Generalenverlies veranderen bij bov en hof

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Generalenverlies veranderen bij bov en hof

Momenteel is het zo bij 20.000 generale schade heb je een bov
    Momenteel is het zo bij 200.000 generale schade heb je een hof

Veranderen in

Bij 100 000 generale schade heb je een BOV
    Bij 500 000 generale schade heb je een HOF
    DJbartezz
    Ingame: DJbartezz

Do Not Disturb

Mors certa, hora incerta
    De dood is zeker, het uur is onzeker

----- > Rest in Peace <-----
    ----- > Albert <-----
    ;( ----- > 28 - 01 - 2016 <----- ;(
  • Prima idee, die normen zijn tijden geleden bedacht.
    Tegenwoordig zijn de gevechten veel makkelijker langer vol te houden. Dit komt omdat vechters veel meer generalen hebben. Wat vroeger 60k generalen was is nu 100k geworden. De om in de huidige top-3 te komen heb je ruim 230k generalen nodig, vroeger bestond dat niet.
    Ik zeg dus zeker ja!

Generaal LFT Minister -NO-
    Lid der WINDS & AMOR
  • Wat is de reden dat je grenzen wil ophogen? Dat de gevechten na de samenvoeging groter zijn geworden? Houd er dan wel rekening mee dat er voor de kleinere allianties weinig eer meer te behalen valt aan een (voor hen groot) gevecht dat ze hebben, omdat die niet zomaar aan een gevecht van 100k verloren generaals komen. Tevens ben ik benieuwd naar je motivatie om de grens voor een BoV te vervijfvoudigen en voor de HoF tweeënhalf maal zo hoog te leggen.

Signature door mijzelf gemaakt. Lyra bedankt voor de avatar!

Redactielid Het Verhaal Achter... voor de rubriek Puzzel. Heb jij een leuk idee, stuur dan een PM. PM
    Voor vragen met betrekking tot IRC ben ik aldaar of per mail te bereiken. Mail

• the eagle wrote:

Wat is de reden dat je grenzen wil ophogen? Dat de gevechten na de samenvoeging groter zijn geworden? Houd er dan wel rekening mee dat er voor de kleinere allianties weinig eer meer te behalen valt aan een (voor hen groot) gevecht dat ze hebben, omdat die niet zomaar aan een gevecht van 100k verloren generaals komen. Tevens ben ik benieuwd naar je motivatie om de grens voor een BoV te vervijfvoudigen en voor de HoF tweeënhalf maal zo hoog te leggen.

Hoi The Eagle,

Ik begrijp je insteek naar de kleineren onder ons wel, echter zijn gevechten voor ons al redelijk snel boven de 20 000 generale schade. en als je dan elke keer een bov aanmaakt stroomt het forum helemaal over bijna elk gevecht is dan wel een bov.

Ik moet zeggen dat de verandering in aantallen heb ik weinig aandacht aan besteed het gaat me meer op het idee.
    100k generale verlies kan je in principe met 3 a 4 spelers relatief makkelijk bolwerken.
    500k generale verlies moet je toch ff iets beter je best voor doen.

Waar het mij om gaat is dat de aantallen verhoogd dienen te worden.

een bov is tegenwoordig gewoon geen lol meer aan :) zijn gewoon normale gevechten waar wat je zegt weinig eer aan valt te behalven voor groteren
    voor de kleineren onder ons is dat wel een prestatie om 20 000 generale gevechte te hebben zeg je ..

stel je hebt 2 kleine allianties die tegen elkaar vechten elk 20 spelers zeg maar.
    als ze allemaal 4k generale hebben en van beide allianties spelen 10 spelers actief mee .
    heb je al 80k generale op tafel liggen.
    Wat ik ermee wil zeggen is dat 20k generale sinds diverse updates niet echt een spannend iets meer is ..

ik hoop hiermee je vragen te hebben beantwoord. zoniet, hoor ik het wel :D
    DJbartezz

Do Not Disturb

Mors certa, hora incerta

----- > Albert <-----
  • Weet niet,
    Misschien omdat het veels te makkelijk is om een hof/bov te maken tegenwoordig en de hof/bof sectie wordt gebruikt om de grtopic regels te omzeilen. Als je daar niet kan discussiëren dan doe je het maar in de hofsectie. Verder gezien er aan die verschijnsel zeer weinig gedaan wordt is de beste optie wel om de hof/bov grenzen op te hogen gezien het dan makkelijker in de hand te houden/ te controleren. Dit lijkt me ook wel eens tijd worden nadat er al meerdere weken in de hofsectie er op los getrold wordt. Ik had dit eigenlijk al eerder willen voorstellen, maar goed, daar luistert het forumteam toch niet naar. Dus de beste optie om wat duidelijk te maken is gewoon bovjes posten totdat het uit de hand loopt.

Dit is bij deze ook mijn laatste post hier op het forum.
    Een fijn 2016 iedereen.

Credits to Sasuke

Lid van -NO- || Totally worth it ||

• blijkbaar toch weinig mensen met een mening hirover als het niet tussen ideeen of suggesties staat.

jammer maar helaas. dan zal het forum zwaar bevuild worden met bov's die gwoon de moeite soms niet eens waard zijn om te posten
    DJbartezz

Do Not Disturb

Mors certa, hora incerta

----- > Albert <-----
  • DJbartezz wrote:

blijkbaar toch weinig mensen met een mening hirover als het niet tussen ideeen of suggesties staat.

jammer maar helaas. dan zal het forum zwaar bevuild worden met bov's die gwoon de moeite soms niet eens waard zijn om te posten

Ik vind dit wel een zeer goed idee hoor.
    Of misschien dat andere allianties niet zo hard vechten als ons ??? :pillepalle:
    En daarom hier geen last van hebben?

moggie
  • Ik ben het eigenlijk wel volledig met martinos eens. Heel veel troll in de Bov/Hof sectie. Zeer vervelend als je het forum gebruikt als recreatie, en je continu naar entertainment moet om ToW of WvW aan te klikken. Normaal staat dat altijd bij "Nieuwste berichten", maar door alle berichten in de Hof/Bof sectie is het allemaal opgeschoven.... en yup, ik ben zeer lui. Maar dat is precies de reden waarom er een "Nieuwste berichten" kopje is ;p
    (\ /)
    (*.*)*Zzzz*
    (_('')('')

Zeta 1.001.998, godmode account. :GM:
    ''Mijn duifje is heilig'' :love: -Elbertpaul

:cookie:
  • Swiftor wrote:

DJbartezz wrote:

blijkbaar toch weinig mensen met een mening hirover als het niet tussen ideeen of suggesties staat.
    Waarom zet je het daar dan niet? :pillepalle: :D

Daar stond het tot het werd verplaatst gezien het in de "verkeerde topic" stond

En Dodo, Het forum is een actieve plaatst waar altijd veel gebeurd en we komen allemaal met onze eigen redenen op het forum.
    Ben het met je eens dat de bov en hof sectie teveel word overspoelt echter misschien zou daar dan ook verandering in moeten komen.

Degene welke een oorlog begint is niet per definitie degene die bepaald of er een discussietopic open is of niet.
    Mensen willen een forum gebruiken om meningen te geven om dingen te delen met de rest maar ook om te discusseren.
    vooral als er veel onwaarheden worden verteld.
    Martinos is net zo een voorbeeld van het bevuilen van het forum. Juist degene welke je het mee eens bent bemoeit zich in discussies welke niet voor hem bedoeld zijn. betekend niet dat het niet mag, maar je mag het toch wel zinloos noemen.

Verder maak ik daar geen woorden aan vuil gezien ik dan teveel offtopic ben.
    de reacties van jouw en Martinos hebben verder relatief weinig te maken met de suggestie welke ik hier heb geplaatst.

Kortom dat je het eens bent met Martinos staat je geheel vrij, echter heeft het geen toegevoegde waarde
    DJbartezz

Do Not Disturb

Mors certa, hora incerta

----- > Albert <-----
  • Dan nu wel een echte reactie gebaseerd op ingame.

Er zijn momenteel 10 mensen op de server met 100K+ generalen
    Kijkend naar de ally's zijn dat er 45
    Een HoF, dat is in dit geval dan toch niet zo bijzonder meer?

Wellicht mag de norm voor een BoF en een Hof nog veel verder omhoog DJBartezz, het moet wel bijzonder blijven.

250K voor een BoV
    1 miljoen voor een HoF

maar goed, omhoog moet het zeker.
    (\ /)
    (*.*)*Zzzz*
    (_('')('')

Zeta 1.001.998, godmode account. :GM:
    ''Mijn duifje is heilig'' :love: -Elbertpaul

:cookie:
  • Ik zal dan ook wel een duit in het zakje gooien...

Ik ben persoonlijk ook van mening dat het nu veel te makkelijk is om een Bov of Hof te bereiken, elke keer als ik een gevecht post kan ik het meestal als Bov op het forum gooien. Het zal dan ook al wel meerdere mensen zijn opgevallen dat ik dit altijd doe sinds een tijdje, enkel om ook te laten zien dat het veels te makkelijk is.
    Ter voorbeeld: Het oorlogstopic is tussen -NO- en DnD is de laatste dagen/week een stuk minder gebruikt gewoonweg omdat alles als Bov geplaatst wordt. Mij zie je dan ook niet stoppen met het posten van Bovs, zie het als een stil protest om te laten zien wat er mis is met de sectie.
    De voorwaarden (punten) die men moet bereiken voor een Bov moeten inderdaad omhoog. Een Hof zie je tegenwoordig ook niet zoveel, aangezien veel gevechten vaak eerder worden afgebroken. Dus de vraag is of deze ook omhoog moet. Wellicht dat er dan zo goed als nooit meer een Hof gepost kan worden.
    Mij lijkt het een slim idee om de Hof score dus te laten zoals het is en dan de Bov score de helft van de huidige Hof score te maken.
    Dus:
    100.000 punten voor een Bov
    200.000 punten voor een Hof
    Dat zal de meeste spam (van gevechten die maar 20k waren) tegenhouden, want dat kan een persoon tegenwoordig in zijn eentje al ophoesten....

Overwinnaar van DnD en SAP
    Generaal -NO-

Sancte Judae Apostole gloriose Servus fidelis Iesu Amice ora pro ea
  • Wat ik me afvraag is hoe de mods hier over denken ???

Zou leuk zijn ook een reactie van 1 van hun te zien of meerdere :D
    DJbartezz

Do Not Disturb

Mors certa, hora incerta

----- > Albert <-----
  • Blijkbaar zijn hier van hogeraf geen interesses voor.
    Gooi er dan maar een slotje op, dan blijven we het bov/hof gedeelte vol spammen met niets zeggende gevechten :D
    DJbartezz

Do Not Disturb

Mors certa, hora incerta

----- > Albert <-----
  • DJbartezz wrote:

Blijkbaar zijn hier van hogeraf geen interesses voor.
    Gooi er dan maar een slotje op, dan blijven we het bov/hof gedeelte vol spammen met niets zeggende gevechten :D

Beetje geduld hè ;)

Net als in de sectie ideeën en suggesties voor het spel zal ik zelf niet inhoudelijk reageren en laat ik een discussie twee weken open.

Na zondag (dan is dit topic 2 weken op geweest voor discussie) neem ik dit idee mee binnen het board team. Wel zal ik je dan nog via een board pm benaderen, of dit je definitieve idee wordt of dat je er op basis van de discussie nog aanvullingen of aanpassingen op hebt.
    trots lid Dead Rabbits
    Quo fata ferunt

Athens en NightFall super bedankt voor deze sig!

Board Administrator Ikariam.NL
    Forum regels - mail:valisk@ikariam.nl
  • ik ben wel voor een aanpassing van de BoV en HoF regels,
    accounts zijn groter en eea is nu af en toe ook oneigelijk gebruikt

echter

kan me voorstellen dat allys met kleinere accounts dan geen podium meer gegeven kan worden

is het niet mogelijk de regels voor plaatsing van een BoF te verfijnen met een voorwaarde dat er geen spelers van boven de 5M bij betrokken mogen zijn bvb ?

fear your fear to be too little
  • Valisk wrote:

DJbartezz wrote:

Blijkbaar zijn hier van hogeraf geen interesses voor.

Beetje geduld hè ;)

Net als in de sectie ideeën en suggesties voor het spel zal ik zelf niet inhoudelijk reageren en laat ik een discussie twee weken open.

Na zondag (dan is dit topic 2 weken op geweest voor discussie) neem ik dit idee mee binnen het board team. Wel zal ik je dan nog via een board pm benaderen, of dit je definitieve idee wordt of dat je er op basis van de discussie nog aanvullingen of aanpassingen op hebt.

ik en geduld... Je moet beter weten Valisk
    DJbartezz

Do Not Disturb

Mors certa, hora incerta

----- > Albert <-----