Welkom terug op Alpha, Marvinator

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Ik zou Dons post nog eens goed lezen.

Ook B-Ds hulp wordt niet gevraagd in deze. B-D helpt gewoon ongeacht of Winds dat nu wilt/nodig vindt of niet.
    Dat probeert Don ook met zijn post te zeggen: als er partijen zijn die vinden dat dat niet zou moeten kunnen, moeten deze B-D de oorlog verklaren/B-D aanvallen, in plaats van hier op het forum daarover te zeuren. B-D doet lekker waar het zelf zin in heeft en luistert niet naar het gezeur hier op het forum.

Wat betreft die vriendendiensten begrijp ik dat ook wel. B-D heeft nauwe banden met Winds doordat de leiding lange tijd deel heeft uitgemaakt van Winds en niet is afgesplitst van Winds omdat het onderling niet boterde, maar doordat de B-D leiding een andere spelopvatting heeft dan Winds die zij niet binnen Winds kan uitdragen.

Banden tussen andere allianties zijn niet op deze manier geboren, maar vanwege contacten in het spel die buiten één alliantie om gaan. Dat hoeft geen probleem te zijn zolang je elkaar ook durft aan te vallen. Wat Alpha "lastig" maakt is juist dat vanwege deze banden bepaalde partijen elkaar niet willen/durven aan te vallen waardoor de top elkaar min of meer in stand houdt en zelfs beschermt.

Wat hier volgens mij uit volgt is dat er allianties zijn die door blijven groeien doordat zij goede leden blijven opnemen in hun alliantie, waardoor kleine/nieuwe allianties continu hun beste leden kwijtraken aan de grootmachten die vervolgens de macht met elkaar verdelen. Die kleine allianties zelf worden vervolgens geplunderd waardoor zij het spel zelf nooit heel goed leren spelen/niet actief genoeg zijn om mee te kunnen met de top. De actieve spelers zitten vervolgens in de top die elkaar niets aan doen, waardoor de enige allianties die aangevallen "kunnen" worden kleine allianties zijn die zich niet of nauwelijks kunnen beschermen. Grote allianties kunnen daardoor hard groeien en veranderen in actief aanvallende allianties in vooral bouwende allianties met af en toe aanvallende acties. Continue expansie van massa allianties zorgt daardoor voor een stilstand of zelfs achteruitgang van Alpha.
  • At Don

Ik zeg ook nergens dat ik uit BD ben gestapt. Sterker nog iedereen mag best weten dat je me eruit gekickt hebt hoor. Daar kan ik niet mee zitten. Michien heb je het verkeerd begrepen wat er stond. Ik zeg er namelijk dat ik terug ben gegaan naar Winds niet dat ik uit BD gestapt ben.

Want als ik het goed herinner vind jij dat ik toen heel BD kapot probeerde te maken en daarvoor heb je me uit BD gezet en vervolgens geprobeerd me bij elke alliantie waar ik een aanvraag zou doen te blokkeren. Volgens jou was er nergens meer een plek voor mij. Mocht ik hier naast zitten corrigeer me dan.

greetz Sint Joris
  • hey dono speciaal voor jou nog een antwoord en de rest moet mij maar pm sturen :)

Wat ik daar mee bedoel is dat velen die op irc zitten goede banden hebben met elkaar. Dat zijn meestal de top 10 allianties die daar zitten te chatten. Wat ik daar mee bedoel is het volgende, dat je ons niet moet vergelijken met de andere vriendjes politiek die ik allemaal zie/zag op irc.

De meeste die daar zitten zullen nooit echt oorlog voeren tegen elkaar of miss alleen voor de lol en dan maar zeggen dat het gelijk spel was of zo.
    Als wij oorlog zullen verklaren of jullie ons dan zal dat tot de dood zijn tot heel de alliantie kapot is.(is zeker geen bedreiging of de bedoeling).Maar zo te zien gaat dat wel gebeuren als ik zo al die berichten eens lees.

Je moet ons ook niet met TT en POW vergelijken. Jullie als TT hebben ons gevraagd om te stoppen met oorlog wij niet he ?
    Dat POW zou meedoen was ook geen probleem wij waren met 8 a 10 leden tegen TT aan het vechten dus niet heel B-D moest POW er bij komen dan had heel B-D gevochten hebben en wat er dan zou gebeuren kan ik nu niet zeggen. Miss zou ik wel hulp kunnen gevraagd hebben aan WINDS miss niet dat kan ik nu niet zeggen he. Moest jullie geen wapenstilstand willen dan konden we dat allemaal gezien hebben wat er zou gebeuren.
    Trouwens als jullie samen TAFT oorlog hebben verklaard dan was alles ok Jullie zouden dat wel mogen en wij niet waarom? Wat zijn jullie meer dan ons miss?
    Ik zou zeggen verklaar de oorlog of speel je spel en stop met al dat gezeur hier.

Sommigen zullen miss nu denken B-D is bang van WINDS of omgekeerd daarom dat zij ook goede vrienden zijn geworden :)
    Zal jullie daarop ook antwoord geven. B-D of WINDS hoeft niet bang te zijn van elkaar want ze respecteren elkaar en zullen dat altijd doen.
    Ons vriendschap met winds is heel anders dan wie ook die hier op alpha speelt! (dus niet jaloers zijn mensen)
    Ik zal altijd winds helpen hoe dan ook zonder te vragen of zij in fout zijn of niet. Dus als er iemand een stap naar WINDS toe zet om oorlog te verklaren, zullen ze ons ook tegen komen en dan niet staan janken. Een verwittigde man/vrouw is er 2 waard zeggen ze.

Trouwens nu dat ik bezig ben wil ik toch marvinator feliciteren omdat hij zo een waarde volle speler is dat B4A zelfs in gevechten gaat voor hem (de oorlog verklaren voor hem is wel veel gezegd:) )

Sommigen denken MISS van mij, Don denkt hier de GOD van Alpha te zijn of wat met zo een praat?
    Ik ben ZEKER niet de GOD van Alpha, maar ik ben iemand die vlakuit zijn mening zegt en doet. Zo heb je weinig op Alpha dat is zeker.
    Alles wat Don zegt moet je serieus opnemen want Don werkt niet Don heeft niets anders te doen dan Ikariam spelen en dat maakt Don STERK !!!!!!!!!

Hopelijk jullie allen genoeg geinformeerd te hebben over hoe ik denk en ben groet ik u allen met hoogachting!!

Mvg Don Corleone Leider B-D alliantie ( lekker rooooood dus bloed )
  • don vito corleone wrote:

Trouwens nu dat ik bezig ben wil ik toch marvinator feliciteren omdat hij zo een waarde volle speler is dat B4A zelfs in gevechten gaat voor hem (de oorlog verklaren voor hem is wel veel gezegd )
    srry maar ik zou dat voor elk alliantie lid doen in elke wereld zelfs voor marvinator die op rottige manier weggeaan is.Eerst natuurlijk diplomatiek proberen maar voor mij is de keuze makkelijk vechten of niet vechten. Ook al is het om een punt te maken dat je van leden moet afblijven.
    Vechten Natuurlijk

ps Mike mocht dit wel of is dit ook te grof.
  • Naja ik ben blij dat ik mag werken:D. Maar goed ik reageer niet op het verhaal hierboven. Dat zal de situatie toch alleen maar verergeren. Sommige begrijpen mij niet blijkbaar.

Succes verder :love:
  • rienridder wrote:

He

don vito corleone
    dat in rood schrijven is dat om op te vallen of dat ze eindelijk je mail hier een lezen.

Is maar een domme vraag van een domme Belg???????????????

pfff ik wilde precies het zelfde vragen rienridder .
    doet gewoon zeer aan de ogen man man man.

ik vind dit gezemel best wel wat ver gaan nu hoor .
    waargaat het nog over . dat marvinator dat account heeft ?
    welnee allang niet meer .
    jullie willen gewoon vechten .
    nou doe dat dan .
    of het wat uitmaakt wie wie helpt of hoeveel er vechten .
    hoe meer zielen hoe meer vreugd toch.

moeilijk gedoe hier :D

thnx adwin
  • Verder kan ik beamen wat hij zegt, ons doel is totaal anders dan velen van jullie beweren.
    Wij hebben deze alliantie al eens geholpen tegen de uitbuiting van de kleine accounts door de grootte.
    Maar het raden en gokken is op zich wel leuk, vandaar dat we iedereen lieten doorploeteren met hun gedachten over ons

Het mooie aan dit hele verhaal is dat ik vroeger toen ik nog een klein account had en nog niet binnen WINDS zat regelmatig door spelers van POW geplunderd werd. Diezelfde spelers willen nu gaan toezien dat er weer een balans in Alfa gaat komen. Ze gaan in de bres springen voor de kleine spelers. En dit is gewoon een constatering en geen verwijt, ik vind het op zich wel een mooi doel. Waar waren jullie toen ik geplunderd werd? ;)
    Wat winds ook doet staat B-D 100% achter winds dus aub stuur mij geen bericht meer pm om te vragen wat ik erover denk.

Dankjewel Don, tenminste iemand die het brgrijpt. :D
    Ik heb met PoW heel lang tegen WINDS gevochten en het is in mijn ogen de meest stabiele alliantie van Alpha, maar op dat moment haalden deze nog zelf hun kastanjes uit het vuur. Tevens had ik nooit verwacht van BD dat ze zich zo "voor het karretje zou laten spannen".

Ik denk dat WINDS zich in de jaren wel bewezen heeft, immers is het niet voor niks een van de oudste allianties van Alfa (zoniet de oudste). Hoewel ik het niet zelf heb meegemaakt heb ik er genoeg over gehoord, "The Big Bang" van Alfa.
    WINDS vs -VOC-,-VCI-,-WIC- en -TT-

Hier werd WINDS aangevallen door maarliefst 4 allianties die WINDS wel even uit elkaar wilden spelen omdat WINDS het opnam voor de zwakkere allianties die door bovengenoemde allianties lastig gevallen werden. Klinkt me bekend in de oren, dat doel dan. ;)

En marc, veel plezier nog met de aanvallen de komende tijd!

Ach ja ik vond het wel gezellig maar was eigenlijk op zoek naar Winnie. Maar dit was mooi meegenomen.
    Maar waarom zoveel koks bij je leger als je offline bent? ?(
  • heb niet het gehele topic doorgelezen, maar kort samengevat:
    - marvje heeft een account in winds overgenomen.
    - hij is dan naar B4A gegaan.
    - B4A heeft dan zijn leden verdedigd.
    - BD heeft zich in het gevecht gemengd "omdat het kan".
    -- Dus kan B4A nu bewijzen waar ze in eerste instantie voor zijn opericht.

Correct me if I'm wrong verbeter me waar ik het mis heb.
    edit: @don plz gebruik een leesbaarder lettertype. zoals marc naapen :P
    When I don't have to do it, i won't. But when I have to do it, i'll make it quick ~Oreki Hountaro.

"...It's our dreams that guide us towards the future...not force"
  • @ Marc, Volgens mij zijn de oudste allianties idd WINDS en TRAFO. Echter is TRAFO al eens uiteen gevallen, en is er een deel FUND geworden.

Maar wat je verders beschrijft over TT en POW kan ik me wel idd een heel eind terug indenken. Mja waren dat voorheen niet WIC, VOC en HADES en al die meuk? Dit is als ik mij niet vergis in de geschiedenis TT, POW en TAFT geworden? (correct me if I'm wrong).

Moet wel toegeven: de redenen voor beëindiging van oorlogen zijn nu veel redelijker als toen :)
    Toen werd er zelfs gespeeld om het opheffen van allianties of het minderen van aantal spelers.

Dus idd: waar waren ze toen?
    Denk dat die periode veel verpest heeft gehad als ik eerlijk moet zijn.
  • Beste vrienden en vriendinnen

Voor wat duidelijkheid.

Als je niet kan lezen dan moet je maar een kopie nemen en plakken in een kladblok is dat zo moeilijk ?
    Waarom ik dat zo had gedaan was niet om op te vallen. Zelfs zet ik mijn tekst heel klein, alles wat ik op forum zet wordt gelezen door alle servers waar ik speel maak jullie daar maar geen zorgen om.

@pvdk je moet niet denken dat ik je bericht niet heb gezien wat je hier op forum had gezet over mij met al die beledigingen en dan weer verwijderd hebt.
    Dat zal je niet onbestraft gelaten worden zij maar zeker van. Ik wil gewoon mijn woorden niet aan vuil maken. Daar zie je dat ik geen 8j ben maar 33j een volwassen man. Ik snap niet hoe mensen zo lelijk woorden kunnen gebruiken openbaar. Don zal daar mooi antwoord op geven met een mooie cr geen zorgen mensen. Als mensen zich afvragen over wat is don bezig hier heb je een screemshot

*knip

Mvg don corleone leider B-D alliantie

Hetis niet de bedoeling om een post die verwijderd is, met de reden dat we dit soort berichten niet op het forum wensen, alsnog te plaatsen via een screenshot. Of dit verdere gevolgen heeft wordt nog overlegt. Lysippe
  • bbtKiller wrote:

Maar wat je verders beschrijft over TT en POW kan ik me wel idd een heel eind terug indenken. Mja waren dat voorheen niet WIC, VOC en HADES en al die meuk? Dit is als ik mij niet vergis in de geschiedenis TT, POW en TAFT geworden? (correct me if I'm wrong).

bbtkiller even een correctie PoW bestond al naast wic/voc/voc en hades.
    Sterker nog poW kwam voort uit een oorlog tussen bio en hades.
    Dat PoW bestaat uit het vroegere voc/voc/wic/hades is dus onzin.
    grtz

(sig bij winnie de poeh)

trots medeoprichter van Pack Of Wolves alpha (opgeheven 28-07-2016) :A:
  • Berry wrote:

Eerst maar eens even offtopic.
    @4midable:
    Hoe durf jij iemand zo openbaar te beledigen? Vind je soms jezelf zo ontzettend goed?
    Binnen Ikariam spelen mensen van verschillende leeftijdsgroepen en uit alle uithoeken van de wereld.
    Ook spelen er mensen binnen Ikariam die dyslectisch zijn, mensen met een taalachterstand of mensen met een (om wat voor reden dan ook) minder uitgebreide vocabulaire.

Gezien de furieuze en eveneens verontwaardigde houding van de leiding van B4A over het gedrag van 4midable met betrekking tot de gekke vos, ben ik erg benieuwd wat de reactie zal zijn over het gedrag van PVDK.
    Dit kan namelijk echt niet!!! :thumbdown:
    Ben al zeer verrast dat er nog geen excuses is geweest, of in ieder geval iemand die er afstand van neemt....
    Denk dat Don toch wel iets meer respect verdient.

gr RickJ
  • Beste RickJ,

Even een vraag. Waarom ga jij in op het forum op iets dat allang eraf is gehaald?
    Je haalt nu iets aan dat vele niet eens gelezen hebben en die weten ook niet waar het over gaat.

Maar net als dat WINDS het intern heeft opgelost, doen wij dat ook.
    Dus maak jij maar druk om de dingen die er echt toe doen, dan doen wij onze taak wel. ;)

Daarnaast is je tekst "Denk dat Don toch wel iets meer respect verdient." wel een beetje vreemd.
    Aangezien iedereen (!) evenveel respect verdient, daar is Don echt geen uitzondering op.
    Don is niets minder of meer dan jij of ik, laat ik dat nog even duidelijk maken.

Groeten,
    Berry
  • Berry wrote:

Daarnaast is je tekst "Denk dat Don toch wel iets meer respect verdient." wel een beetje vreemd.
    Aangezien iedereen (!) evenveel respect verdient, daar is Don echt geen uitzondering op.
    Don is niets minder of meer dan jij of ik, laat ik dat nog even duidelijk maken.
    niet te geloven dat ik hier serieus op in ga....

maar beste berry ...ik bedoel uiteraard: Don verdient meer respect dan dat Don in deze situatie van bepaalde personen en van 1 persoon in het bijzonder krijgt.
    niet dat hij meer respect verdient dan de rest van alpha, maar hij verdient het niet om respectloos behandelt te worden.

Maar goed....het is er inderdaad vanaf gehaald, en reacties die naar mijn mening van bepaalde personen op dit moment op zijn plaats zouden zijn, zijn uiteraard niet verplicht.

Annaelle wrote:

Namens Winds mijn excuses aan degekkevos.
    En ja Winds heeft het inderdaad OOK intern opgelost...

gr Rick
  • Ik vraag me inderdaad af waar alle moraalridders zijn die over elkaar heen buitelden om te vertellen dat ik schandalig bezig was tegen de gekke vos. Zal ik het dan maar doen; Ik vind het een schande! Ongelooflijk dat je zo'n racistische post uit je vingers krijgt PVDK. Nog ongelooflijker vind ik het dat degene (lees: Berry) die openlijke excuses eiste in mijn geval, het nu intern af wil doen. Blijkbaar staat de "A" in jullie alliantie alleen voor autochtonen...

Ontopic dan maar: Ik lag vannacht lekker in the underdog (de onderhond) zijn hondenhokje te slapen, toen meneer besloot zijn vlootje daar heen te sturen.

Zeegevecht bij Z1 Hondenhok
    (16.02.2012 3:59:01)

The Underdog uit W hondenhok
    vs
    4midable uit Amerika

───────────────────────────────────────────────────────────────────
    Ram-schip............116(-134).. - Ram-schip............330(-72)...
    Scheprad-ram...........4(-146).. - Scheprad-ram.........318(-50)...
    Mortier schip.........50(-0).... - Mortier schip........102(-0)....
    Rocket Ship?...........0(-40)... - Rocket Ship?.........101(-22)...
    Paddle Speedboat?.....50(-0).... - Paddle Speedboat?....100(-0)....
    Balloon Carrier?......20(-20)... - Balloon Carrier?......59(-1)....
    Tender?...............10(-0).... - ................................
    Generalen.................-5,854 - Generalen.................-2,204
    Aanvalspunten..............5,510 - Defensie punten...........14,635
    Schade...................292,700 - Schade...................110,200
    Damage Percent??.............72% - Damage Percent??.............27%

Winnaars: The Underdog

250 oorlogsschepen worden verplaatst van The Underdog naar Z1 Hondenhok
    Het wonder Hephaestos smederij' van 4midable is actief. (16.02.2012 2:29:01)
    Het wonder Hephaestos smederij' van 4midable is actief. (16.02.2012 2:44:01)
    Het wonder Hephaestos smederij' van 4midable is actief. (16.02.2012 2:59:01)
    Het wonder Hephaestos smederij' van 4midable is actief. (16.02.2012 3:14:01)
    Het wonder Hephaestos smederij' van 4midable is actief. (16.02.2012 3:29:01)
    Het wonder Hephaestos smederij' van 4midable is actief. (16.02.2012 3:44:01)
    Het leger van 4midable is gevlucht omdat ze uitgeput waren.
    Het wonder Hephaestos smederij' van 4midable is actief. (16.02.2012 3:59:01)

Herinnering voor trollen.
    De post van pvdk ging niet over allochtonen, maar over werklozen.
    IM_Mike
  • Lieve mensen, ik ga er niet eens op reageren meer....oeps..doe ik het toch ^^

@4midable, wilde jij je excuses aanbieden? Nee, je WEIGERDE het zelfs ! Dus mbt tot jouw persoon doen jouw woorden mij helemaal niets!

Wil je dat ik het oplos zoals het in jouw ogen opgelost was?? let op:

Namens B4A mijn excuses aan Don

Zo tevreden meneer 4midable ?

Ik vind het veel belangrijker dat diegene die het heeft gedaan zijn excuses aan biedt, en niet een derde persoon die er niets mee te maken heeft.
    Maar omdat dit blijkbaar in jullie ogen wel belangrijk is, heb ik het nu gedaan.

Nu jullie dus blijkbaar tevreden zijn, ga ik weer verder.
    Ik wil dat het uit de mond van degene komt die het schreef en dat bedoel ik met "intern oplossen"
    En ik heb er vertrouwen in dat PVK wel mans genoeg is openlijk zijn excuses aan te bieden... /me kijkt even fluitend naar de persoon boven hem :whistling:

p.s. fijn dat je ook naar je leiding luistert en even wacht tot Annaelle een topic voor de gevechten heeft aangemaakt.
    Zegt weer genoeg dit ....
  • At iedereen,

Jullie hoeven het niet met elkaar eens te zijn. Daarom zijn er verschillende allianties. En ik weet dat ik in het verleden ook niet altijd even netjes ben geweest, maar laten we proberen, ongeacht hoe je over elkaar denkt, elkaar een beetje met respect te behandelen.

greetz sint joris