mortier................................42(-0)
    Generaals.............................-2366.8 - Generaals.............................-2310.7
    Aanvalspunten.........................5776.75 - Verdedigingspunten.......................5917
    Schade.................................118340 - Schade.................................115535

Winnaars: Ektor[-NO-]

Verliezers: roeghouwer[-SAP-]
    Ektor alli NO, Alpha Duitse Server OdP, USA server NY FLY

:thumbsup:
  • als ie al gepost is weet ik niet

Voorbeeld

Zeegevecht bij eindelijk dan
    (16.09.2016 16:17:33)
    Ektor[-NO-] uit - -, martinos[-NO-] uit Whe, Waaijenplaag[-NO-] uit plaag3, Remus[-NO-] uit ꄶ joyce, Whe, peppi[-NO-] uit Whe, Love, Evilvogeltje[-NO-] uit Love, Whe, hikmet[-NO-] uit DanmanZ1, Eggie[-NO-] uit Whe, LadyLina[-NO-] uit Whe
    vs
    Pandora26[-SAP-] uit NOmanland, kyra[-SAP-] uit -NO- Happy Fish, olyman[-SAP-] uit nolimit, Djadde[-SAP-] uit Δ DisturbedWijn, Δ Cappuccino, embio2[-SAP-] uit -NO- destroyer, Freedomgamma[-SAP-] uit πβ Atlantis00, Bassa[-SAP-] uit Chonsoe, Tzolkin, Mitra[-SAP-] uit Stonetown I, Winetown IV, Winetown II, Winetown I, Winetown VII, Winetown VIII, Winetown VI, Sulfurcity I, Sulfurcity II, Winetown V, Assie[-SAP-] uit PolAs, PliniusNeo[-SAP-] uit Plinion, Anesidora[-SAP-] uit NO entry, Yes, moggie[-SAP-] uit 2CReafan, 2Roadtohell, gerrie88[-SAP-] uit eindelijk dan, Yes, Heppy-4, Danie[-SAP-] uit -NO- destroyer, Yes, NOmanland2, Booya[-SAP-] uit Yes, ꄶ kolonie marm

Ramschip.............................0(-2658) - Ramschip...........................905(-2862)
    Vuurschip.............................0(-430) - Vuurschip............................39(-693)
    ............................................. - Mortier schip........................1645(-0)
    Stoomram.............................0(-2054) - Stoomram...........................567(-2050)
    Rakettenschip.........................0(-636) - Rakettenschip......................1080(-638)
    ............................................. - Schoepenradsnelheidsschip............1388(-0)
    Ballonendrager........................0(-316) - Ballonendrager......................533(-318)
    ............................................. - Tender................................425(-0)
    ............................................. - Katapult schip........................210(-0)
    ............................................. - Onderzeeër..............................3(-0)
    Generaals..............................-91908 - Generaals............................-94574.6
    Aanvalspunten........................236436.5 - Verdedigingspunten.....................229770
    Schade................................4595400 - Schade................................4728730
    Schadeverdeling...........................49% - Schadeverdeling...........................51%

Winnaars: Anesidora[-SAP-], Booya[-SAP-], Assie[-SAP-], Bassa[-SAP-], moggie[-SAP-], Danie[-SAP-], Mitra[-SAP-], gerrie88[-SAP-], Freedomgamma[-SAP-], PliniusNeo[-SAP-]

Verliezers: Evilvogeltje[-NO-], kyra[-SAP-], Waaijenplaag[-NO-], Remus[-NO-], Djadde[-SAP-], olyman[-SAP-], peppi[-NO-], martinos[-NO-], hikmet[-NO-], Ektor[-NO-], LadyLina[-NO-], Pandora26[-SAP-], embio2[-SAP-], Eggie[-NO-]

1403 oorlogsschepen worden verplaatst van Mitra[-SAP-] naar eindelijk dan
  • Op verzoek :

Gevecht voor Wiebe
    (16.09.2016 5:39:52)

Anesidora[-SAP-] uit eindelijk dan, gerrie88[-SAP-] uit eindelijk dan
    vs
    Eggie[-NO-] uit Whe, NO-Cleo[-NO-] uit Whe, Evilvogeltje[-NO-] uit
    Lumiose, Whe, plaag 6, NO-Zwavel-1, Darkknight[-NO-] uit DanmanZ1,
    Danman Z3, -REBEL-[-NO-] uit -NO- 001W, Waaijenplaag[-NO-] uit
    WiebesNijlpaard, peppi[-NO-] uit Wiebe, Love, Wallendorf

Zwavel schutters......................791(-0) - Zwavel schutters.....................3259(-0)
    Zwaardvechter.....................6645(-3188) - Zwaardvechter....................13442(-3120)
    Hopliet...........................6946(-4229) - Hopliet...........................9545(-4228)
    ............................................ - Stoomreus.............................400(-0)
    Gyrocopter............................0(-357) - Gyrocopter.........................5074(-325)
    Ram...................................87(-15) - Ram...................................511(-0)
    ............................................. - Katapult...............................36(-0)
    ............................................. - Dokter................................138(-0)
    Kok....................................89(-0) - Kok...................................579(-0)
    ............................................. - Mortier...............................164(-8)
    ............................................. - Speerwerper............................53(-0)
    Bombardier.............................0(-30) - Bombardier............................545(-0)
    Generaals............................-10878.7 - Generaals............................-10723.7
    Aanvalspunten........................26809.25 - Verdedigingspunten...................27196.75
    Schade.................................543935 - Schade.................................536185

Winnaars: Darkknight[-NO-], Evilvogeltje[-NO-], NO-Cleo[-NO-], Waaijenplaag[-NO-], -REBEL-[-NO-], peppi[-NO-], Eggie[-NO-]

Verliezers: Anesidora[-SAP-], gerrie88[-SAP-]
  • DarkknightZ wrote:

Het gevecht werd geheel in stijl door Kolos van Assie beëindigd.
    WHAAAA! hahahahaha, dit is welgeteld de allereerste keer in deze oorlog! LOL
    Wij zijn daarentegen allang de tel kwijt!! hahaha, mafketeltje :rofl: :rofl:

Verzoekje van Roeghouwer ;)
    Maar ook speciaal voor NO, want NO is gek op gewonnen rapportjes.
    Maar wij vinden de schaderapportjes dan wel weer leuk :chinese:

Gevecht voor Cube 8W
    (17.09.2016 0:44:17)
    roeghouwer[-SAP-] uit Tzolkin, Cube 8W, wijKol 8
    vs
    Dreamon[-NO-] uit Polis, Ektor[-NO-] uit Wijn3, spook[-NO-] uit Cube 8W
    ............................................. - Speerwerper............................16(-0)
    Zwavel schutters......................466(-0) - Zwavel schutters.....................1334(-0)
    Zwaardvechter.....................2760(-2130) - Zwaardvechter.....................2537(-2728)
    Hopliet...........................2819(-2878) - Hopliet...........................3015(-3486)
    Gyrocopter..........................803(-184) - Gyrocopter.........................1570(-276)
    Bombardier............................0(-274) - Bombardier............................0(-369)
    Ram....................................30(-0) - Ram...................................131(-0)
    ............................................. - Katapult...............................72(-0)
    Mortier................................30(-0) - Mortier.............................292(-142)
    Kok....................................30(-0) - Kok...................................105(-0)
    Generaals.............................-8634.4 - Generaals............................-15386.2
    Aanvalspunten.........................38465.5 - Verdedigingspunten......................21586
    Schade.................................431720 - Schade.................................769310
    Schadeverdeling...........................35% - Schadeverdeling...........................65%

Winnaars: spook[-NO-]

Verliezers: roeghouwer[-SAP-], Ektor[-NO-], Dreamon[-NO-]
    Trots lid DND :monster:

Dankjewel Danté :)
  • en ja laat ik eens terug komen na 1-2 weken van nederlagen hebben ze dan paar reportjes met een goede winst voelen ze zich meteen kingong

nogmaal kom op 2-1 week vechten zonder kolossen

laat sap en NO zich echt meten of wort dit genegeerd! ? :blackeye: :blackeye: :blackeye: