TAFT vs B4A

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Dit is zeker een gulle gift.

Gevecht voor de gulle gift
    (01.04.2012 20:19:09)

martinos uit mykenai 2
    vs
    bert uit de gulle gift

───────────────────────────────────────────────────────────────────
    Hopliet..............100(-0).... - ................................
    Ram...................20(-0).... - ................................
    Mortier...............10(-0).... - ................................
    ................................ - Muur...................4(-3)....
    Generalen......................0 - Generalen......................0
    Aanvalspunten..................0 - Defensie punten................0
    Schade.........................0 - Schade....................94,999
    Damage Percent??...............0 - Damage Percent??...............0

Winnaars: martinos

Buit: 51,081 35,068 3,771 3,765 1,314

De aanvallers wonnen het gevecht omdat ze door de muren gebroken zijn en de verdedigers geen eenheden ter plaatse hadden om de gaten te dichten.

Created using the Ikariam CR Converter (v3.18)

@Ursus_rapax ik zou eigenlijk meteen je hele stelling onderuit kunnen maaien met je eigen woorden alleen mag dat niet als ik geen toestemming van jou heb.

Credits to Sasuke

Lid van -NO- || Totally worth it ||

• Ik ben slechts lid van een kleine ally , grote allianties is meer gezeur schijnbaar , onderling en tegenover elkaar.
    Ik heb de generale scores van taft ook zien stijgen , heel erg veel zelfs , dus dat was wel een teken dat er wat op komst was.
    Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat het een nogal laffe actie is om iemand die net een grote oorlog achter de rug heeft zonder waarschuwing aan te vallen onder het mom van "jullie hebben twee weken de tijd gehad".

Ik zie in het forum altijd het "trots en eer"geklets , of het "mooie strijd"geleuter , maar in deze aanval zit geen trots , geen eer,geen mooie strijd.
    Slechts een erg ongelijke strijd op een alliantie die wonden likt , bijkomt en tijd nodig heeft om te recupereren.
    Ik vind zelf dat er op zijn minst voor een oorlog van twee grote allianties wel een waarschuwing mag zijn of een aankondiging , zodat er voorbereiding kan zijn bij de tegenstander.

Wat ik nog het ergst vind , zijn de kinderachtige onzinnige dingen die op forums als dit worden rondgestrooid. Die zegt a, want die zegt b.. en iedereen heeft zijn of haar eigen waarheid.
    Ik hoop altijd gevechtsrapporten te zien van gelijkwaardige tegenstanders , dat zal nu niet gaan gebeuren als ik zo de generale score van nu bekijk.

Sorry TAFT , maar deze keer slaan jullie de plank ontzettend mis met je actie.
  • Ik reageer (bijna) nooit in dit soort discussies, aangezien ik helemaal geen zin heb in moddergevechten, maar....

Het valt me op dat als alliantie A, alliantie B aanvalt, dat er overal provocatie optreedt. Dit gebeurd niet zozeer nu bij B4A tegen TAFT, maar in het algemeen, op meerdere werelden. Kan 't ook niet anders? Je kan natuurlijk met het vingertje naar elkaar wijzen, maar ook gewoon een paar tellen nadenken voordat je wat post lijkt me. Natuurlijk, een potje vechten is altijd leuk, een tegenstander verrassen desalniettemin, maar moet dat altijd gepaard gaan met moddergooien? Lijkt me niet toch?

Fan-art Helper
  • Ook bij mij vandaan iedereen veel succes toegewenst. Hopelijk komen er een paar hele leuke gevechtjes, ik heb er in ieder geval zin in.

Er wordt al een hoop gespeculeerd op het forum, hopelijk kan het allemaal een beetje netjes blijven.

Degekkevos is zo gek nog niet met zijn opmerkingen :thumbsup:

Gevecht voor kiddi universe
    Generalen: -18
    Schade: 82483
    Buit: 81543
    Gevecht voor kiddi universe
    (01.04.2012 13:33:03)

paping uit Gabriël
    vs
    kiddi buu uit kiddi universe

Zwaardvechter........320(-0).... - Zwaardvechter..........0(-5)....
    Hopliet..............345(-5).... - Hopliet................0(-2)....
    Schutter..............72(-0).... - ................................
    Gyrocopter............90(-0).... - ................................
    Katapult..............12(-0).... - ................................
    Mortier...............18(-0).... - ................................
    Dokter................10(-0).... - Dokter................61(-0)....
    Kok...................15(-0).... - Kok...................57(-0)....
    ................................ - Speerwerper............0(-5)....
    ................................ - Muur...................1(-6)....
    Generalen.....................-7 - Generalen....................-11
    Aanvalspunten.................29 - Defensie punten...............17
    Schade.......................350 - Schade....................82,133
    Damage Percent??..............0% - Damage Percent??..............0%

Winnaars: paping

Buit: 64,785 16,758

[color=#EVENTS]De aanvallers wonnen het gevecht omdat ze door de muren gebroken zijn en de verdedigers geen eenheden ter plaatse hadden om de gaten te dichten.
    Aangezien kiddi buu geen eenheden meer over had om de frontlinie te behouden, heeft de rest van het leger zich terug getrokken.
    [/color]
    Created using the Ikariam CR Converter [Web Version]
  • Athens een hele goede reactie
    Ik snap b4a ook wel ze schrokken ineens van zoveel acties van TAFT

Maar geef dan netjes aan dat het super geregeld is
    Wij hebben een grote actie gedaan en dat verliep super
    Mooi dat niks is uitgelekt en b4a van niks wist

TAFT spelers wat een gevechten superrr!!!!
  • Ursus Rapax wrote:

Als je graag een ander de oorlog wilt verklaren, dan baseer je dit op argumentatie waarop je in ieder geval ZELF terug kunt vallen, dan
    steek je je hand in eigen boezem en ben je eervol bezig. Dat kan van alles zijn, op het moment dat je het maar bij jezelf houdt. Iets simpels als, we willen graag een uitdagende oorlog tegen een andere top alliantie, en willen jullie graag uitnodigen aan dit festijn deel te nemen. De happening zal starten over 2 weken, ik hoop dat jullie allemaal komen. Oh ja, vergeet je zwemspullen niet ;)

Kijk, dan speel je open kaart en geef je de ander een gelegenheid actief deel te nemen aan het feestje, zodat het uiteindelijke
    feestje, waar het om te doen is, een hoger niveau zal krijgen en een hoop gezeur achterwege blijft wat alleen maar demotiverend werkt. Dan kun je tenminste ook pas echt zeggen: “jullie hebben 2 weken de tijd gehad, als jullie er niet klaar voor zijn, pech gehad.” Maar niet eerst vanuit het niets aanvallen op basis van onzinnigheid en dan verongelijkt reageren dat we daarover vragen stellen. We hebben toch 2 weken de tijd gehad… op basis waarvan? Op zulk onredelijkheid bereidt niemand zich voor, en gelukkig maar! Met veel wijzen en geschreeuw
    proberen je dan acties te rechtvaardigen kan, maar de oplettende slimme lezer weet wel beter ^^

Hier snij je jezelf toch flink in de vingers, als wij bij jullie aangeven dat wij zullen starten over 2 weken, dan heb je VRIENDSCHAPPELIJKe GEVECHTEN, en was dit niet juist iets waar B4A vanaf wilde?

Daarnaast hebben jullie nu idd geen tijd gehad om jullie voor te bereiden, maar hoe je alsjeblieft niet van de domme, er staan maarliefst 8 (!) spelers van TAFT in de top 10 generalen:

1 LadyLina TAFT 62,103
    2 duferry TAFT 57,106
    3 Suncast Critic TAFT 48,090
    5 Nemesis TAFT 44,754
    6 hakie10 TAFT 44,664
    7 Marcus TAFT 44,275
    10 X-Fact TAFT 43,215
    11 Woopie TAFT 43,044

Denk is na, wat zouden wij hiermee gaan doen? de alliantie ''love'' de grond in stampen? :love:
    ik zou het bijna geloven...

Grtz Jeremy
  • dit is allemaal de fout van die uitgestelde update, lol

niemand met gezond verstand plant een aanval op het moment dat een update uitgevoerd gaat worden (kijk maar naar gevechten uit het verleden die op het moment van de update vastliepen)

valt me eerlijk gezegd wat tegen wat ik allemaal te lezen kreeg:
    4 weken nodig om een actie te plannen?!? 2 weken om generale herop te bouwen?!? Je generale met meer dan helft van je leden laten zakken naar bijna 0 is niet verstandig, lijkt mij. En geen rekening houden met 'overloper' en wat die zoal zou kunnen rondbazuinen ook niet.

Dit is een typische taftactie: met veel generale toeslaan tegen onvoorbereide tegenstander; je kan hen dat verwijten, maar zo gingen ze al vaker te werk.
    En overigens lijkt het me logisch dat er tijdens 'schoolvakanties' meer gevechten plaatsvinden dan op andere momenten.

Enige wat b4a kan doen: beginnen met opbouw legers en erop los slaan
  • @ jpjnephthys & @Ursus Rapax jullie zouden een boek moeten schrijven met al die onzinnigheden van jullie! :puke: het zogenaamde balans boekje :tres:

Gevecht voor ۞Belginator۞
    (01.04.2012 20:39:22)

Lord of War uit kuip wijn 2
    vs
    Super Shooter uit -TT- Wij 1 BA, Paragon uit ۞Belginator۞

Swordsman............216(-0).... - ................................
    Hoplite..............873(-0).... - ................................
    Sulphur Carabineer....84(-0).... - ................................
    Mortar................30(-0).... - ................................
    Cook..................20(-0).... - ................................
    ................................ - Spearmen...............0(-50)...
    ................................ - Wall...................0(-7)....
    Generals Lost..................0 - Generals Lost................-30
    Offensive points..............75 - Defensive points...............0
    Damage Received................0 - Damage Received............1,500
    Damage Percent................0% - Damage Percent..............100%

Winnaars: Lord of War
  • Hey JpJ, Ik neem aan dat je met 'overloper' mij bedoeld he ;)

Voor alle eerlijkheid en duidelijkheid moet ik er wel bij zeggen dat toen ik weg ging uit B4A, geen plan had. Dus ook niet om naar TAFT te verhuizen. Dit idee is pas later ontstaan. Maar goed, nu ik bij TAFT zit hou ik natuurlijk geen dingen verborgen voor mijn alliantie. Daarom heb ik ook meteen duidelijk gemaakt wat de plannen van B4A waren en wat Ursus van plan was. Volgens mij hadden ze dat best kunnen bedenken. Dus een beetje naief is het wel, zeker nadat iedereen op alpha kon zien dat TAFT flink omhoog ging in generale score..

genoeg gepraat nu :rolleyes:

Gevecht voor kiddi world
    (01.04.2012 20:33:21)

paping uit kiddi city
    vs
    kiddi buu uit kiddi world

Zwaardvechter........200(-0).... - ................................
    Hopliet..............245(-5).... - Hopliet................0(-5)....
    Schutter..............48(-0).... - ................................
    Gyrocopter............90(-0).... - ................................
    Katapult..............12(-0).... - ................................
    Mortier...............18(-0).... - ................................
    Dokter................10(-0).... - Dokter.................3(-0)....
    Kok....................5(-0).... - Kok....................6(-0)....
    ................................ - Muur...................1(-6)....
    Generalen.....................-7 - Generalen.....................-7
    Aanvalspunten.................17 - Defensie punten...............17
    Schade.......................350 - Schade.....................7,866
    Damage Percent??..............4% - Damage Percent??..............4%

Winnaars: paping

Buit: 7,356 160

[color=#EVENTS]Het wonder Hephaistos smederij' van paping is actief. (01.04.2012 20:18:21)
    Het wonder Hephaistos smederij' van paping is actief. (01.04.2012 20:33:21)
    Aangezien kiddi buu geen eenheden meer over had om de frontlinie te behouden, heeft de rest van het leger zich terug getrokken.
    De aanvallers wonnen het gevecht omdat ze door de muren gebroken zijn en de verdedigers geen eenheden ter plaatse hadden om de gaten te dichten.
    [/color]
    Created using the Ikariam CR Converter [Web Version]
  • Jeremy wrote:

Ursus Rapax wrote:

Als je graag een ander de oorlog wilt verklaren, dan baseer je dit op argumentatie waarop je in ieder geval ZELF terug kunt vallen, dan
    steek je je hand in eigen boezem en ben je eervol bezig. Dat kan van alles zijn, op het moment dat je het maar bij jezelf houdt. Iets simpels als, we willen graag een uitdagende oorlog tegen een andere top alliantie, en willen jullie graag uitnodigen aan dit festijn deel te nemen. De happening zal starten over 2 weken, ik hoop dat jullie allemaal komen. Oh ja, vergeet je zwemspullen niet ;)

Kijk, dan speel je open kaart en geef je de ander een gelegenheid actief deel te nemen aan het feestje, zodat het uiteindelijke
    feestje, waar het om te doen is, een hoger niveau zal krijgen en een hoop gezeur achterwege blijft wat alleen maar demotiverend werkt. Dan kun je tenminste ook pas echt zeggen: “jullie hebben 2 weken de tijd gehad, als jullie er niet klaar voor zijn, pech gehad.” Maar niet eerst vanuit het niets aanvallen op basis van onzinnigheid en dan verongelijkt reageren dat we daarover vragen stellen. We hebben toch 2 weken de tijd gehad… op basis waarvan? Op zulk onredelijkheid bereidt niemand zich voor, en gelukkig maar! Met veel wijzen en geschreeuw
    proberen je dan acties te rechtvaardigen kan, maar de oplettende slimme lezer weet wel beter ^^

Hier snij je jezelf toch flink in de vingers, als wij bij jullie aangeven dat wij zullen starten over 2 weken, dan heb je VRIENDSCHAPPELIJKe GEVECHTEN, en was dit niet juist iets waar B4A vanaf wilde?

Daarnaast hebben jullie nu idd geen tijd gehad om jullie voor te bereiden, maar hoe je alsjeblieft niet van de domme, er staan maarliefst 8 (!) spelers van TAFT in de top 10 generalen:

1 LadyLina TAFT 62,103
    2 duferry TAFT 57,106
    3 Suncast Critic TAFT 48,090
    5 Nemesis TAFT 44,754
    6 hakie10 TAFT 44,664
    7 Marcus TAFT 44,275
    10 X-Fact TAFT 43,215
    11 Woopie TAFT 43,044

Denk is na, wat zouden wij hiermee gaan doen? de alliantie ''love'' de grond in stampen? :love:
    ik zou het bijna geloven...

Grtz Jeremy

Hmm hoewel ik geen zijde kies wil ik toch even een fout aankaarten, zoals hierboven te lezen is zijn er 8 spelers van taft in de top 10 vervolgens zien we 7 spelers in de top 10 en 1 speler op plek 11. :pinch:

Bedankt Regulius!

En weer lid T2V!
    ex-Minister en ex-diplomaat HSE
    Oprichter SCOUT + ex-leider SCOUT
    Ex-Ally-lid TTV
    Ex-diplomaat XDP(tot aan het einde)
  • @Vosje

Ik denk dat ik voor heel B4A, TAFT en zelfs voor heel Alpha spreek als ik je vriendelijk vraag een keertje je mond te houden in een topic, en niet bemoeien met zaken waar je werkelijk niks mee te maken hebt...!
    Je denkt dat je alles voor B4A hebt gedaan, alsof je de held van B4A was maar als je terugkijkt naar je reacties en acties, was jij degene in B4A die de eventuele problemen veroorzaakte die B4A kende.
    Daarnaast zeg je nog B4A kapot te maken. Waarmee? Je alliantie BOM? Met je 5 leden? Nee Vosje. Je zet jezelf weer, zoals altijd, verschrikkelijk erg voor schut met je rare, onleesbare posts. Doe jezelf een lol en bemoei je niet meer met zaken waar je niks meer mee te maken hebt...

Verder denk ik niet dat ik teveel tijd aan je wil besteden Vosje maar je zal wel weer iets grappigs reageren waar ik op 'moet' reageren. Ik ben in ieder geval helemaal klaar met je.

@De mol
    Werkelijk waar, ik hoop dat je dit leest want triester dan dit kan bijna niet. Denk dat de meeste van Alpha/Ikariam het hier wel mee eens zijn, zelfs TAFT. We kunnen hen niks kwalijk nemen dat ze gebruik maken van de verkregen informatie, dat had iedereen gedaan.

@TAFT
    Het zal eens tijd worden dat we tegen over elkaar kwamen te staan, toch? Hopen dat het een lange strijd wordt! Het liefst ga ik door tot één van de partijen wordt opgeheven. Zo denken de meeste in B4A erover kan ik jullie verklappen ;)

Heel erg veel succes beide partijen. Laten we niet teveel praten over 'slechte timing' e.d maar werkelijk 'geen woorden maar daden'. Dit keer geen GTST van maken maar meer een WO I (slechte vergelijking natuurlijk, excuus :P )
  • Blijven volharden hè, zoals het een echte Hollander betaamt.

Ik was helemaal niets van plan, het is kennelijk waar iedereen over valt en waarmee deze actie legitiem wordt gemaakt. Ik heb juist, toen ik nog in het bestuur zat, altijd eventuele plannen tegen TAFT tegenhouden. Er zitten nogal wat TT/POW leden in B4A die nog wel een appeltje met TAFT te schillen hadden, maar een oorlog tegen TAFT is nooit mijn plan geweest, ik heb me hard gemaakt dit niet te doen en zeker niet nu. In het bestuursoverleg op ons forum zijn zo de teksten eruit te halen die mijn stelling onderstrepen.

Op de een of andere manier schijn ik die indruk gewekt te hebben, terwijl mijn geschreven teksten dit tegenwerken in officiële bestuursoverleggen dit tegenwerken. Iedereen zegt wel eens wat, of typt een snelle zin waar die later spijt van heeft, ook ik, maar om daar nu iemand volledig mee over de kling te jagen...

Zelfs als ik niet meer reageer op posts blijver de reacties mijn kant op stromen, het zit wel heel diep kennelijk ^^

Dit alles hoort bij een openingsdag die goed gecoördineerd en opgezet is door TAFT. Op daar de vele volgende dagen!
  • Ik had vernomen dat idd B4A daarvoor is opgericht, maar nu niet meer specifiek naar TAFT is gericht.
    Het volgende plaatje is denk ik wel van toepassing:
    spam
    vertaling: Ik ben verantwoordelijk voor wat ik ZEG, niet voor wat jij VERSTAAT.

When I don't have to do it, i won't. But when I have to do it, i'll make it quick ~Oreki Hountaro.

"...It's our dreams that guide us towards the future...not force"
  • is dit een uitnodiging, martinos?

eerst lord of war die zegt dat ik zever verkoop, nu jij die mensen vraagt om gevecht te joinen? (en als die dan komen, wat dan?)

Jullie zijn nog niet eens een paar uur bezig en jullie zoeken al extra tegenstanders? Ik denk dat de zelfoverschatting een beetje groot aan het worden is. Voorbereid iemand aanvallen op een zwak moment, da's 1 ding. We zien wel wat er een weekje verder gebeurt.

@paping: het woord 'overloper' was geenszins als verwijt bedoeld; kon alleen die overstap totaal niet plaatsen
    heb de indruk dat b4a eerder last had van interne strijd en dat taft gebruik maakt van die tijdelijke zwakte, wat hun goed recht is, natuurlijk
  • klaas wrote:

Hmm hoewel ik geen zijde kies wil ik toch even een fout aankaarten, zoals hierboven te lezen is zijn er 8 spelers van taft in de top 10 vervolgens zien we 7 spelers in de top 10 en 1 speler op plek 11. :pinch:

had geen zin om je hele post te quote maarja als je alles gelezen hebt en hier over struikeld. zucht ...
  • TG dat jij je zo laag laat zinken

er valt niks aan mij te verwijten ik ben als een slaaf behandelt in de B4A
    als een hond aan de lijn

noem je dat balance for all pffffff laat me niet lachen man (oke ik heb zelf ook fouten gemaakt maar goed ik geef ze tenminste nog toe)

en ik zette er geloof ik ook bij met nog wat ander spelers er bij was ik met die een van de beste van B4A
    dus mogelijk zat jij daar ook wel tussen maar zet je zelf maar weer neer als het zwarte schaapje

ben ik wel het lelijke eentje oke

en als ik nou nog een keer naar me koppie krijg van bemoei je er niet mee of in welke trant dan ook
    dan zal ik is het heel verhaal achter de B4A op gaan stellen

hoe de zaakjes dan wel niet echt zijn gegaan en hoe het echt allemaal werkt daar binnen bij jullie

TG als je klaar met me bent waarom haal je dan mij naam in je mond stom stom stom je had je beter er zelf niet mee kunnen bemoeien

want zo als je ziet kan ik overal antwoord op geven en het is de waarheid sorry
    maar ik hou van waarheden

i want the truth (ik wil de waarheid) :thumbup:
  • Minder praat meer tikken, oh ja el loco succes met wat je moet doen respect maar tijdens gevecht in v modus ??

Zeegevecht bij The SpartanMIII
    (01.04.2012 21:29:37)

The Underdog uit Z1 Hondenhok, El Loco uit The SpartanMIII, The Spartan MII, The Spartan MI, The Spartan WII
    vs
    Tita Tovenaar uit 英Groentje, Micho uit Assendelft, X-Fact uit Vanigual, Valkenburg ZH

Ram-schip..............0(-102).. - Ram-schip............326(-87)...
    ................................ - Ballista schip........32(-0)....
    Vlammenwerper..........0(-5).... - ................................
    Katapult schip.........0(-4).... - ................................
    Scheprad-ram..........43(-191).. - Scheprad-ram.........280(-120)..
    Mortier schip.........54(-106).. - Mortier schip........194(-0)....
    Onderzeeër............73(-0).... - Onderzeeër............25(-0)....
    Rocket Ship?..........15(-34)... - Rocket Ship?..........74(-41)...
    Paddle Speedboat?....157(-15)... - Paddle Speedboat?....132(-0)....
    Balloon Carrier?......57(-25)... - Balloon Carrier?......50(-24)...
    Tender?...............29(-0).... - Tender?...............70(-0)....
    Generalen.................-9,273 - Generalen.................-5,135
    Aanvalspunten.............12,837 - Defensie punten...........23,182
    Schade...................463,650 - Schade...................256,750
    Damage Percent??.............64% - Damage Percent??.............35%

Winnaars: X-Fact, Tita Tovenaar, Micho

Het is niet de grootte van je leger die je onsterfelijk maakt, het is hoe je er mee omgaat!
  • schitteren, nog maar net begonnen en nu al 4 pagina's aan moddergegooi en dergelijke.

ten eerste wil ik aan iedereen even kort mededelen dat een forum bestaat om mededelingen te posten die voor iedereen te lezen zijn. dus stop met elkaar te zeggen dat ze hier niet meer moetne reageren.

als het je niet meer interesseerd, waarom zou je het lezen? ;)

ook alle persoonlijke aanvallen naar degekkevos, ursus, johan, dono en wie nog allemaal vind ik persoonlijk 1 een van de laagste streken die je kunt maken. als je iemand persoonlijk wil toespreken bestaat er de MAIL

mvg grafikos
    PS: ga allemaal een nachtje slapen, lees de krant, maakt niet uit wat, maar kom tot rust adem diep in en uit en vecht je eruit met je legers in plaats van zinloze woorden te spellen, heb je geen legers mak ze dan maar klaar
  • 1 ding begrijp ik niet.

ik kan me nog goed herinneren, dat TAFT een tijd terug iemand uit de ally had gezet. omdat deze de boel aan het verraden was. hier waren ze best pissig over.

maar nu lijkt het (tenminste dat is wat ik hier lees) dat ze er zelf ook gretig gebruik van maken, en dat ze daarna deze "verrader" in hun midden hebben genomen.