Spelerstitel veranderen

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Spelerstitel veranderen

In de nieuwe versie (0.6.10) is het mogelijk om een titel te kiezen afhankelijk van je prestaties.
    Dat er geen is voor plunderen, dat is natuurlijk al eentje die ik mis, die zou ik er graag bij willen. :P

Er zijn wel twee elementen die me tegen het borst "stuiten":
    Als je geen titel kiest, komt er alsnog "Missie titel" te staan bij het aanklikken van een van je steden (of van iemand anders). Mijn suggestie is om dit te verbergen indien iemand geen titel kiest (wat immers de standaardwaarde is). Toon dus enkel de titel indien iemand wél een titel heeft gekozen.

Daarnaast valt het mij op dat de titel wordt meegenomen naar de topscorelijsten. Alleen is het zo opgemaakt dat het lijkt alsof ik nu een hele lange naam heb, in plaats van dat het een titel + mijn spelersnaam is. Geef de titel op zijn minst een aparte opmaak, zodat het duidelijk is wat mijn spelersnaam is en wat mijn titel. Of weergeef ze daar niet, want namen als "Schatbewaarder van Koning Midas IM_Mike" zijn niet bepaald compact. :(
    Geliefd Gevreesd forumsurveillant.

Coördinator & manusje-van-alles Het Verhaal Achter...
    ForumregelsHet verhaal achter...
  • IM_Mike wrote:

Er zijn wel twee elementen die me tegen het borst "stuiten":
    Als je geen titel kiest, komt er alsnog "Missie titel" te staan bij het aanklikken van een van je steden (of van iemand anders). Mijn suggestie is om dit te verbergen indien iemand geen titel kiest (wat immers de standaardwaarde is). Toon dus enkel de titel indien iemand wél een titel heeft gekozen.

Hier ben ik het mee eens.

IM_Mike wrote:

Daarnaast valt het mij op dat de titel wordt meegenomen naar de topscorelijsten. Alleen is het zo opgemaakt dat het lijkt alsof ik nu een hele lange naam heb, in plaats van dat het een titel + mijn spelersnaam is. Geef de titel op zijn minst een aparte opmaak, zodat het duidelijk is wat mijn spelersnaam is en wat mijn titel. Of weergeef ze daar niet, want namen als "Schatbewaarder van Koning Midas IM_Mike" zijn niet bepaald compact. :(

Waarom niet een extra kolom toevoegen bij topscores tussen positie en spelersnaam. Dan blijft het overzichtelijk en de opmaak blijft hetzelfde.

Mercury wrote:

Source Code

1. Het is maar een spelletje

Yobo
  • Mercury wrote:

Waarom niet een extra kolom toevoegen bij topscores tussen positie en spelersnaam. Dan blijft het overzichtelijk en de opmaak blijft hetzelfde..

[/quote]
    Dit is een mooi alternatief :). Andere mogelijke alternatieven zijn de opmaak van de text (lettertype, dik, cursief etc.

Dit idee geeft namelijk ook de urgentie weer om een ander idee van Mike door te voeren:
    Idee Zoeken naar spelers: zoeken in hele naam
    Als ik mezelf (Chef kok Chim1aap) wil opzoeken met "Che", zie ik mezelf niet meer terug. Dit is voornamelijk storend voor de nieuwe spelers, omdat deze nog niet bedacht zijn op het bestaan van een titel.
    When I don't have to do it, i won't. But when I have to do it, i'll make it quick ~Oreki Hountaro.

"...It's our dreams that guide us towards the future...not force"
  • chim1aap wrote:

Als ik mezelf (Chef kok Chim1aap) wil opzoeken met "Che", zie ik mezelf niet meer terug. Dit is voornamelijk storend voor de nieuwe spelers, omdat deze nog niet bedacht zijn op het bestaan van een titel.
    Maar je vindt jezelf wel terug als je op chim zoekt als ik het goed heb. ;)
    Geliefd Gevreesd forumsurveillant.

Coördinator & manusje-van-alles Het Verhaal Achter...
    ForumregelsHet verhaal achter...
  • IM_Mike wrote:

chim1aap wrote:

Maar je vindt jezelf wel terug als je op chim zoekt als ik het goed heb. ;)

Zonder de klinker ben ik ook al terug te vinden in een klein lijstje. Dus als iemand op 2 tekens googled, kan ie me vinden.

Offtopic: Dat het zon mooie alliteratie heeft met me naam, is de enige reden om 300 koks te bouwen.
    When I don't have to do it, i won't. But when I have to do it, i'll make it quick ~Oreki Hountaro.

"...It's our dreams that guide us towards the future...not force"
  • chim1aap wrote:

Mercury wrote:

Waarom niet een extra kolom toevoegen bij topscores tussen positie en spelersnaam. Dan blijft het overzichtelijk en de opmaak blijft hetzelfde..

Dit is een mooi alternatief :). Andere mogelijke alternatieven zijn de opmaak van de text (lettertype, dik, cursief etc.

Wanneer dit topic gelsoten word kan er natuurlijk een keuze worden gemaakt als IM_Mike dat wil met de verschillende opties zoals verandering in lettertype, extra kolom eventueel met een andere lettertype.

chim1aap wrote:

Dit idee geeft namelijk ook de urgentie weer om een ander idee van Mike door te voeren:
    Idee Zoeken naar spelers: zoeken in hele naam

dat klopt ik vind ook dat je moet kunnen zoeken op tekens in het midden of eind van een account naam ipv vanaf het begin.

Dit brengt me op een nieuw idee dat je ook kunt zoeken op spelers met een titel. Je wilt weten welke spelers allemaal de titel Wonderkind hebben of een andere titel.

Mercury wrote:

Source Code

1. Het is maar een spelletje

Yobo
  • Dit topic is twee weken open geweest voor discussie en wordt daarom nu gesloten.

Als je wilt dat er voor je idee gestemd wordt, maak dan svp even een stelling voor een poll en mail mij die dan per board pm.
    Dan zal ik die voor je plaatsen.
    trots lid Dead Rabbits
    Quo fata ferunt

Athens en NightFall super bedankt voor deze sig!

Board Administrator Ikariam.NL
    Forum regels - mail:valisk@ikariam.nl