Foutmelding bij alles wat ik doe

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Foutmelding bij alles wat ik doe

Na bijna 3 jaar afwezig te zijn geweest heb ik besloten om mijn account weer te activeren. Ik ben weggegaan terwijl er ambro op stond. Dus ik kon mijn account weer zonder problemen activeren.

Ik heb eerst de mobiele app gedownload, Ikariam mobile. Hier heb ik mijn account weer geactiveerd en alles werkt naar behoren. Heb geen problemen met de app.

Daarna probeerde ik ikariam te openen op mijn laptop. Eerst probeerde ik chrome, maar bij wat ik ook doe na ik had ingelogd, kreeg ik de volgende melding:

Vervolgens Edge gebruikt, maar hier kreeg ik dezelfde foutmelding

Ik heb meteen een ticket aangemaakt en zonder dat ik op een antwoord hoefde te wachten, deed het spel het vanzelf weer op mn laptop op alle browsers. Dus ik dacht er van af te zijn.

De dagen er na gebruik ik alleen Ikariam mobile om op ikariam te gaan en dit gaat zonder problemen. Na die dagen probeer ik met firefox in te loggen op mijn laptop en dezelfde foutmelding is terug, maar deze keer gaat hij niet magisch uit zichzelf weg.

Uiteraard heb ik meteen weer contact opgenomen met support en het ticket is nu nog in behandeling. In eerste instantie kan de GO niets raars vinden op mijn account, maar hij gaat nog verder kijken.

Maar onder het mom van 2 weten meer dan 1 wil ik ook graag jullie hulp vragen.

Mogelijke oplossingen die ik al heb geprobeerd:
      -Cache en cookies verwijderen op al mn browsers
      -inloggen op chrome/edge/firefox
      -uitloggen in alle browsers
      -ikariam mobile verwijderen
      -computer opnieuw opstarten

Niets helpt.
      Hopelijk heeft er iemand ervaring met deze foutmelding of weet iemand een oplossing.

Alvast bedankt!
    • - Wat gebeurd er als je probeert in te loggen met autologin uitgeschakeld (vinkje)?
      - Heb je al geprobeerd jezelf uit te loggen op de app en vervolgens in te loggen?

Admin @ WikIkariam | Admin @ OBG-Helper project | Admin @ GoblinKeeper.NL

Community Supporter | Forum regels | Spelregels | IRC regels | Tickets

Become the kind of leader that people would follow voluntarily, even if you had no title or position.
    • Het uitloggen op de mobiele app heb ik gedaan, maar het verhelpt de foutmelding niet.

Het knopje van autologin uitzetten, laat de foutmelding veranderen. In plaats van wat ik had is het nu:

Die foutmelding blijft nu dus ook terug komen bij wat ik ook druk.

Overigens kwam ik er net weer heel even tussendoor en kon ik zo maar mijn barakken openen. Maar direct daarna kreeg ik weer de foutmelding. Wat ik merkte toen dat lukte, was dat ik ook meteen een melding over behaalde prestaties kreeg. Zal er wel flink wat hebben aangezien het een account is met ruim een miljoen punten. Misschien dat dit de boel frustreert?
    • Heb je ook al geprobeerd om een nieuw account aan te maken? Of als je iemand anders kent met een account daarop in te loggen? Heb je dan de zelfde problemen?
      Heb je een andere computer waarop je kunt inloggen? Werkt dat?
    • Slimme, Kanman! heb een nieuw account aangemaakt en hier heb ik geen enkel probleem mee op mijn laptop, terwijl mijn oude account wel dit probleem heeft.

Daarna ben ik op een andere vaste computer gegaan(zelfde netwerk). Hier ook geen enkel probleem!

Het probleem lijkt zich dus echt op deze computer te bevinden en specifiek met dat account. Raar???!
    • krijg je dat alleen als je te snel klikt en/of je 2 tabbladen tegelijk opent of open hebt staan van ika?

of tegelijk kijkt via je laptop/pc en ook via je telefoon, of 2 browsers tegelijk... zoiets?

Dank je Mell (ava), Cryptus (sig) E-mail: cleo@ikariam.nl
      Woman are Angels. And when someone breaks our wings, we simply continue to fly... On a broomstick. We're flexible like that.
    • Die melding krijg ik regelmatig. Bij mij klik ik dan op 'toon stad' en dan krijg je de link naar inlogpagina. Daar log ik weer even in, en dan doet ie het weer.
      Dat probleem heb ik elke keer als ik van apparaat wissel, laptop, pc, tablet. Wanneer ik op de ene bezig ben geweest en ga dan naar de andere zonder uit te loggen, krijg ik die melding altijd.
    • Cleo doet me aan iets denken. Je had al begrepen dat, sinds we met zijn allen op één server zitten, je meer dan één account mag hebben.
      Maar dat account moet beslist een ander email adres hebben.
      Dan nog beter niet allebei tegelijk open hebben. Dat zou wel moeten kunnen, mits je ze allebei met een andere browser opent. Maar naar mijn ervaring krijg je ook dan al foutmeldingen.
    • Nee, ik ben echt op elke plek waar ik aangemeld kan zijn, dan uitgelogd. En heb ook niet meerdere tabbladen aanstaan.
      En het gebeurt bij mij echt bij alles wat ik doe, elk moment dat ik het doe.

Wat me nog te binnen schoot. Misschien heeft het er iets mee te maken. Voor de merge, 3,5 jaar geleden, had ik ook nog een account op gamma en op Eta. Deze stonden op hetzelfde e-mailadres met dezelfde spelersnaam. Weet niet precies meer wat ik daar toen mee gedaan heb, maar volgens mij heb ik in ieder geval mn account op gamma laten behouden. Stond sowieso ambro op. Nu ik weer inlogde, kreeg ik alleen mijn account van Zeta weer terug.

Zou het kunnen dat door met dezelfde spelersnaam en wachtwoord in te loggen, het systeem in de war raakt en op twee accounts wilt inloggen, wat uiteraard niet kan.

Nog steeds de vraag waarom ik het probleem alleen op deze computer heb.
    • De andere accounts zijn weg en aangezien je nieuwe account ook problemen heeft zal dat het niet zijn.

Doet je computer het voor de rest nog wel goed? Problemen met andere websites? Nieuwste versies van alle browsers geïnstalleerd?

Zoals ik het lees lijkt het alsof de cookies corrupted raken.
    • Zoals het al een aantal keren is aangegeven, heb je het probleem ook met een ander computer?
      Zoals ik het lees via hier en ergens anders, lijkt het erop dat het echt alleen met jou computer te maken heeft.

Als het echt account gerelateerd is, zou je er ook problemen mee moeten hebben als je inlogt via een andere computer.

Made by: ramosfan

SGO: Zeta - Kappa
      IRC OP

ancalagon@ikariam.nl
    • Door de reactie van Ancalagon, ben ik me er nog meer bewust van geworden dat het probleem bij mijn computer lag. Heb daarom mn computer naar een herstelpunt gebracht als uiterste optie.

Ikariam werkt nu weer superclean! Geen foutmeldingen meer!

Iedereen bedankt voor het meedenken en de GO's voor het helpen zoeken naar de oorzaak. Zal de oorzaak wel nooit weten, maar ben in ieder geval van het probleem af!

Hier mag een slotje op.