deuz tegen BOG vanwege piratenaanpak

• Anders

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• deuz tegen BOG vanwege piratenaanpak

Omdat deuz zo graag de aanpak van BOG op het gebied van piraten wil bevechten, dit topic voor discussie (laten we het netjes houden alsjeblieft) en eventueel gevechtsrapporten. Krijgt ie toch nog wat voor zijn acties... namelijk aandacht :)

Joffer

Happy lid van TTV in Danger Zone
  • ik zal maar eens het goede voorbeeld geven

Gevecht voor Wijn2
    (26.04.2014 21:02:38)
    lisz uit lienas zwavel
    vs
    deuz14 uit Wijn2
    ---------------------------------------------------------------------------------------------
    Hopliet................................45(-5) - .............................................
    Mortier................................30(-0) - .............................................
    ............................................. - Muur....................................5(-2)
    ---------------------------------------------------------------------------------------------
    Generalen..................................-7 - Generalen...................................0
    Aanvalspunten...............................0 - Verdedigingspunten.......................17.5
    Schade....................................350 - Schade..................................93373
    Schadeverdeling............................0% - Schadeverdeling..........................100%
    Winnaars: lisz

De stad Wijn2 werd geplunderd door lisz. Volgende grondstoffen werden gestolen: 6592 Bouwmateriaal, 51504 Wijn, 35277 Zwavel
    De aanvallers wonnen het gevecht omdat ze door de muren gebroken zijn en de verdedigers geen eenheden ter plaatse hadden om de gaten te dichten

Dankje Sasuke
  • voor de spelers die niet op Delta zitten: wat is de aanpak van BOG op het gebied van piraten?

1. BOG werkt samen met veel spelers van verschillende allianties en spelers zonder alliantie.
    2. Twee spelers van BOG krijgen in het begin van de ronde veel punten toegeschoven en maken superveel bemanning: de boemannen. Dit kunnen iedere ronde twee andere spelers zijn.
    3. De boemannen houden de agressiefste spelers klein, waardoor actieve kleine spelers en spelers zonder alliantie ook een kans op top 50 krijgen.
    4. De eerste twee weken mag iedereen bij iedereen kaperspunten ophalen. De derde week kunnen er afspraken gemaakt worden over wederzijds elkaar met rust laten. Een afspraak geldt altijd alleen voor de lopende ronde.
    5. De laatste 48 uur laat iedereen elkaar met rust. De spelers die zich hier niet aan houden worden bezocht door de boemannen.
    6. Op de laatste zondagmiddag wordt de BOG chat opengesteld voor iedereen die samenwerking wil, ook voor spelers van andere allianties. Zelfs Hadesspelers zijn er gezien. Er worden punten aangeboden door spelers die zelf niet voor de prijs gaan. Deze worden in overleg zo goed mogelijk verdeeld.
    7. De prijzen die de boemannen binnen halen, worden verdeeld onder alle spaarders, ook van buiten de eigen alliantie, vooral de kleine spelers worden flink gespekt.

deuz heeft nooit willen samenwerken en wil iedere ronde tot de laatste minuut punten bij andere spelers roven. Vandaar dat ie vaak de klos is wat betreft de wraak van de boemannen. En daarom was hij binnen de oorlog met Hades (deuz is Hades-lid) ook doelwit van plunderacties. lisz is veel punten aan deuz kwijtgeraakt, dat ze grondstoffen terughaalt met plunderacties is logisch gevolg.

De oorlog met Hades is op verzoek van het bestuur van Hades beëindigd. Het bestuur van Hades erkent dus de aanpak van BOG.

Joffer

• Joffer wrote:

De prijzen die de boemannen binnen halen, worden verdeeld onder alle spaarders, ook van buiten de eigen alliantie, vooral de kleine spelers worden flink gespekt.

kleine nuancering, als antwoord op een ingame vraag
    - de boeman hoef niet persé zelf een hoge eindscore en bonus te hebben, loon naar werken natuurlijk, maar t rendement zit m in de hoeveelheid veilige opslag, in theorie zou dus een kleine speler binnen BOG de nr1 piraten kunnen zijn in sterkte, (je weet wel, die met 3 ploffers.... :D )en niet gelijk aanvoerder in de score, als dit je bang maakt....kom op, we zijn bokkerijders....daar moet je altijd bang voor zijn :phatgrin:

verder,
    ik geloof niet dat het zinvol is om via dit platform mensen te overtuigen van onze goede wil en t nastreven van spelplezier voor allen op de delta server,
    bewijzen geven van hoeveel paleizen en gvnrs ik heb helpen uppen ga ik dus niet doen.....t word of , toch wel geloofd, of toch niet geloofd

mvrgr

fear your fear to be too little
  • Joffer wrote:

deuz heeft nooit willen samenwerken en wil iedere ronde tot de laatste minuut punten bij andere spelers roven. Vandaar dat ie vaak de klos is wat betreft de wraak van de boemannen. En daarom was hij binnen de oorlog met Hades (deuz is Hades-lid) ook doelwit van plunderacties. lisz is veel punten aan deuz kwijtgeraakt, dat ze grondstoffen terughaalt met plunderacties is logisch gevolg.

De oorlog met Hades is op verzoek van het bestuur van Hades beëindigd. Het bestuur van Hades erkent dus de aanpak van BOG.

Kleine nuance...Deuz heeft meerdere ronde's zich gehouden aan bovenstaande regels hoor ;)
    Plunder ook bijna nooit het laatste weekend, maar als Paradox op de laatste dag toch langs komt omdat ik punten van Vox (Hades lid) heb gekregen, tja dan houd het wel op....

Lizs is behoorlijk wat punten kwijt geraakt inderdaad....maar bijna altijd voor het laatste weekend, dus conform jullie eigen regels.

Eigenlijk zeggen jullie met deze aanpak wederom het volgende:
    BOG is de enige die mag plunderen...als je het zelf doet krijg je de boemannen op je dak....

Oh en als je niet plundert en alleen maar tochtjes maakt...tja dan kan het toch maar zo zijn dat er toch iemand van BOG (of een andere alliantie) bij je op bezoek komt aangezien je toch niet sterk genoeg bent, want je hebt immers niet geplunderd.

Dus conclusie, je kan het nooit goed doen. Dan kies ik maar voor de leukste oplossing :borg:

Oh en wat betreft je laatste zin...ik betwijfel of het bestuur dit erkent heeft :)
  • Het slotje op het forum was toch echt op ingame verzoek van Atlas, bestuurslid van Hades, namens Hades.
    Wij hebben dat op het forum aangevraagd omdat wij dat als topic starter als enige mogen doen.

Lijkt me logisch dat de BOG boeman punten van vox bij je ophaalt, dat was een slimme manier om ons te ontduiken, jouw afspraken met ons laten maken over wederzijds met rust laten, vox spaarders van ons laten leeghalen en de punten aan jou doorgeven. Iets waar BOG niet intuint en gewoon haar punten bij jou ophaalt.

Er is nog een manier om het goed te doen, die jij niet wilt zien: de samenwerking zoeken bij het omgaan met de draak van de uitvinding van het piratenspel.
    Veel kleine actieve spelers die samenwerken, komen in de top 50, dan wel krijgen veel grondstoffen toegestopt. Maar ja, jou interesseren grondstoffen en samenwerken niet.

Nou ja BOG loopt niet weg voor een beetje strijd hoor... we genieten ervan :P

Joffer

• ja deuz ik ben al heel veel punten aan je kwijt geraakt, waardoor ik altijd een schadevergoeding kom ophalen in de vorm van gs
    je zegt dat je bijna altijd voor het laatste weekend komt, hoe zit dat dan met dit?

linneas stad 4 27.04.2014 10:08 Nederlaag! Jouw piratenvesting werd door piraten van deuz14 uit Polis overvallen. Er werd daarbij 0 kaperspunten van je gestolen. Het vijandige piratenschip is momenteel op zijn terugtocht.

dit is toch echt van vandaag hoor

trouwens de naam is lisz niet lizs :tres:

Dankje Sasuke
  • Joffer wrote:

Lijkt me logisch dat de BOG boeman punten van vox bij je ophaalt, dat was een slimme manier om ons te ontduiken, jouw afspraken met ons laten maken over wederzijds met rust laten, vox spaarders van ons laten leeghalen en de punten aan jou doorgeven. Iets waar BOG niet intuint en gewoon haar punten bij jou ophaalt.

Oh dat was niet eens heel bewust hoor....Vox vertelde dat ze Paradox op bezoek kreeg en ik heb haar toen van de punten afgeholpen...hoe ze aan die punten kwam boeide me niet zoveel...Als de leider je iets vraagt dan doe je dat gewoon (over samenwerking gesproken :phatgrin: )

Joffer wrote:

Er is nog een manier om het goed te doen, die jij niet wilt zien: de samenwerking zoeken bij het omgaan met de draak van de uitvinding van het piratenspel.
    Veel kleine actieve spelers die samenwerken, komen in de top 50, dan wel krijgen veel grondstoffen toegestopt. Maar ja, jou interesseren grondstoffen en samenwerken niet.

Samenwerking zoeken....meerdere keren ingame contact over gehad hoor maar om dan andere allianties uit te sluiten, nee dat is niet mijn ding.

Joffer wrote:

Nou ja BOG loopt niet weg voor een beetje strijd hoor... we genieten ervan :P

Haha tja als jullie 1 vs 7 al een strijd vinden....zegt meer over BOG gok ik zo :)
  • wij hebben nog geen enkele alliantie buitengesloten.

spelers sluiten zichzelf wel buiten, maar ja dat doen ze zelf... en BOG bepaalt niet voor anderen hihi ook niet voor de spelers en allianties die wel samenwerking zoeken.

Joffer

• t was allemaal een beetje kaal en verlaten op t marmereiland na een kolos van Deuz,
    ben m maar gaan helpen met schoonmaken ^^

Gevecht voor Marmer 2
    (27.04.2014 15:20:16)
    Al49 uit MARMERLAND
    vs
    deuz14 uit Marmer 2

Zwavel schutters.......................84(-0) - .............................................
    Zwaardvechter.........................500(-0) - .............................................
    Hopliet...............................495(-5) - .............................................
    Gyrocopter............................120(-0) - .............................................
    Mortier................................30(-0) - .............................................
    Kok....................................30(-0) - .............................................
    ............................................. - Muur....................................5(-2)
    Generalen..................................-7 - Generalen...................................0
    Aanvalspunten...............................0 - Verdedigingspunten.......................17.5
    Schade....................................350 - Schade..................................72633
    Schadeverdeling............................0% - Schadeverdeling..........................100%

Winnaars: Al49

De stad Marmer 2 werd geplunderd door Al49. Volgende grondstoffen werden gestolen: 72633 Marmer

Het wonder Hephaistos smederij' van Al49 is actief. (27.04.2014 15:20:16)

De aanvallers wonnen het gevecht omdat ze door de muren gebroken zijn en de verdedigers geen eenheden ter plaatse hadden om de gaten te dichten.

• Heb gezien dat de oorlog met Hades voorbij is, Mede door wat prive aangelegenheden / omstandigheden heb ik even niet actief kunnen spelen en doe dat nu dan ook nog steeds niet.
    Ga ervanuit dat de oorlog in goed overleg is gesloten en hoop dan ook dat we allemaal op vriendelijke voet blijven met elkaar ! :)

grt
    DJbartezz :br50:
    DJbartezz
    Ingame: DJbartezz

Do Not Disturb

Mors certa, hora incerta
    De dood is zeker, het uur is onzeker

----- > Rest in Peace <-----
    ----- > Albert <-----
    ;( ----- > 28 - 01 - 2016 <----- ;(
  • jullie zullen me zeer zelden zien op het ika-forum.
    maar nu is het voor mij toch tijd om een en ander wat recht te zetten.
    iedereen zonder oogkleppen kan zien dat Bog de dienst uit wil maken op Delta.
    Boemannen,we zijn al beland in sprookjesland.....:P
    wat Bog in mekaar gespijkert heeft is een volledig dichtgetimmert eigen fort.
    we kunnen dit allemaal lezen in hetgeen Joffer in haar onschuld neerschreef..

Laat me heel duidelijk zijn,Hades doet daar niet aan mee,en laat zich niet chanteren. punt!
    DJ Bartezz is niet erg geinformeert ,ik heb heel duidelijk aangegeven aan Al49 dat eerst een slotje op de oorlogsverklaring moest komen en dan pas verder praten.
    Er viel niet verder te praten,Bog stak geen vingerkootje uit.
    maar wel direkt een nieuwe oorlogsverklaring verklaren...

Dus DJ,we zijn nog steeds in oorlog,hoor..:P
    Niet dat wij het perse willen,maar de Boggers dus wel.

Afsluitend wil ik nog even zeggen dat Weekstrom en ING niet voor niets besluiten om Delta vaarwel te zeggen.
    Lees de afscheidswoorden van Weekstrom.
    Hopelijk kunnen we gezamelijk Weekstrom en ING op Delta blijven houden.

En andere allianties: heb je last van Bog op de een of andere manier wat riekt naar intimidatie of nog erger,meldt het mij..

dank voor het lezen..:)

atlas
    trots diplo Hades
  • atlas wrote:

,ik heb heel duidelijk aangegeven aan Al49 dat eerst een slotje op de oorlogsverklaring moest komen en dan pas verder praten.

het slotje stond er binnen een paar minuten , het verder praten vlot niet erg...... ;(

op alle servers is er gedoe om die verfoeielijke piraten uitvinding, doe nu niet net als iemand als weerbaar als Weekstrom, waar ik zelf achter mn oren ga krabben voor ik m aanval :thumbup: , ikariam verlaat om BOG.......dan haal je toch echt Weekstrom een eind naar beneden hoor !!!! :pillepalle:

on topic, vanuit mijn waarneming
    a- speler Deuz wenst bewust het piratennetwerk van BOG te ondermijnen, in volledige wetenschap dat dit contraproductief is voor zn eigen account
    b- zowel Deuz, als de leiding van zijn ally (=Hades) wenst niet in te gaan op verkennende gesprekken om eea wat vriendelijker te krijgen
    c- speler Deuz maakt ook uitstapjes met pirate bij wat hij vermoed dat ''vriendjes van BOG'' zijn
    d- de highscore van de piraten laten niet zo zeer zien wie er dominant is , maar meer welke ally er actief piraat op delta.....en dus aktief speelt, en dus een bonus verdiend.....en als je dan naar de totaal pnt kijkt vergeleken met de piratenscore, zul je zien dat BOG zich sterk maakt voor kleine spelers,
    e- los nog van alle kleine spelers die delta komen verrijken, en die zwaar gesponsord worden door BOG, en niet in de piratenscore staan.....maar goed,je gelooft t , of je gelooft t niet,ik ben geen baas over je brein......wel over je muur !

het is bijna te veel eer voor speler Deuz, maar hij bied zich aan als strandbal, die door div spelers heen en weer gemept gaat worden,
    niet meer alleen zomaar vanwege dat idiote piratengedoe.......
    maar omdat Atlas zich in deze discussie gemengd heeft........dit betekent een lakmoesproef voor de alliantie Hades in Bokkenogen........ :phatgrin:

mvrgr
    Al49/Albert
    Leider Bokkerijders...je weet wel, die roedel die altijd aktie wil

• Als je om een slotje vraagt op een oorlogstopic is dat een verklaring dat de oorlog beëindigd is. Niet het begin van onderhandelingen. Dat na het slotje de inbox van Al49 leegbleef, onderstreept dat. Net zo goed als de lage generalen bij Hades en het ontbreken van initiatief tot gevechten aan de kant van Hades.

Dit nieuwe topic gaat niet over een oorlog, maar over een verschil van mening omtrent piraterij tussen deuz en BOG.

BOG wil domineren in de piraten om actieve kleine spelers snel te laten groeien, ongeacht bij welke alliantie ze zitten.
    BOG wil de piraterij sportief houden en alle actieve sportieve spelers een kans in de top 50 gunnen.
    BOG wil voorkomen dat agressieve piraten als deuz tot in de laatste minuut kleine spelers uit de top 50 gooien.
    BOG doet dit in goed overleg met een groot aantal spelers en allianties, ook spelers van Hades.
    Door deze aanpak is op Delta het gewone Ikariam spel nog steeds belangrijker dan het piratenspel en dat is op andere servers wel anders...
    Door deze aanpak komen er op Delta steeds meer nieuwe spelers bij, terwijl op andere servers een grote leegloop gaande is...

De nieuwe ronde is begonnen met onmiddellijke vrijgeven van alle havens van deuz, nieuwe ronde nieuwe kansen. De eerste twee weken mag iedereen iedereen bezoeken met piraten. deuz mag de wereld rond ploffen om te proberen piratenpunten te krijgen net als ieder ander. BOG zal de wereld rondgaan en overal piratenpunten ophalen net als in iedere ronde. De laatste week kunnen er afspraken gemaakt worden over elkaar met rust laten. Net als in iedere andere ronde. Als er afspraken gemaakt worden, dan gelden die alleen voor deze lopende ronde. De laatste 48 uur zal iedereen iedereen met rust laten. Wie zich daar niet aan houdt, krijgt BOG op bezoek.

Joffer

• Bog tegen Deuz...

Joffer wrote:

BOG zal de wereld rondgaan en overal piratenpunten ophalen net als in iedere ronde. De laatste week kunnen er afspraken gemaakt worden over elkaar met rust laten. Net als in iedere andere ronde. Als er afspraken gemaakt worden, dan gelden die alleen voor deze lopende ronde. De laatste 48 uur zal iedereen iedereen met rust laten. Wie zich daar niet aan houdt, krijgt BOG op bezoek.
    dit is een deeltje van hetgeen Joffer schreef.
    en dat bewijst maar weer wat ikzelf eerder inbracht.
    Bog maakt de dienst uit op Delta,of anders...
    Iedereen leest dit nu,en kan zijn eigen gevolgtrekkingen maken.

Al49,je weet me te vinden om te praten.
    waarom niet praten over volledige afbraak van alle piratenvestigingen op Delta?
    en nooit meer meedoen aan dat piratenspel?
    het zou zomaar de redding van Delta kunnen zijn......

atlas
  • atlas wrote:

waarom niet praten over volledige afbraak van alle piratenvestigingen op Delta?

Goed plan !
    er is een speler die het goede voorbeeld al geeft,
    hij heeft al zn piratenforten afgebroken in zn steden,........alleen bouwt hij iedere keer een nieuwe in zn ploffer

het gaat deze speler niet om winst, maar om irriteren....en, ! toevallig, het is een Hades speler

door het uitblijven van zinvolle voorstellen van Hades leiding en toezeggingen tav deze speler.....gaan we gepaste aktie ondernemen !

Al49 wrote:

dit betekent een lakmoesproef voor de alliantie Hades in Bokkenogen........ :phatgrin:

• Al49 toch,en alleen speler Deuz irriteert Bog?
    eerst was het Vox,wie komt straks,ik?
    Je moet echt leren om met verschillen om te gaan,hoor..:)
    en dat doe je door te praten,niet door je wil op te leggen,want dat heeft soms hele onverwachte wendingen....
    je weet dat ik gelijk heb,toch?..:p

atlas