TAFT vs B4A

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• natuurlijk moet b4a blij zijn met een goede schadeverhouding. als je tegen een zoveel grotere ally vecht( niet over zeuren, is gewoon zo) en je kan dan een beter verhouding neerzetten vind ik dat een knappe prestatie. de tegenstander heeft normaal gesproken meer wonders en in dit geval ook meer leden om te waven. dat dat niet altijd zo geld laat b4a hier maar weer zien. dat de overwinning voor taft is, is ook leuk natuurlijk. echter, zal een gevecht dat enkele uren gaat duren vaker in voordeel van taft gaan uitslaan dan van b4a(theoretisch gezien). ze hebben nu eenmaal meer leden en dus een groter 'bereik'.

en er wordt door beide kanten geplunderd. denk dat niemand de taak op zich zal nemen alles bij elkaar te gaan optellen en dan zal je altijd het argument 'niet alle cr's staan hier op het forum' horen ^^ trouwens, iedereen die niet bijna alle cr's ziet, dus ook van b4a en taft leden kan niet een goed beeld van de oorlog krijgen. hoewel er natuurlijk wel een globaal beeld ontstaat.

veel succes allemaal verders!

kevin e
    Trots lid van No Name(-NO-). Niet zomaar een alliantie, maar DE alliantie

De alliantie waar gezelligheid de boventoon voert en waar we door het vuur gaan voor elkaar.

Ik, Kevin e, verklaar levenslang exclusieve hofleverancier in spam aan IM_Mike te worden. contract
  • Martinos, alsjeblieft zeg, doe tenminste een poging een beetje eer aan jezelf te houden.

Winnaars: pvdk

Buit: 28,036 42,818 18,144

Winnaars: pvdk

Buit: 6,220

Winnaars: Dono

Buit: 17,285 675 4,889 2,514 4,635

Buit: 11,508 397 10,640 13,028 4,424

Buit: 3,077 103 2,745 3,360 1,221

Waar zijn jullie dan he? Paping wordt helemaal plat gefarmd! Ownee, het is een oorlog, tuurlijk verlies jedereen zo nu en dan goederen. Dat ze al 2 weken onder vuur liggen? Sorry dat wij niet overal onvoorbereid in gaan of gedachteloos troepen in een gevecht gaan pleuren waar al een dikke overkill aanwezig is, maargoed het zal vast wel een of andere tactiek zijn die B4A nog onbekend is.
    Dat wij grote gevechten niet aangaan? Onzin! Het enige waar ik tegen ben zijn GEORGANISEERDE grote gevechten, hier ligt een duidelijk nuance verschil. Jij als generaal zou ook moeten weten dat als gevechten doelloos worden en geen perspectief meer inzit, je terug trekt als de schade tenminste nog in je eigen voordeel is.
    Wat mij betreft zijn er in deze gevechten, net als in alle andere grote gevechten geen winnaars, iedereen, beide partijen zijn belachelijk veel troepen en grondstoffen verloren. Huilen dat de ene partij er 200000 meer heeft verloren of dat de andere partij zn naam onder het gevecht als overwinnaars genoemd wordt.

Maargoed als jullie zo gelukkig met en zo trots op jullie zelf zijn, over jullie gigantisch geweldige prestaties, zouden jullie me dan nog een keer kunnen toelichten waarom jullie ook alweer vrede wouden?

Leider - Dead Rabbits [D-R]

Rust zacht, Magnus
    - Sine amico non potes bene vivere -
  • Interessant. Taft verklaart een oorlog en wil vervolgens vrede?
    Helaas is daar op het forum niets van te vinden, dus moeten we het doen met deze hints.

Aparte zaak in ieder geval ;)
  • Het kan uiteraard aan mij liggen , of misschien snap ik het niet goed , maar als ik de aanvals-en verdedigings topscore kijk dan zie ik dat B4A al enige tijd veel meer vertegenwoordigd is in de top 20 bij de aanvalspunten dan Taft.
    Bij de verdedigingspunten is Taft meer aanwezig.

Nou ben ik dus zo naief om te denken dat B4A veel meer schade heeft aangebracht bij Taft dan andersom , ondanks de winst van een paar grote gevechten.
    Ik zie ook dat de gigantisch hoge Generale scores aan het begin niet gehandhaafd worden door Taft , maar dat ze waarschijnlijk zichzelf hierdoor economisch nogal uitgeput hebben. Na een week zijn de mensen met die hoge scores nog niet eens terug in de top 100.

Dus het lijkt mij meer op een oorlog ten koste van alles voor Taft, terwijl B4A eigenlijk vanuit een absolute underdog positie zich er aardig door heen knokt.
  • @Sannie, ik ga niet serieus op giswerk reageren. TAFT en B4A weten hoe het zit en dit houden we graag intern.

Verder ga ik niet teveel reageren op de huwelijksproblemen van Dono en Martinos.

@Diablo,
    Het klopt idd dat B4A de Aanvalspunten topscore domineert, maar als je kijkt naar de afgelopen twee mega gevechten;
    Deze vonden beide plaats in de ploffer van TAFT MIDDEN in B4A gebied, TAFT was daar dus aan het aanvallen,
    B4A viel de ploffer aan en vandaar de AP voor B4A... maar wie is nu eigenlijk de aanvaller?

Maakt mij verder niet zoveel uit, maar geeft een enigszins vertekent beeld..

Dat TAFT moe is van het bouwen van grote legers? nee, dat niet, sommige hadden alleen zin om een mega leger te bouwen om mee te beginnen,
    maar die maken nu iets minder leger, met 20k leger kun je evengoed een hoop slopen.

Grtz Jeremy
    Diplomaat TAFT
  • VREDE? of eerder de SAAIHEID stoppen...

Sannie wrote:

Interessant. Taft verklaart een oorlog en wil vervolgens vrede?
    Helaas is daar op het forum niets van te vinden, dus moeten we het doen met deze hints.

Aparte zaak in ieder geval ;)
    Haha vrede...

diablo1 wrote:

Het kan uiteraard aan mij liggen , of misschien snap ik het niet goed , maar als ik de aanvals-en verdedigings topscore kijk dan zie ik dat B4A al enige tijd veel meer vertegenwoordigd is in de top 20 bij de aanvalspunten dan Taft.
    Bij de verdedigingspunten is Taft meer aanwezig.
    B4A heeft inderdaad de aanvalspunten op zich genomen, is ook normaal als je massaal een grote aanval plant en andere partij als verdediger MOET (en WIL) optreden...en om nog iets te verduidelijken, B4A heeft zijn (niet alle) leden NIET komen bevrijden, dus ook geen torenhoge verdedigingspunten. Zo weten ingame zowel Taft als B4A (zeker de generalen van beide kampen) welke eilanden actief en inactief waren. Uit persoonlijke ervaring (en dan spreek ik voor mezelf) laatste week kan ik zeggen dat ik op 2 eilanden was en geen tegenaanval kreeg.

diablo1 wrote:

Dus het lijkt mij meer op een oorlog ten koste van alles voor Taft, terwijl B4A eigenlijk vanuit een absolute underdog positie zich er aardig door heen knokt.
    Nogmaals, B4A speelde (zo goed als) alleen aanvallend, de vele spelers die geblokkeerd waren bij B4A kregen niet eens hulp...zie de lage voor de hand liggende verdedigingspunten 8o
    Kennen jullie wel de betekenis van de term underdog? Klinkt niet positief hoor:
    Een underdog is een persoon of groep van personen waarvan het vermoeden
    bestaat dat deze geen kans maakt om te winnen of een belangrijke
    bijdrage te leveren.
    underdog
    1) Degene die altijd verliest 2) Eeuwige verliezer (eng.) 3) Niet favoriet 4) Onderliggende partij
    B4A=underdog? :D

Jeremy wrote:

@Sannie, ik ga niet serieus op giswerk reageren. TAFT en B4A weten hoe het zit en dit houden we graag intern.
    Ja Jeremy, ik zal uit respect mijn mond ook verder houden, maar ik verwijs graag naar mijn hoofdtitel, kan iedereen verder gissen lol (ik weet zeker dat Sannie mijn woorden kan analyseren, succes met de wijsbegeerte)

vampierr wrote:

jeremy,,, met alle excuces die nu opeens van taft komen en sprookjesverhalen,,,, kunnen we dus rekenen op een vredesaanbod van taft ,, ?? :pillepalle:
    haha dat woordje: vredesaanbod... ik vind het nog steeds verkeerd gekozen woord, Taft kan zeker nog maanden knokken. Alleen is het de saaiheid en de terugtrek taktiek die wordt toegepast door B4A.... ik ga er niet verder op in.

Ik denk dat ik mijn punten heb duidelijk gemaakt: B4A speelt merendeels (om het woordje 'enkel' niet te gebruiken) aanvallend, daarom 'hoge' aanvalspunten (ook niet vergeten de oorlog kort daarvoor tegen WINDS)
    B4A keek grotendeels niet om naar eigen leden en kwam merendeels ook niet bevrijden, daarom 'lage' bevrijdingspunten.

Bij TAFT zie je dat het EVENWICHT of BALANS er is in zowel aanvalspunten en de verdedigingspunten

TAFT is waar het voor staat: 'Trade & FIGHT TOGETHER' en dat principe werd dan ook toegepast.
  • Zeg martinos wat maak jij nou?
    Ga jij het zee gevecht zitten posten onder mom van het lukt ladylina niet.
    Dat lijkt me nog al logisch want lady lina was er helemaal niet in de eerste paar rondes alleen ik en barber kunnen die hebben.

Generalen...............-110,357 - Generalen...............-120,458
    Aanvalspunten............301,147 - Defensie punten..........275,894
    Schade.................5,517,890 - Schade.................6,022,940
    Damage Percent??.............47% - Damage Percent??.............52%

Dit zijn de orginele schade's
  • Vrede, Willen wij Vrede? ?

Jah op de aarde, maar niet in het spelletje mag ik hopen. er zijn nu eindelijk een paar serieuze gevechten geweest, eindelijk een begin ... toch niet begin van het einde. Wel wil ik B4A bedanken voor de grote opkomst en het zorgen dat wij niet konden waven, ik kon het zowiezo niet want ik kwam van 8 uur afstand rechtstreeks het gevecht ingevaren.

Toch mijn complimenten voor de schadeverhouding,
    En geruchten in de wereld zijn er genoeg zo heb ik ook geruchten gehoord over B4A maar om er gelijk mee tekoop te lopen.

Bij deze aan B4A een einde aan de oorlog zal er de eerste tijd niet inzitten... knokken dat wel :D
    DJbartezz
    Ingame: DJbartezz

Do Not Disturb

Mors certa, hora incerta
    De dood is zeker, het uur is onzeker

----- > Rest in Peace <-----
    ----- > Albert <-----
    ;( ----- > 28 - 01 - 2016 <----- ;(
  • Saaiheid creëer je zelf Slider. Natuurlijk kan een tegenstander zich continu terugtrekken, maar wanneer je daadwerkelijk oorlog wilt en hebt, zijn er tal van mogelijkheden om de tegenstander als nog uit te putten, te dwingen dat ze wel moeten vechten. Tot nu toe lijkt dat weinig toegepast te worden, zowel door Taft als door B4A. Wanneer men B4A goed genoeg gekend had, had men er bij Taft vanuit kunnen gaan dat als zij oorlog wilden, zij dit ook konden krijgen. Als de saaiheid overheerst aan jullie zijde, is dat een nederlaag voor jullie. B4A heeft jullie weten uit te putten en kan nu eisen gaan stellen aan een "vervroegde" vrede. Daar hoeven jullie uiteraard niet in mee te gaan, wat betekent dat jullie aan de bak moeten blijven.

Als daarmee de saaiheid blijft, vraag ik mij af hoe lang Taft dit zelf nog kan en wil volhouden zonder concessies te doen naar de tegenpartij. Die eisen die aan het begin van dit topic werden gesteld worden en zullen in ieder geval nooit bereikt worden op deze manier.
  • Ik wil iedereen bedanken voor de leuke gevechten van de af gelopen tijd maar ik snap niet dat iedereen zo ligt te zeuren.

Ik ga toch ook niet liggen te zeuren ten eerste dat Xfact zich beter eens kan gaan bezighouden met zijn vloot samenstellingen dan het posten op het forum.

Ten tweede dat jullie al vanaf het begin het hele eiland hadden kunnen platgooien om te kunnen waven.

Ten derde dat sliderke vechten saai vind en bouwen leuker vind( kunnen wij toch niks aan doen?)

En als laatste DJbartezz 8 uur varen?? Ben jij soms vergeten waar je ploffer staat?? Ja, ik zou zelf ook een beetje de weg kwijt zijn als ik net 50 mil aan goud had verloren ?( Maar als je me ingame vriendelijk een bericht stuurt zal ik je wel verklappen waar je ploffer staat hoor :phatgrin:
  • Daar ben ik het - integendeel met jou verhaal (veel tekst weinig nuttige info) - wel mee eens sliderke ik vond hem ook wel goed ! Door larsje had ik weer een lach op me gezicht, gelukkig heb jij dat ook zo ervaren !

Lekker bezig Freek(larsje)
  • Als jij mijn tekst iemand er uit praten noemt. Dan is dat nuttige informatie maar vooral grappig voor mij;).

Ik ben blij dat je het ook waardeert :love:.

Maar we dwalen af, ik weet onderhand wel dat ik heel grappig bent. Dat kan je me ook in me inbox gewoon zeggen hoor.

Tot slot om toch nog ontopic te blijven: Ga zo door TAFT, het zal nog een flinke ruk worden voor jullie.

Groetjes Dono
  • Dono wrote:

Geciteerd van "XFact"

Wil iemand die het volledige raport heeft deze posten gezien b4a liever de kleintjes laat zien maar niet de blamage van een grote

Dono wrote:

BLAMAGE VAN EEN GROTE WHAHAHAHA volgend mij zijn er 2 ECHT grote gevechten en die hebben we beide gewonnen op schadeverhouding dus wat nou blamage?? man man je kan beter niks zeggen.

Dono wrote:

Geciteerd van "ladylina"

zeer leuk gevecht
    zoals ik altijd begreep is dat B4A zulke massa gevechten uit de weg ging maar het blijkt nu toch weer anders
    ps de schade verhouding is scheef omdat wij niet konden waven

Dono wrote:

En Leider van TAFT, de verhouding is helemaal niet scheef, jullie gooien alles in 1 keer in het gevecht daarom is die scheef... pfff wat een mensen heb je toch zeg, allemaal praatjes.

Dono wrote:

Maar goed jammer van jullie commentaar, wij hebben het gewoon slimmer gespeeld en dat is een feit. Goed gedaan B4A ben trots op jullie allemaal, TAFT ook goed gedaan, de opkomst van jullie was top.
    We weten dat een gevecht dat lang gaat duren dat we dan in de knoei komen maar we wilde dit zo lang mogelijk rekken :).

Dono wrote:

Groeten dono

Met grote doel ik op dat jullie eindelijk jezelf eens laten zien Dono maar zo''n forum ganger als jou rukt alles toch uit verband, of ben je alweer terug getrokken in je schuilplekjes zoals de rest van B4a??
    Ik hou me mond niet voor jou dus ff normaal en ga gewoon verder voordat je *knip* opentrekt vanwegge raaskalkerij

Je hebt al eerder een waarschuwing gehad voor je taalgebruik. Laat je medespelers in hun waarde als je over hen spreekt.

+ 1 warn

Gr. Foxtrot

Het is niet de grootte van je leger die je onsterfelijk maakt, het is hoe je er mee omgaat!
  • thimochamon wrote:

Toon dan gewoon ballen en post de volgende CR ook

Beste Timo, Ik was even met wat vrienden kolonisten van Catan aan het doen dus ik kon het gevecht niet posten anders deed ik dat wel hoor. Trouwens valt me de schade nog wel mee, ik had erger verwacht! Gelukkig kon ik demachine nog ondersteunen met mijn ramschepen anders was het helemaal feest. Maar goed je hoeft niet zo boos te reageren, als je niet tegen een grapje kan moet je dat zeggen he?

Goed gevochten

@ Xfact, als je wat zegt leg het dan beter uit, blijkbaar begreep ik het niet en bedoelde je het anders. Maar als jij zegt dat we grote gevechten niet durven aan te gaan zoals heel TAFT beweerd dan mag ik daar zeker op reageren. Ik verdedig alles wat niet waar is wat er over B4A word gezegd, daar is ook het forum voor dacht ik.

Met vriendelijke groeten dono!
  • Laat de kleintjes bestaan

He dames ff iets anders dan al dat gemauw.

Op het eiland van ladylina barber en hakie10 Zat een kleine speler Jeffie met 20k punten in een minie alliantie en die heeft inmiddels het spelletje maar opgegeven omdat hij langdurig en herhaaldelijk bezet en geblokkeerd word door spelers van TAFT. In verscheidene steden.

Dit vind ik echt niet oke!

Geef de kleinere spelers ook een kans om te groeien en mocht het echt niet anders kunnen dan bezet je tijdelijk een kleine speler maar geef zijn of haar steden dan z s m weer vrij en compenseer hem of haar voor de geleden schade.
  • pvdk wrote:

Op het eiland van ladylina barber en hakie10 Zat een kleine speler Jeffie met 20k punten in een minie alliantie en die heeft inmiddels het spelletje maar opgegeven omdat hij langdurig en herhaaldelijk bezet en geblokkeerd word door spelers van TAFT. In verscheidene steden.

Geef de kleinere spelers ook een kans om te groeien en mocht het echt niet anders kunnen dan bezet je tijdelijk een kleine speler maar geef zijn of haar steden dan z s m weer vrij en compenseer hem of haar voor de geleden schade.

Je begint al in je eerste zin met de aanname dat door toedoen van TAFT deze speler gestopt is, gelieve te stoppen met dit giswerk. Je weet immers weinig tot niets af van deze situatie. Ook in TAFT streven de spelers naar een zekere balans op wereld Alpha. Wij vinden het echt niet kunnen als kleine spelers worden weggepest. Wij geven kleine spelers de mogelijkheid te groeien en het spel te leren, maar ook vooral plezier uit het spel te halen.

De steden die bezet zijn van deze betreffende kleine speler, zijn gepositioneerd op een eiland waar de B4A steden onlangs onder vuur lagen. Hierdoor achtte TAFT het genoodzaakt om het hele eiland (lees: alle steden) af te sluiten, om zo invoer van vijandige troepen zoveel mogelijk te beperken.
    Na onze actie op het desbetreffende eiland zijn veelal de troepen en schepen weggehaald, waardoor door één simpele druk op de knop: ''rebelleren'' de stad van deze kleine speler weer vrij zou zijn. Het had natuurlijk helemaal netjes geweest als de TAFT speler de bezetting had opgeheven na het weghalen van zijn troepen/vloot maar dit wordt nog wel is vergeten in de drukte, lijkt mij geen onoverkomelijke fout.
    Daarnaast stuurt (naar mijn weten) de leider van TAFT (LadyLina) kleine spelers altijd een vergoeding, in de vorm van grondstoffen, als compensatie voor de geleden schade van de bezetting.

Zoals TAFT deze situaties oplost lijkt me precies dezelfde manier als dat B4A deze situaties oplost in deze oorlog. Dus voordat je jouw bekende vinger weer is uitsteekt naar iemand anders, gelieve eerst in je eigen boezem te kijken.

Grtz Jeremy
    Diplomaat TAFT
  • Jeremy wrote:

pvdk wrote:

Je begint al in je eerste zin met de aanname dat door toedoen van TAFT deze speler gestopt is, gelieve te stoppen met dit giswerk. Je weet immers weinig tot niets af van deze situatie. Ook in TAFT streven de spelers naar een zekere balans op wereld Alpha. Wij vinden het echt niet kunnen als kleine spelers worden weggepest. Wij geven kleine spelers de mogelijkheid te groeien en het spel te leren, maar ook vooral plezier uit het spel te halen.

De steden die bezet zijn van deze betreffende kleine speler, zijn gepositioneerd op een eiland waar de B4A steden onlangs onder vuur lagen. Hierdoor achtte TAFT het genoodzaakt om het hele eiland (lees: alle steden) af te sluiten, om zo invoer van vijandige troepen zoveel mogelijk te beperken.
    Na onze actie op het desbetreffende eiland zijn veelal de troepen en schepen weggehaald, waardoor door één simpele druk op de knop: ''rebelleren'' de stad van deze kleine speler weer vrij zou zijn. Het had natuurlijk helemaal netjes geweest als de TAFT speler de bezetting had opgeheven na het weghalen van zijn troepen/vloot maar dit wordt nog wel is vergeten in de drukte, lijkt mij geen onoverkomelijke fout.
    Daarnaast stuurt (naar mijn weten) de leider van TAFT (LadyLina) kleine spelers altijd een vergoeding, in de vorm van grondstoffen, als compensatie voor de geleden schade van de bezetting.

Zoals TAFT deze situaties oplost lijkt me precies dezelfde manier als dat B4A deze situaties oplost in deze oorlog. Dus voordat je jouw bekende vinger weer is uitsteekt naar iemand anders, gelieve eerst in je eigen boezem te kijken.

Grtz Jeremy
    Diplomaat TAFT

Sorry hor maar als je zegt steek de hand in eigen boezem wil je dan zeggen dat het de schuld van B4A is dat jullie die speler zo vaak en zo lang bezet hebben?
    Want wij hebben hem niet bezet :pillepalle:

Overigens is het geen aanname maar een observatie want jij gooit het op die 1e grote aanval maar ik heb het over de 4 weken daar voor dat die al die tijd bezet en geblokkeerd is geweest. En dat heb ik gewoon zelf gezien wat ik zit op hetzelfde eiland en het eiland er naast.