Een onverwacht afscheid...

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Kunnen we niet een soort van HvA maken, een speciale editie met leuke herinneringen en de betekenis die hij voor ons heeft gehad, want dat hij waardevol was voor heel veel mensen, staat wel vast. We zouden dat aan de familie kunnen schenken, ach en omdat het digitaal is, kunnen we er dan zelf ook bij....
      Ik weet niet of de redactie zou willen helpen bij het samenstellen en via de HvA site publiceren?

Joffer

Happy lid van TTV in Danger Zone
    • Joffer wrote:

Kunnen we niet een soort van HvA maken, een speciale editie met leuke herinneringen en de betekenis die hij voor ons heeft gehad, want dat hij waardevol was voor heel veel mensen, staat wel vast. We zouden dat aan de familie kunnen schenken, ach en omdat het digitaal is, kunnen we er dan zelf ook bij....
      Ik weet niet of de redactie zou willen helpen bij het samenstellen en via de HvA site publiceren?

Dat lijkt mij inderdaad een fantastisch gebaar.
      Vanuit DND zijn we zoekende naar hoe we een soort van monument kunnen plaatsen.
      Echter is het nu allemaal nog te vers om er objectief naar te kijken en plannen te bedenken.
      Ik hoop dat de redactie inderdaad hier gehoor aan kan geven.

Voor info vanuit DND kunnen ze bij ons terecht, we verzamelen heel veel quotes die we intern krijgen van spelers.

Ik wil daarom ook bij deze iedereen bedanken voor alle berichten die we krijgen.
      Ik heb het niet in onze brief geschreven, maar ik wil jullie allemaal ook condoleren met het verlies van Albert. Zijn invloed, kennis en vriendschap bleef niet binnen DND, maar strekte zich over de hele wereld.

• Beste mensen,

Ik heb vernomen dat er enkelen zijn die naar de begravenis willen van Albert.
      Echter is het verzoek van de familie om niet te komen.

Zij willen Albert is besloten kring begraven.

Wij zullen hier respect voor moeten hebben. Mocht iemand nadien een keer naar het graf willen.
      Stuur mij gerust een privebericht en ik zal kijken wat de mogelijkheden zijn .
      DJbartezz
      Ingame: DJbartezz

Do Not Disturb

Mors certa, hora incerta
      De dood is zeker, het uur is onzeker

----- > Rest in Peace <-----
      ----- > Albert <-----
      ;( ----- > 28 - 01 - 2016 <----- ;(
    • Afscheid van een vriend

Beste Mel en familie van Albert,

ook al heb ik hem nooit mogen ontmoeten in real life, heb ik Albert leren kennen over de jaren heen dat we samen Ikariam speelden.
      Hij was een groot strateeg en drijvende kracht waarbij je steeds terecht kon voor hulp of waaraan je graag hulp gaf, wetende dat hij ook nadien voor jou zou klaarstaan.
      Hij had zeker zijn momenten waarop het op familiaal vlak wat minder ging zodat hij daar meer tijd moest aan besteden maar zijn energie haalde hij uit dit spel zodat hij even kon wegdriften uit de "echte wereld" naar een andere wereld waar hij in de loop van de vele jaren, heel wat vrienden heeft gemaakt.
      Beste leden van DND en alle ex-spelers van alle allianties waarin Albert ooit een leidende rol speelde, eveneens veel sterkte bij dit verlies.
      Inderdaad, Albert zou niet willen dat je stopt met Ikariam vanwege zijn heengaan maar de leegte die achterblijft is enorm groot en het spelplezier zal nooit meer hetzelfde zijn.
      Het gaat je goed Albert, doe de groeten aan David Bowie en al die andere grootheden die je zijn voorgegaan.
      Ik zal je blijven missen.

Innige deelneming,

Almightypruts alias Dirk (uit België)
      Almightypruts :thumbup:
      FBI (ex-lid vanThe Syndicate)
    • ......

Hoorde het nieuws donderdagavond en was niet in staat er iets over te schrijven hier... Nog steeds ben ik een shock en het besef dat we Albert hier nooit meer weder zullen zien begint langzaam te komen... en dat doet pijn.

Lieve Albert,
      Je hebt me zo geholpen met dit spelletje. Jij hebt mij zoveel nieuwe spelinzichten bezorgd en geholpen in wat voor zin dan ook op Ikariam.
      Maar niet alleen dat... Ook over privé zaken konden wij goed praten. Je had altijd wel ergens een mening over en een mooie visie, maar nooit was dat op lucht gebaseerd. Daarom ben je bewonderenswaardig... Maar daarom niet alleen, om je hele zijn en verschijning idem dito.

Dit zijn woorden die ik graag nog had willen zeggen toen hij in leven was... Maar dat is achteraf. We moeten nu kijken naar wat komen gaat, en dat is Albert een rustplek geven, het verdriet op een waardige plaats zetten.
      Ik wens dan ook vooral de familie en nauw omringende vrienden van Albert heel veel sterkte met het plaatsen van dit verdriet. Gecondoleerd...

Ook heb ik het voorrecht om namens geheel PoW de familie en vrienden van Albert veel sterkte toe te wensen.
      We leven met jullie mee.

Dat hij in vrede moge rusten :GM:
    • Tragisch om te horen van zo een speler waar er echt maar één van was.
      Hoewel Albert en ik in het merendeel van onze gesprekken vurig tegenover elkaar stonden, heb ik hem ook van zijn andere kant gezien als gepassioneerde speler met zijn hart op de juiste plek. Een van de beste spelers die Ikariam.nl ooit gezien heeft en hij is veel te jong heen gegaan. Sterkte gewenst aan de familie en iedereen die hem lief had.

"The life of the dead is placed in the memory of the living"*
      -Marcus Tullius Cicero

Met oprechte deelneming
      KDJC

Display Spoiler
      *= "Het leven van de doden ligt geborgen in de herinneringen van de levenden"

Bedankt voor de geweldige sig Sasuke :love:

Keep calm & love Het Verhaal Achter...
    • bij deze

Beste DND'ers en de rest van IKA, bij deze wil ik graag mijn steun betuigen aan de familieleden en alle spelers die Albert hebben gekend. Zelf ken ik Albert al enkele jaren van verhalen en uitgevochten oorlogen. Tot nog geen week geleden had ik het eerste contact in RL via de sociale media-bronnen. Ik denk dat niemand dit nieuws op deze korte tijd zou verwachten.

Albert is en zal altijd een deel van de IKA geschiedenis uitmaken, waarbij de herinneringen gekoesterd moeten worden zoals Albert is geweest tijdens deze vele jaren.
      Vastberaden, Behulpzaam, Activiteit, Inzet, Betrokkenheid, Inventief, Een vriend, ....
      Zo zal iedereen hem wel kennen.

Zo neem ik afscheid van Albert, Bedankt voor de vele jaren spelplezier die je iedereen probeerde te geven.

Gegroet Embio
      OUD-GAMMA speler, SAP lid
    • Albert was diplomaat van de Bokkerijders (BOG) op Delta, toen was zijn spelersnaam nog Al47.
      De aanleiding voor mijn contacten met De Bokkerijders (BOG) op Delta staat in dit topic:
      Goliath OWC zoekt Happy David op

In de posts die Albert in dit topic plaatste, komt zijn karakter ook weer heel mooi naar voren:
      vechten tegen onrecht en onsportiviteit, vechten voor speelplezier voor iedereen, opkomend voor de underdog en de kleine spelers, zoekend naar oplossingen in nijpende situaties, duidelijk zijn mening gevend vol humor en smileys….

Een gevoelsmens met verstand of een intelligent mens met gevoel, ik weet niet wat de beste beschrijving van Albert is. Wel weet ik dat hij heel sociaal ingesteld was en veel voldoening vond in zijn werk voor het Zeemanshuis. Hij had wel een enorme hekel aan verplichtingen en autoriteit. Hij vond de decembermaand moeilijk met het verplichte gezellig doen tijdens de feestdagen. Hij hield veel meer van spontane acties. Dus ging hij liever juist met de feestdagen in het Zeemanshuis werken, om de bemanningen van schepen, die niet naar huis konden toch wat gezelligheid te bieden. Dat was niet omdat hij niet van zijn familie hield. Zijn hart was groot: er pasten heel veel mensen in. Hij hield heel veel van zijn kinderen en kleinkind, van zijn zussen en nichtje, van zijn vader en nog een aantal mensen. Hij was er stuk van toen King Mark ernstig ziek werd. Zo kenmerkend voor Alberts karakter reageerde hij naar Mark dat hij niet wist wat hij moest zeggen, maar als Mark oppas zocht voor zijn honden, dan konden die bij Albert terecht. Geen woorden maar daden, zo was Albert.
      En wat was ie blij en opgelucht toen Mark boven verwachting goed ging herstellen.

In de buurt van Albert woonde een jongetje, die terminaal ziek was. Zijn bed stond in de woonkamer voor het raam. Het jongetje begon te glunderen als hij de hond van Albert zag als die uitgelaten werd. Dus ging Albert met zijn hond het jongetje regelmatig bezoeken. Terwijl de meeste andere mensen het huis begonnen te mijden, omdat ze niet wisten hoe ze met de situatie om moesten gaan. Albert gunde het ventje zijn laatste glundermomenten en het gekroel met zijn hond. Ook na het overlijden zocht hij de ouders regelmatig op om samen herinneringen aan het jongetje op te halen. De mensen waren opgelucht als ze het weer eens met iemand over hem konden hebben. Weinig mensen deden dat, Albert wel.

Albert was voor mij een hele waardevolle gesprekspartner. Hij had een hele grote belangstelling voor de mensen en de wereld, een grote liefde voor muziek, boeken, films, een groot gevoel voor humor, een open houding over wat hem bezig hield, zowel waar hij lol om had als waar hij mee worstelde, en hij worstelde met heel wat dingen. Ik heb het heel erg gewaardeerd dat hij daar zo open over was, kwetsbaar durfde te zijn.

Hij had een duidelijke mening, die hij baseerde op alle informatie die hij maar kon krijgen via internet, kranten en gesprekken met anderen en met professionals. Hij stak die mening niet onder stoelen of banken maar als hij dacht dat zijn mening kwetsend kon zijn, begon hij zijn bericht met: “Ik ben misschien recht voor zijn raap maar dit denk ik ervan:” En eindigde dan met verontschuldigingen dat hij zo bot was geweest. Hij stond wel altijd open voor de visie en mening van anderen, vroeg daar ook altijd op door, hoe je tot die mening was gekomen. Hij bleef respectvol als ik er anders over dacht. Als we van mening bleven verschillen en alle argumenten op waren, stelde hij voor om de discussie te beëindigen met de conlusie dat we blijvend van mening zouden verschillen over dat onderwerp. Maar dat we vrienden zouden blijven en dan bedankte hij me voor het willen bespreken en mijn eerlijkheid. En dan was er wel weer een ander gespreksonderwerp dat we uitgebreid gingen uitspitten.

Albert genoot enorm van teamspel en teamwerk, daarom was hij ook zo dol op Ikariam. En zijn passie voor teamwerk maakten de allianties waar hij in zat tot grote sterke allianties. Waar ook enorm gelachen werd door de humor die Albert inbracht. Er was een moment dat ik onder vuur lag en ik mijn vloot voor de nacht in de haven van Albert legde bij zijn vloot, zodat mijn bootjes niet gesloopt zouden worden.
      Dat meldde ik op de ram, omdat anderen onderweg wilden om mijn haven te verdedigen: “Jullie hoeven niet te komen, ik lig bij Albert vannacht”, hilariteit alom bij de BOG-leden, opmerkingen over samen in bed liggen, enz. Albert reageerde: “Echt waar hoor, Joffer liegt niet.” Hij wist dat ik met een Albert getrouwd ben, maar niet alle BOG-leden wisten dat en we vonden dat wel heel grappig om ze in de waan te laten, hahaha.
      Mensen die ons beter kenden wisten het natuurlijk wel. Albert vroeg me wel meteen of hij de grap moest uitleggen, maar ik vond dat niet nodig. Sommige mensen denken nu nog dat Albert en ik samen meer hadden dan vriendschap volgens mij, lol.

Een ander grappig voorval dat ik me graag herinner is het volgende. In de tijd dat piraten heel actief ploffers gingen gebruiken, maakten we ingame in persoonlijke berichten een grap over het woord ploffer, gaven er een andere betekenis aan. De volgende dag riep Albert me naar de chat omdat hij iets belangrijks met de groep wilde bespreken. In de chat begon hij heel serieus over de ploffers van de piraten te praten en tegelijkertijd iedere minuut een dubbelzinnig bericht over de andere betekenis van het woord ploffer, die we zelf bedacht hadden in mijn inbox ingame. Ik lag dubbel, de tranen van het lachen liepen me over de wangen.

Ik kan me nog heel veel andere gesprekken en voorvallen herinneren, vele daarvan zijn zo privé dat ik ze niet hier met iedereen wil delen. Maar met de goede vrienden van Albert zou ik graag zo nu en dan herinneringen willen ophalen en ook de herinneringen van anderen aan hem willen horen. Dus iedereen is welkom in mijn inbox ingame of hier op het forum als het hierom gaat.

Joffer

• Beste Mensen,

Ik heb net Kirsten gesproken en de familie heeft onderling toch besloten om spelers toe te laten.
      Dit is toegestaan bij het afscheid , niet bij de ceremonie.
      Omdat Albert op ikariam zoveel reallife vrienden heeft gemaakt wilden ze toch dat het voor zijn vrienden of hun ze kennen of niet toch mogelijk maken om afscheid te nemen.

Het afscheid zal zijn Woensdag tussen Half 11 en Half 12.
      Binnen deze tijd ben je van harte welkom om afscheid te komen nemen.
      Nadere informatie volgt over lokatie.

Kirsten heeft me gevraagd of ik een lijst wilde maken van mensen die aanwezig zullen zijn.
      DUS aub meld je bij mij aan. en ik zal zorgen dat de familie weet dat je komt en zodra ik meer weet over de locatie zal ik zorgen dat de benodigde informatie bij je terecht komt.

Grt
      ingame: DND DJ
      DJbartezz

Do Not Disturb

Mors certa, hora incerta

----- > Albert <-----
    • tussenpost voor DND DJ
      en nog één opmerking van mij over Albert:
      Albert was een wijs mens met veel levenservaring, die hij graag met anderen wilde delen. Niet door alles voor te kauwen en op zijn kennis te pochen. Hij stelde de juiste vragen op het goede moment, waardoor ik zelf tot diepere inzichten kon komen. Betere manier is er niet in mijn ogen.

Joffer

• Beste Mensen,

Wil je komen naar het afscheid aub ff contact per PM naar Super Mell

gt
      DJ
      DJbartezz

Do Not Disturb

Mors certa, hora incerta

----- > Albert <-----
    • Woorden schieten te kort bij zo'n plots verlies... je heengaan is een waar gemis voor ikariam, maar zeker ook daarbuiten. Ik ben blij dat ik je heb mogen ontmoeten en leren kennen. Je was een aangename, wijze man. Heel veel sterkte aan je familie. Rust zacht Albert.

Admin @ WikIkariam | Admin @ OBG-Helper project | Admin @ GoblinKeeper.NL

Community Supporter | Forum regels | Spelregels | IRC regels | Tickets

Become the kind of leader that people would follow voluntarily, even if you had no title or position.
    • Hey allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie lieve reacties en privé berichten. Het betekend heel veel voor ons en biedt veel troost. Jullie zijn toppers.

Verder excuses als ik niet of te laat op je privé bericht reageer, ik kan bijkbaar niet zo goed multitasken als ik dacht.

Ik deel hier voor iedereen die wilde komen het bericht dat wij ook op Facebook hebben gedeeld. Contact kan zoals aangegeven, of aangezien we hier op Ikariam zitten, via mijn inbox.

Het is omgekeerde heimwee
      En de belofte van de zee
      En dat verlangen neem ik mee
      (Bløf – Herinnering aan later)

Geschokt en vol verdriet moeten wij melden dat op donderdag 28 januari 2016 onze vader Albert Boer plots is overleden op 50-jarige leeftijd.
      Wij verliezen een geliefde vader, opa, broer, zoon, oom en vriend.

Er is voor een ieder die daar behoefte aan heeft gelegenheid om afscheid van hem te nemen op woensdag 3 februari van 10:30u tot 11:30u in het Zeemanshuis van de Mission in Vlissingen-Oost. Hierna zal de familie in besloten kring afscheid nemen en hem cremeren.

Pa heeft zich altijd met hart en ziel ingezet voor de zeelui van de Mission. Daarom zou in plaats van bloemen een donatie aan de Mission gewaardeerd worden.

Voor vragen kan je contact opnemen met Anne op 06 14 16 73 20 of Jochem op 06 420 44 956

Namens de familie Boer,
      Jochem, Melissa, Anne en Kirsten
      Adres:
      Mission to Seafarers
      Ritthemsestraat 498
      4389 PA Ritthem

Verdachter than thou.