"wegglippen" uit gevechten ongedaan maken

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• "wegglippen" uit gevechten ongedaan maken

Als er nu een zeegevecht in jouw eigen haven plaatsvindt dan kun je zelf bepalen om eenheden terug te trekken en niet meer mee te laten vechten.
    Dit moet op zich kunnen, want je hoeft jezelf natuurlijk niet af te laten slachten.

Maar dat je vervolgens met deze teruggetrokken schepen doodleuk de haven, waarin wordt gevochten, uit kan varen....dat zou natuurlijk niet mogen kunnen.

Graag zou ik dat dit gedeelte herzien zou worden.

Terugtrekken okay, maar dan is die vloot ook gelijk 'onbruikbaar' tot ze zich weer vrijvechten.

Groeten.
  • Volgens mij kun je alleen wegvaren met die vloot als ze nog aan het vechten zijn. Als je haven echt bezet is staat je vloot ook vast daar.

In principe kan ik me ergens voorstellen dat als er 2 partijen aan het vechten zijn de 3de partij er zo vandoor kan omdat die andere 2 partijen beide even geen tijd hebben om ze tegen te houden...

Dankje Meliss! :thumbsup:
  • Nou ja, misschien moet je het iets minder zwart-wit zien.
    Want hoe 'logisch' is het dat je al je schepen op een na uit een gevecht haalt (nu vechten bv. 1000 van mijn boten tegen 1 boot van jou), dit ene bootje houdt nu de hele vloot 15min bezig terwijl de rest het ruime sop kiest.

Is niet logisch, wordt niet logisch en klopt natuurlijk van geen kant.
  • Als je het niet toestaat om de vloot terug beschikbaar te stellen, kun je natuurlijk niet gaan waven met bombardiers/vuurschepen vanuit diezelfde stad, want die kun je beter niet op één hoop gooien. Of kun je je munitie niet herladen, want die moet je terugtrekken en opnieuw erin pompen. Dat is immers het gevolg als dit idee wordt doorgevoerd.
    Logisch? Het is maar hoe je het bekijkt. Je bent sowieso in de minder gunstige situatie als je wordt aangevallen. Dan mag je de enige opties met betrekking tot waven in die stad niet ontnemen. Dat je daar slim mag zijn met een rambootje, is een strategie.
    Geliefd Gevreesd forumsurveillant.

Coördinator & manusje-van-alles Het Verhaal Achter...
    ForumregelsHet verhaal achter...
  • Nee, klopt, daar heb je gelijk in. Herladen en terugtrekken moet kunnen. Maar (zoals ik al aangaf) het gevecht zomaar voorbij varen is naar mijn idee niet correct.
    Herladen (met een uur tussentijd!) en terugtrekken, okay.
    Maar terugtrekken en vrolijk wegvaren is niet zoals het zo moeten.
  • Kan je dan wel wegvaren naar een ander stadje op het eiland zelf?
    When I don't have to do it, i won't. But when I have to do it, i'll make it quick ~Oreki Hountaro.

"...It's our dreams that guide us towards the future...not force"
  • Dit topic is twee weken open geweest voor discussie en wordt daarom nu gesloten.

Als je wilt dat er voor je idee gestemd wordt, maak dan svp even een stelling voor een poll en mail mij die dan per board pm.
    Dan zal ik die voor je plaatsen.
    trots lid Dead Rabbits
    Quo fata ferunt

Athens en NightFall super bedankt voor deze sig!

Board Administrator Ikariam.NL
    Forum regels - mail:valisk@ikariam.nl