TAFT vs B4A

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Ach ik vind het ook niet zo prettig als men zo maar in v mode gaat als je voor hun poorten staat. Maar soms kan het een goeie reden hebben en soms ook niet. Aan ikariam om is een keer een MAX te maken aan het aantal x in v-mode gaan.

Maar TAFT maakt hier ook ''misbruik'' van dus als je over ons klaagt doe dan ook even een RAM in jou alliantie sliderke:)
  • Dono, je snapt het niet.
    Wij zijn er om over jullie te klagen en jullie zijn er om over ons te klagen :love:
    En in de meeste gevallen maken beide kanten zich schuldig aan die vergrijpen waarover gezeurd wordt ;)

Grtz Jeremy
  • Oke Jeremy dan snap ik het inderdaad niet. Ik heb ook een beetje last van een zweverige hoofd.... komt waarschijnlijk door de frisdrank van gisteren.

Wilt Jeremy mijn excuses aanvaarden dat ik het niet snapte??? :(.

Verder is het inderdaad zo dat het weinig zin heeft om mensen te beschuldigen want je eigen partij doet er vaak ook aan mee;).

Ik ga weer even me ogen dicht doen, al dat licht van die computer... word er gek van:P

Dono, je laatste 2 posts zijn offtopic. Voor deze 2 posts samen 1 warn.

Gr, Foxtrot
  • Uiteraard aanvaard ik jouw nederige excuses^^

Wil je een biertje om je kater van de fristi van gister weg te spoelen? :love:

Grtz Jeremy

+1 warn voor offtopic. Je laatste 2 posts hebben niets met de oorlog te maken.

Gr. Foxtrot
  • Even wat anders, aangezien ik enig respect heb zou ik gaarne op 4,5 mei een tijdelijke wapenstilstand houden om respect te hebben voor oorlogen waar echte mensen zijn gesneuveld, maakt niet uit of dat nu virtueel is of in het echt maar ik zou aan een ieder willen voorstellen om hier even stil bij te staan.

1 pre-warn voor offtopic. Ook al bedoel je het goed, dit is niet de plek voor die discussie. Je kan een nieuw Topic voor dit verzoek starten.

Gr. Foxtrot

Het is niet de grootte van je leger die je onsterfelijk maakt, het is hoe je er mee omgaat!
  • Beste leden van TAFT en B4A,

Nou was hier eerste instantie sprake van een oorlog tussen twee van de grootste allianties van alpha.
    Een leuke bezigheid voor beide partijen, echter wordt dit op dit moment best wel verstoord door de manier van omgaan met elkaar in dit topic:
    -Offtopic
    -Beledigingen
    -Trolling
    -Posthunts
    De vorige punten zijn dagelijkse bezigheden die hier voor komen. Hierdoor zou de meest logisch actie zijn om dit topic, dus de oorlog, per direct te sluiten. Echter geef ik jullie bij deze een aller laatste kans om op een fatsoenlijke manier en volgens de Forum Regels deze oorlog te voeren. Mocht hierna dan ook nog maar een enkele waarschuwing waardige post te zien zijn in dit topic zal dit resulteren in de direct sluiting hiervan.

Ik hoop dat jullie onze beeldvorming hierover kunnen begrijpen en ik hoop op jullie begrip,

Met vriendelijke groeten,

Jinamoja
    Super Board Moderator

PS: Mocht je op dit bericht willen reageren, dan raad ik je dit aan om via board PM te doen of via IRC in mijn query. Niet hier op reageren in dit topic!
  • Zo, en, leuke oorlog toch :)

Mooie Cr's. Denk dat afgelopen dagen wel even "Taft dagen" was....denk dat B4A even druk met het vieren van ...(vul die zelf maar in) was.
  • Woopie wrote:

Zo, en, leuke oorlog toch :)

Mooie Cr's. Denk dat afgelopen dagen wel even "Taft dagen" was....denk dat B4A even druk met het vieren van ...(vul die zelf maar in) was.

Welke oorlog? het is beschamend om voor 2 grootste allianties van de server zo weinig cr's en daarvan nog zoveel nutteloze cr's neer te zetten.
    Deze hele oorlog bestaat uit een aantal mensen die met nachtkijkers op wat mensen weten te verrassen en zo nu en dan snel wat GS weten te gappen om vervolgens weer met de noorden zon te vertrekken.
    En de rest van alles wat op een gevecht lijkt word weg gekollosd van 2 kanten.

Mocht het zover komen dat de oorlog gesloten word zal er niemand op alpha zijn die daar wat van merkt.
  • *knip*

~JInamoja: Waarschuwing voor Trolling: het wordt wel op prijs gesteld om posts van het board team te lezen en deze serieus te nemen als je ze quote..

Ik heb in bovenstaande post heel nadrukkelijk de leden van de twee allianties aangesproken op hun gedrag, mocht iemand anders die denkt dat het leuk is om zo'n postte maken dan raad ik hem dit sterk af
  • Meenrtje pvdkatjuh,

Dat jij dus niet erg actief meedoet aan de oorlog en daarom denkt dat niemand vecht is wel weer door een erg roze bril kijken,

Die paar keer dat je met je vrienden bent meegegaan waar je je AP-tjes vandaan heb is niet echt boeiend. En dan gaat meneertje een keertje alleen op pad en loopt ie tegen een kolosje aan....achachach.......sniksniksnik......maar snap het wel als je de afgelopen dagen niet veel gedaan heb en dan de eer probeert te redden.
    ennuh.....Een kolos is erg handig want je weet precies wanneer diegene waar aankomt en kan dan afslachten zonder dat die ander er wat aan kan doen. Dat noemen we ook wel de Kolos-tactiek. 9helaas heb ik geen kolos, hihi)

Nachtkijkers......waar kan ik die aanschaffen.....de blokker had ze niet meer :(

maaruh.....Wanneer kan jij een keer een leuk positief bericht plaatsen....want al jouw negativiteit in jouw berichten is wel erg jammer. Lijkt wel of je ergens op uit ben....hihi

Want ik vind de oorlog wel leuk en vele zijn met mij, althans degene die ik ingame spreek.
    Er zijn vele slagen maar niet alles wordt gepost en niet alles wordt in de nachtelijke uren bestreden.

En dit is opzekers niet het einde van de oorlog, want Woopie is niet te stoppen, en blijft maar doorgaan......daar kan geen negetief bericht tegenop.

Taft Vs B4a is toch een eeuwige strijd tot de dood ons schijt?

Gr. Woopie
  • TheGangster wrote:

Avondje op pad, op zoek naar leger. Heel eilandje afgegaan met 5 TAFT steden. De laatste stad die ik langsging, trof ik gelukkig een leger.
    Had een soort van 'tactiek' 'bedacht' en besloot deze te testen.
    Hij was dus nog in de test fase. Resultaat: schade niet heel erg fantastisch (toch net in mijn voordeel) maar we zijn de test fase voorbij. Ik weet wanneer ik hem wel of niet kan/moet gebruiken ^^

Gevecht voor zwavel
    (02.05.2012 0:38:54)

TheGangster uit Zwaavel II, Nashkel, Sarunga, Polis
    vs
    lesheep uit zwavel, Elbertpaul uit Woopielatafelen

───────────────────────────────────────────────────────────────────
    Zwaardvechter.......2556(-1444). - Zwaardvechter.......1751(-1452).
    ................................ - Hopliet.............1328(-1366).
    ................................ - Boogschutter.........100(-0)....
    Schutter.............252(-0).... - Schutter.............636(-0)....
    Gyrocopter...........254(-46)... - Gyrocopter...........438(-152)..
    Stoom reus...........363(-597).. - Stoom reus...........100(-0)....
    Bombardier...........144(-246).. - Bombardier.............0(-200)..
    Ram..................180(-0).... - Ram..................191(-0)....
    ................................ - Katapult..............20(-0)....
    ................................ - Mortier...............10(-62)...
    ................................ - Dokter................19(-0)....
    Kok...................30(-0).... - Kok...................60(-0)....
    Generalen.................-6,976 - Generalen.................-7,116
    Aanvalspunten.............17,792 - Defensie punten...........17,440
    Schade...................348,800 - Schade...................355,840
    Damage Percent??.............49% - Damage Percent??.............50%

Winnaars: lesheep, Elbertpaul

Het wonder Hephaistos smederij' van TheGangster is actief. (01.05.2012 21:53:54)
    Het wonder Hephaistos smederij' van lesheep is actief. (02.05.2012 0:38:54)
    Het wonder Hephaistos smederij' van Elbertpaul is actief. (02.05.2012 0:38:54)

De truc van het waven met stoomreuzen als de vijand (TAFT) rammen gebruikt?^^
  • pvdk wrote:

Welke oorlog? het is beschamend om voor 2 grootste allianties van de server zo weinig cr's en daarvan nog zoveel nutteloze cr's neer te zetten.
    Deze hele oorlog bestaat uit een aantal mensen die met nachtkijkers op wat mensen weten te verrassen en zo nu en dan snel wat GS weten te gappen om vervolgens weer met de noorden zon te vertrekken.
    En de rest van alles wat op een gevecht lijkt word weg gekollosd van 2 kanten.

Laat ik het anders vertalen voor je PVDK: we zitten met 2 grote allianties die weten hoe het werkt!
    Weinige CR's...ben ik niet mee akkoord, daar er momenteel 17 pagina's volstaan ;) Je mag ook niet vergeten dat niet ELK cr'tje wordt gepost...er zijn immers acties genoeg, maar meestal niet de moeite op te posten (zoals leegstaande havens die veroverd worden) Nachtkijkers zijn er ook aan beide zijde, ook niets mis mee!
    En de GS...wel in oorlog weet men algemeen dat je die niet moet laten liggen, je weet dat je bezoek kan verwachten...ook is dat een manier op je tegenstander te verzwakken (denk aan tekort wijn en zwavel ...verdere uitleg niet nodig lijkt me, gezien de ervaring iedereen hier heeft) En ja die kolos kwestie...het is een wonder net zoals Hephaistos en Poseidon, enorm handig ALS je ze hebt aan je zijde, storend als ze tegen je gebruikt worden
    :S

Véél plezier verder B4A, alsook TAFT :P
  • Gelukkig word niet elke cr gepost inderdaad sliderke, want nog meer zoals die van jou en ik word depressief .....:P.

Berry maakte het al duidelijk, je moet alleen cr's posten die een beetje inhoudt hebben, die van jou gingen alleen om te laten zien dat je iemand bevrijd als iedereen dat zou doen gaat niemand meer kijken naar onze cr's.
  • Mooie dag voor B4A. Gefeliciteerd.

Maar wat ook wel even gezegd mag worden....ik en vele met mij zagen al lang dat we de battle op zee niet gingen winnen, ,maar we blijven wel gewoon tot het laatste bootje staan....en dat maakt het grote generale verschil...en hier zijn vele verschillende meningen over en is ook niet erg (geen discussie)...maar wel mooi om te zien.

Ik had al lang terug kunnen trekken maar ach...het zijn maar bootjes...opbouwen en gaan is mij n motto...dus dat doe ik dan ook.

Alsnog een leuke battle gehad en heerlijk verdedigd. Goede backup in het B4A gebied.....netjes gedaan ......lekker doorgaan, dan hebben we een leuke strijd :)

ps...ben beetje bezopen nu dus ga maffen...en als ik wat verkeerd zeg....plz...vergeef me, haha...ook de go's, hihihi...want heb gelezen dat je tegenwoordig erg op je woorden moet passen...heb mijn mail 4 x proberen na te lezen....zonder succes, haha;./..

Verder...op naar de volgende battle:P

Gr Woopie
  • Heb net die mooie hof (het zeegevecht) bekeken. Da's een hele mooie geworden, zeg. Alleen zit ik wel met een paar vragen:
    als ik me niet misteld heb was het een strijd van 17 tegen 25, gewonnen door de kleinste groep.

vraag 1: Dit gevecht heeft toch langer dan een dag geduurd, waar zitten de andere leden? Het sturen van tenders alleen al, ook al helpt het niets, geeft toch een mooier beeld in het gevechtsrapport. Of begint 'oorlogsmoeheid' stilaan de overhand te krijgen.
    vraag2: Ik lees dat men 'bootjes heeft laten afmaken' en dat dit die 10k verschil in schade heeft veroorzaakt, maar ik zie verliezen van mortierschepen aan beide kanten: wil dit zeggen dat taft op een bepaald moment zwaar de overhand had?
    vraag 3: was dit een mooie afsluiter van de gevechten, of slechts een begin van een nog hevigere strijd?
  • eej kerel, je hebt het nu over een gevecht dat al even oud is... dus ik zelf kan je vragen niet goed beantwoorden:P.. voor mij is het alweer te lang geleden.

Vraag 3 kan ik wel beantwoorden, zoals je gisteren hebt kunnen zien, is het nog lang niet over;)
  • Dono wrote:

Gelukkig word niet elke cr gepost inderdaad sliderke, want nog meer zoals die van jou en ik word depressief ...
    Toch mooi om zien dat jullie hierop verder zijn ingegaan ;) Ik werd helemaal depri van Berry zijn rapportjes te zien...haha

Dono wrote:

Berry maakte het al duidelijk, je moet alleen cr's posten die een beetje inhoudt hebben, die van jou gingen alleen om te laten zien dat je iemand bevrijd als iedereen dat zou doen gaat niemand meer kijken naar onze cr's
    Ik vind bevrijdingsrapportjes héél nuttig om aan te tonen dat er allianties bestaan waarvan leden wel voor elkaar inspringen :phatgrin: verder niets anders achter zoeken hoor. Verder mooie rapporten van B4A, het gaat jullie goed :thumbup:
  • @ martinos

martinos wrote:

hmm goederen deathmasked :love:

Gevecht voor kuip wijn 2
    (28.04.2012 13:52:58)

martinos uit Pijlzicht
    vs
    Super Shooter uit -TT- Wij0 Bar

Winnaars: martinos

Buit: 28,645 36,354

Created using the Ikariam CR Converter (v3.18)

Gevecht voor kuip wijn 2
    (28.04.2012 16:40:08)

martinos uit Pijlzicht
    vs
    kuipie uit kuip wijn 2

Winnaars: martinos

Buit: 28,657 36,342

Created using the Ikariam CR Converter (v3.18)

Welke datum is het vandaag martinos, dacht je nog is even wat oude rapportjes onder de stof laag vandaan halen hahaha om hier even je compliment te krijgen.
    nou je hebt hem verdiend!

Complimenten man voor die plunderingen van 1.5 week geleden :pinch:

Voormalig Alpha lid

Zeta Leider: Danger Zone (-DZ- )
  • Jeremy wrote:

Als eerste wil ik graag benadrukken dat Kolos zeker bij het spel hoort,
    maarja als je deze kolos ziet, en dat met de gedachte van 5k eenheden van Paull en 5k eenheden van Pvdk op het eiland... dan denk ik toch.. tja..
    Maar nogmaals het hoort bij het spel, ik begin alleen sterk te twijfelen of dit nog wel het spelletje is dat ik leuk vindt om te spelen.

Geen onzin praten jeremy!
    Hoe kom je er bij dat ik met 5k eenheden op dit eiland ben of dat ik die uberhaupt heb?
    Ik ben vanmiddag ook gewoon weg gekollosd door paping !!
    Als je graag wil vechten zijn er meerderen manier om iemand daar toe te zetten het kost alleen wel wat meer moeite als die persoon kollos heeft.

*Knip* Voor de Cr's is er een aparte Cr-sectie

Gr. Foxtrot
  • @Pvdk,

Naar mijn weten was jij nog steeds met troepen op het eiland, ik wist niks van de kolos van Paping.
    nouja goed, mijn post was ook meer geschreven in een opwelling.
    Daarnaast beschrijft mijn post het gevoel wat ik krijg van dit spelletje, steeds minder en minder zin..
    ik spreek daarin dus ook zeker niet als diplomaat van TAFT in deze oorlog, maar op persoonlijke titel, voor de duidelijkheid.

Maargoed, laten we nog ff doorgaan met deze ''oorlog'', succes :thumbup:

Grtz Jeremy