Welke alliantie is het sterkst op delta?

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Welke alliantie is het sterkst op delta?

Er zijn vele alliantie's die claimen het sterkste te zijn op delta.
    Ook de alliantie waar ik in zit (TRRR) durft deze stoere woorden te plaatsen, maar is het werkelijk zo?
    Graag reactie met motivatie.
  • gezien de grote van de leden(gem. punten) en de grote legers (gem. punten)

dan durf ik gerust te zeggen dat TIC veruit de sterkste alliantie op delta is.

Bijna alle gevechten die we doen winnen we....en nee dat is niet tegen de kleintste allianties.
  • volgens mij: ing

waarom: die hebben al jaren rustig kunnen bouwen zonder ooit te moeten vechten of lastiggevallen te zijn: hun potentieel is het grootst en niet veel vechten op 1 server kan je compenseren door ervaring op te doen op een andere
    gevolgd door storm (die spelen regionaal, dus zijn ontzettend sterk in hun regio)

trrr is de allie met de meeste vechters, gevolgd door bog

het rare is: de vechtallies op delta zoeken nooit elkaar op altijd anderen; misschien durven ze het niet aan zich met elkaar te meten? Mijn idee is bog sterker dan trrr want ze krijgen meer volk op de been in gevechten
  • twan wrote:

Er zijn vele alliantie's die claimen het sterkste te zijn op delta.
    Ook de alliantie waar ik in zit (TRRR) durft deze stoere woorden te plaatsen, maar is het werkelijk zo?
    Graag reactie met motivatie.

Ik ga tevens voor BoG, de gevechten met BoG hebben mij meer overtuigd dan de schermutselingen met TRRR. Laatst genoemde haakt af zodra deze hard moeten werken om een tij te keren, houden het enkel bij een verrassings-effect en zullen daarna direct weer vertrekken.

@Jp, omdat ze elkaar graag helpen. Zou niet kloppen als die 3 nu tegen elkaar vechten he :P
    STOP
  • jpjnephthys wrote:

Mijn idee is bog sterker dan trrr want ze krijgen meer volk op de been in gevechten

dank je voor het compliment 8-)

zelf denk ik dat TRRR als goed geoliede machine niet onderschat moet worden
    ING heeft veel potentieel, zeker, en heeft op de lange adem gewonnen in het verleden
    TS dicht ik ook wel kracht toe

maar verder denk ik dat vergelijken lastig is, lange aanvoerlijnen kunnen je parten spelen. en sommige ally zijn zeer regionaal aktief
    grtz

fear your fear to be too little
  • Het ziet er dus naar uit dat iedereen het niet eens is:).
    Dat is mooi want dan blijven er nog mooie gevechten over, en blijft Delta levendig.
    Het valt wel op dat FEAR en HKN geen plaats meer hebben in de top, hopelijk stimuleert dit bericht hun om ook weer actiever deel te gaan nemen op delta.
    Vergis je niet er zitten goede spelers er is alleen te weinig samenwerking.
    Kom op de top 10 alliantie's zouden gevreesd moeten zijn.
    Let's Terror :rocketlauncher:
  • hoewel TIC maar een top 15 alli is, komen ze altijd sterker uit dan gedacht, TIC haalt zijn kracht uit teamwork, tactiek en leiderschap. zo zie je bij alle rapporten van TIC dat minimaal de helft van de alliantie er is. tegenover hooguit 5 van de tegenpartij. TIC heeft vaak genoeg 2 tot 3 keer zo sterke allianties verslagen in een gevecht.
  • dat van die massale opkomst bij Tic is wel waar....maar ook bij Trrr zie ik vaak regels vol met deelnemers, en bij BOG ook natuurlijk :love:

leiderschap ?
    de generaal is zo sterk als zn spelers.......en de spelers zijn zo sterk als hun samenspel
    maar de discipline en structuur worden idd door het kader bewaakt en gestimuleerd...

laatst op een TNT eiland bleek dat de leden, de Ram berichten van de leider, standaard als Spam wegklikten....schiet lekker op :phatgrin:

fear your fear to be too little
  • Ik ga voor TRRR. Dat is me toch een vechtmachine.

Daarna mijn eigen Hades natuurlijk ;) Allemaal grote ervaren spelers die stuk voor stuk goed kunnen vechten ^^ Alleen niet zoveel leden.

Als nummer 3 zou ik Hkn kiezen. Tuurlijk heeft ING veel punten maar kunnen die ook allemaal vechten?

"How lucky am I to have something that makes saying goodbye so hard"
    - Winnie the pooh
  • waarom wordt er hier niet een verover de vlag toernooi gehouden

Als iemand hiermee bekend is.

Dit is een strijd tussen 2 allianties en een voorafgekozen aantal spelers.

Beide allies kiezen 3 steden van hun eigen alliantie die door de tegenstand bezet moet worden. (eenmal bezet mag deze stad vierentwintig uur niet bevrijdt worden.)

Daarna wordt deze stad vrij gegeven door de bezetter...zodra 1 alliantie de 3 steden bezet heeft heeft de alliantie gewonnen.

Het is een simpel maar zeer effectieve competitie om te zien wie de sterkste alliantie is.
  • sjonhead wrote:

Het zal tevens niet de sterkste maar actiefste alliantie aangeven. Maar zo een topic als dit zal altijd uitlopen op een eindeloze discussie.
    Volgens mij zal het de meest strategische alliantie aangeven....en laten we wel zijn brute kracht is 1...maar strategie wint het op de lange termijn van brute kracht.

sjonhead wrote:

Jos dat is het Capture the flag principe.. Zowel op Gamma als Alpha mislukte dat haha.

Ik denk dat het wel kan lukken als er een prijs tegen over staat.

BV 100K gs van elke grondstof voor de winnaars en dat betaald door de verliezers.
  • jos944 wrote:

sjonhead wrote:

Het zal tevens niet de sterkste maar actiefste alliantie aangeven. Maar zo een topic als dit zal altijd uitlopen op een eindeloze discussie.
    Volgens mij zal het de meest strategische alliantie aangeven....en laten we wel zijn brute kracht is 1...maar strategie wint het op de lange termijn van brute kracht.

sjonhead wrote:

Jos dat is het Capture the flag principe.. Zowel op Gamma als Alpha mislukte dat haha.

Ik denk dat het wel kan lukken als er een prijs tegen over staat.

BV 100K gs van elke grondstof voor de winnaars en dat betaald door de verliezers.

Ik zou zeggen, verdiep je even in de CTF topics. Mensen beweerde zelfs vrije dagen ervoor op te nemen... het gaat dan totaal niet meer om een spelletje zoals die elke normale dag gespeeld wordt. Het zal alleen aantonen hoe actief een alliantie is op het moment dat het is voorbereid en alles tot in de nopjes geregeld is. Wat is juist een tactisch aspect van Ikariam?? Verrassing! Dan moet je als alliantie kunnen reageren/omschakelen en terug slaan.

Een CTF zal nooit de sterkste alliantie tonen, wie dat zal blijven beweren heeft oogkleppen op vermoed ik :P. En er zijn veel koppige mensen, maar als je de puzzelstukjes naast elkaar neer legt weet je dat je met een degelijk iets niet veel nuttigs uit wijst. Maar het staat je natuurlijk vrij het weer te promoten, maar op geen enkele wereld zal het CTF echt goed van de grond komen.
    STOP
  • Ik ben het wel met sjonhead eens.
    Zo'n CTF zegt 3x niks over de sterkte van je alliantie, behalve dan dat je in staat bent om 1 kolossaal gevecht te plannen.

Het leuke van delta vind ik dat er meerdere actieve allianties zijn.
    De meeste zullen aan elkaar gewaagd zijn.
    Desalniettemin blijft het jammer dat er onderling zo vaak gezeur is.
  • Misschien wat arrogant, maar ik denk dat TRRR of BoG op dit moment de sterkste is, puur omdat ik niet zou weten wie het anders zou moeten zijn. Vroeger waren Hkn & FEAR ook nog erg sterk, maar de laatste tijd is dat niet heel veel meer... Hades & ING hoor je ook veel te weinig van om ze goed te kunnen beoordelen.

En TIC de sterkste op delta? Laat me niet lachen :P. Dat ze zo veel positieve reclame op het forum maken wil niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk kunnen vechten. Kijk hun rapportjes maar na op leger- en schadeverhouding ;).
  • Ikzelf denk dat ING de sterkste alliantie is op Delta,Ze vechten niet veel maar hun potentie is enorm ,Verder is het allemaal om het even ,het is net wie er het meeste zin en tijd heeft om te vechten ,en dan komen bog en terror er goed van af veel tijd 8o