Een onverwacht afscheid...

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Ik steek tegenwoordig niet meer veel energie in het spel maar ik merkte dat er iets mis was. De avond voor zn overlijden heb ik nog een berichtje van m gekregen. Toen ik het nieuws las, moest het echt ff op me inwerken. Albert wist dat ik geen spraakwaterval ben.

Ik heb hem destijds op epsilon leren kennen als mede EMP-lid. Hij was daar net begonnen en vroeg om wat gs om hem op weg te helpen. Later op delta bij BOG is ie eigenlijk echt uitgegroeid tot mijn ika-maat. Maar het was ook ongeveer de enige speler waartegen ik vertelde wat ik rl op mijn lever had. Ook daar had ie zelfs in de raarste gevallen wel een luisterend oor en een vriendelijk woord voor me over. En als ie zei: "Ik begrijp wat je bedoelt.", "Maak je niet druk." of "Klinkt vrij heftig." maakte dat meer indruk dan alles wat een ander had kunnen zeggen.

Alles wat ik tegen hem gezegd heb nam ie altijd mee in zijn overwegingen en daar waar ik vaak blokkeerde in mijn woorden, zag ik dat Albert mijn gedachten vaak meenam in zijn diplomatieke inspanningen. Hij nam het altijd voor me op, zelfs als ik het er zelf bij liet zitten.

Albert, we gaan je missen man! Een groot hart, op de juiste plaats. Verschrikkelijk dat dat grote hart je veel te vroeg in de steek gelaten heeft.

Iedereen heel veel sterkte gewenst.

Paradox
    • Wat verliezen we alweer een topspeler!!
      We hebben elkaar een paar keer gesproken, maar echt goed kenden we elkaar niet.
      Neemt niet weg dat dit heel bedroevend is!
      Sterkte aan familie en vrienden.
      Rip -Albert-
      The Shadow King exists as an entity of pure psychic energy that feeds on the hatred of humanity..

-----------------------------------------------------

R.I.P. MAGNUS .....wat zal ik je missen vriend!
    • Een jaar of 5 geleden sprong een verhitte al45 in mijn diplo-inbox van TIC op Delta. Als minister van (wat ik me herinner) SK (Selena Knights) kwam hij verhaal halen na een plunder op 1 van hun leden. Ik heb hem toen een paar flinke vegen uit de diplo-pan gegeven.
      In zijn antwoord op mijn bericht zei hij: 'ik maak een diepe buiging' en bond toen in. Daarna hebben we de situatie opgelost, er hartelijk om gelachen en is Albert nooit meer weggebleven uit mijn in-box :)

Op vele werelden kruisten onze paden. Toen we wisten dat de wereld Zeta eraan kwam, vroeg hij aan Royke en mij of wij zin hadden om met zijn drieën een alliantie te starten.
      Degene die als eerste een ambassade had gebouwd zou leider worden. Nou, iedereen die Albert kent snapt dat Royke en ik kansloos waren, lol.
      Het werd de kaasalliantie -40-, de gezelligste alliantie van Zeta. De kaas-chat bijvoorbeeld was ook populair bij spelers buiten -40-
      Albert heeft heel relaxt de alliantie geleid waar humor voorop stond. Ook sportiviteit tegenover de medespelers van Zeta vond hij belangrijk.

Er volgden meer werelden waarop we elkaar ook tegenkwamen en na de merge zaten we niet meer bij elkaar in een alliantie.
      Na de merge vroeg ik je of je nog wel zin had in ikariam. Je antwoord was dat je 'er nog niet klaar mee was'.
      Je vond het nog steeds leuk om samen met je alliantieleden ergens aan te kloppen, of ergens een vette plunder te vinden, een kleine speler te helpen met tips of een account af te staan zodat iemand anders ook plezier in het spel kon hebben.
      Je hebt met trots en af en toe gegniffel de ikariam-stappen van je dochters Kirsy en Mell gevolgd.
      Samen hebben we veel besproken van wat er op ikariam NL speelde. En dat was HEEL wat, want we vulden elkaar goed aan met onze 'weetjes' :D

Op het forum heb ik je regelmatig gelezen. Je kritische benadering gaat gemist worden op ikariam.
      Vaak gebruikte je je favoriete smiley als je ergens schik in had: :phatgrin:
      Ook al werd je vaak een bouwer genoemd, ik zag je als een gedreven vechter die al heel snel doorhad welke voordelen je had met een goed uitgebouwd account ;)
      Je stelde doelen (keek met ontzag naar Shadowking, de speler met de hoogste score destijds op beta) maar zette die doelen opzij om te strijden met je alliantie als het nodig was.
      Zonder dat ik iemand tekort wil doen gaf je hoog op over Paradox, Koffieprut (een belangrijk luisterend oor), gerrie en Joffer, die altijd aan je zijde te vinden waren op het strijdveld en ingame en Thanatos (Albert herkende in deze nieuwkomer op Delta snel de goede speler die hij uiteindelijk geworden is) en Assie en de spelers van DND, waar hij zich met alle overgave voor inzette.

Het laatste bericht dat ik van je kreeg was van jou als diplomaat van DND. Je wilde binnenkort graag tegen C-R vechten met de humor en sportiviteit die erbij hoort. Iets wat je zo belangrijk vond in het spel. En je keek er naar uit om ouderwets diplomatiek met mij te 'bekvechten'.
      Wat had ik je graag over een paar maanden alle hoeken willen laten zien als diplo... niet om iets te bewijzen maar gewoon, omdat je er dan nog zou zijn...

Albert, je laat in de ikariam-community en in mijn in-box een grote leegte na... maar ook goed herinneringen...

Mell en Kirsy, familie en vrienden, heel veel sterkte met dit grote verlies.

Rust zacht en in vrede, lieve Albert

jessica

Crazy Rabbits I Danger Zone

thanx for the sig il Corvo
    • Kippenvel nu ik dit schrijf, wat een verschrikkelijk nieuws om te horen. Ik wil familie en vrienden veel sterkte wensen met dit grote verlies. Hoe geliefd hij was, bleek maar uit de massale steunbetuigingen op het forum. Uit het feit dat hij ook voor de mission werkte blijkt ook wat een geweldig mens we kwijt zijn geraakt!

RIP Albert!
    • Lang gewacht omdat we de woorden beiden niet voor kunnen vinden. Ik hoorde het van mijn zoon. Het was even stil aan tafel. samen keken we elkaar aan....."Pappa....., jij bent een jaartje ouder dan Albert..."
      Mijn zoon (collin) had een dag voor het gebeuren nog intensief contact met hem.

Ging over cv en account's. Alberts'lijst was vol inmiddels maar zodra een plaatsje zou vrijkomen zou hij aan collin denken.
      helaas kwam het niet zover.
      collin zal nu altijd in zijn museum een CV plaatsje vrijhouden om Albert te gedenken !

We wensen iedereen die in de nabijheid van Albert staan heel veel sterkte in deze moeilijke tijden.
      Het lijkt me een mooi gebaar om Alberts account in leven te houden. Al is het maar om hem niet te vergeten...Ook al zou dat niet kunnen gebeuren....Albert vergeten wij samen nooit.

Hopelijk spelen ze daar boven ook Ikariam ... al is het in god mode!

Albert.....vergeten doen we je nooit en danken je voor het vele plezier en respect.

Nogmaals wensen wij bekenden en familie heel veel sterkte toe.

vr gr
      Het Skelet
      Collin
      Collin2

• lieve albert

het is erg spijtig ik schrik ervan en heb er geen woorden voor ;(

ik scrik er erg van had vroeger een goede band met hem en vielt altijd vaak samen aan

was altijd een leuke en gezellige man en wou dat het spelletje leuk bleeft zonder hem had ik nooit echt groot geworden

wou dat ik mijn laaste woorden nog tegen hem kon zeggen

veel sterkte naar de famillie toegewenst en de alliantie ook veel sterkte namens LAG

(*barst in tranen uit)

groetje sedorf en als echte speler sedo
    • tranen van verdriet zijn tranen om het geluk wat je hebt gekend.

ooit in een ver verleden vrijwel tegelijkertijd begonnen .
      albert ging verder toen ik er mee stopte voor een tijdje.

wederom gaat hij me voor .

zal hem missen in onze gesprekken qua levens beschouwingen en muziek.

rust in vrede,.
    • Al48 wrote:

Rus, t groeien begon 3 jaar geleden met in jou steden te kijken hoe jij t deed ;)
      Je was een prima maatje op de epsilon server, we hebben een ontzettend leuke tijd gehad met o.a. King Mark en het hele gevolg van The Emperors (EMP). Maar tevens op delta bij De Bokkerijders

Verschrikkelijk dat je er niet meer bent, voor je familie en vrienden maar ik weet zeker ook voor heel veel spelers......

Rust zacht Albert
    • Hallo Albert,

We zagen hier op forum op de verjaardaglijst dat je vandaag je verjaardag zou hebben gevierd................. :(
      Namens ons......het Skelet en Collin een hele fijne verjaardag "daar boven" !
      Nog steeds een plaatsje vrij in museum hier zoals beloofd.
      Nog steeds missen wij je
      Nog steeds missen we je diplomatiek....je belangstelling..en warmte en alles.
      We weten dat je meekijkt met ons en vergeten doen we je nooit!
      Ook een berichtje in je gastenboek gezet want vergeten doen we je niet.

Groetjes met heel veel en diep respect !
      Eric en Collin