DOMIK -vs- A-U

• Oorlogstopic

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• DOMIK -vs- A-U

Hierbij verklaren we de oorlog aan A-U.

Waarom? We kunnen natuurlijk zeggen dat ze groter zijn qua punten, dat ze wat piratenpunten weggekaapt hebben, dat hun eilanden groener zijn, dat het juni is, dat de temperatuur stijgt, dat ....
      Maar eigenlijk is het gewoon omdat we zin hebben in wat stoeien ;)

De oorlog begint a.s. vrijdag 6 juni 2014 om 19 uur.
      Er is maar één eis en dat is dat we het wel leuk houden.

Een eis voor een eventueel einde van de gevechten vermelden we hier niet, daar heb je tenslotte diplomaten voor.

Namens DOMIK

Charon.

(Hmm, plotseling al veel a-u leden in v-mode ?( )
    • Misschien gewoon in v-mode omdat het juni is en de temperatuur stijgt? (A)

Succes aan beide partijen :)

one look is worth a Thousand words
      Lid cofl - Colonial Fleet

Board Moderator Wereld Sectie
      Moderator Beta, Delta en Gamma

IRC Support
      Voor vragen en/of opmerkingen: stuur mij een PM: Darksinth!
      aanspreken op IRC of mailen naar darksinth@ikariam.nl mag natuurlijk ook!
    • misschien een beetje dom van he maarja...

6 juni begint pinksteren en veel mensen gaan dan genieten van het weer of gaan op een korte vakantie, dus is het een (beetje) dom van jullie om hem dan te starten want dan springt toch iedereen in VK modus omdat ze willen genieten van het langere weekend ;) ik tenminste wel...

Met Vriendelijke Groet,

Dictator :gamer:
    • Serieus dictator? Serieus?
      Eerste pinksterdag is op 8 juni, men heeft alleen maandag vrij, dus dat wordt wel een hééle korte vakantie...
      Iedereen weet overigens toch wel dat A-U bij de eerste aanval massaal in V-Mode schiet zelfs al zou het min 10 graden zijn, zulke drogredenen lijken mij dus overbodig

Bedankt voor de geweldige sig Sasuke :love:

Keep calm & love Het Verhaal Achter...
    • Tis maar net wat je gedachten gang is. Een lang weekend is ook meer tijd voor oorlog.. Anderzijds zijn er altijd mensen op vakantie, zoals bij ons. ( zelfs meer dan verwacht ) Ook heb ik gehoord dat onze leider / diplomaat een verzoek ingedient heeft voor een week uitstel. Overigens de mensen die nu in v-mode zitten zaten er al in, en de overige leden zullen naar verwachting ( op enkele leden na ) wellicht nog in v-mode gaan..
    • Dit had ik wel verwacht, al die zever...niet miepen gewoon meppen! Bouwalliantie of niet, het is niet omdat jullie liever bouwen dat jullie daarom nooit een target kunnen worden. Jullie zijn nu eenmaal de enige die qua grootte in onze buurt komt, dus veel meerkeus hebben we niet ;)

Dat ik piratenpunten ophaalde bij jullie, is helemaal waar. MAAR: dit gebeurde altijd op een mooi tijdstip (voor het weekend) zodat jullie zeker nog kans konden maken op een plaatsje in de top 50 en zo een bonus binnen te halen. Dat Patrick (ingame momenteel plofkip) op nog geen seconde voor de uitreiking van de bonus mijn punten steelt, en zo mijn bonus ontzegd terwijl ik jullie een gehele ronde niet heb lastiggevallen (heb zelfs niemand gekaapt die ronde) dat vind ik er over. Zeker als daarbij nog eens een schuilnaam gebruikt word. En daarop kwam ik mijn beloning maar ophalen bij Patrick. Er ontstond een gevecht, die patrick leek te winnen, maar op het nippertje ging verliezen, en zodra hij de bui voelt hangen vliegt hij onder zijn palmboom... Je kan mij vertellen wat je wil, maar ik ben niet dom! Dus in vakantie springen voor een langer weekend is hier zeker niet aan de orde, het vluchten in vakantie eerder wel.

Alsook Royal-G waarvan ik weet dat hij vroeger in een vechtally zat (samen met mij zelfs) vlucht in V-mode nadat ik 1 plundering uitvoer, en hetzelfde geld voor jou Dictator. En kom nu weer niet met een lang weekend op de proppen want je kan wel tijdens je 'vakantie' even wat bootjes sturen om je haven te bevrijden, dan klopt er iets niet in je gedachtengang en in wat je hier probeert rond te vertellen.

Gr's zullen wel volgen
      :borg:

mvg Grafikos
      :koek:
      Gr's zullen wel volgen
    • Gevecht voor lloret
      (18.05.2014 22:21:47)
      Grafikos uit Pantheon
      vs
      joyce uit lloret

---------------------------------------------------------------------------------------------
      Zwavel schutters.......................84(-0) - .............................................
      Zwaardvechter.........................480(-0) - .............................................
      Hopliet...............................696(-4) - .............................................
      Gyrocopter.............................60(-0) - .............................................
      Mortier................................30(-0) - .............................................
      Kok....................................30(-0) - .............................................
      ............................................. - Muur....................................4(-3)
      ---------------------------------------------------------------------------------------------
      Generalen................................-5.6 - Generalen...................................0
      Aanvalspunten...............................0 - Verdedigingspunten.........................14
      Schade....................................280 - Schade..................................96998
      Schadeverdeling............................0% - Schadeverdeling..........................100%

Winnaars: Grafikos

De stad lloret werd geplunderd door Grafikos. Volgende grondstoffen werden gestolen:
      35743 Bouwmateriaal
      355 Wijn
      37730 Marmer
      7051 Kristalglas
      16119 Zwavel

Gevecht voor lloret
      (19.05.2014 7:32:37)
      Grafikos uit Pantheon
      vs
      joyce uit lloret

Hopliet...............................116(-4) - .............................................
      Mortier................................30(-0) - .............................................
      ............................................. - Muur....................................4(-3)
      Generalen................................-5.6 - Generalen...................................0
      Aanvalspunten...............................0 - Verdedigingspunten.........................14
      Schade....................................280 - Schade..................................96997
      Schadeverdeling............................0% - Schadeverdeling..........................100%

De stad lloret werd geplunderd door Grafikos. Volgende grondstoffen werden gestolen:
      35808 Bouwmateriaal
      352 Wijn
      37824 Marmer
      7003 Kristalglas
      16010 Zwavel

Gevecht voor Polis marmer
      (19.05.2014 22:29:37)
      Grafikos uit Polis, Polis marmer
      vs
      patrick uit Polis marmer, Polis Marmer 3, Noord Akendam

Zwaardvechter......................485(-1503) - Zwaardvechter......................837(-1662)
      Hopliet.............................40(-2123) - Hopliet............................659(-2143)
      Zwavel schutters......................336(-0) - Zwavel schutters......................610(-0)
      Gyrocopter............................0(-300) - Gyrocopter..........................129(-321)
      Ram....................................1(-29) - Ram....................................30(-0)
      Kok....................................60(-0) - Kok....................................30(-0)
      ............................................. - Katapult..............................100(-0)
      ............................................. - Bombardier.............................26(-4)
      Muur....................................7(-0) - Muur....................................0(-7)
      Generalen.............................-5653.4 - Generalen.............................-5820.3
      Aanvalspunten........................14550.75 - Verdedigingspunten....................14133.5
      Schade.................................282670 - Schade.................................291015
      Schadeverdeling...........................49% - Schadeverdeling...........................51%

Verliezers: Grafikos, patrick
    • Gevecht voor Wine III
      (30.05.2014 20:30:26)
      Grafikos uit Polis
      vs
      Dictator uit Wine III

Zwavel schutters.......................84(-0) - .............................................
      Zwaardvechter.........................240(-0) - .............................................
      Hopliet...............................344(-6) - .............................................
      Gyrocopter.............................60(-0) - .............................................
      Ram....................................30(-0) - .............................................
      Kok....................................30(-0) - .............................................
      ............................................. - Muur....................................6(-1)
      Generalen................................-8.4 - Generalen...................................0
      Aanvalspunten...............................0 - Verdedigingspunten.........................21
      Schade....................................420 - Schade..................................97497

De stad Wine III werd geplunderd door Grafikos. Volgende grondstoffen werden gestolen: 71106 , 8216 , 29 , 13190 , 4956
      De stad Wine III werd geplunderd door Grafikos. Volgende grondstoffen werden gestolen: 69339 , 10434 , 28 , 12863 , 4833
      De stad Wine III werd geplunderd door Grafikos. Volgende grondstoffen werden gestolen: 69197 , 10612 , 29 , 12836 , 4824
      De stad Wine III werd geplunderd door Grafikos. Volgende grondstoffen werden gestolen: 69022 , 10832 , 29 , 12804 , 4812
      De stad Wine III werd geplunderd door Grafikos. Volgende grondstoffen werden gestolen: 66207 , 14365 , 28 , 12282 , 4615

Gevecht voor Aleppo
      (30.05.2014 22:08:45)
      Grafikos uit Polis
      vs
      Royal-G uit Aleppo

............................................. - Boogschutter............................5(-0)
      Zwavel schutters.......................84(-0) - Zwavel schutters.......................25(-0)
      ............................................. - Speerwerper.............................5(-0)
      Zwaardvechter........................229(-11) - Zwaardvechter.........................300(-0)
      Hopliet..............................248(-96) - Hopliet...............................125(-0)
      ............................................. - Stoomreus..............................25(-0)
      Gyrocopter............................40(-20) - Gyrocopter.............................0(-25)
      ............................................. - Bombardier.............................0(-15)
      ............................................. - Mortier................................30(-0)
      ............................................. - Dokter.................................20(-0)
      Kok....................................30(-0) - Kok....................................40(-0)
      Ram....................................30(-0) - .............................................
      ............................................. - Muur....................................7(-0)
      Generalen..............................-197.6 - Generalen..............................-149.5
      Aanvalspunten..........................373.75 - Verdedigingspunten........................494
      Schade...................................9880 - Schade...................................7475
      Schadeverdeling...........................56% - Schadeverdeling...........................44%

Verliezers: Royal-G, Grafikos

Royal-G ging na enkele ronde al spontaan gaan uitrusten onder de palboom

• Hoi, het stelen van piratenpunten hoort gewoon bij het spel. Ook als dat ( hoe lullig moment wat het ook is ) 1 seconde voor de bonusuitkering komt. Door Oleta is mij verteld dat zij niet meer kon meedoen juist doordat haar punten werden gekaapt. En zo geen kans maakte.. ( tevens is dit naar verluid meerdere keren gebeurd.. ) Wat mij betreft houden we het kwa piratenronde hierbij, aangezien geen van beiden er beter op word.. Verder heb ik inderdaad een schuilnaam gebruikt om jouw punten te stelen. Echter het gebruiken van een schuilnaam leek mij gewoon een strategische zet, tot een ingame bericht van jouw ( grafikos ) mij anders deed beseffen. Ik heb hierop ook mijn excuses gemaakt, en evengoed toegegeven dat dat ( jouw woorden ) enigzins laf was. Mijn nieuwe 'schuilnaam' plofkip is tevens geen schuilnaam. Ik heet zo al een week en vind het ook wel prima :) Het gevecht dat uiteindelijk verloren werd was doordat een ander Domik lid kwam helpen. Ik had wel iemand aan de zijlijn voor eventuele bijstand, maar zag daarvan af omdat het gevecht goed ging, en het een 1 vs 1 gevecht was. Ook al had jij ( grafikos ) 2x zoveel generalen.. Moment dat ik in vakantie mode schoot kwam omdat er daarna nog iemand kwam om je te helpen.. Wat mij betreft houden we een 1 vs 1 gevecht ? Wij hebben momenteel allebei een redelijk hoge generalen, en dat kan best een mooi gevecht worden. Zal je bij deze toezeggen dat ik ook niet in v-mode zal gaan.. :)
    • Helaas gebeurt hier op het forum nu precies wat we wilden voorkomen. Het was de bedoeling in de oorlogsverklaring aan te geven dat we gewoon een robbertje wilden vechten. We wilden daarvoor geen "onzinnige" aanleiding gebruiken. Dat zou maar leiden tot een "onzinnige" discussie.

Natuurlijk hebben we begin mei in de totale alliantiescore omhoog gekeken en ons afgevraagd of het toenmalige feit dat a-u zo'n 30 miljoen punten meer heeft een probleem is (voor ons niet dus).
      Natuurlijk werden er wat kaperspunten over en weer opgehaald.
      Natuurlijk werd het juni.
      Natuurlijk (gelukkig?) werd het warmer.
      Ok, dat jullie eilanden groener zijn is natuurlijk echt wel "onzinnig" ;)

Helaas blijkt nu dat er sinds begin mei een paar leden uit a-u verdwenen zijn. Dat Henri, honeywel, fabfab en, voor de volledigheid, freefighter niet meer in de alliantie zitten scheelt toch een slok op een puntenborrel. Ook zijn er de afgelopen ruime week een paar a-u leden in v-mode gegaan (al dan niet na een aanval). Dat was voor ons natuurlijk onverwacht en vandaar mijn opmerking in de laatste zin van de oorlogsverklaring.

Een oorlogsverklaring komt altijd slecht uit. Ook begin mei waren er vakanties, daarna was het Moederdag, daarna hemelvaart, daarna Pinksteren, daarna Vaderdag, daarna zomervakantie, daarna kerst en oud en nieuw, daarna .....
      Nu weer uitstellen zal waarschijnlijk niets opleveren. Vaderdag moet tenslotte ook gevierd worden. De begindatum blijft dus gewoon staan. Aangezien wij ook "last" hebben van Pinksteren en misschien/hopelijk het mooie weer kan het best zo zijn dat we rustig beginnen. Een aantal overgebleven a-u leden zit nogal in een uithoek dus snel aanvallen zal ook niet zomaar lukken ;)

We zien wel wat de toekomst brengt.
      De reactie van patrick/plofkip is hoopvol. De wil tot strijden i.p.v. v-mode is gelukkig dus wel degelijk aanwezig!
      Om met grafikos te spreken: niet miepen maar meppen.
    • Binnen een alliantie die openlijk heeft aangegeven een bob alliantie te zijn zal er in het geval van oorlog zeker een tweedeling zijn, een klein groepje die wilt vechten, een grote meerderheid die er niks mee te maken wilt hebben. Hoe je het went of keert; dit kleine groepje kan qua aantallen en coördinatie het vrijwel nooit winnen van een alliantie die zich volledig inzet op militair gebied. Ik snap dat DOMIK ergens de strijd mee aan wilt gaan, maar het staat in dit geval bij voorbaat al vast wie de winnaar is :x

one look is worth a Thousand words
      Lid cofl - Colonial Fleet

Board Moderator Wereld Sectie
      Moderator Beta, Delta en Gamma

IRC Support
      Voor vragen en/of opmerkingen: stuur mij een PM: Darksinth!
      aanspreken op IRC of mailen naar darksinth@ikariam.nl mag natuurlijk ook!
    • Een piepklein succesje :)

Zeegevecht bij ꄶBatsignal
      (12.06.2014 10:33:23)
      charon uit Polis
      vs
      Oléta uit Nashꄶ, plofkip uit Polis Wijn2

............................................. - Ballista schip.........................34(-0)
      ............................................. - Katapult schip.........................47(-0)
      Mortier schip..........................42(-0) - Mortier schip.........................176(-0)
      Rakettenschip..........................54(-0) - Rakettenschip........................152(-15)
      ............................................. - Onderzeeër.............................20(-0)
      Schoepenradsnelheidsschip..............46(-4) - Schoepenradsnelheidsschip.............90(-75)
      ............................................. - Tender.................................95(-0)
      Ramschip..............................96(-60) - Ramschip.............................710(-60)
      Stoomram..............................15(-85) - Stoomram.............................343(-76)
      Ballonendrager.........................0(-12) - .............................................
      Generalen.............................-2701.6 - Generalen...............................-3024
      Aanvalspunten............................7560 - Verdedigingspunten.......................6754
      Schade.................................135080 - Schade.................................151200
      Schadeverdeling...........................47% - Schadeverdeling...........................53%

Winnaars: Oléta, plofkip

Verliezers: charon :thumbsup:
    • Erg weinig respons vanuit A-U tegen de oorlog

Blijft lastig hoor, alliantie leden helpen als je zelf zo ver weg zit :gyro:
      Tegen de tijd dat ik arriveer zijn ze al leeggeplunderd, verslagen enz enz

Daar komt bij dat er alles bij elkaar misschien 4 leden van A-U zo wie zo iets terug (proberen) te doen, wat natuurlijk maar weinig is. :oops:
      Stiekem blijf ik wolf
      Maar dan in een konijnen pakje
      :D
      Leider Crazy Rabbits
    • Soms is er een externe crusis nidig om de zwakke plakken in een ally bloot te leggen. Lijkt er op dat deze oorlog decdaawerkelijk de doodsteek is voor AU. Niet alleen veel spelers in V mode maar velen verlatten nu de ally

Misschien wel heel gezond, is het kaf van het koren nu gescheiden en maken de spelers met hart voor ika een nieuwe start. Denk dat AU domik dankbaar kan zijn voor het zetje in de rug. ;)

Lonely but happy rabbit.
      Professioneel zelfstandig en korstondig lid van AU (voordat devoorlog begon, pret dus net gmist. :). )