Piratenspel spelen als Risk

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Piratenspel spelen als Risk

Ik heb een voorstel om het piratenspel gelijkwaardiger te maken. Op dit moment zijn er een aantal spelers die veel kleine spelers laten sparen in ruil voor wat gs. Hierdoor staan telkens dezelfde personen in de top50 en hebben veel personen het al opgegeven om mee te doen.

Wanneer het bij het overvallen van een andere speler niet langer alleen om de bemanningssterkte gaat, hebben andere spelers ook een kans. Dit kun je doen door te spelen zoals bij het spel Risk. Een persoon die aangevallen wordt in een land dat hij in bezit heeft, kan zich verdedigen. Wanneer je bij Risk een gelijkwaardig of hoger aantal ogen met de dobbelsteen gooit dan de aanvaller, verliest de aanvaller. Een aanvaller met meer troepen krijgt een hoger aantal dobbelstenen, waardoor hij een grotere kans heeft op een hoog aantal ogen. Tegelijk heeft de verdediger ook zoiets. Wanneer de verdediger wint, verliest de aanvaller troepen en houdt minder over en andersom. En als bij de verdediger de troepen op zijn, wint de aanvaller het land.

Kunnen we zoiets ook niet inbouwen, waardoor je in ieder geval een kans hebt om niet te verliezen als je tegen iemand moet die al een miljoen punten heeft verzameld en de helft al heeft omgezet in bemanningssterkte. Op die manier wordt het meer een kansspel. En maken kleinere spelers die geen hele ally hebben om te overvallen ook eens een kans. Je zou dan bemanning om kunnen zetten in een aantal dobbelstenen. Hoe meer bemanning, hoe meer dobbelstenen, maar natuurlijk met een maximum. Verliest de verdediger, dan raakt hij zijn bemanning kwijt en (een deel van) zijn punten, verliest de aanvaller, raakt hij zijn bemanning kwijt. Je behoudt natuurlijk wel je bemanning die samenhangt met de gebouwen die je hebt.

Ik hoop dat jullie dit een goed idee vinden...

Gr Tenijs
  • zeer aardig idee, het zal wel gesloopt worden door de spelers die huis en vrouw zijn kwijtgeraakt aan het piratenspel, die hebben toch niets meer te verliezen en zijn braindamaged, maar je idee is goed, helaas zal het niet inwilligt worden omdat ze de ambrosia P in hun kop hebben!
    dit natuurlijk voor de GO.S
  • Dit topic is twee weken open geweest voor discussie en wordt daarom nu gesloten.

Als je wilt dat er voor je idee gestemd wordt, maak dan svp even een stelling voor een poll en mail mij die dan per board pm.
    Dan zal ik die voor je plaatsen.
    trots lid Dead Rabbits
    Quo fata ferunt

Athens en NightFall super bedankt voor deze sig!

Board Administrator Ikariam.NL
    Forum regels - mail:valisk@ikariam.nl