Argos zegt vaarwel en bedankt Beta

• Anders

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Argos zegt vaarwel en bedankt Beta

Beste leden van Beta,

Magnus (Argos) werd op 7 juni 2009 opgericht door een actieve club spelers. Het doel werd al vrij snel duidelijk: door middel van een agressieve actieve houding de heersende allianties uit elkaar drijven. Hierin is de alliantie met haar leden erg succesvol geweest en wij kijken dan ook terug naar een periode van goed samenspel, veel spelplezier, vele overwinningen en een positieve dynamische inbreng in de wereld Beta. Dit alles onder het charismatische leiderschap van Magnus. Na het overlijden van Magnus op 8 november 2012 hebben wij tesamen geprobeerd de alliantie verder te leiden, maar dit is onsuccesvol geweest. Magnus was de ziel van Argos en zijn overlijden heeft vele doen overwegen om met het spel te stoppen. Uit respect voor Magnus hebben we de alliantie in stand gehouden, maar ook datzelfde respect dwingt ons ertoe de alliantie op te heffen. Per 1 december 2013 zal Argos ophouden te bestaan. Magnus, we hebben het geprobeerd maar het gaat niet zonder je, sorry. ;(

In vogelvlucht willen wij jullie nog aan enkele memorabele momenten en spelers doen herinneren. De spelers die de afgelopen jaren voor en met Argos hebben gestreden en daarbij een uitzonderlijke prestatie hebben geleverd willen wij niet onbenoemd laten:

Magnus (liflaf), Devil, Blackrock, Sheik Mat, Space invader, lesheep, Sir Jokke, Shrink, TCPMS, Paragon, POEN, Pegasus, Poseidon, Azimov, Henri, Gep, Pre, Paul, DaisyNL, PSFM, Warmongerr, Merill stubing, Valisk, Commander, beer, Royal G (Gassie), Shadowking, DeNol, Redturtle, Monsterke, Argosronald, Basel, Bashar, King Mark, Sinnedloop, Bloem, Morreke, Crubos, joseban, Excelin, Duma, KillForYou, Lazardaz, Kalesneaky, Allowin, stevemanneke, Bullyke, Dagothe, Baby bowser, Kwallos amigos, Darkgold, Vossie5, Wotan, Jea, Theseus, Ice_cold, Valefor, Tony montana, MasterD, Gangstereppie, halo3030, Berry, Falcon, Generaal Caesar, Fire power, marvinator, gh0st, Jack sparrow, Supersjellie, Clem en alle andere spelers die niet staan vermeld. Het is best lastig om over zo’n lange periode alles te onthouden.. ;)

Uiteraard hebben wij al deze lol te danken aan een aantal allianties, in het bijzonder:

D-R, Titans, de BORG, PoE, Olympians, DNA (Patriots), EML, CoFl, Gmb, Catz, Rog, TN, VVV, -ING- , Ghg, de Koekkings en Pandavas.

In het bijzonder willen wij de volgende tegenstanders bedanken voor hun tameloze inzet in de afgelopen jaren:

Saint, Roxsanne, Avian skywalker, Ikke715 (tegen en medestander), Amaru, Rotias, Sjonhead, wawa67, Docjos, Sandrosnike, Merxx, Macwars, Peppi, Kokki, Marcus antonius, Nemmesis, Robin023, kroon, Sandrosnike en BrittNL

Zoals gezegd werd de alliantie geboren uit de aversie ten opzichte van de gevestigde allianties waar het Rome imperium in die periode de wereld domineerde. Een selecte groep spelers uit Rome besloot de alliantie te bedriegen door ze te verlaten en tegen ze te gaan strijden. Een van die spelers was Commander. Hij nam de schone taak op zich om één van de wings (SRome) in één keer op te heffen. Door vele onbegrepen en door sommigen geprezen, maar het ruimde op z’n minst erg lekker op. Bedankt daarvoor, dat is de eerste stap geweest in de val van het imperium.

Deze actie staat aan het begin van een periode waarin de macht binnen Beta zou veranderen. Na de val kwamen de spelers bij elkaar in één alliantie en de eerste groep was een feit:

-NOK-
      NOK was de eerste naam die de alliantie kreeg toegeschoven. Nation of Kings, met het uitgangspunt van gelijkheid en stemrecht voor iedereen. Elke beslissing van de leiding werd getoetst onder de leden en de leden waren zelf verantwoordelijk voor de koers die werd gevaren. Er ontstond een vrij militair agressieve alliantie, die ook wel eens zijn boekje te buiten ging op het forum.

Helaas besloot een deel van de spelers de alliantie te verlaten. Hierdoor werd NOK gedwongen om na te denken over de toekomst. Eén van de underdogs die op de wereld speelde, en ook tegen de gevestigde orde aanschopten, waren de leden van ARGOS. Na goed overleg en enkele gezamenlijke gevechten zijn de alliantie overgegaan tot fuseren en zo werd geboren:

-NOA-
      NOA, ofwel Nations of Argos kreeg een ledenboost door de fusie en kon weer serieus meedoen met de subtop van Beta. Tijdens deze periode waren de allianties Urome/Qrome, Catz, CoFl en GMB allianties waar veel tegen gestreden werd. Een van de meest memorabele gevechtsrapporten tegen Urome was deze:

board.nl.ikariam.gameforge.com/bo…6-noa-vs-urome/

Het gevecht waar de leden van URome een gezellige barbecue dachten te hebben en voor de veiligheid maar bij elkaar in één stad gingen staan. Wat hebben we gelachen!

A Realm of Gods (Argos), 11 april 2011
      Nadat –NOA- veel ten strijden was getrokken tegen de hiervoor genoemde allianties is er ondertussen ook een nieuwe vriendschap ontstaan met de alliantie RoG. Dit kwam mede doordat wij dezelfde vijanden hadden, maar ook dezelfde honger naar status en macht. Een fusie was het meest voor de hand liggende en de allianties –NOA- en RoG werden samengevoegd tot A Realm of Gods (Argos). Voor het eerst in de alliantiegeschiedenis nam leider Magnus de moeite om een kleine introductie te schrijven op het forum. Een man van vele woorden, bedankt hé! ;)

board.nl.ikariam.gameforge.com/bo…-of-gods-argos/

Magnus(Argos)
      De laatste naamsverandering als eerbetoon aan onze overleden leider Magnus.

De alliantiewijziging

Zijn memorial

Aan alle spelers die de afgelopen jaren op ons pad zijn gekomen. Bedankt voor jullie betrokkenheid. Zonder jullie hadden wij nooit zoveel plezier kunnen hebben in het spel.
    • Zeer veel bedankt voor een rijke aanwezigheid in de Beta-geschiedenis. Ik heb slechts een klein deel van jullie mee kunnen maken (het mindere deel), maar ik ben jullie toch gaan zien als erg leuke mensen die aardig kunnen knokken. Veel succes in jullie volgende stap ;)
    • De beweeg reden om te stoppen met Argos is volledig te begrijpen, als de ziel weg is, dan is de alliantie niet meer wat het geweest is. En geziende jouw bericht hier, laat je merken dat jullie er goed over na hebben gedacht om deze zware stap te zetten.

Ok al verdwijnt de alliantie van de server, de naam zal blijven voortleven, samen met de grote persoon achter deze alliantie. Ik wens de spelers veel succes bij het zoeken naar de voor hun geschikte alliantie of een nieuwe alliantie toe!

Made by: ramosfan

SGO: Zeta - Kappa
      IRC OP

ancalagon@ikariam.nl
    • Het bovenstaande heb ik uit naam van de alliantie geschreven, met uiteraard een persoonlijke noot eraan toegevoegd.

Argos was vanaf dag één mijn kindje, maar wel een kindje die ik samen had met onder andere Magnus. Het valt mij bijzonder zwaar de alliantie op te heffen en het is iets wat eigenlijk al sinds begin dit jaar speelt en iedere keer opnieuw is overwogen.

Om het zelf af te sluiten wil ik een aantal spelers persoonlijk bedanken voor hun bijdrage:

Valisk - Een vreemd gesprek heeft ons tot elkaar gebracht en gedurende het afgelopen jaar zijn wij ook dichter naar elkaar toe gegroeid. Je bent een steun in het spel geweest, maar ook daar buiten. Bedankt voor alles wat geweest is en wat ook nog komen gaat.
      Paul - Je bent een bijzonder knappe kop, zeker gezien je leeftijd. Ook wij zijn het afgelope jaar dichter naar elkaar toe gegroeid en het is jammer dat je gestopt bent met spelen. Het verdriet wat geweest is hebben we kunnen delen. Bedankt voor deze fijne tijd.
      Lesheep - Wij zijn een tijd lang een onsterfelijk duo geweest: waar rook is, is vuur. Daarbuiten ben je ook een érg fijne vent en we hebben regelmatig tot laat zitten Skypen over Ikariam. Mijn buikspieren doen af en toe nog pijn van het lachen.
      Devil - Man wat een vent. De beste generaal die Beta gekend heeft (uiteraard in mijn ogen). Een gezonde dosis vechtdrift gecombineerd met een uitstekend tactisch inzicht. Gevreesd door velen, en terecht. Ook wij hebben vaak tot diep in de nacht zitten Skypen. Mijn traanbuizen hebben in die periode nog nooit zo rijkelijk traanvocht laten vloeien van het lachen. Bedankt voor alles, je bent een top kerel.
      Blackrock - Steun en toeverlaat. Een groot speler met het hart op de juiste plek. Een trouwe maat met wie ik hopelijk nog een tijd zal samenspelen!
      DaisyNL - Fijne en grote speelster. Ook jij bent het afgelopen jaar van grote waarde geweest zowel binnen als buiten het spel. Bedankt voor je troostende woorden en je positieve instelling.
    • Afscheid van de alliantie Argos

Woorden schieten te kort, maar kan het niet laten om niets te schrijven over de alliantie waar ik deel van heb uit gemaakt en groots respect verdiend.

Helaas heeft het overlijden van Magnus een grote impact gehad op wat Argos nu is, de kern is weg en het gemis is te groot om de alliantie op de benen te houden.
      Respect voor Lexistence dat hij heeft geprobeerd om de alliantie te behouden.
      Helaas zal de alliantie van Beta verdwijnen maar het zal voortleven in de geschiedenis van Beta.
      Ik wil ook ieder lid bedanken met wie ik heb samen heb mogen werken en een leuke tijd mee heb mogen maken. :love:
      Ik ben dankbaar dat ik er ook een leuke vriendschap aan heb over gehouden met Lexistence, Paull en Blackrock.

Bedankt Argos
      Bedankt Magnus
      Bedankt Lexistence

DaisyNL

Stay in or memory Magnus !
      Respect for D-R and old Argos
    • Beste Argos leden en natuurlijk mensen die verboden zijn geweest met Argos.

We hebben altijd vol met passie gestreden beide kampen.
      We hebben bakken met shit over elkaar heen gegooid.
      We hebben dag en nacht gestreden.
      We kunnen eigenlijk niet zonder elkaar.

Bedankt voor het spelplezier wat we samen gehad hebben.

Namens de Titans .....Bedankt!
    • Een zeer moeilijk besluit maar desalniettemin erg nobel. Een lichaam zonder ziel is geen persoon meer. Zo ook Argos, na het grootste verlies dat wij ooit in ons hele bestaan hebben moeten verwerken. Het was het zwaarste gevecht dat slechts 1 iemand heeft moeten voeren en een gevecht waarbij niemand heeft kunnen helpen. Het gevecht dat slecht uitpakte en resulteerde in het verlies van een groots speler en persoon: Magnus. Samen met een van de meest memorabele spelers en persoonlijkheden in ikariam verloor Argos haar leider, haar vertrouwenspersoon, haar vriend en haar ziel. Ookal was de herinnering aan Magnus bij eenieder in Argos aanwezig, dit was bij lange na niet genoeg om de leegte te vullen.
      Ik wil natuurlijk leXistence complimenteren met het prachtige bericht dat hij hierboven heeft weten samen te stellen en ook bedankt voor de vernoeming. Echter denk ik dat er nog een groot en zeer belangrijk deel mist hierboven en daarom zou ik zelf nog een kleine aanvulling willen doen op het reeds bovenstaand vermelde en ik denk dat ik hiermee voor heel Argos spreek als ik zeg dat jij, leXistence niet mag ontbreken in het lijstje van spelers.

Ab imo pectore
      (Uit het diepst van het hart)

leXistence - Jij en Magnus waren een onafscheidelijk duo die vaak perfect de rol van good cop- bad cop vervulde. Jullie hebben samen Argos op haar hoogtepunt gebracht. Als generaal heb je vele veldslagen mogen coördineren. Zelfs bij de grootste vuren die ingame woekerde, durfde jij nog wat extra olie op het vuur te gooien op het forum. Ondanks deze, door mij als prachtig geïnterpreteerde, berichten op het forum heb ik in Argos een hele andere kant van je gezien. Je bent een geweldig persoon met een zeer groot hart. Het hart dat helaas afgelopen jaar met een enorme leegte gevuld werd. Magnus betekende erg veel voor ons, maar vooral voor jou. We hebben nog geprobeerd om Argos terug op de rit te krijgen maar ondanks de grootste inspanningen geleverd, was dit een verlies dat onze alliantie niet aankon. Ik kan niet anders dan enorm veel respect te hebben voor de beslissing die je gemaakt hebt, waarvan ik weet dat deze heel erg zwaar voor je was. leXistence, jij bent een van de belangrijkste spelers voor en van Argos ooit.

Ik wil verder alle Argos leden heel erg veel succes wensen met wat ze verder zullen ondernemen op beta. Ik hoop dat iedereen zijn speelplezier elders terug kan vinden. Ik ben trots ooit onderdeel uitgemaakt te hebben van (de leiding van) Argos.

Acta est fabula
      (Het verhaal is ten einde)

Maar voor mij en vele anderen op beta zal Argos voortleven ad infinitum.(Tot in het oneindige)

Vertaling toegevoegd aan Latijnse tekst
      ~NijntjePluis 19/11/2013 20:00

Leider - Dead Rabbits [D-R]

Rust zacht, Magnus
      - Sine amico non potes bene vivere -
    • hoi leX,

Ik heb net jouw stukjes op het forum gelezen en ben best onder de indruk.
      Mooi en goed geschreven. Leuk om te zien, dat je je (mijn) de DNA tijd
      nog herinnert...voelde me als oud DNA lid best vereerd :)

Ik denk, dat je een goed besluit neemt en wens je nog veel spel-plezier in IKA !

greetz Djadde
      oud-DNA :love:

Zeta DND
      :love:
    • Ik denk dat ik voor allen spreek door te bevestigen dat Argos een geweldige alliantie was om in de wereld te hebben.
      Aan alle individuele spelers van Argos, ik hoop dat jullie je plekkie gaan vinden. Weet zeker dat we nog veel van iedereen gaan horen.

Zelf heb ik tegen jullie gestreden, vroeger, in ReMoD / RoD ( Remember our Destiny ) nu zou ik voor jullie door het altijd laaiende ingame vuur gegaan zijn. Argos zou niet vergeten worden.

Ingame verandering stadsnaam; Iwnfttwh -> ArgosMagnusCity

Argos, het was me een waar genoegen.
      Magnus, rust zacht.

M.v.g Gh0st

A Real Hardcore Rabbit! ( Diplomaat DR Beta )

'Er zijn nederlagen die triomfanterlijker zijn dan overwinningen.'
      - Michel de Montaigne -
    • Innige deelneming.

Ik heb niet veel contact gehad met Magnus, slechts enkele berichten maar niet echt de moeite om het echt vriendschap te noemen. Ook met Lexistance heb ik maar kort in TXC gezeten, ook niet zo de moeite. Maar toch genoeg om even mijn deelneming te betuigen.

Daarom dus ook mijn respect voor Magnus, en alle andere spelers die dicht met hem waren.

Ik heb zeker begrip voor jullie keuze om Argos op te heffen en ik hoop dat jullie het plezier in dit spel alsnog behouden en zeker doorgaan.

Groetz,
      Tijgertje,
    • Jammer dat jullie stoppen als alliantie, wel begrijpelijk gezien wat er allemaal gebeurt is laatste jaren!
      Jullie hebben een mooie ontwikkeling gemaakt en het ons altijd moeilijk gemaakt. Jullie zorgden altijd voor leven in de brouwerij, dat is een compliment! :)

Succes verder, we zien elkaar wel weer een keer in de gevechten, misschien als alliantie genoten of als tegenstanders.

Bedankt Argos.

Casaa
    • Tjonge, wat komen er dan ineens een hoop herinneringen omhoog als ik al die namen en allianties voorbij zie komen :) En wat hebben we elkaar hard nodig gehad om het spel uitdagend te houden.

Argos, hartelijk dank voor alle plezier en leermomenten die ik heb gehad. Ik wens alle leden het beste toe bij het vervolg van het spel en zie jullie graag weer verschijnen tijdens de veldslagen, tegen of met mij.

Saluut Argos!
    • Erg jammer om dit te lezen maar ergens zat dit er ook wel aan te komen, helaas.
      Het verlies van Magnus was/is groot, het was voor iedereen op Beta, dan wel niet heel ikariam.nl, een grote schok.

Bedankt voor de mooie tijden die we hebben beleefd met jullie! Het gaat één ieder goed! Hopelijk blijven de spelers nog wel spelen! 8-)

Hopelijk tot ziens!
      Darkgold_Alpha: Proud Member of GmB : 9,300,000

Darkgold_Beta: Proud Leader of GmB : 9,400,000

Darkgold_Gamma: Proud Member of GmB : 8,400,000
    • Huidige leden en ex leden van Argos en allen die dit lezen ik kan jullie zeggen dat de tijd van Argos mijn actiefste en leukste tijd was. De periode dat we ruzie met rome hadden vas helemaal de leukste want er is niks leuker om als kleine ally een monster grote ally naar de andere wereld te helpen, ja lex dat waren nog eens tijden. Het is jammer dat de ally ARGOS op houd te bestaan. Maar na de dood van ons geliefde leider Magnus was het kloppende hart uit toen nog onze ally gerukt. Ik moet toegeven dat ik er toen ook over heb gedacht om te stoppen.

Ik wens de huidige leden het beste toe en ik denk dat veel van jullie naar DR gaan mijn gevoel zeg me dat jullie daar heen vertrekken.

Voor de leden van het eerste uur wil ik zeggen bedankt voor de fijne tijd die jullie me toen hebben gegeven.

En Lex vooral jij bedank voor de jaren dat wij samen vriendschappelijk streden. Het is jammer dat we aan het eind niet als vrienden in het spel uit elkaar zijn gegaa.

Bedankt allen groeten Lesheep

Member of [Danger Zone -DZ- op Zeta
      Je bent ze vast wel eens
      tegen gekomen. :D

Only the dead have seen the end of war.
    • Hoewel ik al jaren geleden ben gestopt op Beta is ARGOS voor mij wel de alliantie bij uitstek waar ik naar op heb gekeken, vooral jullie strijd tegen Urome zal ik nooit vergeten :) Het is echt bijzonder jammer dat deze fantastische alliantie ophoudt te bestaan, maar als begrip en herinneringen aan 'die goede oude tijd' zullen jullie eeuwig voort bestaan!

one look is worth a Thousand words
      Lid cofl - Colonial Fleet

Board Moderator Wereld Sectie
      Moderator Beta, Delta en Gamma

IRC Support
      Voor vragen en/of opmerkingen: stuur mij een PM: Darksinth!
      aanspreken op IRC of mailen naar darksinth@ikariam.nl mag natuurlijk ook!
    • Beste Lex,

De val van Urome komt natuurlijk niet door NOA.
      De val van Urome is in gang gezet door GHG en Borg,Cofl,Titans en ik vergeet er zeker 1 of meer.

Jij en vele spelers zijn uit eindelijk uit Urome gestapt en toen is de The Saint zijn Rome gevallen.
      Jij zal ongetwijfeld in een later stadium met Urome gevochten hebben maat toen was het ABC Rome al gevallen.
      Ik zal dit namelijk nooit vergeten omdat ik tijdens deze wereldoorlog mijn vrouw BrittNL heb leren kennen.

Dit zal dan ook de rede zijn dat het tussen ons zo vaak botst.

Toch vindt ik het jammer dat jullie ophouden te bestaan.

Groet Merxx
    • Beste Merxx,

Nergens claim ik verantwoordelijk te zijn voor de val van Rome. Wij zijn wel betrokken geweest en de tegenstanders zijn in het zadel geholpen doordat Rome van binnenuit gesloopt is en een groot deel van de vechtende kern de alliantie besloot te verlaten. Zonder deze gebeurtenis was het allemaal nooit zo snel gegaan, maar dat is slechts een inschatting van mijn kant. Het opheffen van SRome heeft erg veel te weeg gebracht. De vrouw van Saint was leider en stopte direct met spelen door de gebeurtenis. Dit zal de spelbeleving van dhr. Saint ook wel hebben beïnvloed. In mijn optiek is er van binnen en van buiten het e.e.a. gebeurd wat de val in gang heeft gezet. Eén ding die jullie wel zijn vergeten is het laatste zetje te geven, dat is iets wat NOA destijds wel deed en daar kun je gewoon de Beta archieven op na slaan.

Discussiëren over futiliteiten heeft ook weinig zin en ik hou het graag bij feitelijke gebeurtenissen die na te zoeken zijn. Zoals ik al zei zijn het interne en externe factoren die samen ervoor zorgden dat het allemaal ten einde kwam.

Mvg
      lex
    • Beste Lex,

Zie het niet als een verwijt of zo alleen mijn grijze hersenmassa moet weer opgang komen.
      Altijd leuk een stukje geschiedenis.
      Wij zijn gestopt toen Urome uit elkaar viel en daar bedoel ik mee het Qrome Srome.
      Toen Urome uit elkaar gevallen was hebben jullie The Saint een schop onder zijn kont gegeven wat inderdaad het echte einde is geweest.

Toch vindt ik het nog steeds jammer dat Argos stopt!

Groet Merxx
    • Hey Argos,

Na de val van Rome, mijn enige doel geweest op Beta.. door Noma destijds de GO, van Beta, zelfs gehaald van een andere wereld om continue te stoken bij Rome, nog vele gevechten gehad met Argos tot ik zelf meermaals besloten had Beta te verlaten. Ondanks de vele ruzies onderling is dat ook het spelplezier juist en daarvoor dank!

Veel plezier in RL en ingame voor diegene die door gaan. Wie weet tot ooit nog, al zal dat dan op de Ps4 moeten zijn haha.

Groet,
      Sjonhead!
      STOP
    • * De periode dat we ruzie met Rome hadden was helemaal de leukste, want er is niks leuker om als kleine ally een monster grote ally naar de andere wereld te helpen.*

Ik kan uit deze regel niet halen dat ik zij dat wij toen de enigste oorzaak waren dat Urome nu niet meer bestaat. Maar ik weet wel dat wij zeker wel een heel erg groot aandeel in hebben gehad. Want als S- Rome niet uitelkaar was gevallen na de actie van Commander , dan waren we waarschijnlijk nu nog steeds aan het vechten geweest :D

Member of [Danger Zone -DZ- op Zeta
      Je bent ze vast wel eens
      tegen gekomen. :D

Only the dead have seen the end of war.