Vesta versus Gamma Force

• Oorlogstopic

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Zoals Timmer aangeeft zijn er inmiddels een aantal leuke gevechten geweest op zowel land als ter zee. Ook hebbenw e gezien dat de oorspronkelijke tactiek van VST om de havens van GF leden in onze eigen regio (ongeacht de grootte van de speler) te bezetten een goede was. Dit konden namelijk bruggenhoofden zijn voor GF om onze thuissteden aan te pakken. Uiteindelijk zijn na Calimero-klaaggeluiden van een aantal kleinere spelers bij GF (ik ben klein en zij zijn groot) de havens vrijgemaakt waarna zij dus prompt als bruggenhoofd werden ingezet en er een paar mooie slagen zijn geweest op één van mijn eilanden.
      Tijdens de voorbespreking met GF is aangegeven dat er wonderen gebruikt mogen worden. Hier wordt door onze leden gebruik van gemaakt en dan krijg je als de tegenstander dat niet doet een scheef beeld. Wellicht is het in toekomstige vriendschappelijke oorlogen handig om te bepalen dat HEP en KOL niet ingezet mogen worden. Gezien het aantal leden van GF 19 (versus 13) en het feit dat er bij ons maar de helft actief meedoet, kan het een leuke strijd worden. Want zelf ben ik ook een Bob-de-Bouwer, maar soms een vriendschappelijk gevect is goed voor de onderlinge samenhang tussen alliantieleden. Want waarom ben je anders lid van een alliantie? Alleen maar om dan minder snel aangevallen te worden? En als straks de oorlog voorbij is, dan kunnen de BOB's weer rustig verder. Er is niet geplunderd, dus iedereen zou zijn bouwritme weer snel moeten kunnen oppakken.

Ik neem vandaag contact op met de diplomaat van GF om een einddatum voor de oorlog te bepalen.

Greetz,
      REX, diplomaat VST
    • Toch nog een legertje gevonden in een uithoek ...

Gevecht voor Marmoribus
      (31.03.2014 11:37:45)
      Sixfeet uit Sulphurus
      vs
      Supergerrit uit Marmoribus

---------------------------------------------------------------------------------------------
      Zwavel schutters......................380(-0) - Zwavel schutters......................141(-0)
      ............................................. - Speerwerper............................50(-0)
      Zwaardvechter........................1383(-0) - Zwaardvechter.........................940(-0)
      Hopliet.............................1187(-58) - Hopliet..............................1020(-0)
      ............................................. - Stoomreus.............................440(-0)
      Gyrocopter............................190(-0) - Gyrocopter.............................33(-7)
      Bombardier............................38(-12) - Bombardier.............................0(-20)
      Mortier................................74(-0) - Mortier...............................18(-18)
      Dokter.................................18(-0) - Dokter.................................50(-0)
      Ram....................................24(-0) - .............................................
      Kok....................................68(-0) - .............................................
      ............................................. - Muur....................................5(-2)
      ---------------------------------------------------------------------------------------------
      Generalen..............................-150.8 - Generalen..............................-691.5
      Aanvalspunten.........................1728.75 - Verdedigingspunten........................377

Vesta was de Romeinse godin van het haardvuur, van de huiselijke haard en ook van de eendracht en de veiligheid in de staat.
      Er is bij Vesta weer plaats voor ervaren gezellige spelers.
    • Hahahhahaha Vesta wint wat een verrassing... Misschien volgende keer een serieuze knokalliantie uitdagen Vesta !!
      Dit is gewoon lachwekkend ...

3 spelers bij elkaar 289k generale .... Alsof GF zich daar op de juiste manier tegen zal verzetten. Dit wist Vesta ook vast wel...
      Vesta had zin in een Walkover ?? (Walkover = inmaken van de tegenstander )

Maargoed ZEKER een knappe actie hoor !!
      DJbartezz
      Ingame: DJbartezz

Do Not Disturb

Mors certa, hora incerta
      De dood is zeker, het uur is onzeker

----- > Rest in Peace <-----
      ----- > Albert <-----
      ;( ----- > 28 - 01 - 2016 <----- ;(
    • Hoi Special D,

Toen deze strijd begon hadden wij aanzienlijk minder generalen dan nu en zijn we flink gaan bijbouwen. Wat ze bij GF uiteraard ook hadden kunnen doen. Kost mij overigens bergen vol goud met 240K per uur in de min, maar toch. We hebben de strijd van te voren aangekondigd om ze eveneens de tijd te geven om te bouwen.

Walkover? Achteraf gezien wel. Bij de start lagen de generalen echter niet zo ver uit elkaar en zij hebben meer leden. We hadden meer van GF verwacht. De volgende keer zal er dan ook een sterkere tegenstander worden gekozen. Of wellicht worden wij een keer doelwit van een andere alliantie. Wie weet.

Greetz,
      REX, Diplomaat VST
    • REXXER wrote:

Toen deze strijd begon hadden wij aanzienlijk minder generalen dan nu en zijn we flink gaan bijbouwen. Wat ze bij GF uiteraard ook hadden kunnen doen. Kost mij overigens bergen vol goud met 240K per uur in de min, maar toch. We hebben de strijd van te voren aangekondigd om ze eveneens de tijd te geven om te bouwen.

Ja natuurlijk, zeker over het hoofd gezien dat jullie ruim 4x zoveel punten hebben lol :pinch:
      Maar opzich was de strijd redelijk eerlijk, want ze hadden wel een paar leden meer :pillepalle:

Maar zoals Special D al aangaf: ZEKER knap gedaan!
      Delta: JAA

Thx SugarBear!!!

I'm not afraid of The Dark. The Dark is afraid of ME.

Al49 wrote:

idd, goeie gedachte x-master
      Jaja, zelfs ik heb ooit goede gedachtes :pump:
    • Aan de diplomaat van GF is medegedeeld dat morgen om 12:00 uur in de middag alle aanvalsactiviteiten van onze kant worden beëindigd en dat wij onze legers en vloten terugtrekken naar onze thuishavens.

PS: Dit is geen verlate 1 april grap en tevens hebben wij nog geen 3x meer algemene punten :) en heeft slechts een aantal van onze leden deelgenomen aan deze vriendschappelijke strijd.
    • REXXER wrote:

tevens hebben wij nog geen 3x meer algemene punten

Ik bedoelde gemiddeld aantal punten, mijn fout.
      Totale score hebben jullie maar een schampere 3x zoveel punten...
      Delta: JAA

Thx SugarBear!!!

I'm not afraid of The Dark. The Dark is afraid of ME.

Al49 wrote:

idd, goeie gedachte x-master
      Jaja, zelfs ik heb ooit goede gedachtes :pump:
    • REXXER wrote:

Walkover? Achteraf gezien wel. Bij de start lagen de generalen echter niet zo ver uit elkaar en zij hebben meer leden. We hadden meer van GF verwacht. De volgende keer zal er dan ook een sterkere tegenstander worden gekozen. Of wellicht worden wij een keer doelwit van een andere alliantie. Wie weet.

Feiten:
      Op 20 maart (dag aanmaak topic)
      Vesta: 455.242 generalen
      GF: 137.855 generalen

Om heel eerlijk te zijn Rex, denk ik dat je eventueel zou kunnen toegeven dat jouw reactie complete onzin is.

Mvg Wim generaal Gf
    • De eerste -GF- speler staat als ik het goed gezien heb op plek 102 (timmer) (enige GF speler in de top 150)
      6 spelers van VST zitten in de top 150

Dit houd in dat jullie generale doormiddel van onderzoeken vaak relatief goedkoper kunnen onderhouden als -GF- dat kan.
      -GF- bestaat voornamelijk uit kleine spelers die hun rebuilds veeeel langzamer klaar hebben als wanneer jullie rebuilden.

Een "vriendschappelijke" oorlog word van te voren afgesproken en uitgevoerd omdat beide deze vriendschappelijke oorlog willen.

Verder ga ik me er nog niet teveel mee bemoeien... :)

Nogmaals SUPER gedaan VST jullie hebben -GF- echt ff laten zien wie de sterkere is :game:
      DJbartezz
      Ingame: DJbartezz

Do Not Disturb

Mors certa, hora incerta
      De dood is zeker, het uur is onzeker

----- > Rest in Peace <-----
      ----- > Albert <-----
      ;( ----- > 28 - 01 - 2016 <----- ;(
    • Geachte VST,

Ik wil het tot de groep VST houden, daar zijn we immers mee betrokken in dit "Vriendschappelijk Gevecht". De rest zijn in dit geval buitenstaanders, die een menig kunnen hebben. Maar waarin ik me op dit moment niet ga uitwijden.

Allereerst lijkt het me handig om de datum die is aangegeven door VST al stop van dit gevecht, te behandelen. Binnen Gamma Force is er namelijk een RAM geweest net zoals op ons forum heeft er een bericht de ronden gedaan. Daarbij is vanuit mijn (tijdelijke) functie als Leider (en vaste functie) & Minister, gevraagd wat ik er van vind. Ik heb ingestemd met het idee. Vanaf dan worden alle activiteiten van zowel onze al jullie (VST) kant gestaakt.

Uit de voor mij persoonlijk niet duidelijk georganiseerde "oorlog" kunnen we wel een aantal lessen trekken. Ter toelichting, ik beschuldig niemand, er zijn gewoon een aantal punten die voor beide of een enkele kan gelden. De punten/lessen:
      1) In het vervolg goede afspraken maken, gezien het grote verschil kwam er binnen GammaForce pas laat een echte productie (voor ons doende) op gang. Hierdoor was bijvoorbeeld Santacruz laat pas op de 50.000 generale. De meeste van ons, vooral de wat kleinere leden hebben overigens wel fanatiek mee gedaan, dus rond de 10.000 zal ons leden-oorlogsdeelnames hebben bestaan.
      2) Groot pluspunt is zeker dat we binnen GammaForce een (leuke) activiteit hadden op gebied van communicatie en inzicht van wat voor vlees we in de kuip hebben. De kleinere hebben ook een leuk inzicht gekregen wat er nu globaal bij komt kijken...
      3) Meningen en ander opmerkingen / vraagstellingen via PM, via-via, ect, was ook wel fijn en deels begrijpelijk om aan te zien. Dat geeft toch deels een boost om vanuit te werken. Positief en negatief, maar ik bekijk het positief en daar wil ik het ook bij houden.

Kortom, oorlog word volgens afgesproken tijdstip/datum beëindigde daarbij komt nog een bericht van onze diplo, in zekere vorm van een PM naar de diplomaat van VST.

Tot wederhoor,

Timmer (Minister Gamma Force)
      Timmmer
      Oprichter A-U
      10,2 miljoen

• Allen,

Ik houd wel van goede afspraken. Altijd leuker dan een gevecht waarbij er geen communicatie meer is en er alleen nog maar met modder wordt gegooid. Ik hoop dat we in deze walk over genoeg geluisterd hebben naar de andere partij zodat ook zij er leermomenten uit gehaald hebben.

Wat de keuze voor -GF- betreft, hieronder de top 15 van gamma volgens de topscore van het spel. VST is niet meer de alliantie die in de top 7 kan mee vechten. SAP daagde ons vorig jaar nog een keer uit en toen leek het op een walk over vanuit de andere kant. Het resultaat van die oorlog en de nabespreking ervan deed het aantal leden dalen van 20 naar 13.

1 Divinity(DiV) 36 197,084,853 5,474,579
      2 Do Not Disturb(DND) 25 152,228,598 6,089,144
      3 Nasty Inc(Ninc) 28 146,914,714 5,246,954
      4 Labyrinth(LAB) 23 140,205,005 6,095,870
      5 No Name(-NO-) 25 132,153,671 5,286,147
      6 De Tempeliers(TMP) 20 96,826,279 4,841,314
      7 SAP(-SAP-) 23 83,490,479 3,630,021
      8 Vesta(VST) 13 74,343,533 5,718,733
      9 Grumpys(GRU) 9 58,404,967 6,489,441
      10 The Suspects(TUS) 6 49,171,910 8,195,318
      11 the sopranos(sop) 4 39,234,133 9,808,533
      12 SollCorp(SoC) 11 38,872,013 3,533,819
      13 Startup(AIO) 6 35,913,885 5,985,647
      14 Gamma Force(-GF-) 19 26,117,791 1,374,621
      15 TWIO(TWIO) 11 24,630,702 2,239,155

Met die laatste 13 wilden we eens nagaan of we überhaupt nog wel kunnen vechten. Er waren enkele goede vechters vertrokken namelijk. Je kan het makkelijk nakijken in de aanvalsscore. 7 personen van Vesta hebben aan deze oorlog deelgenomen. De rest bleef bob-de-bouweren. We twijfelden tussen Sollcorp en Gamma Force. De helft van de punten van Sollcorp behoren tot 1 speler. De rest zijn kleine spelers. We dachten dat GF meer potentieel had. Ik geef graag toe dat we ons hierin wat hebben vergist. De "oorlog" duurde daarom ook slechts een 6-tal dagen.

De andere partijen onderaan de top 15 "bestonden" uit te weinig leden. "Bestonden" omdat Grumpy's toen nog flink aan het groeien waren. Ik weet niet hoeveel leden van die partij zin hebben in een oorlog, maar als zij hun interne communicatie eens willen testen tijdens een partijtje armworstelen, mogen ze altijd eens op de deur kloppen.

Met vriendelijke groet,

Sixfeet
      Generaal "ad interim".

Vesta was de Romeinse godin van het haardvuur, van de huiselijke haard en ook van de eendracht en de veiligheid in de staat.
      Er is bij Vesta weer plaats voor ervaren gezellige spelers.
    • de strijd was nogal kort van te voren aangegeven waardoor vele leden van GF amper de tijd hadden om een (na onze normen) fatsoenlijk legertje op de been te krijgen. daardoor kon VST gemakkelijk met hun gigantische vloten de havens bezetten.
      en hadden wij simpelweg geen kans meer.