HVA: discussie artikel Zeta # 14

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• HVA: discussie artikel Zeta # 14

Beste lezer

In onze veertiende editie van Het Verhaal Achter... gaf speler Risk zijn visie op de toekomst van dit spel.
      Omdat eenieder hierover een eigen zicht heeft, vonden we het leuk om daarom een discussietopic te openen.

Als je het artikel niet hebt gelezen, lees hem dan snel in: Editie 14 | Publicatie

IM_Mike
      Coördinator HVA...
      Geliefd Gevreesd forumsurveillant.

Coördinator & manusje-van-alles Het Verhaal Achter...
      ForumregelsHet verhaal achter...
    • Waarom alleen in Zeta? Hoewel het artikel in deze sectie verscheen, is de discussie veel breder te trekken.

Ik zie goud plunderen niet terug komen in ikariam, ook niet op inactieven. Het zou een enorm groot voordeel geven aan actieve spelers die de tijd hebben om de hele wereld rond te gaan. Dat voordeel heeft een groep inmiddels al in het piratenspel. De grote speler zou in het beeld van Risk zelfs het alleenrecht op goud plunderen krijgen en daarmee het gat dat voor sommige spelers toch al omoverbrugbaar is, nog meer kunnen vergroten.

Ook het idee om steden over te nemen zie ik niet gebeuren. Juist dat die mogelijkheid er nu niet is, is iets wat ikariam ikariam maakt. Een bezetting is al behoorlijk lastig voor de defensieve speler. Geen wijn rondsturen, dure eenheden. Wellicht kan een toevoeging nog zijn dat een deel van d ontvangen grondstoffen rechtstreeks naar de bezetter gaan.

Daarbij denk ik dat er wel enmogelijkheid zal gaan komen om een 13de stad te stichten. 12 corruptievrije steden is al redelijk normaal geworden in de oudste servers. Dat zou een logische stap wezen. Door deze stad kostbaar te maken (dure upgrade van paleis en gowo), kan dat een flinke uitdaging worden voor veel spelers (afbreken van gebouwen, extra opslagen, alle reductiegebouwen terug de stad in).
    • Sannie wrote:

Waarom alleen in Zeta? Hoewel het artikel in deze sectie verscheen, is de discussie veel breder te trekken.

Sowieso leuk dat je reageert. Het was mijn idee als artikel voor wereld zeta. Kijken of er veel op gereageerd werd enz. Vandaar even met eentje begonnen.

Je opmerking over goud plunderen vind ik wel terecht ja! Maakt idd lastiger om in te lopen. Dat is sowieso lastig op veel werelden..

Wat ik ook nog zie of hoop in de toekomst is dat je van te voren accepteert dat als je stopt je account weg gegeven wordt (na een maand inactief zijn) tenzij je het zelf verwijderd hebt. Veel spelers nemen niet de moeite om een account weg te geven en gaan inactief en verdwijnen. Terwijl juist kleine spelers zo ook een groter account kunnen krijgen op een bestaaande wereld. Zal dit trouwens ook eens bij ideeën posten.

If you give a man fish you will feed him for a day.
      If you teach a man to fish you will feed him for a lifetime.