Paniek bij DR!!!!!!!!!!!

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Paniek bij DR!!!!!!!!!!!

jeugdjournaal.nl/item/778776-politie-achtervolgt-bizon.html

Dames en heren, een beetje Paniek is op zijn plaatst.......... Buffel is kwijt!!!!!!!!!!! Ze heeft het op een rennen gezet (en nee ik heb niets gedaan voordat ik weer eens ergens de schuld van krijg) Zie hierboven.......... Wat nu?

Als je ze gezien hebt of denkt te kunnen vangen.... Stuur een bericht naar onze diplomaat: Jessica (of naar mij of laat het hierzo weten!)

If you give a man fish you will feed him for a day.
      If you teach a man to fish you will feed him for a lifetime.
    • Je leek er sprekend op Buffel, weer waardeer je het niet wat ik voor je doe! Bedoel ik zag het op TV, vloog omhoog (das al heel wat voor mij!), ik wist zeker dat jij het was, meteen een zoekactie opgericht enz.! (ben nooit zo actief...).

En ik lees hierzo mijn dank......

• Hahahahhaha ik sluit me aan bij Ancalagon

HOE kom je erop :D speel niet op Epsilon, maar lijkt wel alsof je provocerend bezig bent lol :D
      en die streepjes ?? zijn dat verdiensten Buffel ??, elke keer als hij weer een grappige actie opzet krijgt hij weer een streepje . :D
      DJbartezz
      Ingame: DJbartezz

Do Not Disturb

Mors certa, hora incerta
      De dood is zeker, het uur is onzeker

----- > Rest in Peace <-----
      ----- > Albert <-----
      ;( ----- > 28 - 01 - 2016 <----- ;(
    • Buffel wrote:

Maak je geen zorgen, alles onder controle.
      We sturen MD terug in zn gevangenisje alwaar hij het verschil mag leren tussen buffels en bizons.

ps. Alweer een streepje erbij MD, dat gaat hard zo.... ^^

Ja maar Bizon in het Engels is Buffalo en dat lijkt dan weer heel erg op Buffel, dus kan me de verwarring wel begrijpen.
      En wie doet er niet dartel in de lente.
    • Locutus wrote:

Buffel wrote:

We sturen MD terug in zn gevangenisje alwaar hij het verschil mag leren tussen buffels en bizons.

Ja maar Bizon in het Engels is Buffalo en dat lijkt dan weer heel erg op Buffel, dus kan me de verwarring wel begrijpen.

Eigenlijk niet helemaal. ;)

Bizon in het Engels is Bison (spreek: baaizon). Een veelgemaakte fout, maar er is in het Engels wel degelijk een verschil tussen Bisons (Bizons) en Buffalo (Buffels). Dus ik denk dat Buffel alle recht heeft om verontwaardigd te zijn hoor ^^

-NO-
    • evilpenguin wrote:

Locutus wrote:

Buffel wrote:

Bizon in het Engels is Bison (spreek: baaizon). Een veelgemaakte fout, maar er is in het Engels wel degelijk een verschil tussen Bisons (Bizons) en Buffalo (Buffels). Dus ik denk dat Buffel alle recht heeft om verontwaardigd te zijn hoor ^^

Ja, maar als zelfs Locutus die fout maakt. Hoe zou zo'n hondje het dan wel goed weten?

Dankje Meliss! :thumbsup:
    • Ancientking wrote:

evilpenguin wrote:

Locutus wrote:

Buffel wrote:

Ja, maar als zelfs Locutus die fout maakt. Hoe zou zo'n hondje het dan wel goed weten?

Ja maar Locutus maakt geen fout want de naam Amerikaanse Bizon (Bison bison) mag ook worden geschreven als Amerikaanse Buffalo.
      Zoals is te lezen in onderstaande tekst,

The term "buffalo" is sometimes considered to be a misnomer for this animal, and could be confused with two "true buffalo", the Asian water buffalo and the African buffalo. However, "bison" is a Greek word meaning ox-like animal, while "buffalo" originated with the French fur trappers who called these massive beasts bœufs, meaning ox or bullock—so both names, "bison" and "buffalo", have a similar meaning. The name "buffalo" is listed in many dictionaries as an acceptable name for American buffalo or bison. In reference to this animal, the term "buffalo", dates to 1625 in North American usage when the term was first recorded for the American mammal.[13] It thus has a much longer history than the term "bison", which was first recorded in 1774. The American bison is very closely related to the wisent or European bison

De term "buffalo" wordt bij dit dier soms als foute benaming beschouwd, omdat men zich kan verwarren met 2 "echte buffels" namelijk de Aziatische water buffel en de Afrikaanse buffel, maar "bison" is een Grieks woord dat betekend os-achtig dier, terwijl "buffel" van origine afkomstig is van Franse bontjagers die deze grote dieren "bœufs" noemde wat de betekenis os of stier is. Dus beide namen "bizon" en "buffalo" hebben eenzelfde betekenis. De naam "buffalo" is opgenomen in
      veel woordenboeken als een aanvaardbare naam voor Amerikaanse buffalo of bizon. Met betrekking tot dit dier, de term "buffalo" dateert van 1625 toen in Noord-Amerika de term voor het eerst gebruikt werd voor dit Amerikaanse zoogdier. Het heeft dus een veel oudere historie dan de term "bizon" welke pas voor het eerst
      gebruikt werd in 1774. De Amerikaanse buffalo of bizon is zeer nauw verwant met de wisent en Europeese bizon.

Kijk als we dan toch taalkundig bijdehand gaan liggen doen dan ben je bij mij aan het juiste adres. Heb niet voor niets bijna 1 jaar in de U.S. gewerkt voor mijn baas en werd daar zelf met mijn neus op de feiten gewezen dat buffalo en bizon hetzelfde is.
      Krijg nog elk jaar met mijn verjaardag een kaart van mijn Amirikaanse collega's met een Groet van "Buffalo Bill".
    • Hannibal, hoe kan je............ ;( ;(

Ik maak me gewoon snel zorgen om mijn grote graseter! Iemand moet voor haar zorgen.

Uhm qua taaldiscussie, ze leek er gewoon echt op hoor! Kijk naar maar eens! Ging echt om de looks :phatgrin: (ik blijf er bij dat ze het is!)