Discussietopic Delta Kampioenschappen Juni 2014

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Discussietopic Delta Kampioenschappen Juni 2014

In dit topic mag discussie plaatsvinden die relevant is voor de Delta Kampioenschappen van Juni 2014

Regels
      • Houd het vriendelijk en gezellig, de Delta Kampioenschappen zijn er voor de lol!
      • Gevechtsrapporten dienen in het gevechtsrapporten topic geplaatst te worden

Meer regels en uitleg vindt u in De Delta Kampioenschappen!
      De gevechtsrapporten dienen geplaatst te worden in het topic Gevecht Gevechtsrapporten Delta Kampioenschappen Juni 2014

Veel plezier en succes!

one look is worth a Thousand words
      Lid cofl - Colonial Fleet

Board Moderator Wereld Sectie
      Moderator Beta, Delta en Gamma

IRC Support
      Voor vragen en/of opmerkingen: stuur mij een PM: Darksinth!
      aanspreken op IRC of mailen naar darksinth@ikariam.nl mag natuurlijk ook!
    • Nieuwe uitleg, nieuwe regels!

Ik hoop dat de nieuwe manier waarop de Delta Kampioenschappen gehouden worden bevalt. Graag ontvang ik feedback of vragen in dit topic, via forum PM, IRC of e-mail (darksinth@ikariam.nl)

IRC Support
    • De hele maand juni! De gevechten die gehouden en gepubliceerd zijn tussen 1 en 30 juni tellen dus mee. ;)

IRC Support
    • Grappig hoor de nieuwe regels, Maakt het in ieder geval spannender ..
      Snap de puntentelling niet helemaal maargoed boeie we knallen gewoon door :D en zien dan wel :D

Hoop mijn titel te behouden :D Maar momenteel toch wel redelijk groot gevecht gaande met Hades dus ben benieuwd wat dat teweeg zal gaan brengen :D
      DJbartezz
      Ingame: DJbartezz

Do Not Disturb

Mors certa, hora incerta
      De dood is zeker, het uur is onzeker

----- > Rest in Peace <-----
      ----- > Albert <-----
      ;( ----- > 28 - 01 - 2016 <----- ;(
    • darksinth wrote:

De gevechten die gehouden en gepubliceerd zijn tussen 1 en 30 juni tellen dus mee. ;)

gevechten die voor 1 juni starten en pas na 31 mei eindigen , hoe worden die geteld ?

feli met de wijzigingen, ben ze nog aan t bekijken, maar zowiezo leuk dat we met feedback samen tot iets leuks kunnen komen

fear your fear to be too little
    • voor t goede begrip, de winst per gevecht is dus het verschil tussen de gescoorde Ap en DP, gedeeld door het aantal deelnemers + de bonus voor de winnaar, - evt kortingen

in onderstaand gevecht zou dat dus zijn Aanvalspunten............................5959 - Verdedigingspunten......................10775, verschil = 4816 (+1000) voor mij ?

Gevecht voor ۞Hósfaeze۞
      (28.05.2014 2:30:35)
      Ektor uit Kiezelos
      vs
      Al49 uit ۞Hósfaeze۞, ۞Ammtara۞, ۞Bushke۞, vamp1

---------------------------------------------------------------------------------------------
      Zwavel schutters......................0(-170) - Zwavel schutters......................252(-0)
      Zwaardvechter........................0(-1000) - Zwaardvechter.......................206(-785)
      Hopliet..............................0(-1150) - Hopliet.............................136(-919)
      Gyrocopter.............................0(-80) - Gyrocopter...........................295(-62)
      Mortier...............................30(-20) - Mortier................................54(-0)
      Kok....................................20(-0) - Kok....................................49(-0)
      ............................................. - Ram....................................30(-0)
      ............................................. - Dokter.................................30(-0)
      ............................................. - Bombardier.............................53(-0)
      ............................................. - Muur....................................0(-7)
      ---------------------------------------------------------------------------------------------
      Generalen...............................-4310 - Generalen.............................-2383.6
      Aanvalspunten............................5959 - Verdedigingspunten......................10775
      Schade.................................215500 - Schade.................................119180
      Schadeverdeling...........................64% - Schadeverdeling...........................36%

Winnaars: Al49

Verliezers: Ektor

enorme verbetering in de spelregels tov vorige ronde m.i. :thumbup:

• Het merendeel klopt inderdaad... In dit geval kom ik inderdaad ook uit op een verschil van 4816 punten. Omdat jij de winnaar bent komt daar nog een score van 1000 bovenop, wat een totaal van 5816 punten maakt.

In de situatie dat jij samen met DJbartezz zou hebben verdedigd in deze situatie (dus met twee personen in een team) had de puntentelling op deze manier berekend geweest:
      10775 VP - 5959 AP = 4816 score
      Bonus ivm winst = 1000 score
      4816 + 1000 = 5816

5186 x 0,75 = 4362 score (25% aftrek per extra persoon binnen één team)

Bij 3 personen had het dus geweest:
      5186 x 0,50 = 2593 score
      Bij 4 personen:
      5186 x 0,25 = 1296 score
      Bij 5 personen:
      5186 x 0,00 = 0 score

Ik hoop dat mijn uitleg het een beetje duidelijk maakt... :)

IRC Support
    • zeker, dank voor je inspanningen,
      dan het volgende,weer voor t goede begrip
      gevecht gewonnen als verdedigers, terwijl de aanvallers meer schade toebrachten, hoe zit deze berekening ?

9339, het verschil in AP vs DP, maal 75 %, verdeeld over VVVSybren en CaptainKirk = 7004 pnt voor de aanvallers ?
      en geen winstbonus voor Pruts, Hellraiser en mezelf ? of wel winst bonus,
      1000 x 50 % =500 per verdediger ?

vers voorbeeld :

Zeegevecht bij ۞ritthem۞
      (28.05.2014 16:13:11)
      VVVSybren uit Wijn 1, Wijn 3, Wijn 4, CaptainKirk uit Wijn 1, Castellaneta, ۞ritthem۞
      vs
      Al49 uit ۞ritthem۞, ۞lewedorpe۞, HellRaiser uit ۞Happybokdorp۞, AlmightyPruts uit ۞lewedorpe۞

Vuurschip............................16(-117) - Vuurschip.............................10(-89)
      Ramschip............................125(-211) - Ramschip............................372(-304)
      Mortier schip.........................126(-0) - Mortier schip........................116(-10)
      Stoomram.............................92(-115) - Stoomram.............................90(-219)
      Schoepenradsnelheidsschip............130(-20) - Schoepenradsnelheidsschip............169(-95)
      Ballonendrager........................25(-26) - Ballonendrager.........................0(-23)
      Tender.................................20(-0) - Tender.................................63(-0)
      Rakettenschip.........................97(-28) - Rakettenschip.........................19(-39)
      ............................................. - Onderzeeër.............................19(-1)
      Generalen.............................-6180.4 - Generalen...............................-9916
      Aanvalspunten...........................24790 - Verdedigingspunten......................15451
      Schade.................................309020 - Schade.................................495800
      Schadeverdeling...........................38% - Schadeverdeling...........................62%

Winnaars: Al49, AlmightyPruts

Verliezers: HellRaiser, Al49, VVVSybren, CaptainKirk

• Goede vraag!

Die 1000 punten zouden als het ware bij je verdedigingspunten worden gerekend. Jullie krijgen dus geen bonuspunten, maar de tegenpartij krijgt wel iets minder punten omdat dat verschil iets kleiner wordt.. Ter verduidelijking:

AP = 24790
      VP = 15451 + 1000 (winst) = 16451
      24790 - 16451 = 8339

verdeeld over 2 personen:
      8339 x 0.75 = 6254,25 punten

Ik ga nog een wiskundige worden tegen het einde van juni... :chinese:

IRC Support
    • Als ik je vraag goed begrijp wil je weten of je ook met bijvoorbeeld een speertje een polis kan plunderen en dan toch 1000 score kan krijgen?
      Dat is natuurlijk niet de bedoeling, het is immers een kampioenschap. Beide partijen dienen eenheden in het gevecht te hebben, anders is het iets te makkelijk om punten binnen te hengelen :)

IRC Support
    • niet de bedoeling is geen regel in de zin dat het mag of niet :P

maar ik bedoelde zelf meer dat ik een stad of haven bezet waar maar 1 ram of zwaardvechter staat,
      dan heb je namelijk wel allebei er wat in, maar lijkt mij ook niet echt de bedoeling of iig niet leuk,

maar om nu te zeggen het is onsportief maar het mag wel.. tja.. wie zeg er dan dat anderen het dan ook niet doen?
      want dan maak ik nooit een kans zouden die het wel doen..
    • Het klopt wel wat je zegt.. Het is dan ook gewoon niet de bedoeling dat mensen gewoon een beetje lukraak elk stadje aanvallen om maar zo veel mogelijk punten te krijgen. Ik wens echter ook geen minimum score aantal toe te voegen, omdat dit kleine spelers kan tegen werken...

Wat voor oplossing lijkt jou / lijken jullie handig?

IRC Support
    • darksinth wrote:

oplossing weet ik niet zo vlug,ik vind de 1000 bonus wat groot, maar weet niet hoe het uitpakt,
      ben zelf van mening dat we t gewoon een ronde moeten uitproberen, en daarna evalueren ?
      in deze is gebleken dat feedback serieus genomen word :thumbup: dus volgende ronde verder kijken waar aanpassingen nodig zijn ?

wat ik nog wel mis, is 10.000 bonus voor het verbreken van een CV........ :phatgrin:

• ben ik het niet helemaal mee eens al,
      1000 voor haven 1000 voor stad, dus 2000 per stad
      laat ik er nu is 10 kunnen doen op 1-2 uur, dan praat je wel over zoveel punten die ik hiermee zou kunnen halen dat ik verder niet eens meer hoef te vechten..
      tuurlijk is het onsportief enzo, maar heb hier liever vooraf al een oplossing voor, denk ook dat de rest namelijk wel Ok is.

tja oplossing, zonder iets van een minimum ontkom je hier niet aan denk ik,
      groot hoeft tie denk ik niet te zijn, 10-50 hopsjes killen ofzo zou al goed zijn (weet zo snel de schade niet)
      het gaat me met name om die 1 ram/zwaardvechter die bijna iedereen wel heeft..

dat kleine spelers hier niet aan gebonden zijn ook prima, maken ze ook nog een kans.. alleen wat is klein.. sommige vinden 1 miljoen nog klein.. tja klein is voor mij max een paar honderd k
    • darksinth wrote:

Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat de winnende partij pas een bonus van 1000 punten krijgt als het aantal APtjes + VPtjes 1000 of meer is.
      Wel kun je alle andere gevechten onder dat aantal dan gewoon mee laten tellen, daar wordt dan alleen geen bonus van 1000 punten voor de winnende partij aan uitgedeeld.
      Delta: JAA

Thx SugarBear!!!

I'm not afraid of The Dark. The Dark is afraid of ME.

Al49 wrote:

idd, goeie gedachte x-master
      Jaja, zelfs ik heb ooit goede gedachtes :pump: