TAFT Vs AB

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Wow wat een RAPPORT :P dat zijn de schades zeg !

Grote complimenten voor beide partijen.

AB goede communicatie jullie zijn op juiste punt terug getrokken om zo de schades redelijk gelijk te houden.
      Taft goed bezig met al die leden die komen opdragen :p konden ze stoppen met bouwen (hahahah niet hapen is een grapje hoor) :thumbsup:

Complimenten

Voormalig Alpha lid

Zeta Leider: Danger Zone (-DZ- )
    • @Super Shooter
      ik vind het werkelijk waar schandalig, ik moest ineens stoppen met bouwen om tegen -AB- te vechten, wat een schande! HAP HAP HAP:P

en of Vechtsoldier nu gaat doneren of niet, ik heb straks een leger van 30k en ik moet er toch vanaf zien te komen :love:

Grtz Jeremy
    • sliderke wrote:

jpjnephthys wrote:

Dat AB zo lang gelijke tred hield ondanks stationeringsrecht van tafters in 2 steden op het eiland die NIETS met gevechten te maken hadden

Verklaar je nader, want dit is gebakken lucht...niemand van ons had/heeft stationeringsrecht bij 1 andere speler op eiland (niet van Taft natuurlijk)

Ik heb daar ook iets van opgevangen en indien dit waar is tjach...

Betekend dit nu dat vechtsoldier een beetje meer gaat doneren op het eiland of gaan we dit nog vervolgen en in zijn/haar naam storten??

leuk, gaan we nog eens voor een HOF moeten zorgen dan e :tres:
    • Ik heb ook genoten van de gevechten.

Ondanks dat ik erg druk was heb ik toch hier en daar wat schade kunnen toedienen en me leger kunnen kleineren. Altijd handig om weer in de juiste aantallen te komen.

Bedankt voor de leuke gevechten!
    • Ik moet reageren van een vosje nou ik beslis zelf mijn eigen dingen
      Ik werd van de week gevraagd waarom de gevechten nog niet op het ika forum stonden
      Nou om deze situatie dus er wordt direct weer gegooit met modder en direct weer gezeurd
      Mensen we zijn allemaal volwassen toch neem ik aan
      Wat er met woopie is gebeurd is op de chat gebeurd en over en weer zijn er dingen gezegd
      Woopie is gebannen klaar uit, waarom moet een vosje daar dan nog wat weer over zeggen
      Speel je spelletje en maak deze mooi tread niet kapot
      Zeg eens wat positiefs over de mooie gevechten want die zijn het

Ik weet dat een forum is om ook te dollen en mensen te laten happen maar kom op de gevechten zijn het belangrijkste
      GTST vallen veel doden hopelijk hier geen mensen met hartaanvallen
      AB succus met de opbouw en jullie hebben goed gestreden
      TAFTers super de opbrengt en wie weet wat we nu hier doen met de troepen. ( iemand misschien goederen over)

Johan
    • @jeremy

kan je misschien de andere spelers op het eiland aanvallen die minder doneerden dan vechtsoldier (alleen moet je dan effe allie verlaten, want 't zijn alliegenoten van je)
      slecht doneren mag dan een gegronde reden zijn om mensen aan te vallen, maar zorg er dan voor dat je eerst iedereen op het eiland aanzet om meer te doneren. Begin misschien bij de eigen mensen. Goed doneren is in het voordeel van alle eilandbewoners. Doneren valt immers vaak stil op een eiland zodra er 1 stopt met doneren.

@sliderke
      als ik een stad op het eiland van een speler van labo bezet (die 'vrij' was) en ik zie een vloot op komst met opdracht stationeren van een taft-speler, dan ga ik ervan uit dat die stationeringsrecht heeft; lijkt me anders een bizarre opdracht om te geven aan je vloot (probeer maar eens te stationeren in een stad waar je geen stationering hebt of die nooit bezet werd voordien door een alliegenoot).

@johan
      mooie opkomst van taft, leuk te zien dat er nog leven is op alpha.
    • Jpj laten we het houden op eigenwijsheid, we hadden NIET maar dan ook GEEN garnizoensrechten bij anderen op dat eiland vraag anders een GO !!
      Word zo langzamerhand ziek van het excuus dat we overal een vinger in de pap hebben of garnizoensrecht, onze troepen zijn gewoon via ons eigen steden aangekomen, stonden al op plek voor jullie ONZE haven afzette en kwamen meer en meer binnen toen ze vrij waren
      ALs je dan toch met modder wil gooien wie kroop met staart tussen benen terug door dingen te roepen dat je uit het gevecht zou gaan en je ploffer zou opheffen.
      Breek me me mond niet open.
      Ook de stad boogschutter was in jullie bezit, dus hoe zouden we daar in godsnaam garnizoensrecht hebben.
      Dat ik goed met Lakanta en kooiboy kan vinden is heel wat anders dan garnizoensrecht, en een pm doet wonderen ;)

Zeegevecht bij Boogschutter
      (23.01.2012 22:20:38)

X-Fact uit Sarunga
      vs
      Rosie uit Underground

───────────────────────────────────────────────────────────────────
      Ballista schip........50(-0).... - ................................
      Vlammenwerper.........60(-0).... - ................................
      ................................ - Scheprad-ram...........0(-6)....
      Onderzeeër............35(-0).... - ................................
      Paddle Speedboat?.....10(-0).... - ................................
      Tender?................5(-0).... - ................................
      Generalen......................0 - Generalen...................-144
      Schade.........................0 - Schade.....................7,200

Winnaars: X-Fact

[color=#EVENTS]160 eenheden van X-Fact blokkeren de toegang tot de haven Boogschutter
      Rosie's leger werd volledig vernietigd.
      Het wonder Hephaestos smederij' van X-Fact is actief. (23.01.2012 22:20:38)
      Het wonder Hephaestos smederij' van Rosie is actief. (23.01.2012 22:20:38)[/color]

Het is niet de grootte van je leger die je onsterfelijk maakt, het is hoe je er mee omgaat!
    • Stukje Proza met vraagtekens

@Xfact, ook al hadden jullie wel garnirechten dan nog is dat toch helemaal geen probleem? Ik heb ook eilandgenoten van Vechtsoldier (dus van jou) benaderd of ze hun troepen en vloot wilden weghalen. Ik wilde namelijk graag het eiland op om mijn maatje te helpen.
      Dus wel of geen garnirechten vind ik niet eens boeiend.

Missschien heb ik jou mee getrokken in de gevechten maar...wie zegt dat jij niet had ingegrepen als TAFT had verloren (was namelijk bijna het geval). Op dat moment vond ik het belangrijk om alle havens dicht te krijgen aangezien we jullie overmacht aan troepen buiten wilde houden. Lesheep kwam ook "op het goede moment" ineens uit V-mode. Die was in RL waarschijnlijk ook druk en wilde zich er misschien ook niet mee bemoeien maar toen er nood aan de man was kwam hij ineens online. (dit is een compliment, goed voor jullie dat hij hart voor TAFT heeft).

Wel of niet slim is achteraf de vraag 8-)

Wat betreft het doneren.... Toen vechtsoldier dit account kreeg was het een erg slecht donatie account en vechtsoldier heeft juist gedoneerd de laatste tijd. Oftewel dit is niet de echte reden, maar de aanstichter verzint regelmatig zaken dus daar sta ik niet van te kijken.

Begrijp alleen niet waarom niet de echte reden wordt verteld, ik gok dat die nog met TT/POW vs TAFT en REG te maken heeft. Toen heb ik immers met vechtsoldier een actie gedaan die niet werd gewaardeerd door vooral Whoopie.

De laatste is een gokje van mijn kant, misschien is dit ook niet de reden maar donatie is het ook niet denk ik, of anders is er nooit een waarschuwing geweest dus dat is dan op zijn minst onaardig van een "eilandgenoot".
      Wees gewoon eerlijk, het is een spelletje dus ook al val je iemand aan omdat je zijn stadsnaam niet tof vind of omdat hij bijdehand is op agora etc etc lekker boeien, aanvallen hoort bij dit spelletje dacht ik.

Wat ik mij nog steeds vooral afvraag is waarom er TAFT spelers in de buurt waren die op meer dan 9uur varen zaten op het moment dat Whoopie zijn allereerste aanval deed. Ik neem aan dat die er niet waren om "mee te snoepen"? Op + 9 uur varen gaan mee snoepen lijkt me nogal onzinnig :D. Er zijn dus zeker wel voorbereidingen getroffen.

Tot slot vragen mensen zich af of ze de buit die ze bij Vechtsoldier binnen hebben gehaald moeten doneren....het lijkt mij als je iemand plundert vanwege slecht doneren dat je dan die buit in de mijnen stort.
      Dat is immers de reden van de aanval (wordt er gezegd)

Johan, lekker toch ff discusieren? :thumbsup: als "mensen" gewoon de waarheid vertellen is dit toch zo afgelopen?
    • Wat betreft doneren van Vechtsoldier, denk ik dat dit niet de juiste manier is geweest om te vragen op dat eiland meer te gaan doneren.
      Bij -AB- doneren we in mijnen waar we het nodig hebben en niet overal 'even veel'. Sommige mijnen doen we nu eenmaal minder mee. Van Vechtsoldier had ik al vernomen dat dat eiland niet vol aan staat.

Vervolgens heb ik nog eens gekeken naar de donatiescore zelf ten opzichte van de totale score, omdat dat de enige manier is om te bekijken of iemand naar vermogen doneert of niet.

Vechtsoldier TS: 441 DS: 534
      Woopie TS: 80 DS: 170

Hieruit blijkt wel dat ook Woopie niet geheel volgens vermogen doneert. Ik sluit mij aan bij jpj en Roskilde: als doneren de daadwerkelijke reden is geweest van de aanvallen, denk ik dat Woopie eerst bij zichzelf moet beginnen en meer moet gaan doneren. Dus kom niet met onzin redenen en vertel gewoon dat je goederen wilt ipv zelf die goederen te verzorgen.

PS: X-fact doneert wel netjes, dus daar praat ik niet over.
      Zelf mag ik ook wel iets over donaties zeggen, gezien mijn scores ;)
    • jpjnephthys wrote:

@jeremy

kan je misschien de andere spelers op het eiland aanvallen die minder doneerden dan vechtsoldier (alleen moet je dan effe allie verlaten, want 't zijn alliegenoten van je)
      slecht doneren mag dan een gegronde reden zijn om mensen aan te vallen, maar zorg er dan voor dat je eerst iedereen op het eiland aanzet om meer te doneren. Begin misschien bij de eigen mensen. Goed doneren is in het voordeel van alle eilandbewoners. Doneren valt immers vaak stil op een eiland zodra er 1 stopt met doneren.

Mocht het nog niet duidelijk zijn in mijn eerdere posts in deze thread, of iemand doneert of niet interesseert (mij persoonlijk) helemaal niks.
      Als die niet doneert loopt hij alleen de kans aangevallen te worden, maar ik weet niet hoe het met vechtsoldier zit, ik zit niet op zijn eilanden en heb er dus ook amper inzicht in.

wat ik wel weet is dat-AB- leuke gevechtjes levert tegen TAFT, en laat ik nou net iemand zijn die van leuke gevechtjes houdt.
      dus ga ik is bij -AB- kijken of ze ook leuke gevechtjes tegen mij willen leveren, ik zie daar toch geen enkel probleem in?

Grtz Jeremy

p.s waar in deze thread heb ik eigenlijk gezegd dat ik iemand aanviel omdat hij slecht doneerde?

• Vervolgens heb ik nog eens gekeken naar de donatiescore zelf ten opzichte van de totale score, omdat dat de enige manier is om te bekijken of iemand naar vermogen doneert of niet.

Vechtsoldier TS: 441 DS: 534
      Woopie TS: 80 DS: 170

als ik hier even relatief de donatie per vermogen uit bereken
      Hoe groter het getal hoe beter
      even mijzelf als voorbeeld gebruiken
      ik heb donatie score van 66 en een totale score van 264
      264/66 = 4
      dat is dus best netjes

voor vechtsoldier 441 / 534 = 0.825
      voor woopie 80 / 170 = 0.471

dat wil dus zeggen dat woopie over het algehele wat meer mag doneren

Maar daar wil ik verder niet te veel woorden over vuil maken.
      Ik heb het enorm naar m'n zin gehad ook al was het 5 dagen hard werken.
      Wel vind ik het erg jammer dat we terug hebben moeten trekken.
      (net op het moment dat ik weer een verse lading hopjes en zwaardvechters in het gevecht had gegooid.)

Al bij al heb ik het erg gezellig gehad en een hoop van geleerd.

shaon
      Handel is mijn leven.
      Zwavel exporteur Alpha
    • Zeegevecht bij Ϟ Zweinstein m
      (27.01.2012 1:37:30)

JohanStrokap uit Andalusie
      vs
      Vechtsoldier uit Ϟ Zweinstein m

Ram-schip............100(-0).... - Ram-schip..............0(-20)...
      Scheprad-ram..........60(-0).... - Scheprad-ram...........0(-7)....
      Paddle Speedboat?.....58(-2).... - Paddle Speedboat?......3(-0)....
      ................................ - Balloon Carrier?.......2(-2)....
      Tender?...............10(-0).... - Tender?................5(-0)....
      Generalen....................-12 - Generalen...................-324
      Schade.......................640 - Schade....................16,200

Winnaars: JohanStrokap

[color=#EVENTS]228 eenheden van JohanStrokap blokkeren de toegang tot de haven Ϟ Zweinstein m
      Aangezien Vechtsoldier geen eenheden meer over had om de frontlinie te behouden, heeft de rest van het leger zich terug getrokken.
      [/color]
      Created using the Ikariam CR Converter [Web Version]

Gevecht voor Ϟ Hogwarts m
      (27.01.2012 1:48:42)

JohanStrokap uit Andalusie, Tns uit Andalusie
      vs
      Vechtsoldier uit Ϟ Hogwarts m

................................ - Steen slinger..........0(-10)...
      Zwaardvechter.......1048(-0).... - ................................
      Hopliet.............1195(-12)... - ................................
      Schutter.............233(-0).... - ................................
      Gyrocopter...........193(-0).... - ................................
      Stoom reus............40(-0).... - ................................
      Ram...................32(-0).... - ................................
      Mortier...............89(-0).... - ................................
      Kok...................38(-0).... - ................................
      ................................ - Muur...................0(-7)....
      Generalen....................-16 - Generalen.....................-4
      Schade.......................840 - Schade...................134,499

Winnaars: JohanStrokap, Tns

Buit: [Afbeelding: woodsmall.gif] 51,915 [Afbeelding: winesmall.gif] 22,344 [Afbeelding: iconmarble.gif] 60,040
    • Gevecht voor Ϟ Ravenklauw m
      (27.01.2012 14:23:34)

JohanStrokap uit Andalusie
      vs
      Vechtsoldier uit Ϟ Ravenklauw m

Zwaardvechter.......1022(-12)... - Zwaardvechter..........0(-150)..
      Hopliet..............951(-164).. - Hopliet................0(-235)..
      Schutter.............168(-0).... - Schutter...............0(-30)...
      Gyrocopter...........289(-0).... - ................................
      ................................ - Katapult...............0(-27)...
      Mortier...............22(-0).... - ................................
      Kok...................30(-0).... - Kok...................70(-0)....
      ................................ - Muur...................0(-7)....
      Generalen...................-244 - Generalen...................-931
      Schade....................12,200 - Schade...................142,568

Winnaars: JohanStrokap

Buit: 29,153 42,604 19,507 4,734

[color=#EVENTS]Aangezien Vechtsoldier geen eenheden meer over had om de frontlinie te behouden, heeft de rest van het leger zich terug getrokken.
      [/color]
      Created using the Ikariam CR Converter [Web Version]
    • Ja Sannie leuk en aardig is die berekening ;)

Maar het gaat nu over de aantallen op het betreffende eiland, als Woopie nu al meer heeft gedoneerd dan vechtsoldier die er al langer zit dan zal er wel iets niet kloppen ;)

En dan zal ik ook eens bereken over het algemeen:
      Vechtsoldier heeft 1.1m punten
      Woopie heeft 3.3m punten
      Vechtsoldier heeft 5m gedoneerd
      Woopie heeft 20m gedoneerd.
      Als je dan kijkt naar het aantal punten dan zou Vechtsoldier toch zeker 1/3 van Woopie hebben moeten doneren. maar dat ligt momenteel op 1/4. dus dat zijn de donaties toch nog matigjes, en dan laat ik de eilanden waar Vechtsoldier nog meer bij Woopie op het eiland zit maar buiten beschouwing.

Verder als je vind dat Woopie niet genoeg heeft gedoneerd, dan zou ik zeggen; doe er wat aan! (ik meen me te herinneren dat er eerst nog werd gezegd dat je niet moest "zeuren" op het forum, maar dat je er wat aan moest doen.)

Tevens vind ik het ook vreemd dat Vechtsoldier zijn zwavel stad niet zou gebruiken, dan vraag ik me af waar hij z'n legers vandaan tovert :D

Credits to Sasuke

Lid van -NO- || Totally worth it ||

• Ik vind niet dat Woopie meer moet doneren, sterker nog: dat zegt helemaal niemand. Daarom hoeft er ook niets aan gedaan te worden. Het gaat er om dat hij een reden gebruikt die tegen hemzelf gebruikt kan worden. Uit zulke redenen blijkt dat je weinig zelf-reflecterend bent: Woopies eigen handelen op het gebied van doneren zijn niet superieur aan die van Vechtsoldier. Dus vervalt de geldigheid van de hele reden. Daarmee kom ik op mijn vraag:

Waarom moeten er überhaupt zulke redenen zijn om een aanval te "verantwoorden"? Zoals ik al zei: zeg gewoon dat je aanvalt om het aanvallen/goederen zelf, dan is er niets aan de hand.

Overigens klopt jouw vergelijking niet. Twee accounts met elkaar vergelijken kan alleen door het gehele perspectief te nemen, anders krijg je vertekende beelden. Dat de verhoudingen tussen donaties en totale score tussen grote accounts hoger liggen dan kleine accounts is vrij normaal. Hoe groter je wordt, hoe meer hout je over houdt. Daardoor kun je meer doneren en worden je donaties in principe meer ten opzichte van je account.

Zwavel kun je op meerdere manieren krijgen. Er bestaat zoiets als plunderen, goederen omzetten voor ambro etc etc.
      Ik weet echter niet of het om het bos of om hout gaat. Het gaat erom dat Vechtsoldier doneert in andere mijnen omdat hij het daar harder nodig heeft. Als Woopie eens nagevraagd had of Vechtsoldier ook eens op het zwaveleiland zou willen doneren, zou daar best een redelijk gesprek uit kunnen komen. Of Vechtsoldier daar aan toe geeft is natuurlijk zijn keuze. Er vanuit gaan dat er iets niet klopt is erg gevaarlijk. Misschien eerst eens navragen voordat je tot een overhaaste conclusie komt?
    • Beste Martinos,

Los van je overhaaste conclusies....lees de teksten eens goed door (zie post 48 een paar posts geleden).
      Heb je geen zin om te lezen....helemaal prima (zo boeiend ben ik niet), maar hou je dan ook wijzelijk buiten de discussie's en post lekker je CR's hier.

Vechtsoldier heeft dit account overgenomen (herhaling) dus de stad kan er wel langer staan dan die van Woopie...maar jou redenering slaat de plank dus volledig mis.

Sinds Vechtsoldier dit account over heeft genomen is de donatie score juist omhoog gegaan van dit account.
    • Sannie wrote:

Daarmee kom ik op mijn vraag:

Waarom moeten er überhaupt zulke redenen zijn om een aanval te "verantwoorden"? Zoals ik al zei: zeg gewoon dat je aanvalt om het aanvallen/goederen zelf, dan is er niets aan de hand.

zoals ik in mijn eerdere posts al heb proberen aan te geven is dit ook precies de reden waarom ik aanval,
      gewoon omdat jullie mijn TAFT maatjes pesten en ik zin heb om jullie aan te vallen :love:

wie er wel/niet doneert, interesseert me echt zéér weinig..

Grtz Jeremy
    • Dan zal ik nog maar eens herhalen dat het over het BETREFFENDE eiland gaat en niet over het algemeen.
      Woopie heeft 3 maanden geleden zijn stad daar op het eiland gezet. Woopie verzette zijn stad in de tijd rond TT en Pow en op dat moment had vechtsoldier al dat account en misschien zelfs al nog wel eerder. Dus het is gewoon matig dat woopie in een kortere tijd (met dezelfde mijn) al meer heeft gedoneerd dan Vechtsoldier op het betreffende eiland. En dat hij al aan het doneren was dat kan zo zijn, maar blijkbaar niet snel genoeg anders had Woopie niet om die reden aangevallen. Verder geloof ik er niks van dat hij geen gebruikt maakt van die mijnen en hij kan ook niet garanderen dat hij hem niet in de toekomst zou gaan gebruiken.

@Roskilde, is dit een uitnodiging om er meer cr'tjes te gaan maken? :love:

Maar goed ik heb nu mijn mening gegeven, verder wil ik dan iedereen nog veel succes wensen met vechten!

Credits to Sasuke

Lid van -NO- || Totally worth it ||

• martinos wrote:

Dan zal ik nog maar eens herhalen dat het over het BETREFFENDE eiland gaat en niet over het algemeen.

Het 'probleem' is dat je slecht doneren niet kan zien aan één eiland. Doneren doe je over je gehele account. Doneren doen sommige mensen evenredig, dat wil zeggen, elke dag 1000 hout in elk bos/mijn/groeve/gaarde. Er zijn echter ook mensen die zich per bos/mijn/groeve/gaarde inzetten om die omhoog te krijgen. Aan Vechtsoldiers donatiescore is te zien dat hij doneert. Dat Woopie vindt dat dat in andere bossen/mijnen/groeves/gaarden zou moeten waar hij ook van profiteert ipv dat Vechtsoldier zelf zou mogen beslissen waar hij dat doet lijkt hier een oorzaak te zijn van het feit dat Woopie denkt dat Vechtsoldier te weinig doneert.

Doordat Woopie zich op dat ene bos of mijn richt op dat zwaveleiland en Vechtsoldier op marmer, lopen de donaties gelijk op. Ze zien echter niet waar er gedoneerd wordt van elkaar (mits ze niet op dezelfde eilanden zitten). Zoals ik al zei: je kunt je niet op één mijn/eiland baseren om te zeggen dat iemand slecht doneert. Ik denk daarom ook niet dat het matig is dat Woopie ergens veel gedoneerd heeft en Vechtsoldier niet. Woopie ziet blijkbaar meer belang om in die mijn te doneren dan dat Vechtsoldier dat ziet. Vechtsoldier is in de tussentijd bezig geweest in andere mijnen/bossen/gaarden etc. Het is dus ook niet matig dat Woopie daar meer gedoneerd heeft Vechtsoldier. Het is matig dat hij om die reden aanvalt zonder te vragen of Vechtsoldier wat meer zou willen doneren, als dat de werkelijke reden was.

Erken gewoon dat Vechtsoldier doneert naar vermogen net zoals Woopie dat doet. Erken vervolgens dat Woopie aangevallen heeft om het aanvallen/goederen zelf. Dat lijkt mij namelijk de enige reden dat hij aangevallen heeft.