Reacties op plunderingen

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Reacties op plunderingen

Waarom reageren spelers soms zo irritant op plundering?
    Ik viel laatst een speler aan met 6k Totale Score en 7 MS en vindt het nog gek dat ik hem plunder. Daarop volgt een standaard reactie van zijn type speler: ik ga mijn alliantie erbij halen. Maar waarom ergeren spelers zich eigenlijk aan plunderingen? Ik vindt het een onderdeel van het spel en ik speel het omdat ik het leuk vindt, al wordt ik platgewalst door een 100 keer zo grote speler :lol: .
  • Bekijk het is van de andere kant.

Als een beginnende speler, aangevallen word door (in zijn ogen) een (veel) sterke speler.
    Dan zou je er toch best kwaad om kunnen worden. Zeker als je geen kans krijgt om te groeien.

Maar er zullen ook spelers zijn die gewoon snel kwaad zullen worden.

Maar ik vind wel dat 6000 punten iid een kleine/beginnende speler is.
    Ook vind ik dat 7 generale punten is idd erg laag.
    Het beste is dan om zo'n speler 1 keer aan te vallen, en kijken of hij er van leert.

Maar hoe sterk ben jij dan?

The post was edited 1 time, last by Laderzatz ().

• bewust van dit probleem zoek ik in principe ook alleen hoger of gelijke doelen, ik val alleen de zwakkeren aan als ze er echte aanleiding toe geven. te veel beginnende spelers worden zo het spel uitgewerkt omdat ze elke dag aangevallen worden en niets op kunnen bouwen (en ze niet weten dat ze het beste elke dag alles veilig weg moeten zetten en troepen moeten maken ;) > ervaringsgebrek)

je kunt nooit tegenhouden dat een driftkop reageert, maar dat zal toch niet zo'n groot deel van de server zijn?
  • RE: Reacties op plunderingen

faab5 wrote:

Waarom reageren spelers soms zo irritant op plundering?
    Ik viel laatst een speler aan met 6k Totale Score en 7 MS en vindt het nog gek dat ik hem plunder. Daarop volgt een standaard reactie van zijn type speler: ik ga mijn alliantie erbij halen. Maar waarom ergeren spelers zich eigenlijk aan plunderingen? Ik vindt het een onderdeel van het spel en ik speel het omdat ik het leuk vindt, al wordt ik platgewalst door een 100 keer zo grote speler :lol: .

Als je ze gewoon in normaal Nederlands terug stuurt waarom je hem/haar aangevallen hebt, en dan ook zegt wat ze er aan kunnen doen om niet aangevallen te worden. Dan heb je al veel blijere spelers.

Verder zou je ze een link naar de beginners handleiding kunnen geven. En dat ze aan jou kunnen vragen voor hulp.

Op die manier houden die berichten echt wel op, en zullen ze ook meer plezier houden / krijgen in het spel.

En mocht het echt de spui gaten uitlopen dan is er altijd nog de rapporteer knop. Al ben ik daar niet zo'n fan van.
  • Hiervoor was het erg oude systeem goed,je kon maar goederen meenemen naargelang de handelshaven groot was.
    Zo waren kleinere spelers beter beschermd tege plunderinge.En vanaf 200000 punten vind ik dat je jezelf moet kunne verdedigen.
    Kies een alli waar je genoeg leden in de buurt hebt en er is toch geen probleem.
  • wawa67 wrote:

bewust van dit probleem zoek ik in principe ook alleen hoger of gelijke doelen, ik val alleen de zwakkeren aan als ze er echte aanleiding toe geven. te veel beginnende spelers worden zo het spel uitgewerkt omdat ze elke dag aangevallen worden en niets op kunnen bouwen (en ze niet weten dat ze het beste elke dag alles veilig weg moeten zetten en troepen moeten maken ;) > ervaringsgebrek)

Het lijkt me niet logisch dat je na een of twee plunderingen al stopt met het spel, dat je troepen moet maken hoeft je ook geen jaren voor te spelen. Veel moeten gewoon een keer geplunderd worden om te leren dat ze een leger te maken, hun grondstoffen veilig te stellen en een net bericht terug te sturen. Dat heb ik in ieder geval wel moeten leren.
  • Er zijn mensen zat die het na een plundering vertikken om legers te maken
    Die zullen het nooit leren en dan nog janken ook dat ze worden aangevallen
    Van de week 1 gehad die welgeteld 46 generale score had en in totaal 468k aan GS had liggen in 3 steden
    Ja dan vraag je er toch echt om en dan nog vragen ook: Waarom val je mij aan????
  • Ja... kritiek blijf je altijd ontvangen.
    De beste manier om je tegen plunderingen te weren is een fatsoenlijk leger.
    Daarnaast speel je dit spel met allianties. Regel dus steun. Elk gevecht is te verliezen als er hulp komt van andere spelers.
    Ik wil voor niemand het spel verpesten, maar vandaag toch een bericht gekregen dat ik dit wel aan het doen ben.
    Tja... wat zeg je dan.

Meestal stop ik de aanvallen direct, vooral als het verzoek komt van een leuke speler. In ieder geval bij kleine spelers probeer ik meestal uit te leggen hoe het spel werkt, of een alternatief te bieden. Maar als het om een grote(re) speler gaat die je plundert? in een grote alliantie...?

Vanuit de spelplezier optiek wil ik iemand altijd de kans geven zijn/haar fouten te herstellen, en dus de ruimte bieden om legers te maken, danwel hulp in te schakelen van zijn/haar/een alliantie. De diplomatieke weg is in dit geval echter nooit een definitieve oplossing. Het is zoals wel vaker op dit forum gezegd een spel met meer facetten. De 1 wil bouwen en handelen, de ander vechten, en sommige willen het allemaal. :D Bovendien is de aanval die ik staak, een opening voor een andere speler om er met de slecht verdedigde buit vandoor te gaan...

Nou ja... gelukkig zijn er meer spelers die je kunt 'bezoeken' terwijl je iemand anders het proces van wonden likken, leren en aansterking in stuurt.

D