Oorlog: Hellas Brothers (H-B) Vs. Pallas Athena (PACT).

• Oorlogstopic

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Dit is toch geen oorlog meer. Ik vind dit zo saai. Ik had wel wat meer verwacht. Naja eigenlijk ook niet aangezien ik Torritor vaak heb horen praten. Alleen maar verhaaltjes maar ja, het bewijs is er.

Mijn toekomst beeld over H-B en hoe ze dit gaan doen:
    Ze wachten een jaar en daarna vallen ze een kleine speler aan en dan zeggen ze dat ze hebben gewonnen. Zo zou torritor het doen :)
  • justforfun wrote:

justforfun wrote:

De redenen die gegeven worden, kloppen van geen kanten, maar wij vinden het prima :)
    En voor de volledigheid: oorlog eindigt niet anders dan bij bij volledige overgave op het forum.
    ik hoop dat je die overgave niet van torritor verwacht? :p DIe gaat gegarandeerd in V-mode vanaf zijn eigen steden eens serieus bedreigt worden was in Utopian Empire ook altijd zo. Zolang zijn eigen steden veilig zijn(ookal wisten we al dat de vijand 3x meer troepen had) "we kunnen dit we gaan winnen" valt de vijand hem eventjes aan onmiddellijk in v-mode. Maarja waar moei ik me mee Ik speel niet eens het spel meer :p
    Zeta: NarmerTheLion 1.900.000 punten lid van [DRA]
  • Antwoorden op sommige reacties.

JFF: 1 Eis is al ingewilligd en dat is dat Caveman uit de alliantie is gegaan. Over de andere eis(en) wil ik daar (nog) niks van weten, aangezien H-B wat mij betreft tegen grotere tegenstanders (zeker tegen ervaren en sterke allianties zoals -DZ-, G-G, PACT en D-R) meer ervaring mag op doen. Voor de oorlog zijn er 2 militaire oefeningen afgeblazen tegen 2 verschillende tegenstanders vanwege kleine waarschuwingen en hoge activiteit(en) van PACT aan het adres van H-B, maar veel leden van onze alliantie moeten sowieso meer ervaring krijgen in dit spel.

Popje: Je mag in een 2e spiegel gaan kijken omdat de 1e spiegel is gaan barsten omdat je liegt over dingen die (deels) niet waar zijn. Een overwinning telt pas wat mij betreft als je een middelgrote of grote tegenstander hebt verslagen met minimaal een beetje moeite. Het gevecht van Gotrek en mij tegen Iroh is daar een prima voorbeeld van: Iroh is een (veel) grotere speler ten opzichte van ons met iets meer dan 3 miljoen punten en wij vochten tegen zijn/haar landleger waarin hij/zij meer schade had aangericht aan ons dan omgekeerd, maar wij wonnen volgens Ikariam uiteindelijk wel het gevecht. Ik heb meer vertrouwen in het spel dan wat mensen zelf zeggen over zulke gevechten met zo'n uitslag.

Narmer: Misschien ken jij me ook niet goed genoeg. We zijn inmiddels ruim een half jaar later en ik ben inmiddels geen bouwer meer, maar een echte strijder die tegenwoordig niet zo snel opgeeft, en ik ga zeker ook niet meer in V-Modus. Dat soort dingen laat ik graag over aan bijvoorbeeld XRaid op Theta als DVE en/of H-B hen gingen aanvallen. Je bent zwak (tenzij je heel erg klein bent en wordt aangevallen door een supergrote speler) als je (snel) in V-Modus gaat tijdens een oorlog.

Ik kan sowieso dat niet doen, want ik ben namelijk Generaal van onze alliantie en moet de boel gewoon blijven leiden, of al mijn steden nou bezet zijn of niet. Een begrijpelijk, maar tegenwoordig verkeerd gedachte. ;)

Aan JP: Het is triest dat Popje leden van H-B overhaalt om naar de vijand (PACT) over te stappen en dat m'n alliantie daardoor verzwakt wordt, terwijl jullie daardoor juist groeien. Echt laf van Popje om zulke acties uit te voeren op een vijand die ook nog eens een stuk zwakker is dan je eigen alliantie. Ik hoop dat jij je hoofdverantwoordelijkheid voor deze laffe actie.
  • Torritor ik ga het even hebben over 3 dingen. 1e waarom mensen je alliantie verlaten. 2e jou visie op oorlogen. 3e jou beloftes over militaire trainingen.

Ok Torritor waarom mensen jou alliantie verlaten? Jij denkt dat je alle touwtjes in handen hebt, maar dan moet je eerst jezelf bewijzen in je alliantie en dat heb je geprobeerd, maar voor niemand is het goed genoeg vandaar dat mensen je alliantie verlaten en zich afvragen waarom ze jou als generaal hebben aangewezen want veel mensen wouden helemaal geen oorlog. Ik zei het toen al niemand zal je volgen en je alliantie zal uit elkaar vallen en dat gebeurd nu. Sorry..... dat ik wel weet hoe ik mensen moet motiveren en ze weet te leiden dat is het verschil tussen jou en mij. Je alliantie leden volgen mij en hebben er zelfs 3 dagen voor over om te wachten.

Ten 2e jou visie over oorlogen. Misschien is het handig dat je het nieuws bekijkt meer wil ik hier niet over zeggen want jij bent de Generaal toch? Dit had je moeten weten..

En als laatste jou militaire trainingen. Jou alliantie is nog steeds niet klaar om te vechten na 3/4 maanden. Je hebt het heel vaak gehad over militaire trainingen (ongeveer 3/4 maanden) maar als de bovenstaande 2 al niet aan de orde is gekomen laat staan dat jij in staat bent mensen in een oorlog te leiden of überhaupt een training te geven.

Dit zal ook in het echte leven gebeuren en daar heb jij een management functie? Je hebt waarschijnlijk heel vaak zogenaamde zieke mensen. Of je hebt het waarschijnlijk heel erg druk op je werk? Je bent zeker vaak het overzicht kwijt? Of je dreigt zeker heel vaak bij mensen dat je niet veder met ze zal gaan.. Ik denk dat jij niet eens een manager functie hebt en dat je ook daarover loog om een zogenaamde macht te creëren in het spel. Laat me 1 ding zeggen: Jij hebt de kwaliteiten niet, je zult ze ook niet krijgen en als je ze wel wilt krijgen mag je er nog jaren voor leren. Je hebt mensen die het hebben of je hebt mensen die het niet hebben en er jaren voor moeten leren.

Ik zal het verhaal even kort samenvatten: Je zou je alliantie misschien iets meer moeten leiden en een aantal motivatie lessen volgen. Je zal de linkje van help in het spel even aan moeten klikken en zelf alles even moeten leren voordat je iemand anders iets wil leren, als ik jou was zou ik ze daar na toe verwijzen want het geeft een prima uitleg over alles. Je moet meer het nieuws bekijken dan kan je zien hoe oorlogen werkt en als jij niets doet aan jezelf en niet leert je beloftes waar te maken dan zal je het niet ver schoppen in game (laat staan in het echte leven).
  • Torritor92 wrote:

Narmer: Misschien ken jij me ook niet goed genoeg. We zijn inmiddels ruim een half jaar later en ik ben inmiddels geen bouwer meer, maar een echte strijder die tegenwoordig niet zo snel opgeeft, en ik ga zeker ook niet meer in V-Modus. Dat soort dingen laat ik graag over aan bijvoorbeeld XRaid op Theta als DVE en/of H-B hen gingen aanvallen. Je bent zwak (tenzij je heel erg klein bent en wordt aangevallen door een supergrote speler) als je (snel) in V-Modus gaat tijdens een oorlog.

Ik kan sowieso dat niet doen, want ik ben namelijk Generaal van onze alliantie en moet de boel gewoon blijven leiden, of al mijn steden nou bezet zijn of niet. Een begrijpelijk, maar tegenwoordig verkeerd gedachte.
    hhhmmm bij ons was je ook generaal... maar ja ik was de incompetente leider die niets deed voor de alliantie. zoals je me zelf noemde... vandaar dat de externe na mijn vertrek amper geupdate werd dat je na de fusie met wie was het weer mijn externe pagina gewoon weer bleef gebruiken en dat je vervolgens met H-B ging mergen om toch maar sterk te lijken... maar ik zou je moeten bedanken nadat ik uit de alliantie was gestapt had ik het veel gemakkelijker heb ik zelfs een nieuw spel gevonden om mijn tijd in te steken. Een waar de mensen mijn werk wel appreciëren en niet plots gaan zeggen dat je niets doet voor de alliantie... Ik heb ze nog altijd zitten de theta files waar ik bij hield wie in v-mode ging, waar ik als speertjes staan had, onze externe chatroom, De aanvallen van DVE, de inactieven,... maarja ik deed niets voor de alliantie Dus al die zaken heb je dan waarschijnlijk ook nog ergens staan... Als de toenmalige nieuwe leider die alles achter onze rug deed... Zoveel lijk je dus nog niet veranderd deze oorlogs verklaring blijkt ook achter de rug van je leden te gebeuren...

Of die actie tegen DVE, hoe was dat weer de leider van U-E verlaat tijdelijk de alliantie om een soort verzet tegen DVE te joinen en wanneer dat fout gaat dan hopen dat je snel terug kunt keren en wij jou gingen beschermen... Het enige wat DVE wilde was ook een overgave maar wat deed je in v-mode gaan tot DVE het moe was... Dat is de Torritor die ik ken ik kan me natuurlijk vergissen na meer dan een jaar maar het feit dat U-E mijn bijna levenswerk op Theta niet meer bestaat zie ik toch als een teken dat je het als leider ook niet echt aankon...

maar we dwalen af ik wens beide partijen veel succes in het gevecht en mogen de sterkste winnen.
  • Gevecht voor Useless
    (14.07.2015 2:24:48)
    whitetunder[PACT] uit WarzoneIII
    vs
    Capture[H-B] uit Useless

---------------------------------------------------------------------------------------------
    ............................................. - Boogschutter..........................0(-300)
    Zwavel schutters......................210(-0) - Zwavel schutters......................0(-300)
    Zwaardvechter......................1242(-158) - Zwaardvechter.........................0(-500)
    Hopliet............................1274(-726) - Hopliet..............................0(-1170)
    ............................................. - Stoomreus.............................0(-210)
    Gyrocopter............................304(-0) - Gyrocopter.............................0(-80)
    Bombardier............................42(-58) - Bombardier.............................0(-60)
    ............................................. - Katapult..............................0(-100)
    Mortier................................32(-0) - Mortier...............................0(-100)
    Dokter.................................30(-0) - Dokter.................................30(-0)
    Kok....................................50(-0) - Kok....................................30(-0)
    ............................................. - Muur....................................0(-7)
    ---------------------------------------------------------------------------------------------
    Generalen.............................-1542.4 - Generalen...............................-9838
    Aanvalspunten...........................24595 - Verdedigingspunten.......................3856
    Schade..................................77120 - Schade.................................491900
    Schadeverdeling...........................13% - Schadeverdeling...........................87%

Winnaars: whitetunder[PACT]

Verliezers: Capture[H-B]
  • Gevecht voor I Marmer
    (14.07.2015 17:47:19)
    Wevi[PACT] uit ۞ Athina
    vs
    superknuppel[H-B] uit I Marmer

Zwavel schutters.....................1106(-0) - Zwavel schutters......................0(-307)
    Speerwerper...........................496(-0) - Speerwerper.............................0(-2)
    Zwaardvechter......................1497(-749) - Zwaardvechter........................0(-1472)
    Hopliet...........................3531(-1098) - Hopliet..............................0(-1079)
    ............................................. - Stoomreus..............................0(-25)
    Gyrocopter...........................407(-12) - Gyrocopter.............................0(-72)
    Bombardier............................12(-68) - Bombardier.............................0(-35)
    ............................................. - Katapult................................0(-6)
    Mortier...............................60(-10) - Mortier................................0(-43)
    ............................................. - Dokter.................................50(-0)
    Kok....................................50(-0) - Kok....................................40(-0)
    ............................................. - Muur....................................0(-7)
    Generalen.............................-3170.4 - Generalen.............................-6444.4
    Aanvalspunten...........................16111 - Verdedigingspunten.......................7926
    Schade.................................158520 - Schade.................................322220
    Schadeverdeling...........................32% - Schadeverdeling...........................68%

Winnaars: Wevi[PACT]

Verliezers: superknuppel[H-B]

....

Gevecht voor VII Marmer
    (14.07.2015 22:54:11)
    Wevi[PACT] uit Ragnarok, Warwing[PACT] uit steen
    vs
    superknuppel[H-B] uit VII Marmer

Zwavel schutters.....................1420(-0) - Zwavel schutters.......................0(-36)
    Hopliet.............................4470(-37) - Hopliet...............................0(-150)
    Gyrocopter...........................432(-36) - Gyrocopter............................44(-16)
    Bombardier.............................0(-12) - Bombardier.............................0(-30)
    Mortier...............................74(-10) - Mortier................................0(-18)
    Kok....................................75(-0) - Kok....................................50(-0)
    Speerwerper...........................494(-0) - .............................................
    Zwaardvechter........................2815(-0) - .............................................
    Stoomreus..............................80(-0) - .............................................
    Dokter.................................20(-0) - .............................................
    Generalen..............................-521.4 - Generalen...............................-1126
    Aanvalspunten............................2815 - Verdedigingspunten.....................1303.5
    Schade..................................26070 - Schade..................................56300
    Schadeverdeling...........................31% - Schadeverdeling...........................69%

Winnaars: Wevi[PACT], Warwing[PACT]

Verliezers: superknuppel[H-B]

....

Gevecht voor steen
    (14.07.2015 22:28:32)
    Warwing[PACT] uit Ragnarok
    vs
    superknuppel[H-B] uit III Zwavel, anthony4588[H-B] uit steen

............................................. - Boogschutter...........................0(-50)
    Zwaardvechter........................1319(-0) - Zwaardvechter..........................0(-20)
    Hopliet..............................980(-19) - Hopliet...............................0(-100)
    ............................................. - Ram.....................................0(-4)
    Kok....................................25(-0) - Kok....................................10(-0)
    ............................................. - Speerwerper.............................0(-1)
    Zwavel schutters......................314(-0) - .............................................
    Stoomreus..............................80(-0) - .............................................
    Gyrocopter.............................61(-0) - .............................................
    Bombardier.............................70(-0) - .............................................
    Mortier................................24(-0) - .............................................
    Dokter.................................20(-0) - .............................................
    Generalen...............................-26.6 - Generalen..............................-237.2
    Aanvalspunten.............................593 - Verdedigingspunten.......................66.5
    Schade...................................1330 - Schade..................................11860
    Schadeverdeling...........................10% - Schadeverdeling...........................90%

Winnaars: Warwing[PACT]

Verliezers: superknuppel[H-B], anthony4588[H-B]
  • Waarom moest dat mijn troepen kappot maken wevi :blackeye:
    Do not spot with a Knuppel. They look like idiots until they come.

Zeta: Diplomaat H-B (Superknuppel)
    Kappa: MvBZ -TUA- (Superknuppel)
    Lamda: Lid Dora (I Know) - Leider K-R (Superknuppel)
    My: No Account

PS: Yes we are crazy :pillepalle: :growup:
  • Gevecht voor koekert
    (15.07.2015 10:29:52)
    Warwing[PACT] uit wijn
    vs
    superknuppel[H-B] uit III Zwavel, anthony4588[H-B] uit koekert

............................................. - .............................................
    ............................................. - Boogschutter..........................0(-200)
    Zwavel schutters......................314(-0) - Zwavel schutters......................0(-150)
    Zwaardvechter......................1031(-286) - Zwaardvechter.........................0(-400)
    Hopliet.............................544(-433) - Hopliet...............................0(-600)
    Stoomreus..............................80(-0) - Stoomreus..............................0(-40)
    Gyrocopter.............................35(-0) - Gyrocopter.............................0(-10)
    ............................................. - Ram....................................0(-10)
    ............................................. - Katapult...............................0(-20)
    Dokter.................................20(-0) - Dokter.................................14(-0)
    Kok....................................25(-0) - Kok....................................20(-0)
    Bombardier.............................48(-2) - .............................................
    Mortier................................24(-0) - .............................................
    Generalen................................-961 - Generalen...............................-2681
    Aanvalspunten..........................6702.5 - Verdedigingspunten.....................2402.5
    Schade..................................48050 - Schade.................................134050
    Schadeverdeling...........................26% - Schadeverdeling...........................74%

Winnaars: Warwing[PACT]

Verliezers: superknuppel[H-B], anthony4588[H-B]
  • Dit is gewoon nog vele malen beter dan Jochem Myjer :rofl: Bedankt voor alle lol Torritor, ergens ben je toch nog wel van een positieve waarde voor Ikariam. :phatgrin:

Torritor92 wrote:

Het gevecht van Gotrek en mij tegen Iroh is daar een prima voorbeeld van: Iroh is een (veel) grotere speler ten opzichte van ons met iets meer dan 3 miljoen punten en wij vochten tegen zijn/haar landleger waarin hij/zij meer schade had aangericht aan ons dan omgekeerd, maar wij wonnen volgens Ikariam uiteindelijk wel het gevecht.
    Zeg Torritor, lees jij weleens de oorlogstopics van andere allianties? Of... Voordat je aan deze oorlog begon. Heb je toen wat voorbereidend werk gedaan en geweten hoe een echte oorlog in elkaar steekt?

Meestal gaat het bij Ikariam niet om het gevecht daadwerkelijk 'winnen', want daar win je de oorlog namelijk niet mee, maar de tegenstander zoveel mogelijk schade toebrengen. :stick:

Ik weet het, het is allemaal lastig zat. Maar als je overal iets beter had gekeken, en iets meer contact had gezocht met mensen die het spel wel goed snappen, had het allemaal goed gekomen.

Oh, en voor de leden die uit H-B vertrekken, er is ook nog plek in Pack Of Wolves [POW] ^^
  • superknuppel wrote:

Waarom moest dat mijn troepen kappot maken wevi :blackeye:
    Het is niet persoonlijk hoor lieverd! :thumbsup:

Waarom krijgen we geen weerstand?
    Is overlopen (wat popje en ik) immers heb gedaan niet ''het grootste schandaal wat je kan doen in een oorlogsspel'' zoals Torritor altijd zei...
    Dan zouden we toch aangepakt moeten worden? Een kleine wraakactie zou op zijn plaats zijn...
    Wij willen ook wat actie...
    Gelukkig krijg ik bij PACT nu al meer actie dan ik in al mijn tijd bij H-B heb gehad... PACT is tenminste een alliantie. Ze komen voor elkaar op. Iets wat H-B niet doet... :thumbup:
  • Wevi,

je praat over HB, maar HB is zelf een fusie. Je hebt er een paar rustige spelers die hun mannetje kunnen staan, maar geen nutteloze gevechten aangaan. Die mannen laten zich niet meetrekken in een conflict georganiseerd door een generaal die énkel aan zichzelf denkt.
    Wat mij betreft is deze oorlog voorbij (is er eigenlijk nooit echt 1 geweest, gezien de oorlogsverklaarder zelf alleen maar gaat lopen en zelfs hulp inroept van spelers die uit andere allies komen ipv eigen allieleden). Denk dat die dan beter een allie vormt met die mensen ipv HB-leden een doelwit te maken.

Dus hierbij:
    HB en PACT zijn niet langer in oorlog
    Wel zijn er bepaalde spelers die onderling nog een eitje te pellen hebben en dat zal zeker gebeuren
  • jpjnephthys wrote:

Wevi,

je praat over HB, maar HB is zelf een fusie. Je hebt er een paar rustige spelers die hun mannetje kunnen staan, maar geen nutteloze gevechten aangaan. Die mannen laten zich niet meetrekken in een conflict georganiseerd door een generaal die énkel aan zichzelf denkt.
    Wat mij betreft is deze oorlog voorbij (is er eigenlijk nooit echt 1 geweest, gezien de oorlogsverklaarder zelf alleen maar gaat lopen en zelfs hulp inroept van spelers die uit andere allies komen ipv eigen allieleden). Denk dat die dan beter een allie vormt met die mensen ipv HB-leden een doelwit te maken.

Dus hierbij:
    HB en PACT zijn niet langer in oorlog
    Wel zijn er bepaalde spelers die onderling nog een eitje te pellen hebben en dat zal zeker gebeuren
    Dan gok ik een dikke Proficiat aan Pact

VIndt het wel een paar spijtige dingen gezegd... Ik zal het niet onder stoelen of banken steken ik moet torritor niet. Had je aan mij mijn ervaringen gevraag met torritor als generaal bij U-E had ik geantwoord verschrikkelijk...
    Maar om nu te zeggen dat het conflict om hem draait... ok hij verklaarde de oorlog schijnbaar met amper medeweten van de alliantie maar jullie zitten er samen in, je kunt klagen dat hij de oorlog verklaarde of jullie kunnen nu voor eens en altijd mijn mening over H-B als verschrikkelijke militaire alliantie bijschaven en aan mij bewijzen dat zelfs als deze oorlog onverwachts gebeurt jullie jullie kunnen herpakken... Mijn mening over H-B op theta was altijd de grote stille reus die op militairvlak niet veel voorstelde wat wil je als je als #1 hulp zoekt bij de #15 tegen de #3 ... Stil omdat mijn diplomatieke berichten gewoon genegeerd werden... ookal gingen ze over ons vredesverdrag die getekend werd... Die diplomatieke stilte in die tijd heeft mij atltijd tegen nieuwe verdragen met H-B gekant. Jullie hebben nu de kans om te bewijzen dat jullie niet de grote bijna slapende reus zijn maar ook een reus die als het nodig is terug kan slaan...

Dit is allemaal niet slecht bedoelt en als je dit voor de 1ste keer leest schiet het misschien in het verkeerde keelgat (wie ben ik om commentaar te geven) maar stel nu dat Pact jullie de oorlog verklaard had en niet torritor hen... dan hadden jullie ook onverwacht moeten kunnen een verzet opbouwen... In dat geval zelfs tegen een Pact die voorbereid zou zijn... Ik zou zeggen in plaats van na wat is het nu 3 dagen al terug te trekken de strijd aangaan misschien kunnen de diplomaten overeenkomen dat er niet meer geplunderd word en dat het enkel nog een oorlog word om te vechten om te tonen dat H-B ook zijn spierballen kan rollen mocht dat nodig zijn...
  • Ik ga niet eens op al die onzin(vragen) in, ik kijk liever naar de toekomst dan naar het verleden.
    Het bericht van Il Corvo wordt in Ikariam zelf beantwoord, de rest heb ik volledig gelezen, maar laat ik zitten.

Hierbij verklaar ik de oorlog definitief ten einde tussen PACT en H-B en dit keer zijn alle leden op de hoogte van het nieuws in plaats van een klein deel van onze alliantie voor de oorlog.

Ook aan onze kant hebben wij nog een appeltje te schillen met sommige spelers en zal onze wraakactie (die we al een paar dagen aan het voorbereiden zijn) op hen niet lang meer duren.

Ondanks dat, roep ik PACT uit tot winnaar van deze oorlog en H-B tot de verliezer.
    De aanstaande gevechten die nog plaats vinden tussen sommige leden van PACT en H-B, zullen niet worden meegeteld in de oorlog, maar wel worden gepost in dit oorlogstopic.
  • Beide gevechten in m'n hoofdstad Thor: King_Of_Moria (H-B) Vs. Iroh (PACT) en later Torritor (H-B) Vs. diezelfde Iroh.

Gevecht voor Thor
    (18.07.2015 17:43:39)
    king_of_moria[H-B] uit coast city
    vs
    Iroh[PACT] uit Polis

............................................. - Zwavel schutters.......................70(-0)
    ............................................. - Zwaardvechter.........................480(-0)
    Hopliet.............................340(-235) - Hopliet...............................576(-0)
    ............................................. - Gyrocopter............................190(-0)
    ............................................. - Mortier................................24(-0)
    Kok.....................................5(-0) - Kok....................................25(-0)
    ............................................. - Muur....................................7(-0)
    ............................................. - Ram....................................25(-0)
    ............................................. - Bombardier.............................50(-0)
    Boogschutter..........................80(-20) - .............................................
    Katapult...............................0(-20) - .............................................
    Dokter..................................5(-0) - .............................................
    Generalen................................-575 - Generalen...................................0
    Aanvalspunten...............................0 - Verdedigingspunten.....................1437.5
    Schade..................................28750 - Schade......................................0
    Schadeverdeling..........................100% - Schadeverdeling............................0%

Winnaars: Iroh[PACT]

Verliezers: king_of_moria[H-B]

605 eenheden van Iroh[PACT] zijn gestationeerd in Thor.

50 eenheden van Iroh[PACT] zijn gestationeerd in Thor.

785 eenheden van Iroh[PACT] zijn gestationeerd in Thor.

Het wonder Hephaistos smederij' van Iroh[PACT] is actief. (18.07.2015 16:58:39)

Het wonder Hephaistos smederij' van Iroh[PACT] is actief. (18.07.2015 17:13:00)

Het wonder Hephaistos smederij' van Iroh[PACT] is actief. (18.07.2015 17:27:49)

Het wonder Hephaistos smederij' van Iroh[PACT] is actief. (18.07.2015 17:43:39)

Het leger van king_of_moria[H-B] is gevlucht. Wanneer ze vast stelden dat hun wapens niet op konden tegen die van de tegenstander, zakte het moraal.

Later wist mijn landleger wel succesvol mijn hoofdstad Thor te bevrijden van Iroh's landleger, maar mijn leger leed wel meer schade dan de tegenstander:

Gevecht voor Thor
    (19.07.2015 2:20:48)
    Torritor[H-B] uit Sollidior
    vs
    Iroh[PACT] uit Polis

Zwavel schutters.......................70(-0) - Zwavel schutters.......................0(-70)
    Zwaardvechter......................926(-1324) - Zwaardvechter........................0(-1280)
    Hopliet............................303(-1947) - Hopliet..............................0(-1576)
    Gyrocopter............................0(-400) - Gyrocopter..........................130(-188)
    Bombardier.............................0(-80) - Bombardier............................0(-130)
    Ram....................................84(-0) - Ram....................................0(-25)
    Mortier...............................15(-28) - Mortier................................24(-0)
    Kok....................................45(-0) - Kok....................................25(-0)
    Dokter.................................15(-0) - .............................................
    Generalen.............................-6646.6 - Generalen.............................-5356.4
    Aanvalspunten...........................13391 - Verdedigingspunten....................16616.5
    Schade.................................332330 - Schade.................................267820
    Schadeverdeling...........................55% - Schadeverdeling...........................45%

Winnaars: Torritor[H-B]

Verliezers: Iroh[PACT]

1001 eenheden van Torritor[H-B] zijn gestationeerd in Thor.

372 eenheden van Torritor[H-B] zijn gestationeerd in Thor.

70 eenheden van Torritor[H-B] zijn gestationeerd in Thor.

15 eenheden van Torritor[H-B] zijn gestationeerd in Thor.

Het wonder Hephaistos smederij' van Iroh[PACT] is actief. (19.07.2015 0:05:48)

Het wonder Hephaistos smederij' van Iroh[PACT] is actief. (19.07.2015 0:20:48)

Het wonder Hephaistos smederij' van Iroh[PACT] is actief. (19.07.2015 0:35:48)

Het leger van Torritor[H-B] werd terug geroepen. Zij hebben het slagveld verlaten.

Het wonder Hephaistos smederij' van Iroh[PACT] is actief. (19.07.2015 0:46:24)

Het wonder Hephaistos smederij' van Iroh[PACT] is actief. (19.07.2015 1:05:48)

Het wonder Hephaistos smederij' van Iroh[PACT] is actief. (19.07.2015 1:20:48)

Het wonder Hephaistos smederij' van Iroh[PACT] is actief. (19.07.2015 1:35:48)

Het leger van Torritor[H-B] werd terug geroepen. Zij hebben het slagveld verlaten.

Het wonder Hephaistos smederij' van Iroh[PACT] is actief. (19.07.2015 1:50:48)

Het wonder Hephaistos smederij' van Iroh[PACT] is actief. (19.07.2015 2:05:48)

Het leger van Iroh[PACT] werd terug geroepen. Zij hebben het slagveld verlaten.

Het leger van Iroh[PACT] werd terug geroepen. Zij hebben het slagveld verlaten.

Het wonder Hephaistos smederij' van Iroh[PACT] is actief. (19.07.2015 2:20:48)

Aangezien Iroh[PACT] geen eenheden meer over had om de frontlinie te behouden, heeft de rest van het leger zich terug getrokken.
  • Zeegevecht in hoofdstad van Torritor
    Zeegevecht bij Thor
    (19.07.2015 9:48:30)
    Iroh[PACT] uit Polis, jpjnephthys3[PACT] uit WarzoneI
    vs
    Torritor[H-B] uit Thor, Sir Maccoga[H-B] uit swarovski K1

Ramschip...........................1082(-273) - Ramschip..............................0(-949)
    Vuurschip...............................6(-0) - Vuurschip.............................0(-394)
    Mortier schip.........................471(-0) - Mortier schip.......................229(-121)
    Stoomram............................829(-115) - Stoomram..............................0(-594)
    Rakettenschip........................389(-36) - Rakettenschip.........................0(-120)
    Schoepenradsnelheidsschip.............580(-0) - Schoepenradsnelheidsschip.............0(-271)
    Ballonendrager........................186(-0) - Ballonendrager.........................0(-76)
    Tender................................120(-0) - Tender.................................47(-0)
    Generalen...............................-5133 - Generalen............................-31376.6
    Aanvalspunten.........................78441.5 - Verdedigingspunten....................12832.5
    Schade.................................256650 - Schade................................1568830
    Schadeverdeling...........................14% - Schadeverdeling...........................86%

Winnaars: Iroh[PACT], jpjnephthys3[PACT]

Verliezers: Torritor[H-B], Sir Maccoga[H-B]
  • Iroh (PACT) Vs. Torritor (H-B).

Gevecht voor Polis
    (19.07.2015 3:14:47)
    Torritor[H-B] uit Thor
    vs
    Iroh[PACT] uit Polis

Zwavel schutters.......................21(-0) - Zwavel schutters.......................0(-41)
    ............................................. - Zwaardvechter..........................0(-20)
    Hopliet..............................100(-20) - Hopliet................................0(-10)
    Ram....................................12(-0) - .............................................
    Dokter..................................2(-0) - .............................................
    Kok.....................................6(-0) - .............................................
    Generalen.................................-28 - Generalen................................-202
    Aanvalspunten.............................505 - Verdedigingspunten.........................70
    Schade...................................1400 - Schade..................................10100
    Schadeverdeling...........................12% - Schadeverdeling...........................88%

Winnaars: Torritor[H-B]

Verliezers: Iroh[PACT]

141 eenheden van Torritor[H-B] houden de stad Polis bezet

Het wonder Hephaistos smederij' van Iroh[PACT] is actief. (19.07.2015 2:59:47)

Het wonder Hephaistos smederij' van Iroh[PACT] is actief. (19.07.2015 3:14:47)
  • Gnost: PACT valt opnieuw Torritor aan, H-B stuurt voor het eerst hulptroepen!

In Gnost, ten zuidwesten van m'n hoofdstad Thor, is gisteravond (maandag) om 20:43 uur tot aan vannacht (om 1:13 uur) een mislukte poging gedaan (dit keer door Random) om die stad te bezetten. De speler van PACT stuurde bijna 2.400 soldaten tegenover ongeveer 1.350 soldaten van mij, maar later stuurde ik nog versterking door een 2e eigen leger te sturen richting Gnost. Daarna riep ik H-B op om versterkingen te sturen naar de stad, een paar leden gaven daar gehoor aan en dat is voor het eerst in deze strijd.

Ik wist al dat ik 't niet alleen ging redden tegen deze aanvaller (Random) omdat mijn landleger herstellende was na een eerdere veldslag tegen Iroh, een ander PACT-lid dat afgelopen weekend probeerde mijn hoofdstad Thor te bezetten, maar zijn/haar landleger werd verslagen door mijn landleger. Dit keer werd Random verslagen (hij/zij trok zijn/haar landleger terug) met behulp van King_Of_Moria, Mzungu en Demonichate (allemaal H-B), maar het koste ons (op Mzungu na) wel veel moeite om deze tegenstander te verslaan. We hadden helaas (opnieuw) meer schade dan de tegenstander, maar de uitkomst van het gevecht is het belangrijkst:

Gevecht voor Gnost
    (21.07.2015 1:13:24)
    Random[PACT] uit WarzoneIV, WarzoneV
    vs
    king_of_moria[H-B] uit Silver-mountain, Demonichate[H-B] uit Demonixia, mzungu[H-B] uit Mzungu IV, Torritor[H-B] uit Gnost, Thor, Ragnarok

Zwavel schutters......................231(-0) - Zwavel schutters....................686(-116)
    ............................................. - Speerwerper............................0(-12)
    Zwaardvechter......................217(-1138) - Zwaardvechter.....................1868(-1532)
    Hopliet..............................1(-1778) - Hopliet...........................3031(-1362)
    ............................................. - Stoomreus...........................212(-358)
    Gyrocopter...........................13(-158) - Gyrocopter..........................500(-180)
    Ram....................................21(-1) - Ram...................................68(-16)
    Mortier................................22(-0) - Mortier................................54(-0)
    ............................................. - Dokter.................................65(-0)
    Kok....................................27(-0) - Kok...................................120(-0)
    Bombardier.............................0(-20) - Bombardier............................82(-33)
    ............................................. - Boogschutter..........................0(-100)
    ............................................. - Katapult..............................22(-28)
    Generalen.............................-4370.2 - Generalen.............................-7571.4
    Aanvalspunten.........................18928.5 - Verdedigingspunten....................10925.5
    Schade.................................218510 - Schade.................................378570
    Schadeverdeling...........................36% - Schadeverdeling...........................64%

Winnaars: Torritor[H-B], mzungu[H-B], Demonichate[H-B]

Verliezers: Random[PACT], king_of_moria[H-B]