USETA wil graag leger en vloot oefenen om niet in slaap te vallen!

• Diplo

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• USETA wil graag leger en vloot oefenen om niet in slaap te vallen!

Heee beste lezers,

Wij van Useta willen graag weer eens onze troepen en vloot weer in beweging laten komen. Zie het niet als een oorlog, maar als een oefening volgens afspraken die we gaan maken. Een afspraak staat voor ons al vast: er wordt niet geplunderd. Daarnaast zou je kunnen denken aan een strijd over een bepaalde periode, in een bepaalde regio, x tegen x, etc. Allianties die interesse hebben, neem contact op met mij, zodat we ons speelveld kunnen bepalen en weer eens lekker kunnen knokken.

Henkus, diplo van Useta :D
    • Heee beste Henkus,

Nou word ik al een dagje ouder, maar ik begrijp het toch niet helemaal. Kun je mij even helpen?

"Zie het niet als een oorlog, maar als een oefening".
      Mmmmmmm, onze generaal gaat in overleg met jou, dat duurt allemaal zo lang dat hij mij komt melden dat het mogelijk niet door gaat en ineens worden - zonder enige melding of wat - onze havens geblokkeerd en steden geplunderd.
      "Zie het niet als een oorlog, maar als een oefening". Leg mij eens uit, hoe moet ik dat dan wel zien?

"volgens afspraken die we gaan maken".
      Mmmmmmmm, welke afspraken? Afspraken die door jullie iedere keer weer werden veranderd. En nu blijken er geen afspraken te zijn. Klink allemaal erg betrouwbaar! Toelichting misschien?

"Een afspraak staat vast: er wordt niet geplunderd".
      Mmmmmmmmmm, de GS die jullie inmiddels hebben geplunderd, zijn zeker per ongeluk meegenomen? Nogmaals, ik zal het wel verkeerd begrepen hebben? Of niet?

Klinkt mij toch allemaal een beetje als waardeloze, lege, holle frasen, ben ik bang....
      Ik zou John Ewbank maar eens bellen, vragen hoe je teksten kunt intrekken!
      Of kun je het mij allemaal duidelijk uitleggen?

Olivierski, leider van TDD
    • Ik merk dat jullie niet helemaal op de hoogde zijn van de situatie
      Dus daarom zal ik maar even reageren, ook al ben ik gewoon lid zonder rangen.

Onze generaal en de generaal van TDD zouden inderdaad een overeenkomst sluiten over een gevecht me regels te maken op een eiland.
      Echter is er zijn die onderhandelingen vast gelopen door slechte communicatie.
      Aan wie dat licht weet ik niet. Ik vermoed gewoon een onschuldige misverstand. Maar de onderhandelaars zijn niet zo vriendelijk uit elkaar gegaan heb ik begrepen. Dus is er uit onze alliantie besloten om een echte oorlog te verklaren. Dus met plunderen en alle steden aanvallen.
      Dat dit niet goed gecompenseerd is vind ik spijtig.
      Persoonlijk vind ik een oorlog beter een oefening dan alles in één gevecht gooien.
      Daarom heb ik geen nee gezegd tegen een echte oorlog.
      We zien TDD niet als een zwakkere alliantie, want onze gemiddelde is bijna gelijk aan elkaar.
      Ook zijn jullie generaal voldoende

Dus neem het niet te persoonlijk als we jullie havens bezetten. Plunderen willen sommigen van onze leden graag. En ik vind het zelf ook verstandig als er een stad is met een scheepswerf en barak daar. Om de zwavel uit de stad te stelen.

Maar zoals ik al vertelde is de oefen gevecht van de baan en een echte oorlog aan de gang. Dus is het een nijntje om te besluiten of deze topic open blijft of dicht gaat

Valar Morghulis
      All men must die

• Beste Adwin,

Dank voor je toelichting. Het siert je dat je in ieder geval reageert. Ik vraag me wel af met wie ik nou communiceer? Jullie nieuwe diplomaat of ....?

Ik vind het tekenend voor de mores die jullie lijken te hanteren. Je hebt het over een onschuldig misverstand, niet zo vriendelijk uit elkaar gegaan .... en dus ineens ..... besloten om een echte oorlog te verklaren. Tja, erg korte lontjes blijkbaar. Het ware toch misschien beter geweest om even de leiders te laten overleggen of een ander communicatiekanaal te zoeken. Dan hadden we het vast snel opgelost. Gelijk er bovenop slaan, getuigt niet echt van betrouwbaar handelen. Ik weet wel dat we voortaan niet meer hoeven te rekenen op een eervol overleg met jullie, want als het jullie niet bevalt - hoe onschuldig ook blijkbaar - dan sla je er gewoon op los. Helder!

Het is inderdaad spijtig dat ook deze zet van jullie niet goed gecommuniceerd is. Gecompenseerd kunnen jullie altijd nog doen overigens :). Blijkbaar is communicatie niet jullie sterkste kant.

En nog iets: Als jullie onze havens bezetten, dan neem ik dat wel persoonlijk! Uiterst persoonlijk zelfs! Zeker als dat op een dergelijke onwaardige manier gebeurt. Dus reken je vooral niet te rijk....

Groet,
      Olivierski
    • Olivierski wrote:

Beste Adwin,

Dank voor je toelichting. Het siert je dat je in ieder geval reageert. Ik vraag me wel af met wie ik nou communiceer? Jullie nieuwe diplomaat of ....?

Ik ben gewoon een lid die wel eens af en toe op deze forum rond loopt.
      Dus geen diplomaat of iets. Maar vond dat jullie wel uileg verdiennen.

Dat we een kort lotje hebben is niet echt de reden. We wilde gewoon oorlog/vechten.
      De plunderen vind ik niet zo erg belangrijk, misschien kan je met onze generaal of diplommaat overleggen dat er geen plunders gedaan mogen worden.

Dan houden we het misschien leuker voor bijden, maar dat moet je maar met de lijding overleggen.

Valar Morghulis
      All men must die

• Ik zal nog een korte toevoeging doen, hoewel mijn communicatieve vaardigheden ernstig in twijfel getrokken worden.

Tijdens onze gesprekken is er het een en ander fout gegaan qua afspraken over tijd en plaats. Vervolgens is daar door TDD nogal rancuneus op gereageert. Aangezien ik daar niet erg van gediend ben was ik er dus wel klaar mee.

Wij zochten al een tijdje actie, dit was de aanleiding en fair is het wel degelijk want beide partijen waren al een vloot aan het bouwen, dat is ook al bevestigd door TDD.

Ik ben verder geen fanatiek forum poster, sorry daarvoor dus zal weinig tot niet meer reageren op dit medium.
    • Zoals reeds gister gevraagd, waar ik mijn bericht bijgevoegd had wat door adwin verwijderd is, wat mag het dan wel niet zijn?

trouwens, ingame wacht ik nog steeds op een antwoord op dat bericht.
      If practice makes perfect, but nobody is perfect, why practice?

ETA, 800k+ oprichter/generaal TDD
      Theta, 1360k+ MiBiZa DVE
    • spietjuh wrote:

Wij zochten al een tijdje actie, dit was de aanleiding en fair is het wel degelijk want beide partijen waren al een vloot aan het bouwen, dat is ook al bevestigd door TDD.
      Wat ik weet is dat ik zwavel aan het sparen was voor de strijd, maar nog 0,0 begonnen was met mobiliseren. Dus lijkt me helemaal niet zo fair als jij nu voorstelt. Ik ben natuurlijk niet van alle gezegde en gedane zaken op de hoogte en zal me daartegenover ook neutraal opstellen. Dus wat wij nu kunnen doen is er het beste van maken

Succes dus aan beide partijen en laten we er een sportieve oorlog van maken
    • maw de definitie van een paar, waarin dus 2 bedoeld werd, is schijnbaar niet begrepen. de opmerking dat ik minimaal 1 week nodig had om fatsoenlijk te mobiliseren zelf en het feit dat ik haast zette achter de datum omdat ik dan echt nu moest beginnen met aanklikken wordt schijnbaar gezien als mobiliseren.

Maar nogmaals spietjuh, ik wacht nog steeds op welke uitspraken. Het bericht is inmiddels terug in het oorlogstopic dus zeg het maar.
      If practice makes perfect, but nobody is perfect, why practice?

ETA, 800k+ oprichter/generaal TDD
      Theta, 1360k+ MiBiZa DVE