Stort

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Ik kwam met een ideetje, namelijk dat de capaciteit van de stort naar 100K per level moet. Hier zit wel een onderzoek aan vast, een vrij duur onderzoek, namelijk bij wetenschap en dan 1 onderzoek voor de toekomst van de wetenschap.
    Hierdoor kunnen we sommige gebouwen een hoger level maken, iets wat nu niet kan, simpelweg omdat je te weinig opslag kan maken.

Kortom,
    Opslag van de stort VAN 32K per level NAAR 100K per level.

Laat even weten wat jullie er van vinden, en wie weet komt het ooit bij Gameforce terecht!

:cookie:

Dodo
    (\ /)
    (*.*)*Zzzz*
    (_('')('')

Zeta 1.001.998, godmode account. :GM:
    ''Mijn duifje is heilig'' :love: -Elbertpaul

• Hmm, misschien iets minder opslag kan ook. Bijvoorbeeld verdubbeling.

Of een onderzoek wat mogelijk maakt om meerdere storten in een stad te plaatsen, of oneindig veel (tot de bouwplaatsen op zijn) opslagplaatsen. Als je het dan op een slimme manier doet kun je ook hele gebouwen maken, maar inderdaad...

Dat je sommige gebouwen gewoon niet af kan maken stoort mij ook ;)
  • Met 64K opslag per level kom je uit op 256000 opslag met het max level.
    Met 100K opslag per level kom je uit op 4 miljoen opslag met het max level, en aangezien de gebouwen die je nu niet naar max level kan brengen door het opslagprobleem heel veel gs kosten, heb ik voor 100K gekozen. (<--- in ieder geval een waarde veel hoger als het huidige)

En inderdaad, meerdere storten bouwen kan natuurlijk ook, maar wat heb je dan nog aan een opslagplaats? We moeten het niet TE makkelijk maken hea :tres:
    (\ /)
    (*.*)*Zzzz*
    (_('')('')

• Misschien mogelijk maken om in 1 stad een extra stort te bouwen ...

kortom wil je in je andere stad wat bijbouwen wat teveel kost. moet je hem in je ene stad afbreken en andere stad weer opbouwen .
    En met Ambro kun je met verdubbelaar redelijk wat kwijt dan toch ?

in meerdere steden storten extra kunnen bouwen weet niet of dat een suc6 gaat worden.
    Maakt het uitbreiden van alles wel redelijk makkelijk dan toch ?
    Binnen notime (geen tijd) allemaal mensen die weinig moeite hoeven te doen voor 12 steden ..
    DJbartezz
    Ingame: DJbartezz

Do Not Disturb

Mors certa, hora incerta
    De dood is zeker, het uur is onzeker

----- > Rest in Peace <-----
    ----- > Albert <-----
    ;( ----- > 28 - 01 - 2016 <----- ;(
  • Om een mooie capaciteit te hebben, moet je natuurlijk investeren. Daarom ben ik geen voorstander van het idee, omdat je ook nog opslagplaatsen kunt bouwen. Als ik bouw aan mijn account moet ik die offers er eenmaal erbij nemen. Pleiten voor vereenvoudigen omdat het je teveel kost, is het hem dus niet.

Waar wel eens over gedacht kan worden is de opslagcapaciteit op hoger bouwniveau. Je kunt meerdere gebouwen niet op hun maximum krijgen, zelfs met de theoretische maximum. Maar daar moet een andere oplossing voor gezocht worden. :)
    Geliefd Gevreesd forumsurveillant.

Coördinator & manusje-van-alles Het Verhaal Achter...
    ForumregelsHet verhaal achter...
  • DJbartezz wrote:

Misschien mogelijk maken om in 1 stad een extra stort te bouwen ...

kortom wil je in je andere stad wat bijbouwen wat teveel kost. moet je hem in je ene stad afbreken en andere stad weer opbouwen .
    En met Ambro kun je met verdubbelaar redelijk wat kwijt dan toch ?

in meerdere steden storten extra kunnen bouwen weet niet of dat een suc6 gaat worden.
    Maakt het uitbreiden van alles wel redelijk makkelijk dan toch ?
    Binnen notime (geen tijd) allemaal mensen die weinig moeite hoeven te doen voor 12 steden ..

Zie Mike's post ;) sommige gebouwen gaan over het maximum van de opslag, ook al heb je de opslagverdubbelaar aan.
    Een andere oplossing is natuurlijk om de kosten van de gebouwen die dan over het max level heen gaan te verminderen naar het maximale opslag niveau, dan kost een lv 50 barak net zo veel als een level 52 barak.
    (\ /)
    (*.*)*Zzzz*
    (_('')('')

• Ik begrijp het probleem niet. Er zijn een paar extremen, ik weet niet meer welke, maar daar lopen maar heel weinig spelers tegenaan. En dat "vrij dure onderzoek" daar trapt niemand in. Als je tegen de grenzen van de opslag aanloopt, ben je ook al aan toekomstonderzoek nummer zoveel bezig.

Maar het gaat hier natuurlijk om paleis/ gouv's level 11. Die kosten, met alle kortingen, ruim 2560 K hout. Die zijn te bouwen met een stort en 4 opslagplaatsen level 40. Een monsterklus, dat wel. Er zijn weinig spelers die het zo doen.
    Paleis/gouv's level 10 kosten 1411 K hout. Die bouw je met bv. een stort level 30 en twee opslagplaatsen level 36. Best te doen. En natuurlijk neem je je dan voor nooit meer aan je volgende stadje te beginnen, want dat doe je elke keer. Maar op een bepaald moment begint het toch te kriebelen. Dat is het moment om toch maar eens wat ambrosia te investeren voor de opslagverdubbelaar.
    Je hoeft dan verder niet meer te investeren in uitbreiden van je opslag. Uiteraard begin je met eerst alles te verzamelen wat je nodig hebt, met het extra hout in een naburig stadje. Met 191 scheepjes is het dan een ochtendje werk. Tijd genoeg dus.
  • softcap barak is 49, taverne 47, museum 21
    bijzonder bezopen dat je wel ziet wat je nodig hebt voor een volgend lvl, maar geen opslag faciliteiten hebt om het te realiseren, en daar zit natuurlijk de heftruckfunctie inbegrepen

ik ben een voorstander voor een 2e stort in een stad, alhoewel t dan makkelijk word een veilige opslag af te breken ten faveure van de 2e stort

fear your fear to be too little
  • Djadde wrote:

Zou het iets zijn, als je minder grondstoffen nodig hebt, omdat het lvl van de kortingsgebouwen hoger kan....zomaar een idee :rolleyes:

Zeker een heeeeeel goed idee!! Maar naar welk level moet het dan? 52? Dan heb je dus 74% reductie.... , dat is best veel! maar het is zeker n goede oplossing! Ze zouden ook het level daarvan kunnen verhogen, en het max level van de stort en opslagplaatsen naar lv 50 kunnen doen.... scheelt alweer n hoop volgens mij :phatgrin:
    (\ /)
    (*.*)*Zzzz*
    (_('')('')

• DJbartezz wrote:

Misschien mogelijk maken om in 1 stad een extra stort te bouwen ...

En met Ambro kun je met verdubbelaar redelijk wat kwijt dan toch ? ......
    .

Ik vind dit wel een goed idee dat je maar in 1stad een extra stort kunt bouwen.

Een ander idee is dat je een in iedere stad 2 storten kunt bouwen met de voorwaarde dat stort nr1 een level van boven 30 moet hebben, dus dat je pas een 2de stort kunt bouwen wanneer de 1ste stort hoger dan lvl 30.

Mercury wrote:

Source Code

1. Het is maar een spelletje

Yobo
  • Djadde wrote:

Zou het iets zijn, als je minder grondstoffen nodig hebt, omdat het lvl van de kortingsgebouwen hoger kan....zomaar een idee :rolleyes:
    Zou de hele balans van het spel op losse schroeven zetten. De remedie is dan erger dan de kwaal.

Ik dacht zelf meer aan het toestaan van meer dan 4 opslagplaatsen. Dan moet je alsnog offers brengen en haal je niets uit balans. Met de meest recente bouwplaats lijkt me dat nog wel te doen, mits wat afbraken. En zoals vroeger telt voor de vijfde opslagplaats geen veilige opslag, zodat het geen invloed geeft op piraterij.
    Geliefd Gevreesd forumsurveillant.

Coördinator & manusje-van-alles Het Verhaal Achter...
    ForumregelsHet verhaal achter...
  • Dit topic is twee weken open geweest voor discussie en wordt daarom nu gesloten.

Als je wilt dat er voor je idee gestemd wordt, maak dan svp even een stelling voor een poll en mail mij die dan per board pm.
    Dan zal ik die voor je plaatsen.
    trots lid Dead Rabbits
    Quo fata ferunt

Athens en NightFall super bedankt voor deze sig!

Board Administrator Ikariam.NL
    Forum regels - mail:valisk@ikariam.nl