eilandgenoten plunderen

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• eilandgenoten plunderen

Zoals jullie misschien wel zien wil ik een discussie starten over wat jullie vinden van het aanvallen van eilandgenoten. Dit vanwege de lange discussie die er op 1 van mijn eilanden al is gevoerd.

Gelieve niks over donatie verplichten te doen want dat is hierbij niet van toepassing.
      De oorzaak hiervoor waren destijdse orders van deze persoon zijn alli om leden van de andere alli aan te vallen.

Ik hoop hiermee eerst voldoende info gegeven te hebben.

Groet,
      bjorens
    • doneren en eilandgenoten gaat meestal samen. Die kan je dus niet uit elkaar halen.

Als iemand niet doneert dan plunder ik hem, doneert die wel (goed) dan doe ik hem niks en verdedig ik hem misschien zelfs nog:)

zo zie ik het:)
    • het is nooit fijn om door een eilandgenoot gepakt te worden (korte vaartijd dus weinig tijd om te reageren) .
      Maar het word lastig te plunderen dan omdat:
      1.klaas zit op mijn eiland maar ook op eiland ernaast. Ik mag dan niet op mijn eiland hem pakken maar wel op eiland ernaast?
      2. ik mag klaas niet pakken maar mijn alliantiegenoot mag dat wel via mijn stad?
      Het is te hopen dat je op een eiland zit waar mensen dit niet toestaan maar zal bijna nooit voorkomen.
      grtz

(sig bij winnie de poeh)

trots medeoprichter van Pack Of Wolves alpha (opgeheven 28-07-2016) :A:
    • Ik zie niet in waarom je je eilandgenoten niet aan zou mogen vallen. Ik heb het tot nu toe alleen maar gedaan vanwege een gebrek aan donaties, maar mocht het nodig zijn of mocht ik er zin in hebben, dan is er niet echt iets wat me tegen zou houden. Zolang je bereidt bent om een afname aan donaties van je slachtoffer voor lief te nemen, is het aanvallen van eilandgenoten geen probleem.

En Bjorens, het is bij het starten van een discussie misschien handiger als je de mensen een specifieke, duidelijke stelling geeft waarover ze kunnen discussiëren :)
    • Zeg maar van speler A heeft orders gekregen om alli van speler B aan te vallen dus valt A B aan op zelfde eiland

Speler B zit niet in leiding voor duidelijkheid
    • Loke|Fesquera wrote:

goed-donerende eilandgenoten laat je gewoon met rust. Al staat mijn stad wel open voor mijn alliantiegenoten omdat we nu eenmaal aanvallend spelen. Maar zelf laat ik iedereen die goed doneert met rust (op mijn eigen eilanden)

Dan maak het toch niet uit of jij plunderd of je alliantiegenoot?
      het komt uit een stad op je eigen eiland. Nogmaals ik zie het verschil dus niet

(sig bij winnie de poeh)

trots medeoprichter van Pack Of Wolves alpha (opgeheven 28-07-2016) :A:
    • In principe zie ik het vrij simpel:
      Doneer je niet goed, dan dreig ik eerst met plunderen. Doneer je dan nog niet, dan kom ik op visite.
      Ben je inactief, dan ben je altijd een doelwit.
    • Ik vind ook dat je gewoon je eigen eiland genoten kan aanvallen.
      Alleen de goeie groeiers en donateurs laat ik met rust.
      Voor de rest val ik ze gewoon aan, moeten ze maar doneren :)
      En meestal doneer ik dan hun hout weer.
      Zo heeft iedereen er wat aan. :thumbsup:
    • Eerlijk gezegd hoop ik erop dat het taboe van eilandgenoten plunderen eindelijk eens wordt verbroken. In mijn visie moet groeien op de 2de plaats komen na plunderen dus. Plunderen maakt het spel interessant en volgens mij zou het spel veel onvoorspelbaarder worden als eilandgenoten niet meer als heiligen worden beschouwd.

Kortom: meer actie niemand veilig!
    • Magnum7 wrote:

Eerlijk gezegd hoop ik erop dat het taboe van eilandgenoten plunderen eindelijk eens wordt verbroken. In mijn visie moet groeien op de 2de plaats komen na plunderen dus. Plunderen maakt het spel interessant en volgens mij zou het spel veel onvoorspelbaarder worden als eilandgenoten niet meer als heiligen worden beschouwd.

Kortom: meer actie niemand veilig!

Dan wil ik je even vragen: heb jij ooit Grepolis ofzo gespeeld?

Ik ben namelijk direct met dat spel gestopt nadat ik de hele tijd werd aangevallen door eilandgenoten, dat maakt het spel voor mij niks aan. Laat gewoon je eilandgeoten met rust als ze goed doneren, en anders laat je het ze gewoon merken.
    • Nee ik speel geen grepolis.
      Maar een ding is zeker bij ikariam heb je voldoende middelen om ongestoort te kunnen groeien. 1. opslagplaatsen geven veel zekerheden 2. Je kan niet worden veroverd enz. Als niemand eilandgenoten op zijn tijd aanvalt, wordt het gewoon een wedstrijdje wie kan het hardst groeien (met ambrosia meestal). Daar is niks aan. Daarom vind ik dat je best eens een eilandgenoot mag aanvallen.

En als laatste hierop: wat jij zegt dat je de hele tijd werd aangevallen op grepolis, dat is niet te vergelijken met ikariam omdat je in ikariam niet iemand non stop kunt aanvallen. Wat ik al zei ikariam bied veel groeimogelijkheden. Te veel!

Daarom moet dat taboe van eilandgenoten als heiligen behandelen eindelijk eens doorbroken worden. De agora zorgt trouwens voor veel sociale controle en is afgestemd op dit taboe. Moge de agora dus ook verdwijnen
    • Magnum7 wrote:

En als laatste hierop: wat jij zegt dat je de hele tijd werd aangevallen op grepolis, dat is niet te vergelijken met ikariam omdat je in ikariam niet iemand non stop kunt aanvallen. Wat ik al zei ikariam bied veel groeimogelijkheden. Te veel!

Daarom moet dat taboe van eilandgenoten als heiligen behandelen eindelijk eens doorbroken worden. De agora zorgt trouwens voor veel sociale controle en is afgestemd op dit taboe. Moge de agora dus ook verdwijnen

Ga toch lekker travian spelen :rolleyes:

Het hele idee achter bewoners van je eigen eiland niet aanvallen is om een bepaalde mate van samenwerking te creëren. Dit komt ook terug in het donatiesysteem en het agora. Als deze bewoners weigeren samen te werken, kun je overgaan tot de aanval. Echter, als je aan wilt vallen om alleen maar aan te kunnen vallen, wil ik je aanraden om of dat met iemand 3 eilanden verderop te doen of een ander spel te zoeken. Vechten is een deel van Ikariam, maar het doel van Ikariam is niet om te vechten. Dit is het ultieme bob de bouwer-spel 8-)
    • Koekenbakker wrote:

Dit is het ultieme bob de bouwer-spel 8-)

:D
      /me loves koekenbakker (ik hou van [uhum...de uitspraken van] koekenbakker) :thumbup:

“I'm getting so old, I don't even buy green bananas anymore.” - *Chi Chi Rodriguez*
    • Iedereen haalt spellen als travian en grepolis erbij. Maar dat speel ik niet :) . Ik speel ikariam en al een aardige tijd. Naar mijn idee is in de afgelopen 5 jaar de actie afgenomen. Dit moet weer terugkomen! Ik vind het spel heel mooi gemaakt.
      De opmerking dat dit een bob-de-bouwer spel is vind ik absurt! Het geeft maar weer aan dat actie door deze opmerkingen omlaag gaat! Wij spelers maken dit spel tot bob-de-bouwer spel door niet-eilandgenoten aanvallen regels en andere beschermingen! Dit moet afgelopen zijn! Ik hoor bij de mensen die de actie van dit spel weer terug willen en een belangrijke stap hierin is om de spelerscultuur te veranderen. De concrete aanpassingen in het spel zelf volgen dan later.
    • gagaman wrote:

Koekenbakker wrote:

Dit is het ultieme bob de bouwer-spel 8-)

:D
      /me loves koekenbakker (ik hou van [uhum...de uitspraken van] koekenbakker) :thumbup:

Ik ook van jou hoor schat :love:

Magnum7 wrote:

Iedereen haalt spellen als travian en grepolis erbij. Maar dat speel ik niet :) . Ik speel ikariam en al een aardige tijd. Naar mijn idee is in de afgelopen 5 jaar de actie afgenomen. Dit moet weer terugkomen! Ik vind het spel heel mooi gemaakt.
      De opmerking dat dit een bob-de-bouwer spel is vind ik absurt! Het geeft maar weer aan dat actie door deze opmerkingen omlaag gaat! Wij spelers maken dit spel tot bob-de-bouwer spel door niet-eilandgenoten aanvallen regels en andere beschermingen! Dit moet afgelopen zijn! Ik hoor bij de mensen die de actie van dit spel weer terug willen en een belangrijke stap hierin is om de spelerscultuur te veranderen. De concrete aanpassingen in het spel zelf volgen dan later.

Als je meer aan wilt vallen, zul je over moeten stappen naar een ander spel, zoals travian of grepolis.

Dit spel is, vergeleken met andere browergames, toch echt een bob de bouwer-spel. Het niet aanvallen van eilandgenoten is echter geen vaste regel. Er is niemand die je het verbied of die je tegen gaat houden, maar het pakt (m.u.v. donatie-gerelateerde zaken) vrijwel altijd negatief voor je uit. Alles wat jij en je eilandgenoot namelijk verliezen in de aanval, moet herbouwd worden en gaat daarmee af van de doneerbare grondstoffen. Het voegt wat diepgang toe aan het spel en zorgt ervoor dat je niet zomaar alles wat los en vast zit aanvalt, aangezien het herbouwen toch een redelijke aanslag is op je grondstofvoorraden. Dit heeft dan weer tot gevolg dat het bobben duidelijker wordt en dat de militaire acties wat verder naar de achtergrond geschoven worden.
    • Dit is nou precies ons verschil van denken :)
      Jij denkt: een speler past zich maar aan het spel aan. Ik denk: het spel moet zich aanpassen aan de speler. Ik gaf je gelijk dat het nu (nog) een bob de bouwer spel is. Maar de spelers kunnen dit veranderen. Lees mijn vorige bericht maar nog eens goed door. De eerste grote stap kan zijn agora weg, niet-eilandgenoten aanvallen norm weg en goud kunnen plunderen weer terug!