TAFT vs B4A

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• pvdk wrote:

Jeremy wrote:

pvdk wrote:

He dames ff iets anders dan al dat gemauw.

Op het eiland van ladylina barber en hakie10 Zat een kleine speler Jeffie met 20k punten in een minie alliantie en die heeft inmiddels het spelletje maar opgegeven omdat hij langdurig en herhaaldelijk bezet en geblokkeerd word door spelers van TAFT. In verscheidene steden.

Dit vind ik echt niet oke!

Geef de kleinere spelers ook een kans om te groeien en mocht het echt niet anders kunnen dan bezet je tijdelijk een kleine speler maar geef zijn of haar steden dan z s m weer vrij en compenseer hem of haar voor de geleden schade.

Je begint al in je eerste zin met de aanname dat door toedoen van TAFT deze speler gestopt is, gelieve te stoppen met dit giswerk. Je weet immers weinig tot niets af van deze situatie. Ook in TAFT streven de spelers naar een zekere balans op wereld Alpha. Wij vinden het echt niet kunnen als kleine spelers worden weggepest. Wij geven kleine spelers de mogelijkheid te groeien en het spel te leren, maar ook vooral plezier uit het spel te halen.

De steden die bezet zijn van deze betreffende kleine speler, zijn gepositioneerd op een eiland waar de B4A steden onlangs onder vuur lagen. Hierdoor achtte TAFT het genoodzaakt om het hele eiland (lees: alle steden) af te sluiten, om zo invoer van vijandige troepen zoveel mogelijk te beperken.
    Na onze actie op het desbetreffende eiland zijn veelal de troepen en schepen weggehaald, waardoor door één simpele druk op de knop: ''rebelleren'' de stad van deze kleine speler weer vrij zou zijn. Het had natuurlijk helemaal netjes geweest als de TAFT speler de bezetting had opgeheven na het weghalen van zijn troepen/vloot maar dit wordt nog wel is vergeten in de drukte, lijkt mij geen onoverkomelijke fout.
    Daarnaast stuurt (naar mijn weten) de leider van TAFT (LadyLina) kleine spelers altijd een vergoeding, in de vorm van grondstoffen, als compensatie voor de geleden schade van de bezetting.

Zoals TAFT deze situaties oplost lijkt me precies dezelfde manier als dat B4A deze situaties oplost in deze oorlog. Dus voordat je jouw bekende vinger weer is uitsteekt naar iemand anders, gelieve eerst in je eigen boezem te kijken.

Grtz Jeremy
    Diplomaat TAFT

Sorry hor maar als je zegt steek de hand in eigen boezem wil je dan zeggen dat het de schuld van B4A is dat jullie die speler zo vaak en zo lang bezet hebben?
    Want wij hebben hem niet bezet :pillepalle:

Overigens is het geen aanname maar een observatie want jij gooit het op die 1e grote aanval maar ik heb het over de 4 weken daar voor dat die al die tijd bezet en geblokkeerd is geweest. En dat heb ik gewoon zelf gezien wat ik zit op hetzelfde eiland en het eiland er naast.

Als je nou de alinea's zou lezen zou je het begrijpen, maar je leest volgens mij alleen in losse zinnen?
    Met ''steek de hand in eigen boezem'' bedoel ik, zoals ook beschreven in de zin daarboven (maar die zal je wel gemist hebben) dat B4A deze situatie op precies dezelfde manier zou afhandelen als TAFT, dus kijk eerst naar jezelf voordat je andere beschuldigt van ''oneerlijk'' spel. Want zelf zouden jullie net zo goed meedoen aan deze, volgens jou onsportieve, daden.

Daarnaast is het allerminst 4 weken, eerder 4 dagen. En zoals al eerder gezegd, hoogstwaarschijnlijk zijn er geen troepen en schepen meer aanwezig in deze steden. ik zal voor jou de zin ff herhalen: ''Na onze actie op het desbetreffende eiland zijn veelal de troepen en schepen weggehaald, waardoor door één simpele druk op de knop: ''rebelleren'' de stad van deze kleine speler weer vrij zou zijn''
    De stad van Jeffie is trouwens allang niet meer bezet?

Mocht je het nog steeds niet kunnen vinden in onze verklaring, dan wil ik je verzoeken je te wenden tot mijn ingame mailbox, omdat ik van mening ben dat wij veel te ver afdwalen van het doel waarvoor deze thread gemaakt is; de oorlog TAFT vs B4A.

Grtz Jeremy
    Nog steeds Diplomaat TAFT
  • We dwalen helemaal niet af dit gaat ook over de onze oorlog en hoe ik vind dat de kleintjes daar niet de dupen van hoeven zijn.

En ik heb jou vorige post wel gelezen maar nog steeds slaat de verwijzing "steek de hand in eigen boezem" helemaal nergens op want wij hebben hem niet bezet PUNT!
    Dan kan je zeggen "jullie zouden" maar dat is helemaal niet relevant want wij hebben niet.
    Jullie hebben die jongen bezet en niet 4 dagen maar voor langere tijd en herhaaldelijk!
    En ja die jongen kan prima op rebelleren drukken maar als jullie hem daarna doodleuk opnieuw bezetten ( wat ik gezien heb) heeft die daar ook niks aan.
  • pvdk wrote:

We dwalen helemaal niet af dit gaat ook over de onze oorlog en hoe ik vind dat de kleintjes daar niet de dupen van hoeven zijn.

En ik heb jou vorige post wel gelezen maar nog steeds slaat de verwijzing "steek de hand in eigen boezem" helemaal nergens op want wij hebben hem niet bezet PUNT!
    Dan kan je zeggen "jullie zouden" maar dat is helemaal niet relevant want wij hebben niet.
    Jullie hebben die jongen bezet en niet 4 dagen maar voor langere tijd en herhaaldelijk!
    En ja die jongen kan prima op rebelleren drukken maar als jullie hem daarna doodleuk opnieuw bezetten ( wat ik gezien heb) heeft die daar ook niks aan.

Wat een onzin post je toch weer, zoals al gezegd wil ik dit liever ingame bespreken want het gaat over TAFT die kleine spelers aanvalt, dat heeft dus niet voldoende te maken met de oorlog van TAFT vs B4A.
    Zal ik het anders ff over die andere stad op het eiland hebben? Abrikoos van een kleine Meastro speler, wie had deze stad bezet? juist B4A.
    Of wacht, de naam Smurfinx zegt jou vast wel wat, speler van nog geen 70k punten waar jouw vloot doodleuk in de haven ligt.
    Ik weet zelf ook dat jij een volwassen oplossing hiervoor zal zoeken met de betreffende spelers die je bezet, maar nogmaals, wijs dan niet met de beschuldigende vinger naar ons. Wij handelen precies hetzelfde als jou.

Grtz Jeremy

Edit: wat dacht je van de speler nielsadriaansen, die heeft amper 1000 punten en wordt bezet door een B4A lid?
  • Jeremy wrote:

pvdk wrote:

We dwalen helemaal niet af dit gaat ook over de onze oorlog en hoe ik vind dat de kleintjes daar niet de dupen van hoeven zijn.

Wat een onzin post je toch weer, zoals al gezegd wil ik dit liever ingame bespreken want het gaat over TAFT die kleine spelers aanvalt, dat heeft dus niet voldoende te maken met de oorlog van TAFT vs B4A.
    Zal ik het anders ff over die andere stad op het eiland hebben? Abrikoos van een kleine Meastro speler, wie had deze stad bezet? juist B4A.
    Of wacht, de naam Smurfinx zegt jou vast wel wat, speler van nog geen 70k punten waar jouw vloot doodleuk in de haven ligt.
    Ik weet zelf ook dat jij een volwassen oplossing hiervoor zal zoeken met de betreffende spelers die je bezet, maar nogmaals, wijs dan niet met de beschuldigende vinger naar ons. Wij handelen precies hetzelfde als jou.

Grtz Jeremy

Edit: wat dacht je van de speler nielsadriaansen, die heeft amper 1000 punten en wordt bezet door een B4A lid?

Ik heb nooit gezegd dat je spelers niet mag bezetten!!
    Ik zeg alleen dat je spelers niet langdurig en of herhaaldelijk moet bezetten daar gaat het om.
    En daar mogen jullie ook best een beetje verantwoordelijkheid in nemen! :tres:
  • pvdk wrote:

Jeremy wrote:

pvdk wrote:

Grtz Jeremy

Ik heb nooit gezegd dat je spelers niet mag bezetten!!
    Ik zeg alleen dat je spelers niet langdurig en of herhaaldelijk moet bezetten daar gaat het om.
    En daar mogen jullie ook best een beetje verantwoordelijkheid in nemen! :tres:

En dat zullen wij ook zeker doen, maar jij bent niet degene die het recht heeft ons daarop te wijzen aangezien je niet de hele situatie kent.
    Daarnaast hoor ik net ingame dat LadyLina de stad van jeffe bevrijd heeft omdat B4A daar al langdurig stond..

Grtz Jeremy
  • Haha die PVDK, zo geliefd in eigen regio :rofl:
    Ach bezetten hoort nu éénmaal in het spel...net zoals terugtrekken in een lekker gevecht!
    Als iemand te klagen heeft, moet die maar diplo zelf berichtje sturen :thumbsup:
  • Zow wordt maar weer is tijd voor een reactie.

Afgelopen donderdag en vrijdag en zaterdag flink gevochten!
    Taft Chappaeu (compliment) voor de opkomst. Op Vrijdag zag ik ons op een begevenongeblik met 15 man staan tegen 28 van taft. Savonds kwamen er nog een paar van ons bij en nog een paar van taft.

Om hier meteen korte mette te maken met terugtrekken enzo.

Wij spelen dit spel niet om alles erin te gooien en daarna iets anders te gaan doen.
    We spelen niet voor de kwantiteit van de gevechten maar voor de kwaliteit. In 4 van de 5 rapporten hebben wij het beter gedaan kwa schades, wat ik voor heel b4a een groot compliment vindt.
    Taft nogmaals voor jullie het compliment dat jullie als winnaars onder de rapporten staan.
    Voor eventuele tips en tricks met betrekking tot wave als het eiland dicht zit, ik kan er altijd over nadenken hoor of ik dat wil doen. :love:

Hetgeen wat ik hier toch wel opvallend aan vind, is dat er geklaagd wordt over saai, hoe lang zijn we nou precies bezig? 4 weken pas toch?.
    Daarbij komen wij hier en daar aanvallen en krijgen wij keer op keer kolos tegen ons hoofd, omdat jullie eerst een paar man moeten organiseren om te vechten, dus dit snap ik niet zo goed. (ik klaag niet over kolos hoor, me eenheden zijn tenslotte soms ook toe aan vakantie en dat krijgen ze dan)

Verder leuke gevechten en vooral hier en daar ingame leuk contact :)
    we kunnen hier nog een leuke (in mijn optiek absoluut niet saai vermaak me kostelijk) en vooral lange en uitpunttende oorlog van maken.

Gegroet

Super Shooter

Voormalig Alpha lid

Zeta Leider: Danger Zone (-DZ- )
  • Naja PVDK heeft wel een punt, Alleen ik ben bang dat B4A ook wel is zoiets doet. De speler dapperedirk word momenteel door TAFT bezet.

Die was al een aantal dagen bezet, toen kwam ik om de bezetting over te nemen. Thegnagster deed mij toen een bericht dat ik die speler niet te lang moet blokkerne want zo kan die niet goed groeien, dus heb ik meteen mijn bootjes weggehaalt. Maar paar dagen later heeft timochamon de zelfde stad weer overgenomen.

Dus jeremy en SLIDERKE, pvdk heeft wel een punt dat kleine spelers niet de sjaak moeten zijn vanwege onze oorlog:). Maar ik ben het er wel eens dat beide partijen zich hier schuldig aan maken denk ik.

Bezetten is niet erg, maar blokkeer dan geen havens:)

@ Supershooter: 4 weken maar?? jeejtje wat een peulen schil, we zijn dus nog niet eens op de 10% :(
  • ik vind het ook wel een punt hebben wat pvdk zegt

heb micho ook 2 weken geleden gezegt dat die zoonvanposeidon zijn havens moest vrij maken maar ja dat deed die niet

nu is die inactief spijtig genoeg kijk maar zelf bij micho zijn stad assendelft op het eiland

(dono 10% :fie: ik heb het juist eens ff voor je uitgerekend maar ik kwam toch op 0.0012%)
  • Dat bedoel ik. En misschien doen wij het ook wel is maar PVDK maar het wel even zeggen. En omdat hij PVDK heet is Jeremy gelijk boos... foei jeremy haal die bril is af:P.

@ larsje, ik was nooit zo goed in wiskunde :P
  • Dono wrote:

Dat bedoel ik. En misschien doen wij het ook wel is maar PVDK maar het wel even zeggen. En omdat hij PVDK heet is Jeremy gelijk boos... foei jeremy haal die bril is af:P.

@ larsje, ik was nooit zo goed in wiskunde :P

Dat is onzin, het gaat om de toon waarin je een bericht schrijft. Daarnaast knalt hij het meteen op het forum, mocht hij het écht erg vinden zou hij het ingame bespreken en zouden we veel sneller de oplossing bereikt hebben.

@Larjes, daarvoor is dus een diplomaat in het leven geroepen om dit soort zaken te melden.

Grtz Jeremy
  • nee dono ik kan niet tegen grapjes!
    Voor de rest als de kleintjes bezet worden, dan verwijder jij toch dat ene ramschip. Jullie zorgen toch voor de balans....
  • Nee dat merk ik timo, maar daar moet je maar mee om kunnen gaan ^^.

Maar oke timo, als jullie de kleintjes willen blijven blokkeren ga je gang. Het zal TAFT uiteindelijk niet ten goede komen. Maar zelf weten hoor:D

@ jeremy, over de toon heb ik het niet, ik zeg of die een punt heeft ja of nee? volgens mij wel.
  • Dono wrote:

Nee dat merk ik timo, maar daar moet je maar mee om kunnen gaan ^^.

Maar oke timo, als jullie de kleintjes willen blijven blokkeren ga je gang. Het zal TAFT uiteindelijk niet ten goede komen. Maar zelf weten hoor:D

@ jeremy, over de toon heb ik het niet, ik zeg of die een punt heeft ja of nee? volgens mij wel.

Uiteraard heeft hij een punt, dat heb ik ook niet ontkend. Maar dit had naar mijn mening ingame besproken kunnen worden zonder de wijzende vingertjes.

Maar naar mijn mening is er alweer meer dan genoeg over gezegd, en ik heb ook alweer meer dan genoeg gepraat hier.
    Tijd voor ingame aktie dus!

Grtz Jeremy
  • Waarom alles ingame? Zo lijkt t net of men zo snel mogelijk alles diplomatiek wil oplossen, terwijl er toch echt een oorlog is.

Ook de rest van ika, wil meer zien dan alleen cr's. Uiteraard horen we weleens wat, maar ik ben toch iemand die dan snel gaat denken "wat hebben jullie te verbergen?"

Of zou het toch waar zijn, wat er in de gangen van ikariam gefluisterd wordt: TAFT wilt vrede? ;)

Tenslotte zeggen ze niet voor niets, waar rook is, is vuur.

Dus niet zo geheimzinnig mensen ;)
  • MEMATI wrote:

Haha, dat is t he. Ik ben nou eenmaal heel nieuwsgierig. Maar niet zoals martinos hoor, ik haat vissen. Hahaha

Ik heb eigenlijk ook een hekel aan vissen, ik heb daar het geduld niet voor...
    Daarnaast is er in dit topic sprake bij bepaalde personen of alliantie genoten daarvan, het volgende spreekwoord geldig "De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet".

Er zijn in ieder geval weer een paar leuke gevechten geweest, ga zo door mensen.

Credits to Sasuke

Lid van -NO- || Totally worth it ||