LFT (LFT) vs SAP(-SAP-)

• Oorlogstopic

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• LFT (LFT) vs SAP(-SAP-)

Bij deze verklaart LFT (LFT) de oorlog aan -SAP- (SAP) om de volgende redenen:

- LFT irriteert zich al een tijdje aan het gedrag van sommigen SAP spelers op het forum en hun houding tegen over andere allianties
    - LFT heeft de indruk gekregen dat -SAP- hun speelstijl expliciet probeert op te dringen naar andere allianties.
    - LFT vind het niet eervol dat -SAP- een alliantie aanvalt die een groot aantal minder spelers heeft en duidelijk niet in de positie is om iets terug te doen. Het gerucht gaat op het forum al een tijdje dat het spelplezier hoog in het vandaal zou moeten staan maar dat is duidelijk niet het geval.
    - LFT heeft ook gewoon weer zin in actie en vallen we lekker aan omdat het kan.

Tot slot is dit een actie puur vanuit LFT"s eigen initiatief. De oorlog begint op donderdag 16 juli om 00:00

Dan rest mij verder als diplomaat niks anders dan -SAP- veel plezier/succes te wensen op het strijdveld.

Credits to Sasuke

Lid van -NO- || Totally worth it ||

• Ehmm ik weet niet of dat het opgevallen is maar wij zijn al in oorlog met VTX momenteel !

Het zou wel zo netjes zijn om even te wachten totdat we daar klaar zijn aangezien het een ongeschreven regel is in Ikariam dat een alliantie in oorlog niet nogmaals de oorlog wordt verklaard ?

Beetje raar deze verklaring midden in een oorlog ?
  • In het andere topic is duidelijk uitgelegd dat het beetje de schuld van VTX zelf is.
    Wij wilden die oorlog al 3x stoppen maar als hun niet willen dan houdt het toch op ?

Maar goed wij accepteren het wel hoor , als jullie alleen durven vechten tegen SAP als die al in een oorlog zit zegt het meer over jullie dan over ons lijkt me. Maar het blijft een heel raar verhaal. :pillepalle:

Dan gaan we wel 2 oorlogen tegelijk voeren ... het is niet anders maar weet zeker dat het goed gaat komen ! :thumbsup:
  • dus jullie noemen ons onsportief maar jullie zelf wel sportief? :growup:

martinos wrote:

Bij deze verklaart LFT (LFT) de oorlog aan -SAP- (SAP) om de volgende redenen:

- LFT irriteert zich al een tijdje aan het gedrag van sommigen SAP spelers op het forum en hun houding tegen over andere allianties
    - LFT heeft de indruk gekregen dat -SAP- hun speelstijl expliciet probeert op te dringen naar andere allianties.
    - LFT vind het niet eervol dat -SAP- een alliantie aanvalt die een groot aantal minder spelers heeft en duidelijk niet in de positie is om iets terug te doen. Het gerucht gaat op het forum al een tijdje dat het spelplezier hoog in het vandaal zou moeten staan maar dat is duidelijk niet het geval.
    - LFT heeft ook gewoon weer zin in actie en vallen we lekker aan omdat het kan.

Tot slot is dit een actie puur vanuit LFT"s eigen initiatief. De oorlog begint op donderdag 16 juli om 00:00

Dan rest mij verder als diplomaat niks anders dan -SAP- veel plezier/succes te wensen op het strijdveld.
    wij proberen onze speelstijl niet op te dringen, het was even wennen voor ons aan jullie/vtx hun speelstijl, maar we proberen ons er zo goed mogelijk aan aan te passen

toen wij vtx aanvielen hadden ze meer totale score dan ons en hadden ze ook een pak meer leden, dat er heel wat leden tijdens de oorlog zouden wegvluchten konden we niet op voorhand voorzien... en uiteraard staat het spelplezier hoog in het vaandel, het is en blijft een spel :thumbsup:

als jullie zin hebben in actie zijn er nog meer dan genoeg allis vrij om aan te vallen die niet in oorlog zijn hoor, of durven jullie het niet in jullie eentje tegen een andere alliantie op te nemen dan?

en er zijn geen eisen voor overgave? ook erg mooi dat...

ladylina wrote:

Noem je dat oorlog?
    Vechten tegen een 3 tal vtx spelers?

Of worden jullie nu al bang?

Sta je mannetje en accepteer het zoals het is.

er vechten heus wel meer dan 3 spelers van vtx hoor ladylina ;)

Poging tot postreparatie (ging blijkbaar iets mis met citeren).
    ~IM_Mike 16/07/2015 3.09
    Generaal SAP

Trots lid -R-

;( RIP -Albert- ;(
  • Ik vindt het ook vrij bijzonder dat de oorlogsverklaring komt op een moment waarop -SAP- al in oorlog is met VTX.
    Het zou erg knap zijn als -SAP- beide oorlogen tegelijk kan handhaven en dergelijke, en ik sluit niet helemaal uit dat VTX en LFT eventueel met elkaar gaan samenwerken om -SAP- gezamenlijk aan te pakken. Maar dat zou wel erg oneerlijk vinden als ik eerlijk mag zijn.

Ik wens beide partijen veel succes in deze oorlog. De beste partij mag wat mij betreft de oorlog winnen.
  • Persoonlijk vind ik het niet heel raar als een alliantie een andere alliantie een oorlog verklaard, of deze nu al in oorlog zijn of niet. Het is vaker dan vandaag gebeurd en mits het met aansluitende redenen gaat kan ik zeer goed begrijpen waarom het gebeurd.
    Aan de eerste post te zien had LFT duidelijke redenen om SAP de oorlog te verklaren dus ik zie niet in waarom iedereen dit vreemd vind. Oorlog is oorlog, en dat is niet allemaal leuk en aardig maar kan soms ook van niet vriendschappelijke beginselen zijn opgebouwd.
    Ik wens beide partijen succes, soort van :stick:

Overwinnaar van DnD en SAP
    Generaal -NO-

Sancte Judae Apostole gloriose Servus fidelis Iesu Amice ora pro ea
  • Remus, ik vind het heel erg raar wanneer een alliantie een andere alliantie de oorlog verklaart, wanneer ze al in oorlog zijn! :wacko:
    Dit komt er gewoon op neer dat LFT VTX te hulp schiet omdat VTX het in zn uppie niet klaart, ook al zeg je nog zo vaak dat het alleen een actie van LFT is Martinos X(
    VTX, laat je es van je dappere kant zien. Want om te bekennen dat je verloren hebt, is schijnbaar heel veel moed voor nodig!
    Of komt VTX nu ook opeens tot leven, nu hun grote broer LFT mee gaat doen, en wordt et 60 tegen 40 man? Sjee, hoe diep kun je zinken?
    Trots lid DND :monster:

Dankjewel Danté :)
  • sebas wrote:

De pot verwijt de ketel!!!
    VTX was in oorlog met C-R toen SAP's oorlogsverklaring kwam.

Waar kan ik die verklaring van oorlog dan vinden ?
    Dan zou dus VTX helemaal klaar moeten zijn voor SAP toen we kwamen wat niet het geval was.
    Maar zoals gezegd ik zie nergens een oorlogsverklaring van VTX tegen C-R ?
    Weer zo raar verhaal het wordt steeds mooier hahaha
  • zoals poker reeds zegt was er geen officiële oorlog bezig tussen vtx en c-r..
    wel waren er heen en weer wat kleine gevechtjes, maar deze zijn direct gestopt toen we de oorlog verklaard hebben, heb toen ook contact gehad met c-r om hier verzekerd van te zijn
    mag ik dan aannemen dat vtx nu ook de oorlog tegen ons stopt dan?
    Generaal SAP

Trots lid -R-

;( RIP -Albert- ;(
  • hokes spokes pilatus pas en LFT heeft oorlog met sap :ram:

uh zo snel als dat het topic bij jullie van een oorlog kan starten en beëindigen en heropenen
    kan je hem ook weer sluiten en verder gaan naar de volgende

is het niet assie

lieve mensen dit is alpha style en nee LFT is de baas punt uit :phatgrin:

succes aan bij de partijen meer voor me zelf dan de rest

MVG vosje
  • Pokerman wrote:

Ehmm ik weet niet of dat het opgevallen is maar wij zijn al in oorlog met VTX momenteel !

Het zou wel zo netjes zijn om even te wachten totdat we daar klaar zijn aangezien het een ongeschreven regel is in Ikariam dat een alliantie in oorlog niet nogmaals de oorlog wordt verklaard ?

Beetje raar deze verklaring midden in een oorlog ?

Op dit topic zijn meerdere gevechten te vinden van VTX vs C-R.
    Gevecht Show-Off!

Sinds wanneer moet op het forum staan dat er oorlog is tussen 2 allianties?
    Het feit staat er dat er gevechten waren tussen VTX en C-R op het moment dat SAP de oorlogsverklaring de deur uit deed.
    Daarna zijn idd de gevechten tussen VTX en C-R gestaakt.

Sommigen klagen flink, terwijl ze in feiten exact hetzelfde hebben gedaan. Uiterst hypocriet!
    Een alliantie mag een andere alliantie gewoon de oorlog verklaren wanneer zij dat nodig vinden. De reden van deze oorlog lijkt mij duidelijk.

Veel succes beide!

Generaal LFT Minister -NO-
    Lid der WINDS & AMOR
  • nog 10 jaar gratis gs ophalen? dat zie ik wel zitten hoor :thumbsup:

Ik vind dit wel een mooie om aan te halen. SAP komt bij LFT over alsof ze na genoeg geen tegenstand krijgen heel erg teleurgesteld zijn het jammer vinden dat ze de andere partij moeten leeg farmen. En dan komt er een partij die wel wil vechten en dan is het weer niet goed. Verder is er zelfs al door SAP gezegd dat er maar een of twee personen meedoen bij VTX. Als je dan 40 + 2 op telt tegen 40 dan is het volgens mij nog best eerlijk.

Verder of je het gelooft of niet dit is toch echt gewoon een eigen actie van LFT. En tevens hebben we ook genoeg andere reden aangedragen waarom we deze oorlog verklaren die los staan van VTX.

@tip uit je verhaal kon ik niet veel maken maar als je wilt zeggen dat je het vreemd vind dat er geen eisen in het topic staan. Ik kan ook nergens in de oorlogsreglementen terug vinden dat die er moeten zijn. Nu komt het er dus gewoon op neer dat er doorgevochten wordt totdat beiden partijen besluiten te stoppen.

Of VTX zal stoppen zal je aan VTX zelf moeten vragen naar mijn ervaring valt er wel te praten met VTX maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe je je zelf opstelt tegenover VTX met ingame contact als dat niet netjes verloopt kan ik me voorstellen dat VTX niet meer de moeite neemt om te reageren.

Credits to Sasuke

• sebas wrote:

Het feit staat er dat er gevechten waren tussen VTX en C-R op het moment dat SAP de oorlogsverklaring de deur uit deed.

Daarna zijn idd de gevechten tussen VTX en C-R gestaakt.

Ach mooi dan kunnen we er vanuit gaan dat als morgen de oorlog tussen SAP en LFT begint dan de gevechten tussen SAP en VTX ook gestaakt worden ? Of gaan we dan weer voor de 2e keer door VTX in de rug aangevallen worden als we bezig zijn ?

Wij van SAP hebben er in ieder geval zin in hier ! :D

En de reden van de oorlog is erg duidelijk hoor haha , VTX gaat onderuit tegen SAP kunnen het zelf niet af en roepen LFT te hulp om SAP weg te krijgen. Dan komt LTF met wat vage onjuiste redenen en melden ze nog even heel duidelijk dat het helemaal niets met het arne VTX te maken heeft en dit puur uit hunzelf komt !

Tuurlijk , LFT dacht laten we eens een oorlog starten eens kijken .....Goh veel allianties hebben geen oorlog dus laten we er 1 pakken die wel in oorlog is en dat heeft helemaal niets te maken met VTX ..... zeer logische denkwijze !
    Een alliantie die redelijk verzwakt is en niet op volle sterkte na 6 weken oorlog voeren in VTX gebied moeten we misschien wel aankunnen want schijnbaar een allaintie uitkiezen die op volle sterkte tegen LFT kan vechten is iets te veel van het goede.
    Het moet natuurlijk niet te moeilijk worden en LFT moet wel bijna zeker weten dat ze ons aankunnen dus dan maar zo. :thumbup:

Ach wij kunnen in ieder geval deze oorlog niet verliezen.
    Of we winnen van LFT en dan hebben de alpha allianties zichzelf helemaal te kijk gezet en lacht iedereen zich rot.
    Of we verliezen van LFT maar aangezien iedereen dit natuurlijk zoals het nu gaat al verwacht zal dat niet als verassing komen en zal de behaalde winst ook geen echte winst zijn omdat wij niet op volle sterke zijn.

We zullen wel zien wat er gaat gebeuren verder en we zullen doen wat we kunnen doen om er een echte oorlog van te maken nog tegen LFT , want zelfs een verzwakt SAP is nog uitermate sterk. :thumbsup:
  • Theoretisch zou je in een gevecht lft+vtx tegen sap om dezelfde verhouding te krijgen als sap tegen vtx nog een man of 15 extra moeten tellen bij vtx+ lft.
    Overigens denk ik niet dat lft énige hulp zal nodig hebben van vtx.

4 tegen 1 of 3 tegen 1, dan gaat sap lekker
    1 tegen 1 heb ik maar weinig gezien van sap (degene die toen kwam had niet eens max heph actief)

dus denk ik dat het een héél interessante oorlog kan zijn.

Als sap zegt dat het de oorlog wil stoppen moeten ze dat maar doen op het forum, zoniet kiezen ze er zelf voor om op 2 fronten te vechten. En ja, misschien is dit wel het moment om een paar 'sappige' plunderingen te gaan doen (zoals speler tipper die niet bij sap zat kwam doen tijdens de oorlog) :<3:

Ik wens alle strijdende partijen veel succes en zie zelf wel of ik kan/mag meedoen of niet. Dat is een beslissing die niet in mijn handen ligt. Ik (en voor zover ik weet niemand van vtx) heb alleszins geen hulp ingeroepen, want als ik dat had willen doen, had ik wel in pact een oproep gedaan tot oorlog als leider van pact (jpjnephthys7).
  • Ach mooi dan kunnen we er vanuit gaan dat als morgen de oorlog tussen SAP en LFT begint dan de gevechten tussen SAP en VTX ook gestaakt worden ? Of gaan we dan weer voor de 2e keer door VTX in de rug aangevallen worden als we bezig zijn ?

ik vraag me af hoe je voor de tweede keer door VTX in de rug aangevallen kunt worden als:
    1. Je met niks anders bezig was dus het gewoon een aanval was
    2. VTX zelfs heeft aangegeven nog niet klaar te zijn met de eerste oorlog die jullie gewonnen verklaren hebben terwijl het volgens de officiële oorlogsregels nog lang niet klaar was.

En de reden van de oorlog is erg duidelijk hoor haha , VTX gaat onderuit tegen SAP kunnen het zelf niet af en roepen LFT te hulp om SAP weg te krijgen. Dan komt LTF met wat vage onjuiste redenen en melden ze nog even heel duidelijk dat het helemaal niets met het arne VTX te maken heeft en dit puur uit hunzelf komt !

Je roept nu al eeuwigheden dat onze redenen/vaag onjuist zijn maar ik heb je nog geen enkele serieuze poging zien doen om dit te onderbouwen. En precies dit soort gedrag is een van de redenen waaraan LFT zich stoort.

Tuurlijk , LFT dacht laten we eens een oorlog starten eens kijken .....Goh veel allianties hebben geen oorlog dus laten we er 1 pakken die wel in oorlog is en dat heeft helemaal niets te maken met VTX ..... zeer logische denkwijze !
    Een alliantie die redelijk verzwakt is en niet op volle sterkte na 6 weken oorlog voeren in VTX gebied moeten we misschien wel aankunnen want schijnbaar een allaintie uitkiezen die op volle sterkte tegen LFT kan vechten is iets te veel van het goede.
    Het moet natuurlijk niet te moeilijk worden en LFT moet wel bijna zeker weten dat ze ons aankunnen dus dan maar zo. :thumbup:

Onze redenen voor de oorlog zijn volgens mij al duidelijk vermeld (er is geloof ik in dit topic ook al door andere genoemd dat ze duidelijk waren). Je volgende argument vind ik persoonlijk wel een mooie "een alliantie die redelijk verzwakt is". Er wordt al weken opgeschept hoe jullie geen weerstand krijgen, miljoen goederen worden geplunderd en dat 5 man al te veel voor VTX is. als je zoals je zelf in game zei: als je 20 miljoen goederen door 5 man deelt heb je al een best grote winst per speler. Verder als ik jullie generale op het moment zie lijkt het er op dat een groot deel van SAP allang weer lekker aan het sparen is. Verder zijn er genoeg mensen die kunnen bevestigen dat de groep spelers van LFT echt niet bang is om tegen een alliantie op volle sterkte te vechten. Sterker nog die groep heeft wel eens tegen 3 allianties tegelijk gevochten. Maar je weet zelf waarschijnlijk ook wel dat wat je hier roept niet waar is. En ook dit is weer iets waar we ons aan irriteren.

Ach wij kunnen in ieder geval deze oorlog niet verliezen.
    Of we winnen van LFT en dan hebben de alpha allianties zichzelf helemaal te kijk gezet en lacht iedereen zich rot.
    Of we verliezen van LFT maar aangezien iedereen dit natuurlijk zoals het nu gaat al verwacht zal dat niet als verassing komen en zal de behaalde winst ook geen echte winst zijn omdat wij niet op volle sterke zijn.

We zullen wel zien wat er gaat gebeuren verder en we zullen doen wat we kunnen doen om er een echte oorlog van te maken nog tegen LFT , want zelfs een verzwakt SAP is nog uitermate sterk. :thumbsup:

Ik vind het ook mooi hoe je hier gelijk alle Alpha allianties over een kam scheert ik hoop dat ze dit niet allemaal lezen, zullen ze vast leuk vinden. Verder hoe je er op komt dat iedereen denkt dat jullie verliezen weet ik ook niet, je hebt eigenlijk mijn punten in mijn vorige post ook totaal niet in acht genomen. En gezien het feit dat deze oorlog nog wel een aardig lange tijd kan duren zal ik je geen zorgen maken over het op volle sterkte vechten wat jullie eigenlijk toch al doen.

Tot slot verzoek ik je bij deze vriendelijk om je standpunten ook eens een keer met wat argumenten te onderbouwen, wil je dit niet doen prima is je eigen keuze maar dan zal ik genoodzaakt zijn je wat minder te moeten nemen.

Credits to Sasuke