idee: piraterij aantrekkelijk maken voor iedereen

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• idee: piraterij aantrekkelijk maken voor iedereen

Mijn idee is simpel:

veel spelers weten dat het onmogelijk is voor hen om de top te halen in piraterij
    maar wat als we piraterij een extra dimensie geven?

Hoe?
    wel heel simpel:

élke speler die exact op de 100ste positie staat behaalt een vast bedrag aan gs (hoeveel laat ik open)

dus speler op 100, op 200, op 300, op 400

op deze manier kunnen spelers random kans maken om alsnog in de prijzen te vallen

en wie weet zijn er wel een paar die een half uur voor tijd alsnog proberen positie 100 200 300... te bemachtigen
    zo kunnen zelfs spelers die niet weten wat piraterij is delen in de random vreugde van gratis gs als ze toevallig op mooi rond getal eindigen
  • Hoe behandel je gelijk geëindigden?
    bv:
    Rang Naam Punten
    99. Jp-dinges 500
    100. Chim1aap 500
    101. deuz 500

Ben ik dan de enige? of krijgt iedereen hetzelfde? of wie als eerste die 500 gehaald heeft? of iedereen delen? of niemand krijgt iets?
    When I don't have to do it, i won't. But when I have to do it, i'll make it quick ~Oreki Hountaro.

"...It's our dreams that guide us towards the future...not force"
  • chim1aap wrote:

Hoe behandel je gelijk geëindigden?
    bv:
    Rang Naam Punten
    99. Jp-dinges 500
    100. Chim1aap 500
    101. deuz 500

Ben ik dan de enige? of krijgt iedereen hetzelfde? of wie als eerste die 500 gehaald heeft? of iedereen delen? of niemand krijgt iets?

Goed punt...hoe is dit nu geregeld in bijv. de top 10? Volgens mij is het in top 10 bijna onmogelijk..
  • We hebben in het verleden op Epsilon eens getest hoe het zou werken als drie spelers hetzelfde puntenaantal zouden hebben in de top 10.
    Gerrie, boem en ik gingen op precies hetzelfde kaperspuntenaantal zitten. Ika maakte daar zelf van wie nummer 3, 4 of 5 werd.
    De logica wie op welke klassering uitkwam was ons toen niet duidelijk. Het was in ieder geval niet de hoeveelheid crew die de doorslag gaf. Wel viel het ons op dat boem die als eerste op het afgesproken puntenaantal zat, het laagst eindigde. En gerrie die als laatste op dat puntenaantal zat het hoogst eindigde.

Het idee van jpj om de piraten breder aantrekkelijk te maken spreekt mij aan. Ik denk wel dat het een grote geluksfactor zal zijn, maar dan is het behalen van die beloning misschien wel extra leuk.
  • Ik sta volledig achter dit idee!
    De piraterij is volledig gevestigd om de grotere spelers.. En deze spelers zijn ook vaak niet de fatsoenlijkste om kleinere spelers iets te gunnen..

Ik zeg een zeer goed idee voor mijnheer jpj! :love:

Made by: ramosfan

SGO: Zeta - Kappa
    IRC OP

ancalagon@ikariam.nl
  • Ancientking wrote:

Ik vind het opzich een goed idee, alleen ik denk wel dat er geregeld moet worden dat diegene die 0 pp hebben en op zo'n grondgetal komen automatisch niet die random gs krijgen. Anders wordt het wel heel random!
    Ik denk idd dat dat een goed idee is om als je nul hebt niks krijgt de rest wel maakt het wel interesant om te doen :P
    Do not spot with a Knuppel. They look like idiots until they come.

Zeta: Diplomaat H-B (Superknuppel)
    Kappa: MvBZ -TUA- (Superknuppel)
    Lamda: Lid Dora (I Know) - Leider K-R (Superknuppel)
    My: No Account

PS: Yes we are crazy :pillepalle: :growup:
  • Dit topic is twee weken open geweest voor discussie en wordt daarom nu gesloten.

Als je wilt dat er voor je idee gestemd wordt, maak dan svp even een stelling voor een poll en mail mij die dan per board pm.
    Dan zal ik die voor je plaatsen.
    trots lid Dead Rabbits
    Quo fata ferunt

Athens en NightFall super bedankt voor deze sig!

Board Administrator Ikariam.NL
    Forum regels - mail:valisk@ikariam.nl