Je heette me welkom, ik ben dus langsgeweest

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Thumi wrote:

jammer... hier had je met waven veel betere schade kunnen halen het is naast jou stad dus het zou geen moeite zijn geweest
    Klopt, maar met het uitdunnen van jouw legers speel ik je alleen maar in de kaart. Dat bespaart jou kosten en kost mij materiaal. Zoals eerder gezegd komt deze ontmoeting ten einde zonder dat het me nog maar één hopliet kost. Rond 14:00 uur morgenmiddag komt de aanwezigheid van jouw legers hier op het eiland vanzelf tot een eind, en dat is dan niet omdat je een weg naar buiten hebt weten te vinden langs alle geblokkeerde havens om. Jouw mensen hebben het trojaans paard in de isolatiecel neergezet, dat heeft er de schijn van niet zo heel erg tactisch te zijn. Daarbij is een groot leger niet altijd een zegen, ik wacht rustig af...
  • Jy weet niet hoeveel ik per uur win of verlies je kan dan ook niet oordelen tot wanneer ik blijf ;) ik trek terug omdat je toch verstoppertje speelt en mijn goud anders toch maar verspilt word.. eerst grote mond opzetten en uitdagen maar als puntje bij paaltje komt... :tres:
  • Thumi wrote:

Jy weet niet hoeveel ik per uur win of verlies je kan dan ook niet oordelen tot wanneer ik blijf ;) ik trek terug omdat je toch verstoppertje speelt en mijn goud anders toch maar verspilt word.. eerst grote mond opzetten en uitdagen maar als puntje bij paaltje komt... :tres:

Zoiets heet toch gewoon tactiek? Ik bedoel, hij daagt je alleen maar uit om goud verlies te maken en dat doet hij nu prima. Jij kwam niet zo lang geleden met de grote beweringen dat jij je eigen headhunt maar even goed ging doen en wel even dit varkentje zou wassen. Nu moet je toch plots met je gehele leger terugvaren omdat hij duidelijk een intelligentere tactiek heeft toegepast dan jij dat hebt. Noem het laf, noem het zoals het wilt, maar het feit is dat jij je kaarten duidelijk niet zo goed hebt gespeeld als Beeble dat heeft gedaan.
    Everything will be all right in the end. If it's not all right, then it's not the end.
    Alles komt goed op het einde. Als het niet goed is, dan is het niet het einde.
  • Wie is nou in wie teleurgesteld?

Thumi wrote:

Jy weet niet hoeveel ik per uur win of verlies je kan dan ook niet oordelen tot wanneer ik blijf
    Thumi, ik weet tot op de cent nauwkeurig hoeveel kosten jij hebt. Je weet dat ik je troepen heb gezien, waarna ik besloten heb dat ik die niet hoef aan te vallen omdat een dergelijk leger vanzelf omvalt. Je kan het d.m.v. handelen of nul-productie nog een beetje rekken, maar een kind begrijpt dat je zo'n leger niet op expeditie kan houden met het vermogen waarover jij beschikt.

Maar even wat anders; je hebt alle havens en steden waarin ik alleen wat vooruitgeschoven poppetjes en scheepjes had staan netjes allemaal veroverd, waaronder ook secondland. Maar het ging jou om mijn steden zoals je schreef, waarvan er alleen op dit eiland al twee zijn. Daar heb ik je helemaal niet gezien.., of vergis ik mij nou?

Toegegeven, je hebt woord gehouden en bent op mijn eiland langs geweest, maar ik voel het toch wel als een aantasting van mijn gastvrijheid dat je niet ook eventjes mijn stadjes hebt bezocht. Er was een welkomstcommittee ingesteld en er was braderie in de stad en schoolkinderen hadden liedjes en toneelstukjes voorbereid. En voor 's avonds was er kampvuur en marshmellows roosteren en een lampionnenoptocht voorbereid door de hardwerkende stedelingen. Die heb je toch allemaal maar mooi in de kou laten staan...
  • Beertje* wrote:

Zoiets heet toch gewoon tactiek? Ik bedoel, hij daagt je alleen maar uit om goud verlies te maken en dat doet hij nu prima. Jij kwam niet zo lang geleden met de grote beweringen dat jij je eigen headhunt maar even goed ging doen en wel even dit varkentje zou wassen. Nu moet je toch plots met je gehele leger terugvaren omdat hij duidelijk een intelligentere tactiek heeft toegepast dan jij dat hebt. Noem het laf, noem het zoals het wilt, maar het feit is dat jij je kaarten duidelijk niet zo goed hebt gespeeld als Beeble dat heeft gedaan.

Goed gesproken Beertje. BB heeft al meermalen de dwaze avonturen van Napoleon aangehaald, maar de overenthousiaste Napoleonnetjes op Gamma hebben die signalen overduidelijk gemist. Zeer vermakelijk om te zien hoe hier 2 totaal verschillende speelstijlen botsen, tot groot vermaak en grote frustratie. Als toeschouwer heb ik in ieder geval zeer genoten.

Stiitch heeft het begrepen en is effectief omgeschakeld, maar Thumi heefth het nog niet helemaal door.
    Kom op Thumi, maak je woorden waar, niet terugtrekken, doorzetten, gewoon doorzoeken ipv met de staart tussen de benen terug naar huis.

BB nogmaals hartelijk dank voor je zeer vermakelijk proza. De 'woordenstrijd' op het forum heb je ruimschoots gewonnen.
  • Hee BB keep up the good work! :D (doe zo verder!)
    Nog steeds zeer vermakelijk en je tactiek is superssss. :pump:

Pas op of ik wordt nog fan van je :thumbsup:

Vertaling ingevoerd, op het forum dient steeds Engels gesproken te worden.
    +1 pre-warn voor negeren van de forum regels. Meer info in PM. alboltdrogo
  • Beeblebrox wrote:

Thumi, ik weet tot op de cent nauwkeurig hoeveel kosten jij hebt.
    Nou dat wil ik toch nog wel eens aanvechten, jij weet niet hoeveel burgers hij in zijn steden heeft noch op welk onderzoeks level hij heeft.

Dus tot op de cent nauwkeurig, dat lijkt mij niet. ;) ;)
  • Kuriboh wrote:

Beeblebrox wrote:

Thumi, ik weet tot op de cent nauwkeurig hoeveel kosten jij hebt.
    Nou dat wil ik toch nog wel eens aanvechten, jij weet niet hoeveel burgers hij in zijn steden heeft noch op welk onderzoeks level hij heeft.

Dus tot op de cent nauwkeurig, dat lijkt mij niet. ;) ;)

als Beeblebrox weet waar zijn steden zijn, dan kan hij ook zien hoe hoog ze zijn en kan hij een erg naukeurige schatting maken van het aantal inwoners dat thumi heeft. Bovendien geeft beeblebrox alleen aan dat hij weet hoeveel Thumi's troepen kosten.
  • Nou dat wil ik toch nog wel eens aanvechten, jij weet niet hoeveel burgers hij in zijn steden heeft noch op welk onderzoeks level hij heeft.

Dus tot op de cent nauwkeurig, dat lijkt mij niet. ;) :censored:

Dat zeg ik, GAMMA !!!!! :censored:
  • neem hier maar een voorbeeld aan. wisten jullie dat ik toekomst militair onderzoek lvl 8 heb en dus 28% korting heb op mijn landleger. op grote legers bv van 100k onderhoud betekent dit maar liefst 28k minder onderhoud. en dat is echt wel een wereld van verschil. ook toekomst economie zorgt ervoor dat je steden meer mensen kunnen ontvangen en dus meer inkomen. ook weet BB niet hoe veel mensen er zijn in zijn steden. dus op de cent uitreken vergeet dat maar ze...

misschien kan je een ruwe schatting maken van hoeveel zijn leger kost, maar erg betrouwbaar is dat niet hoor!!!
  • sorry voor de late reactie

Beeblebrox

Ik wil je niet in je heldachtige teksten vol ironie en wijze woorden,
    dwarszitten, maar er zijn blijkbaar een paar puntjes die niet duidelijk genoeg
    bleken te zijn…

Je hebt het onlangs (2 weekjes geleden) gehad over Undie en mezelf toen je wat
    postte i.v.m. Headhunten. Dit is nu het detail dat je blijkbaar hebt gemist; We
    hebben géén Headhunt-contract “ondertekend”. We hebben gewoon besloten om wat
    willekeurig aan te vallen, wat ook degelijk het geval was, niet?

De geschiedenis (wat betreft onze gevechten) is al bloot gesteld geweest en naar
    mijn mening niet interessant genoeg om te herhalen, maar wat erna gebeurde is
    blijkbaar wel aan herhaling toe. Toen ik besloot om mijn leger na het grote
    gevecht “helemaal” te ontslaan, en om opnieuw bob de bouwer spelen, begreep je
    blijkbaar niet dat ik dan ook geen aandacht meer heb gevestigd aan mijn stad
    secondland (dat zich op je eiland bevind sinds het begin). Dat is alleszins te merken
    in je latere posts waarin men ziet hoe jouw troepen nog steeds de helden
    speelden in Secondland (ze zijn inderdaad nog steeds aanwezig). Wat ik
    eigenlijk zeggen wil, is dat het niet echt heldachtig is om te “stoeffen” over
    het bezetten van een stad, waar nog troepen, nog grondstoffen aanwezig zijn en
    waarvan de verantwoordelijke (mezelf) je al dagen tevoren heeft duidelijk
    gemaakt dat hij daar niets meer aan deed…

Hoe dan ook, wat ik eigenlijk verwachtte van dit hele gebeuren, heb ik gekregen
    en ik bedank je daarom! Hoewel het niet de hele tijd ging zoals het zou moeten
    (wat betreft het communiceren onderling) Ik heb me geamuseerd, wat me niet was
    overkomen sinds vrij lang hier op Ikariam.

We komen elkaar zeker nog eens tegen.

Mvg

Stiiitch
  • Ik heb deze threat echt met volle verbazing zitten lezen!

1. Als er geen duidelijke afspraken zijn ivm de headhunt kunnen spelers toch gewoon bij jou langs komen BB?

2. Zie ik aan beide kanten toch vreemde samenstellingen al hoe wel die van Tea aardig kloppen., maar die van BB die kan hij net zo goed ontslaan want met een leger van ongeveer 18,5k kan je dat leger met de grond gelijk maken dit geldt ook voor zijn vloot.

3. Als we zo gaan beginnen ben ik nog steeds de allerbeste! 8)

lol Neem dit bericht maar niet al te serieus ^^ en nog succes gewenst aan beide partijen!

Ps: BB Je hebt wel leuke verhaaltjes!

Sjakiel
    Alpha: TTV

Gamma: Labyrinth

Delta: The undead