Rondgaande alliantie mail met keuze menu uit hoofde van functie afzender

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Rondgaande alliantie mail met keuze menu uit hoofde van functie afzender

geloof dat het in diverse vormen al eerder voorgesteld is maar dit is mijn concrete voorstel

bij het zenden van een 'ram' rondgaande alliantie mail,
    word er voor leden met een functie,
    een menu getoond of ze de 'ram' willen versturen uit hoofde van hun functie, leider/generaal/diplomaat of minister, of gewoon als lid van de ally

dus een menu regel tussen ontvanger en onderwerp
    prntscr.com/9n6hv8

dit lijkt me een logische toevoeging aan de diverse functies, en een sterke verbetering van de interne communicatie in een ally

voor, en waarom ?, bespreek het hier

tegen, en waarom ?, bespreek het hier

grt

fear your fear to be too little
  • Albert,

Eerlijk gezegd zie ik hier het voordeel niet zo heel erg van in. Ik vind dat wanneer je bijv Generaal bent, alles wat je doet en schrijft, je ook als Generaal doet. Ik zie het een beetje zoals in de politiek, alles wat onze minister president doet en niet doet zowel prive als "zakelijk" doet hij toch als de persoon "Minister President". Ikzelf zie dus eigenlijk meer in het feit dat bij een bericht van de generaal ook vermeld wordt in het bericht dat deze de generaal is. Wanneer je jou voorstel hierop zou loslaten krijg je dus de ene keer een bericht van speler X als Generaal en de keer erna van dezelfde speler X als gewoon speler X. Dit zal eerder tot verwarring leiden of deze speler dan nog wel zijn functie heeft e.d.

Verder vind ik dat jezelf in je voorstel weinig aangeeft waarom je dit handig vindt. Wie weet kan je me zo wel overtuigen :).
  • Beste Bandit

in onze ally is de generaalsfunctie niet gebonden aan één persoon, die generaalspet kan rondgaan, al naar gelang de bezigheden van leden,
    dus zou het een uitkomst zijn dat de generaal zich kenbaar kan maken via zijn functie , als afzender van het Ram bericht
    en, daarnaast, zelfs bij een vaste generaal,

moet die generaal in mijn ogen ook gewoon speler en mede spammer op de ram kunnen zijn,

dus zijn of haar berichten daar moeten gefilterd kunnen worden op belangrijkheid,
    hetzelfde geld in mijn ogen voor de andere functies

als een speler die toevallig minister,leider, of diplomaat is, wat op de ram zet, zal ik t bericht beter kunnen beoordelen op basis van de afzenderstatus, is het als speler, of als functie beheerder ?

maar misschien zit jij niet in een ally die omkomt in de Ramspam :)
    grt

• Als generaal van een alliantie kan ik mij heel erg vinden in dit idee.
    Vooral in tijden van oorlog zal deze functie zeer handig zijn. Naast belangrijke berichten worden er namelijk ook veel berichten rondgestuurd die voor de gezelligheid zijn. Als de generaal dan voor zijn belangrijke berichten in een speciale generaalfunctie een bericht kan sturen is voor de leden die enkel online kunnen komen voor de oorlog het zeer handig om snel te kunnen zien welke berichten voor hun belangrijk zijn, in plaats van eerst tientallen spam berichten door te werken.

Het zou dus een handige toevoeging zijn aan ikariam.

Overwinnaar van DnD en SAP
    Generaal -NO-

Sancte Judae Apostole gloriose Servus fidelis Iesu Amice ora pro ea
  • Misschien dat als je als generaal of leider wat verstuurd binnen de allie die wel van belang zijn, dat je deze bijv een :!: mee kan geven.
    Het is opzicht een kleine toevoeging, maar in allies waar men veel spammen, kan dit een goede oplossing zijn.

Wat mij betreft zou dit best een goede toevoeging kunnen zijn.

Made by: ramosfan

SGO: Zeta - Kappa
    IRC OP

ancalagon@ikariam.nl
  • ja, ik zou het een uitkomst vinden.
    Meegeven van een :!: <--- zeker, dat maakt het goed duidelijk

Zo kun je belangrijke berichten snel terug te vinden.
    Een kleurtje zou ook gebruikt kunnen worden, geen idee wat het simpelst is.
    Ik vind het een goed voorstel!

Zeta DND
    :love:
  • kleurtje of uitroepteken of ander symbool bedoel ik niet

een speler stuurt een bericht zijn/haar ally in, aan hem of haar de keuze, dit te mogen kunnen doen uit hoofde van functie, leider/diplo/minister/generaal,
    of gewoon als speler
    dus in de ally word de ram gelezen als afzender, speler, of, de functie die de speler op dat moment bekleed
    dat is wat ik bedoel

er is nu al een truck, om je naam te veranderen in ''belangrijk'' en dan ff iets te roepen op de ram, en daarna je naam terug te zetten, maar dat is zo zoeken naar mogelijkheden die er eigenlijk zouden moeten zijn, dat ik met dit voorstel kom

• Dat ligt eraan, als een bericht met dat teken bovenin blijft staan 24 uur! Dan zou dat beter zijn als kunnen kiezen hoe je een bericht stuurt, als leiding of speler zijnde!

Dat zou pas een toevoeging zijn ;) een bericht als "generaal of belangrijk" en daarna b.v. 150 ?( ram berichten.. dan verdwijnt dat bericht in de spam! (of nuttige info ) net wat het is..

Dank je Mell (ava), Cryptus (sig) E-mail: cleo@ikariam.nl
    Woman are Angels. And when someone breaks our wings, we simply continue to fly... On a broomstick. We're flexible like that.
  • cleo, als een speler na t werk of slaap of wat ook voor afwezigheid inlogt, dat is zijn of haar probleem om alle berichten door te worstelen :P

bij het terugbladeren, maar vooral bij het online zijn, is mijn voorstel bedoelt als sneller info te verkrijgen, grotere interaktie te bevorderen,
    en ook,
    de spelers die een functie bekleden, te ontlasten van hun verantwoordelijkheid, maar gewoon ook mee te laten spammen als ze dat willen :P

• Is de Titel beginnen met [Generaal] niet een optie?
    A wacht, RAM's kunnen zowiezo niet van onderwerp verandert worden.
    Misschien is dat niet gewoon een goed idee?
    En als het Ram berichten betreft, dat er dan [RAM] of iets dergelijks voor komt, net als de rangen die nu voor spelers staan, zodat er nog wel verschil is tussen een prive bericht en een ram bericht.

/me dunkt dat dit idee vast al een keertje is voorgesteld :S
    When I don't have to do it, i won't. But when I have to do it, i'll make it quick ~Oreki Hountaro.

"...It's our dreams that guide us towards the future...not force"
  • Dit topic is twee weken open geweest voor discussie en wordt daarom nu gesloten.

Als je wilt dat er voor je idee gestemd wordt, maak dan svp even een stelling voor een poll en mail mij die dan per board pm.
    Dan zal ik die voor je plaatsen.
    trots lid Dead Rabbits
    Quo fata ferunt

Athens en NightFall super bedankt voor deze sig!

Board Administrator Ikariam.NL
    Forum regels - mail:valisk@ikariam.nl
  • bij het zenden van een 'ram' rondgaande alliantie mail,
    word er voor leden met een functie,
    een menu getoond of ze de 'ram' willen versturen uit hoofde van hun functie, leider/generaal/diplomaat of minister, of gewoon als lid van de ally,
    of een optie om het bericht te markeren als bericht van leiding,

zodat de communicatie van de leiding opgemerkt wordt te midden van de berichten, en de betrokken spelers naast hun functie, ook gewoon spelers kunnen zijn die berichten op de ram kunnen plaatsen als speler
    trots lid Dead Rabbits
    Quo fata ferunt

Athens en NightFall super bedankt voor deze sig!

Board Administrator Ikariam.NL
    Forum regels - mail:valisk@ikariam.nl