spartanen

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Totdat ze sneuvelen.
    Ik vind van niet, 300 eenheden zijn er niet zo veel, en ze zijn niet veel sterker dan hoplieten
    ........................Hopliet................... Spartaan
    Hitpoints:............56..........................60
    Bepantsering:.......1 of 4.........................6
    Schade:...............18 of 21......................28

Rood is met upgrades.

Bedankt voor deze geweldige sig lyra :love:
    Iemand die kanker heeft, heeft slechts 1 droom, genezen...ik denk dat 97% deze slogan niet kopieert en in hun sig zet, maar ik hoop dat mijn vrienden bij die andere 3% horen. Ook al is het maar voor een uurtje, uit respect voor zij die tegen kanker vechten of zij die de strijd verloren hebben.
  • Beste dragonpak4,

Spartanen houd je totdat ze worden verslagen door vijandelijke troepen. Kijkend naar de eigenschappen van spartanen verschillen er een aantal dingen ten opzichte van hoplieten. Zo heeft een spartaan vier hitpoints meer dan een hopliet, is zijn bepantsering vijf punten groter (bij niet-geüpgrade hopliet) en is zijn nauwkeurigheid en schade groter dan die van een hopliet. Er zitten ook wel een paar andere aspecten aan die IM_Mike goed heeft beschreven, waarvoor dank.

'IM_Mike wrote:

Als je de wiskunde doet, zul je merken dat er wel een redelijk verschil is, al is de vraag maar of dit qua kosten-baten wel de moeite waard is. Ze zijn "maar" met 300 per pakketje en je doodt er "maar" een hoplieten extra mee - niet meteen de duurste eenheden. De werking is door de aantallen sowieso beperkt tot slechts een aantal ronden. Neem daar nog eens bij dat ze sterker zijn dan hoplieten, dus dat ze enkel in het veld komen te staan als er geen hoplieten gestuurd worden. Dat impliceert dat je slim moet waven OF stoomreuzen moet meesturen OF meerdere pakketten aankopen.

Verder is er natuurlijk de vraag hoeveel eer de community eraan vindt om iemand een gevecht op schade te zien winnen waarbij hij/zij Spartanen heeft gebruikt. Het is ongeveer even zichtbaar als een heliostoren op dat vlak.

Ook andere spelers binnen de community hebben hun visie op de spartanen gegeven tijdens een eerdere actie: neem hier een kijkje

Op basis daarvan kun je zelf het beste bepalen of je het de moeite waard vindt om ze aan te schaffen. Hopelijk heb ik je zo een beetje op weg kunnen helpen.

the eagle

Signature door mijzelf gemaakt. Lyra bedankt voor de avatar!

Redactielid Het Verhaal Achter... voor de rubriek Puzzel. Heb jij een leuk idee, stuur dan een PM. PM
    Voor vragen met betrekking tot IRC ben ik aldaar of per mail te bereiken. Mail