Overmatig plunderen Iota

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Overmatig plunderen Iota

Ik merk op dat er echt GIGA veel wordt geplunderd op iota. Veel mensen doen hun best om ook maar een beetje GS binnen te slepen. Wat natuurlijk ook logisch is. Aan het begin van een server is dit uitermate belangrijk.

Maar ik heb ondertussen nog niks geplunderd, heb een halve dag achterstand op iedereen en sta wel in de top 50. Terwijl ik niets anders doe dan inloggen, iets bouwen en uitloggen. Word het plunderen niet een beetje overschat door sommige? Of doen mensen dit om erbij te horen ook al beperken ze hun groei daardoor?

Ik ben tot nu toe 6x aangevallen, maar ik heb zeker 5 mensen de tip gegeven om terug te keren aangezien er toch niks te halen valt. Dus 11 mensen die mij plunderen en totaal opbrengst is maar liefst 0 grondstoffen!!!

Stelling
      Overmatig plunderen heeft weinig nut aan het begin van de wereld.

Brand los :thumbsup:

-Cascan6- wrote:

Omg sneuerd Markooy,(

-Cascan6- wrote:

dit is nog triester dat je het nu in je onderschrift zet. X(
    • In het begin van een wereld is het een pure noodzaak om veel grondstoffen/goud en onderzoekspunten binnen te halen.
      Grondstoffen speelt hierbij een hoofdrol.

Als je genoeg goud hebt kun je prima een legertje op de been houden zonder dat het je groei belemmert..
      Als je daarbij wat inactieven plundert en een leuke dagopbrengst hebt is het een positieve stimulans in je groei. Als je eilanden hebt met erg hoge levels qua mijnen dan heb je geen leger nodig. Als je veel inwoners hebt maar slechts een klein gedeelte kan inzetten is het erg handig om een plunderleger te hebben.

Dat jij in de top50 zit ligt meer aan je bouwstijl en je ikariamkennis dan aan het feit dat anderen een plunderleger hebben en jij niet.
      Zeta: Crazy Rabbits

bedankt voor de sig Mell!
    • Eens, ik heb niet gezegd dat je niet moet plunderen. Ik ben een beetje lui, daarom heb ik ook nog geen leger :P

Ik vind dat als je moet beginnen met het plunderen als je
      1. Genoeg inwoners hebt
      2. Er tijd voor neemt
      3. Weet wat je doet

Ik heb een inactieve op m`n eiland en op dit moment brandt hij al voor de zoveelste keer vandaag, lijkt me dus niet slim om te plunderen. Iemand waarvan je weet dat ie net uit G-mode is, lijkt me dus verstandig om een kijkje te nemen. Je hebt ten slotte door dat ie net plunderbaar is geworden en jij de eerste kan zijn die het erop waagt. Gewoon van dat soort kleinigheidjes die je helpen om een doelwit te vinden voordat je aan spionnen kunt beginnen. Maar in plaats daarvan klikken mensen random op een stad en drukken op Plunderen. Waar ik mij behoorlijk aan kan irriteren XD

Het probleem op Iota is dus ook dat iedereen ervoor gaat maar dat er echt heel weinig mensen zijn die daadwerkelijk iets hebben liggen. Dit komt mede door de tutorial die er voor zorgt dat je al 1500 veilig hebt. Maar ook doordat er zo veel mensen zijn die het tegelijk proberen.

Dit bekende probleem maakt het begin van de wereld altijd heel leuk :D

Random = Willekeurig (speciaal voor de MODjes onder ons :D)

-Cascan6- wrote:

Omg sneuerd Markooy,(

-Cascan6- wrote:

dit is nog triester dat je het nu in je onderschrift zet. X(
    • I plundert vaandag 2000 wood with 3 slingers. Totale score 240 points I need goud for 2 stad :(

(Ik plunderde vandaag 2000 bouwmateriaal met 3 slingers bij iemand met een totale score van 240 punten. Ik heb wel goud nodig voor de tweede stad. :()

Herinnering voor Engels.
      Gelieve geen mix tussen Nederlands en Engels te maken in je berichten zonder vertaling.
      ~IM_Mike 29/10/2012 21.56
    • Persoonlijk ben ik het met je eens Makrooy. Nu ben ik nog nul keer aangevallen, en wankel ik tussen 40e en 10e (heerlijk onstabiel). Maar ik plunder nog zo goed als niet. Ik pak wat inactieven in de buurt, maar daar houd het op. Als ik 3 steden en een fatsoenlijke barak heb ga ik iedereen aanvallen in mijn buurt, maar nu is het nog niet winstgevend, tenzij je er inderdaad veel tijd in steekt. Iedereen die niet inactief is heeft gewoon alles nog veilig liggen, zo simpel is het.

Cheers, Fes
      o/
    • Hier ook hetzelfde, ik voer enkel plunders uit op inactieven. Actieve hebben niks onveilig liggen of het zijn spelers die zelf actief plunderen en ook wel een legertje hebben wat het dan weer niet meer winstgevend maakt.
    • Ik vind ook dat er door sommigen teveel word geplunderd.
      Zelf probeer ik nu snel wat te plunderen maar heb ook al door dat het niet meer lukt omdat iedereen plundert.
      Ik probeer nu om de zoveel tijd iemand te plunderen en hopen op wat grondstoffen.
    • Groot gelijk Makrooy als nu iedereen ff stopt met plunderen in Iota ( vooral bij de inactieve ) kan ik meer ophalen :phatgrin:

p.s. wil iedereen wel zijn/haar muurtje afbreken voor je i word, mijn speertje heeft nog geen trap in iota :love:

Maar actieve plunderen haalt idd nog niks uit, als je slim speelt valt er voorlopig niks te halen bij je. :thumbsup:

Dank je Mell (ava), Cryptus (sig) E-mail: cleo@ikariam.nl
      Woman are Angels. And when someone breaks our wings, we simply continue to fly... On a broomstick. We're flexible like that.