Fokkesukke vertelt niet de complete geschiedenis

• Diplo

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Fokkesukke vertelt niet de complete geschiedenis

Beste mede-ikariam spelers en BETA bewoners,

Wij als alliantie SAFO konden het niet laten om te reageren op het bericht van Fokkesukke om een nieuwe alliantie op te richten en dan gaat het vooral om de reden.

Het stukje geschiedenis dat gespiegeld wordt is niet helemaal compleet.Hij vergeet er bij te vertellen dat hij zelf onze speler daantje12 heeft aangevallen nadat hij zijn piratenpunten aan hem had afgestaan.

Er is toen ook nog geprobeerd om met hem te overleggen maar omdat hij toen nog in het machtige ARGOS zat en zich veilige waande voor het kleinere SAFO viel er niet diplomatiek te praten.
      Toen er als een (voor ons) godswonder ARGOS uit elkaar ging en Fokkesukke minder veilig was dan hij dacht zijn we toch maar op de koffie gegaan.
      Wij houden niet van halve waarheden dus bij deze het complete verhaal.

Arjo
      Diplomaat SAFO

FokSuk wrote:

Stukje geschiedenis

Ik speel ikariam (Beta) vanaf het begin en vrijwel de gehele tijd bij een alliantie.
      Onlangs is ARGOS ontbonden geraakt en ben ik dus alliantieloos. Blijkbaar hebben
      een aantal andere spelers dit moment aangepakt om al mijn steden te bezetten. Iets
      dat ze tot op heden nog niet goed lukt :P Waarom dan deze alliantie? lees vooral
      verder...

Waarom deze alliantie

Een beetje speler heeft al gauw 30k a 40k generalen. Als je hier tactisch goed mee
      om weet te gaan kan je er een behoorlijk grote vijand (ca. 120k) mee afweren. Echter
      weet iedereen dat dit niet voor eeuwig goed blijft gaan. Ik heb deze alliantie dan ook
      opgericht om spelers te werven die ook erg actief zijn binnen Beta en niet vies zijn
      van een stevig potje knallen. Daarnaast moeten we natuurlijk wel gezamenlijk
      dezelfde vijand hebben. Wie is die vijand dan? Je leest het hieronder...

Wie is de vijand

De onderstaande spelers zijn momenteel de vijand:

Druten (MAS)
      Daantje12 (SAFO)
      rambonl (SAFO)
      Locutus of Borg (SAFO)
      Arjo (SAFO)
      DaisyNL (D-R inmiddels ARGOS)
      PieBie (SAFO)
      Cobra40 (SAFO)

Aanmelden

Kort om heb je ook genoeg van die laffe aanvallen en wil je een echte krachtmeting
      aangaan dan is dit de alliantie om te laten zien wat je waard bent. Aanmelden kan
      ingame bij FokkeSukke, alliantie: PACT :thumbup: .

• FokkeSukke heeft Daantje12 wekenlang aangevallen en leeggeplunderd.
      Het is dan ook zeker niet zonder reden dat hij nu door SAFO wordt aangevallen.

Bedankt Sasuke voor de Sig en Avatar.

ex-leider SAFO beta
    • Kleine kanttekening: als je niet van halve waarheden houd waarom blijft er dan steeds stug beweerd dat "ARGOS uit elkaar ging" of "uit elkaar viel", ARGOS staat gewoon op nr 9 en ik denk eerder dat ze een reoorganisatie deden maar dat zijn enkel mijn vermoedens;, uitspraken laat ik aan de desbetreffende alliantie over.

In ieder geval succes met het oplossen van jullie incidenten.

Bedankt voor de geweldige sig Sasuke :love:

Keep calm & love Het Verhaal Achter...
    • Ik voel me geliefd :love: na mijn naam te zien op Fokke zijn lijst.
      Eerst moest ik wel lachen toen ik die lijst tegen kwam en begon te lezen.
      Daarna was het iets minder grappig omdat er geen reactie geplaatst kan worden bij alliantie introductie, maar ja laten we niet lullig doen en de lol ervan blijven inzien, zijn lijst zegt immers genoeg hoe triest het eigenlijk is om zo je vijanden openlijk te laten zien aan een ander die het verhaal achter niet weten.
      Het is nog meer om te lachen als er ook daadwerkelijk leden in de alliantie zouden treden met als doel "de zelfde vijand" te hebben. :growup:

Mijn verhaal waarom ik iemand aanval ga ik niet hier zitten beschrijven, het doet er namelijk weinig toe.
      Maar mag wel duidelijk wezen dat ik aan de kant van Safo sta hierin.

Dus kom je langs, dan kom je langs.

Grtz DaisyNL

Stay in or memory Magnus !
      Respect for D-R and old Argos
    • Nee ze hebben bij Argos de leden er alleen uitgeknikkerd . En die moesten daarna een nieuwe aanvraag doen maar dat heeft niet iedereen gedaan schijnbaar.

Member of [Danger Zone -DZ- op Zeta
      Je bent ze vast wel eens
      tegen gekomen. :D

Only the dead have seen the end of war.
    • Waarom in dit topic de alliantie Argos wordt genoemd is mij volstrekt onduidelijk en dat lijkt mij ook niet de intentie van de topic starter.

Om duidelijk te zijn: Argos bestaat nog, maar we zijn in ledenaantal geminderd omdat 40 tot 50% van de leden inactief was en/of parasiteerde op andere leden van de alliantie.Kortom het kaf is van het koren gescheiden.
    • Arjo, bedankt voor je aanvulling. Ik wil best de gehele geschiedenis vertellen, maar
      bij het alliantie introductie onderdeel wordt dat dan een te lang verhaal.

Om je alsnog een plezier te doen zal ik een klein stukje uitgebreider de geschiedenis
      vertellen, maar ook alleen omdat je daar blijkbaar zelf behoeften aan hebt.

-Daantje12 begon met het roven van al mijn kaperspunten.
      Ik was op de goede weg om hoog te eindigen in de kaperslijst en heb hierdoor een
      grote hoeveelheid grondstoffen misgelopen. Ik had besloten deze even terug te
      halen bij Daantje12.
      -Op 20/01/2013 een bericht gestuurd naar Daantje12 dat ik hem zou komen
      plunderen.
      -Op 20/01/2013 een bericht terug gehad van Daantje12 dat hij dit op ging
      nemen met zijn 'alli'.
      -Een aantal dagen later kreeg Daantje12 hulp van Druten (MAS).
      Ik had Druten verzocht er buiten te blijven omdat ik de gevechten graag 1-op-1
      wil houden; hij had er mijns inziens ook niets mee te maken.
      -Druten gaf aan een vriend te zijn van Daantje12 en hem te blijven helpen.
      Ik had aangegeven dit ook binnen onze alliantie kenbaar te maken; uit voorzorg
      dat dit wellicht verder zou escaleren.

-Vervolgens bleef Daantje12 mijn kaperspunten roven terwijl hij wist dat ik dit
      beschouwde als een aanval en dus ook de daaraan verbonden consequenties voor
      lief nam.
      -In de tussentijd bleef hij veelal met Druten sparen om een groot leger te maken
      om mij opnieuw mee aan te vallen.
      -Na een kleine twee weken van enige rust was ik van plan om er mee te stoppen
      omdat Argos op dat moment nog bezig was met een oorlog en ik daar graag bij
      wilde helpen.Helaas bleek de rust van korte duur, want opnieuw waagde Druten
      en Daantje een aanval op mijn leger. Vervolgens heb ik nog wel een gedeelte van
      mijn vloot laten bijdragen in de oorlog en de landlegers op Daantje en Druten
      afgestuurd.
      -Hierna hield druten het enigsinds voor gezien en rond datzelfde moment werd
      toevallig ook Argos tijdelijk ontbonden, althans dat bleek achteraf niet nodig,
      maar iedereen werd wel 'tijdelijk' uit de alliantie gezet. Dat moment hadden een
      aantal mensen blijkbaar aangezien om mij aan te vallen. Iets dat ik helemaal niet
      erg vind, want aanvallen doen we allemaal wel eens. Alleen erg jammer dat er ruim
      200K generalen bijeen moeten worden geraapt om mij vast proberen te pinnen op
      mijn eilanden.

Na bijna twee weken van deze grootschalige aanvallen had ik er een beetje genoeg
      van en besloot om een alliantie op te richten om eens te kijken hoe goed de vijand
      zich red in een gelijke strijd :) Om snel leden te kunnen werven die mij hierbij
      kunnen helpen heb ik een alliantie aankondiging gemaakt. De rest is bekend.

Wil je details op dag en seconden nauwkeurig dan hoor ik dat graag. Ik kan het
      gerust nog wel voor je terug vinden :whistling:

arjo wrote:

Beste mede-ikariam spelers en BETA bewoners,

Wij als alliantie SAFO konden het niet laten om te reageren op het bericht van Fokkesukke om een nieuwe alliantie op te richten en dan gaat het vooral om de reden.

Het stukje geschiedenis dat gespiegeld wordt is niet helemaal compleet.Hij vergeet er bij te vertellen dat hij zelf onze speler daantje12 heeft aangevallen nadat hij zijn piratenpunten aan hem had afgestaan.

Er is toen ook nog geprobeerd om met hem te overleggen maar omdat hij toen nog in het machtige ARGOS zat en zich veilige waande voor het kleinere SAFO viel er niet diplomatiek te praten.
      Toen er als een (voor ons) godswonder ARGOS uit elkaar ging en Fokkesukke minder veilig was dan hij dacht zijn we toch maar op de koffie gegaan.
      Wij houden niet van halve waarheden dus bij deze het complete verhaal.

Arjo
      Diplomaat SAFO
    • ecnetsiXel wrote:

Waarom in dit topic de alliantie Argos wordt genoemd is mij volstrekt onduidelijk en dat lijkt mij ook niet de intentie van de topic starter.

Om duidelijk te zijn: Argos bestaat nog, maar we zijn in ledenaantal geminderd omdat 40 tot 50% van de leden inactief was en/of parasiteerde op andere leden van de alliantie.Kortom het kaf is van het koren gescheiden.
      De enige reden om ARGOS te noemen was dat fokkesukke lid was van ARGOS verder niet.

Arjo
      Diplomaat SAFO
    • Je zou haast denken dat het een trend begint te worden dat ally's spelers waar ze last van hebben proberen het spelen onmogelijk te maken waarom weken iemand bezetten als ally. Echt een duidelijk teken van "lef " jammer dat de actie pas kwam toen de speler alleen was.

Je bent ze vast wel eens

• @lesheep.

Het is zeker niet onze bedoeling om het spel zo vervelend te maken dat ze geen uitweg meer zien.
      We hebben gedaan wat Fokkesukke deed bij daantje12 , We hebben het zelfs diplomatiek geprobeerd maar dat vond hij niet nodig.
      ja, dat hij toen zonder ally kwam te zitten kwam ons goed. Toen onze aanvallen heb ik diplomatiek niets van Fokkesukke gehoord tot dat hij een aantal spelers waaronder ik openlijk tot vijand uitriep.

Vriendelijk groetend,
      Arjo
      Diplomaat SAFO
    • Beste Arjo,

Ik heb je onderstaande stukje gelezen en wil graag aangeven dat een aantal
      uitspraken niet juist zijn.

Je stelling dat jullie hetzelfde hebben gedaan als ik klopt niet, namelijk:
      Wat jullie hebben gedaan was met een factor 4 aan generalen en 8 man
      tegen 1 meerdere aanvallen verrichten zodat al mijn steden langdurig bezet
      konden blijven. Wat ik heb gedaan was na aanleiding van een beroving
      diverse plundering op Daantje12 verrichten en ca. 5 steden kortstondig
      bezet houden. Let wel, ik heb daarbij totaal geen hulp gehad. Het was
      gedurende de eerste week nog een 1-op-1 gevecht maar al snel kwam
      Druten, Daantje12 helpen waardoor de gevechten alleen maar aanhielden.

Je stelling dat jullie het zelfs diplomatiek geprobeerd hebben en ik dat niet
      nodig vond, klopt niet, namelijk:
      Ik heb nimmer een bericht gehad van jou noch iemand anders die jullie
      geholpen hebben, behalve Daantje12. Daantje12 gaf voor het eerst sinds
      het begin van alle gevechten op 14/03/2013 aan dat hij genoeg had van
      het vechten en dat ik mijn stad van zijn eiland weg mocht halen. Aangezien
      er vanuit jullie kant nog volop werd aangevallen ben ik er van uit gegaan
      dat jullie hier anders over dachten. Anderhalve dag na dit bericht zijn twee
      van jullie leden zelfs nog intensiever gaan aanvallen en bezetten, iets dat
      niet echt getuigd van enige diplomatie.

arjo wrote:

@lesheep.

Het is zeker niet onze bedoeling om het spel zo vervelend te maken dat ze geen uitweg meer zien.
      We hebben gedaan wat Fokkesukke deed bij daantje12 , We hebben het zelfs diplomatiek geprobeerd maar dat vond hij niet nodig.
      ja, dat hij toen zonder ally kwam te zitten kwam ons goed. Toen onze aanvallen heb ik diplomatiek niets van Fokkesukke gehoord tot dat hij een aantal spelers waaronder ik openlijk tot vijand uitriep.

Vriendelijk groetend,
      Arjo
      Diplomaat SAFO
    • Snap alleen niet dat je je zo snel laat weg jagen Fokke aangezien ik zag dat je in v mode stond laat die lui je bezetten bouw steeds wat leger val ze aan schakel je wonder in etc na verloop van tijd gaat het ze wel vervelen. En als je geluk heb staat de stad van 1 van je bezetters naast je en kan je ze nog plunderen ook nadat je je wonder heb ingeschakeld . Altans zo ging dat bij mij werd een maand ongeveer bezet niet door een hele ally meer een kwart ally. Maar ze deden er alles aan om me weg te pesten. Maar ja voordeel van dit spel is dat ze je wel kunnen pesten maar niet volledig kunnen slopen.

Je bent ze vast wel eens

• @Lesheep

Het voordeel van het forum is dat je een mooi lulverhaal kan ophangen.
      Jij wordt door een kwart ally bezet gehouden ? Volgens mij maar door 2 personen, Argos heeft niet maar 8 leden dus je uitspraak slaat weer volledig de plank mis. Maar ja dat zijn we ondertussen wel gewend van jou.
      Alpha: Zeta: Lid -DZ-
      Beta: Generaal Argos Zeta Lid D-R
      Epsilon: Lid D-R

R.I.P Magnus
    • Een kwart ally in jullie geval klopt dat toch een kwart van 14 is dat aantal wat jij opnoem 3 of 4 leden waarvan er nog een paar zielig aan het slowboaten zijn dus als je het over raar geklets heb kijk eerst bij je eigen en ga dan pas zeuren jullie hebben je erg te kijk gezet en met die bericht in dit topic word het niet beter maar als je bijna geen leden heb zit je al snel op een kwart ally en kom je al snel op 3 a 4 leden. Nu heb je er misschien 17 maar een maand geleden zeker niet dus wie klets er nu uit zijn nek???

Je bent ze vast wel eens

• Jij lult uit je nek en niet zo'n beetje ook. Je hebt het over bezet houden er is maar 1 persoon die jou bezet houdt. Die kan je kennelijk nog niet aan gezien je eerder vertoonde kwaliteiten vind ik dat ook niet gek. Zoals als ik het zie in mijn overzicht zijn er maar van 1 persoon troepen in je steden aanwezig en 6 bootjes van een ander lid. Ik weet niet waar jij rekenen hebt geleerd maar 1 plus 1 is 2 en niet 4. Dus het kan onmogelijk een kwart ally zijn.
      Alpha: Zeta: Lid -DZ-
      Beta: Generaal Argos Zeta Lid D-R
      Epsilon: Lid D-R

R.I.P Magnus