Learning the hard way

• Gevecht

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Learning the hard way

leren op de harde manier, gisteren avond enkele lessen geleerd

1) veel generalen trekt vijanden aan (check)
      2) vergeet nooit het garnizoenslimiet in kleine steden (check)
      3) onderschat PenW niet zelfs al heb je spionage rapporten lol. (check)

We houden het positief van 83% naar 77% naar 70% binnen enkele gevechtjes krijg ik het misschien onder de 50%
      Bedankt aan PenW om mijn tot #1 defensieve score te bombarderen,... en voor de mooie gevechtjes. Heb weer na een half jaar geleerd wat niet te doen, nu nog enkel leren wat wel te doen.lol

gevecht 1: dacht wat zwavelschutter neer te halen met een klein legertje om enkel een lvl 1 muur neer te halen en in ronde 2 terug te trekken... geen rekening gehouden met het overschrijden van het garnizoensrecht was niet zo heel slim...

Gevecht voor Kruidvat
      (24.01.2015 22:58:29)
      Narmer[B-V] uit ηSulfidia
      vs
      RawrRawrCookie[PenW] uit Cookies Polis

---------------------------------------------------------------------------------------------
      Zwavel schutters.......................0(-84) - Zwavel schutters......................753(-0)
      Zwaardvechter.........................0(-250) - Zwaardvechter.......................4581(-74)
      Hopliet...............................0(-250) - Hopliet............................3279(-140)
      Gyrocopter.............................0(-50) - Gyrocopter............................296(-0)
      ............................................. - Bombardier............................25(-26)
      ............................................. - Ram....................................68(-0)
      Mortier................................0(-36) - Mortier................................94(-0)
      Kok....................................25(-0) - Kok....................................30(-0)
      ---------------------------------------------------------------------------------------------
      Generalen...............................-2227 - Generalen..............................-435.6
      Aanvalspunten............................1089 - Verdedigingspunten.....................5567.5
      Schade.................................111350 - Schade..................................21780
      Schadeverdeling...........................83% - Schadeverdeling...........................17%

Winnaars: RawrRawrCookie[PenW]

Verliezers: Narmer[B-V]
      Dan mijn spionnen die hun werk niet doen: ze hadden gezegd dat ik last ging hebben van 7 vuurschepen... Stoute spionnen:sm:
      Zeegevecht bij Polis
      (24.01.2015 23:11:02)
      vs
      RawrRawrCookie[PenW] uit Cookies Polis, Kruidvat

............................................. - Vuurschip.............................95(-57)
      ............................................. - Mortier schip.........................196(-0)
      Stoomram...............................0(-50) - Stoomram..............................149(-0)
      ............................................. - Ramschip..............................760(-0)
      ............................................. - Rakettenschip.........................100(-0)
      ............................................. - Schoepenradsnelheidsschip.............153(-0)
      ............................................. - Tender.................................20(-0)
      Generalen...............................-1200 - Generalen..............................-353.4
      Aanvalspunten...........................883.5 - Verdedigingspunten.......................3000
      Schade..................................60000 - Schade..................................17670
      Schadeverdeling...........................77% - Schadeverdeling...........................23%

Winnaars: RawrRawrCookie[PenW]

En toen we het verliezen toch al gewoon waren mijn vloot niet meer terug getrokken, eigenlijk omdat ik niet veel verschil verwacht had toch deze avond geen tijd meer om ze ergens anders naartoe te sturen(terugtrekken voor meer dan een uur naar de stad ernaast...). Dus hoopte dat mijn alliantie misschien wat in mijn richting kon sturen. :ram:

Zeegevecht bij Kruidvat
      (25.01.2015 6:46:43)
      Pater Peter[PenW] uit kristal1, wijn2, marmer2, RawrRawrCookie[PenW] uit Polis, kristal1
      vs

Ramschip............................912(-326) - Ramschip..............................0(-500)
      Mortier schip.........................406(-0) - Mortier schip.........................0(-135)
      Stoomram.............................533(-73) - Stoomram..............................0(-500)
      Rakettenschip.......................132(-114) - Rakettenschip..........................0(-50)
      ............................................. - Onderzeeër.............................7(-43)
      Schoepenradsnelheidsschip.............364(-0) - Schoepenradsnelheidsschip............161(-39)
      Ballonendrager........................95(-30) - Ballonendrager.........................0(-60)
      Tender.................................70(-0) - Tender.................................40(-0)
      Vuurschip............................28(-312) - .............................................
      Generalen.............................-9348.4 - Generalen............................-21722.2
      Aanvalspunten.........................54305.5 - Verdedigingspunten......................23371
      Schade.................................467420 - Schade................................1086110
      Schadeverdeling...........................30% - Schadeverdeling...........................70%

Winnaars: Pater Peter[PenW], RawrRawrCookie[PenW]

Ik gok dat het bij alle 3 de gevechten ging om Heph lvl 5 bij PenW en lvl 4 bij mij die actief was
      Zeta: NarmerTheLion 1.900.000 punten lid van [DRA]