puur spelbederf

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• puur spelbederf

Algemene Data

Browser (FireFox / IE / Safari / ... + versie):
    Extensies, add-ons:
    Heb je geprobeerd om je cache / cookies te verwijderen?:
    Pagina waar het probleem voorkomt?:
    Wanneer komt het voor? (tijdreferentie):

Account Data
    Player-ID (uit Opties>Spelopties>Debugdata):
    Server:
    InGame Gebruikersnaam:
    City ID (from Opties>Spelopties>Debugdata):
    Combat-ID (indien van toepassing; url van de CR):

Andere Informatie:

Screenshot (als je bepaalde data wenst te verwijderen uit de screenshot voor je het post, bewaar dan ook het origineel):

Dit is maar 1 aanval van de ongeveer 70 . En de volgende waves komen nog toe.

En dan maar verschieten dat iedereen afhaakt om Ikariam te spelen.
    Dit is gewoon puur spelbederf.
    Voor mij hoeft het zo niet meer hoor.

Zeegevecht bij ۞BonusFeest۞
    (23.09.2015 23:46:35)
    ramce[LFT] uit H - Rozen
    vs
    -Albert-[DND] uit ۞BonusFeest۞, moggie[DND] uit 2CReafan, Renee[DND] uit ۞Koperstad, Paradox[DND] uit PosWijndon

---------------------------------------------------------------------------------------------
    Ramschip................................0(-1) - Ramschip...............................80(-0)
    ............................................. - Vuurschip..............................80(-3)
    ............................................. - Stoomram................................9(-0)
    ............................................. - Tender.................................89(-0)
    Ballonendrager..........................6(-0) - Ballonendrager.........................29(-0)
    ---------------------------------------------------------------------------------------------
    Generalen..................................-5 - Generalen...............................-18.6
    Aanvalspunten............................46.5 - Verdedigingspunten.......................12.5
    Schade....................................250 - Schade....................................930
    Schadeverdeling...........................21% - Schadeverdeling...........................79%

Winnaars: -Albert-[DND], moggie[DND], Renee[DND], Paradox[DND]

Verliezers: ramce[LFT]

Een zeer teleurgestelde Ikariam fan.
  • arguseye wrote:

wat is hier mis aan dan, ik snap um niet erg

Tja
    Als je zo 90 aanvallen krijgt op een paar uur weet je het wel.

Zeegevecht bij ۞BonusFeest۞
    (23.09.2015 21:25:51)
    ramce[LFT] uit H - Lelie
    vs
    -Albert-[DND] uit ۞BonusFeest۞, Renee[DND] uit ۞Koperstad, moggie[DND] uit 2CReafan, Paradox[DND] uit PosWijndon, Remco1[DND] uit just me, Erebus[DND] uit PolEr

............................................. - Ramschip.............................3538(-0)
    Vuurschip...............................0(-1) - Vuurschip..............................38(-0)
    ............................................. - Mortier schip.........................609(-0)
    ............................................. - Stoomram..............................240(-0)
    ............................................. - Rakettenschip.........................118(-6)
    ............................................. - Schoepenradsnelheidsschip............1058(-0)
    Ballonendrager..........................6(-0) - Ballonendrager........................132(-0)
    ............................................. - Tender................................225(-0)
    Generalen................................-6.2 - Generalen................................-168
    Aanvalspunten.............................420 - Verdedigingspunten.......................15.5
    Schade....................................310 - Schade...................................8400
    Schadeverdeling............................3% - Schadeverdeling...........................97%

Winnaars: -Albert-[DND], moggie[DND], Remco1[DND], Erebus[DND], Renee[DND], Paradox[DND]

Verliezers: ramce[LFT]
    [/align
  • Er zijn wel meer dingen spelbederf zou ik zeggen. Zo zijn er mensen die slowboten, mensen die een mega vloot insturen en daarna offline zijn etc..
    Dit is 1 van de vele tactische mogelijkheden die ikariam bied zou ik zeggen, net als bijv. een kolos een mogelijkheid is.
  • arguseye wrote:

dacht ik al te zien ja, maar ik :borg: :br50: :goika: mocht niet meer reageren of editten

leuk geintje dat dan weer wel, maarrrrrrrrr, je ziet um van verre aankomen, maar inderdaad, dan is de frustratie enorm hoog ja, grinnik

Tja
    Dat is blijkbaar hoe er oorlog gevoerd word na de samensmelting.
    Leve de tijd voor de samensmelting dan hoor.

Als je niet online bent is dit gewoon een k....... gedoe.
  • hij is gemener dan slowboaten, dit is een schadelijke variant, vraag mij af of dat ook gebeurt als er maar 1 speler schepen heeft staan ipv van 5 of meerdere spelers, bestaat de verdediging van de haven soms uit meerdere spelers? eerste linie speler a b en c bijvoorbeeldf, elk met drie bootjes ofzo
  • Het is vooral ook afhankelijk dat de aanvaller zijn heph aanzet.
    Maar de verdediging heeft altijd meer schade dan de aanvaller.
    En of er nu 1 of 20 spelers staan ter verdediging maakt niet uit denk ik.

Op zo een manier jaag je toch de spelers in hun harnas.
    En dan maar schrijven en zeggen dat er hopen spelers stoppen met Ikariam....
    Geef mij maar gamma terug hoor.
  • Ik heb het hier al ooit over gehad met een go en het mag gewoon en werd toen goedgekeurd.

Verder heeft het dit in tegenstelling tot slowboaten wel counterplay (tegenspel) want als je je mortieren/raketten apart legt levert het degene die ze stuurt meer schade op. Dus als je je mortieren en raketten snachts laat slingeren.... Slowboaten heeft dat niet, die worden gestuurd en niets wat je dan kan doen.

Verder ben je ook vrij om oorlog te voeren met andere allianties als je dit niet leuk vind.

Credits to Sasuke

Lid van -NO- || Totally worth it ||

• @martinos: je vergeet de ballonbootjes..

@moggie: dat trucje is er al jaren, heeft op zich niks met de merge te maken ;)

Waarom spelers dit doen ipv alle vloot te slopen ?( :pillepalle:
    Ga dan ook niet met zoveel vloot in 1 haven liggen, die arme ramce heeft maar 70k generale ;(

Dank je Mell (ava), Cryptus (sig) E-mail: cleo@ikariam.nl
    Woman are Angels. And when someone breaks our wings, we simply continue to fly... On a broomstick. We're flexible like that.
  • ach, ooit werd de 1 speer maken truc bij verdediging ook goedgekeurd, en later in een update ondervangen, wie weet waar deze post toe leid ?
    denk niet dat degene die ballonboten verzonnen en ingevoerd hebben, dit voor ogen hadden

fear your fear to be too little
  • moggie wrote:

"""""Ga dan ook niet met zoveel vloot in 1 haven liggen"""""

Mijn schepen waren daar nog in gevecht voor ik ging werken.
    Tja,
    Werk gaat voor dit tijdverdrijf.
    Een trucje waar al lang een oplossing voor gezocht kon worden dus.

@moggie: het was meer sarcastisch bedoelt naar de spelers toe die dit trucje gebruiken....die zin die je quote van me! dat is eng voor ze n.l. zoveel vloot in 1 haven 8o

de meeste slopen liever de vloot helemaal als alleen dit trucje toepassen ;) zoveel spelers heb ik het niet zien doen tot nu toe
    het mag sinds de bashing regel is afgeschaft... ik kende hem daarvoor ook al... ga ik hem gebruiken... neuhhh... is me te saai zo meppen... maar ieder zijn ding, het is meer van... ik kan wel 1 bootje ( 90 per uur zo te lezen?) missen per uur wat blub doet..

maar als ik de rest ook stuur heb ik geen 70k generale meer daarna :l0l:
    keuzes, keuzes

zoek zijn vloot en laat die zinken!! heb je meer lol van :thumbsup: als de ander happy is met 90 rapportjes van raketjes, ballonnen, morts die zo gesloopt zijn...euhmm ok.... :woodkid:

Dank je Mell (ava), Cryptus (sig) E-mail: cleo@ikariam.nl
    Woman are Angels. And when someone breaks our wings, we simply continue to fly... On a broomstick. We're flexible like that.
  • eerst van al zou ik zeggen kijk eens in de spiegel plaats van te klachen alle optie dat je kan gebruiken wordt gebruikt door 2 kanten

vloten slopen is er ook gebeurt
    vraag maar aan hun dat ze de cr zetten wat we in totaal gesloopt hebben
    sorry als ramce jullie kwaad gemaakt geeft je heb al te tijd om terug blij te zijn

saluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
  • In oorlog en liefde is alles toegestaan.
    Dit is een ideale manier om je tegenstander meer schade te berokkenen als jij zelf......en daar draait het om.
    Slowboaten geeft ook ontzettend veel voordelen, dus ook dat is een tactiek.

En de tactiek werkt....jij bent over de rode....jij hebt meer schade..... Deze ronde is door je tegenstander dubbel en dwars gewonnen.
    Als je zelf deze tactieken niet toe wilt passen moet je jezelf afvragen of je wel 'geschikt bent' om een oorlogsspel te voeren (want dat is dit immers)

Er zijn nog veel meer trucjes op de markt, allemaal efficiënt, allemaal legaal en super irritant! ... maar we gaan niet alles verklappen natuurlijk :love:

Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee, maar geef niet het spel de schuld. ^^
  • Ik heb het trouwens ook een paar keer gehad en zo vervelend vond ik het niet, mn raket/ mort had ik veilig gelegd en het enige vervelende was het aantal gevechten in je overzicht, maar lopende gevechten staan sowieso bovenaan en je kan ook sorteren op aantal rondes. Je zou het als spam (belemmering van het spelersoverzicht) kunnen zien maar dat is ook niet het geval sinds ik hier al met de sgo over had gepraat en zo vervelend is het eerlijk gezegd ook niet.

Tot slot als dit je spelplezier naar je eigen mening echt zo bederft sta ik als diplomaat open om deze oorlog af te sluiten zodat jullie een sportievere tegenstander te zoeken. Verder vraag je ook eens af waarom andere mensen zo onsportief spelen. Meestal zit daar ook een reden achter.

Credits to Sasuke

Lid van -NO- || Totally worth it ||