Aanvallen door de grotere spelers op kleinere spelers

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Aanvallen door de grotere spelers op kleinere spelers

De laatste paar weken hoor ik steeds van meerdere spelers die net begonnen zijn en uit hun veilige zone komen.
    Dat deze meteen worden geplunderd. Dit gebeurd veelal door de zeer grote spelers.

Het is een spel waar je ook door plunderingen aan je grondstoffen kunt komen.
    Echter zijn er veel spelers die niet meer weten van ophouden met het aanvallen van deze kleine spelers zodat zij niet meer kunnen groeien.
    In 2 weken tijd heb ik al van zeker 17 mensen gehoord dat ze stoppen, omdat zij door de grote spelers/allianties gewoon geen kans krijgen om te groeien.

Zelf als er gevraagd wordt of ze een keer willen stoppen krijgen ze van die reacties als bijv: "Nee doen we niet!"

Ook ik heb ervaring dat men de ander het plezier niet gunnen op Delta om te kunnen spelen en te groeien.
    In mijn alliantie alleen al ben ik hierdoor sinds het bestaan ervan 12 spelers kwijt geraakt. Na mijn mening moet er toch op een 1 of andere manier
    "ingegrepen" worden zodat bepaalde spelers ophouden om de veel al vele kleinere spelers niet meer te gaan aanvallen.

Het plezier op Delta is namelijk voor velen nergens te vinden.

The post was edited 2 times, last by Airbender ().

• het doorgaan keur ik af, ikzelf vang kleinere spelers op en er zitten een paar in mijn buurt met 10k punten die het gewoon niet leren, dan mailen ze met wil je stoppen dan stop ik voor 2 weken en zeg ik tegen ze ik kijk over 2 weken of dat je een muur/schuilplaats heb gebouwd en minder grondstoffen heb en als ik kijk ligt er weer 35k hout en 35k luxe grondstoffen soms maak je het er zelf naar , en niet alle grote spelers die kleineren aanvallen doen dat elke dag.

natuurlijk pak ik met hetzelfde gemak een speler van mijn lvl of hoger als die 70k grondstoffen heeft liggen.

onder de 5.000 is wel mijn grens maar daarboven als ze meer dan 30k hebben haal ik dat op

dit geef ik ook door aan mijn kleinere leden, laat ze ervan leren door het zelf te ervaren worden ze er beter bestand tegen
  • Onlangs nog zelf meegemaakt. Een kerel zend 300 SG om mijn 12 Hoplieten te verslaan en een totaal van 33k resources te stelen...
    Da's nu 3 weken geleden, verder niks meer van gehoord.
  • Je kunt wel aan de grote vragen of hij ophoud, maar over het alghemeen zeggen ze allemaal hetzelfde. Namelijk NEE. Dat heb ik in Beta ook zien gebeuren En om diezelfde reden is Beta in veel en grote stukken dood. Dus voor de grote: Je kunt wel kleine blijven plunderren, maar ze stoppen en dan is er niks meer te plunderren. Dus graag niet achteraf komen klagen dat de wereld dood is.
  • Nou, bij deze dan.....

Als er kleinere spelers zijn die kunnen laten zien dat ze op een onredelijke manier (wat is redelijk...) door grotere spelers worden behandeld, dan ben ik best bereid mijn leger in te zetten. Ik ben dan wel niet zo groot, maar ik kan wel lastig zijn......

Op delta ben ik actief onder de naam Aphrodite.....
  • Het zonde er van is dat sommige het gewoon niet snappen dat een aantal het spel plezier volledig verknallen voor een aantal.
    En dat kan ze dan nog niks schelen ook.
    En als je ze dan zelf een bericht stuurt krijg je van een enkel te horen dat je je er niet mee moet bemoeien. En anders maken ze het voor jou
    ook even on plezierig...

Sommige zijn gewoon te triest. Val gewoon 1 of 2 keer een dan kijk dan na een ruime aantal weken weer even tegen aan hoe het dan zit.
    Maar sommige blijven elke dag meerdere malen per dag aanvallen. Tot je die spelers op inactief ziet komen te staan. Dan is het gewoon gebeurd.
    Het is gewoon triest dat vele spelers het gewoon niet snappen dat je beginnende spelers zo weg kunt jagen op de wereld.

Gelukkig gaat het op Alpha en Gamma er anders aan toe, maar Delta zitten zoveel trieste gevallen.
  • Meestal is er een reden voor (Vaak dat je niet doneert, of erg veel grondstoffen hebt). Als ze je plunderen om de 2e reden, probeer dan je grondstoffen continue te transporteren tussen je steden.

Maarja...Gote spelers die kleinere aanvallen zonder reden zijn gewoon triest... :thumbdown:
  • Blueguy wrote:

Meestal is er een reden voor (Vaak dat je niet doneert, of erg veel grondstoffen hebt). Als ze je plunderen om de 2e reden, probeer dan je grondstoffen continue te transporteren tussen je steden.

Maarja...Gote spelers die kleinere aanvallen zonder reden zijn gewoon triest... :thumbdown:

Niet mee eens, kleine spelers moeten ook doneren, niet alleen mee liften op de rest.
    ook kleine spelers met 20k GS val ik aan, als ze geen redelijke defence hebben.
    gaan ze dan schelden dan val ik ze nogmaals aan, en vragen ze normaal of ik wil stoppen doe ik dat 9/10 keer ook.

kleine spelers moeten slimmer worden met het verdedigen van hun grondstofjes.
  • ikke715 wrote:

Blueguy wrote:

Meestal is er een reden voor (Vaak dat je niet doneert, of erg veel grondstoffen hebt). Als ze je plunderen om de 2e reden, probeer dan je grondstoffen continue te transporteren tussen je steden.

Niet mee eens, kleine spelers moeten ook doneren, niet alleen mee liften op de rest.
    ook kleine spelers met 20k GS val ik aan, als ze geen redelijke defence hebben.
    gaan ze dan schelden dan val ik ze nogmaals aan, en vragen ze normaal of ik wil stoppen doe ik dat 9/10 keer ook.

kleine spelers moeten slimmer worden met het verdedigen van hun grondstofjes.
    En als je je niet wilt verdedigen, vraag je het aan je alliantieleider hé, ikke715. ;)

The post was edited 1 time, last by steve ().

• Ik vertel hier geen sprookje maar deze helden van beta en delta laten zich in de holts van de dag het liefst leiden tot dadendrang van ongekende omvang namelijk het verslaan met grote overmacht alleen of als bende om te komen tot een overwinning.

Heb je en naam als roodkapje / Maria of iets dergelijks dan raak je deze ruwe bolsters en laten ze je links liggen.

Het is maar een hint.

De natuurlijke driften en het niet presteren moet zich blijkbaar een weg vinden in dit spel ondanks alle regels die dit enigszins zouden moeten beteugelen.

Heinh/eUltimaService
    beta/gamma/delta
  • Het zou gewoon niet kunnen dat je spelers hebben die elke dag andere spelers blijven aanvallen
    zodat deze niet meer kunnen groeien.

En dan valt er ook niks te doneren, want die kans krijgen ze gewoon niet meer.
    Een bepaalde alliantie geeft alleen als reden aan: "Dit is een aanvals spel en we mogen aanvallen. "
    En blijven dan elke dag de zelfde spelers aanvallen

Inmiddels heb ik al een enkele alliantie om hulp moeten vragen, maar denk dat dat niet voldoende is om actie
    te ondernemen tegen deze alliantie.
    Op Alpha hadden we uiteindelijk ook 6 nodig om een alliantie aan te pakken zodat ze toen pas begrepen dat het niet kon met
    wat ze deden, maar je toen ontkende ze het.
  • ik heb er ook last van :P ik heb zelf dan wel 50k punte maar m'n belager heeft maar dan 180k punte -.-
    ik had hem een keertje verlagen XD en toen stopte die en zij dat hij me met rust ging laten (jah daag) 1 week later (afgelopen zaterdag) viel hij me weer aan... en nu maak ik geen schijn van kans ;( het spel is zo niet meer leuk omdat ik niets meer kan ik kan geen wijn naar m'n steden sturen omdat alles wordt geplunderd en geblokkeerd dus al mijn bevolking zal weg gaan.
  • Don Tony wrote:

het doorgaan keur ik af, ikzelf vang kleinere spelers op en er zitten een paar in mijn buurt met 10k punten die het gewoon niet leren, dan mailen ze met wil je stoppen dan stop ik voor 2 weken en zeg ik tegen ze ik kijk over 2 weken of dat je een muur/schuilplaats heb gebouwd en minder grondstoffen heb en als ik kijk ligt er weer 35k hout en 35k luxe grondstoffen soms maak je het er zelf naar , en niet alle grote spelers die kleineren aanvallen doen dat elke dag.

natuurlijk pak ik met hetzelfde gemak een speler van mijn lvl of hoger als die 70k grondstoffen heeft liggen.

onder de 5.000 is wel mijn grens maar daarboven als ze meer dan 30k hebben haal ik dat op

dit geef ik ook door aan mijn kleinere leden, laat ze ervan leren door het zelf te ervaren worden ze er beter bestand tegen

Tony hier verwoord je mooi hoe ik het spel ook speel. Ik heb ook meerdere malen kleintjes geholpen als ze het me vriendelijk vragen leg ik ze altijd uit wat ze er tegen kunnen doen. Velen daarvan heb ik nu nog contact mee en nu groeien ze prima en hebben ze er bijna geen last meer van. Als daar vervolgens niets meer mee gebeurd en soms ook echt niets ja dan ga ik het naar een tijdje weer halen. Daarnaast als je nog klein bent hoe kun je dan 70K aan GS hebben (dan ben je wel heel inactief). Deze waren bij mij dan meestal wel weg omdat ik weer iets aan het bouwen was. Als je 70K hebt liggen voor al een aantal dagen zonder leger of je nu groot of klein bent dan ben je er niet zuinig op.

Ik ben ook begonnen als NOOB en liet mij ook plunderen snapte er niets van, waarom ze altijd mij moesten hebben, precies wanneer ik veel GS had en weinig leger in die stad. Ja daar zijn dus je spionnenhuizen voor dit is iets wat heel veel kleinere spelers(maar ook nog steeds grote spelers) gewoon niet op orde hebben (DIT IS ZELFS BELANGRIJKER DAN EEN GROOT LEGER PLAATSEN, wat voor de ene groot is is namelijk voor veel spelers maar een heel klein leger) of elke keer wel legers maken maar geen bootje in de haven hebben liggen. Dit zijn basis zaken waarmee je voorkomt dat je geplunderd word ik ben dit ook pas gaan snappen toen ik met 20.000 punten bij Hkn kwam en er daar mensen waren die mij dit hebben uitgelegd.

Dus zoek een alliantie waar men weet wat ze doen en je helpen om dit soort zaken op orde te hebben. Of trek een buurman/vrouw in de buurt aan de jas voor hulp en uitleg de meeste zijn wel bereid je uitleg te geven (mits je ook af en toe doneert het is immers geven en nemen).

Als je dan nog geen hulp krijgt en de boel nog steeds niet op de rit krijgt dan zitten er wel heel veel hufters in je omgeving (maar daar geloof ik niet in, de meeste ook grote spelers zijn wel aardig) of SIMS is meer een spel voor je.

Kom je er echt niet uit stuur me ingame maar een bericht. :thumbsup:

Mvg,
  • Hulde aan de goede teksten en de goede tips voor beginners. Ben hier overgewaaid vanuit gamma en heb een alliantie opgericht. Begint een beetje mee te tellen maar heb natuurlijk veel nieuwe spelers aangetrokken die het helaas keihard moeten leren. Tips zoals het spionnenhuis optrekken en alle goederen opgebruiken hebben ons al een heel eind gebracht in deze wereld. Toch moeten we zeggen dat als er spelers van 300k aan punten een speler telkens aanvalt van 35k onze sterkere andere zelfs minder het wel op samenwerken komt. We hebben al heel wat aanvallen afgeslagen en daardoor wordt je ook weer sterker

Wil daarom ook aangeven dat een grote het spel kan maken of breken want wie ben je nu eigenlijk een naam op een server.

Voor grote spelers die altijd kleintjes aanvallen heb ik dan ook niet veel goeds over. Ben daarom ook blij dat de meeste het eens zijn dat je kleinere moet helpen door ze of af te straffen voor fouten maar wel aangeven dat ze ze maken. Of anderszijds ze tips even voor beter te worden.

Matje DF-X
  • Even voor de duidelijkheid, iedereen heft zijn/haar eigen speelstijl.
    Als die speelstijl inhoud dat je kleine mensen gaat aanvallen voor veel grondstoffen dan kan dat ja...
    Ik zelf val spelers onder de 20k vrijwel niet aan, tenzij ze het ernaar maken.
    Ik vind het dan ook triest om als speler met 200k+ punten iemand van 5k aan te vallen omdat diegene veel grondstoffen heeft.
    Hierdoor creeer je haat en angst.
    En soms liggen er ook idd veel grondstoffen voor het oprapen, maar wat zou jij willen...
    Wat nou als jij als persoon van 10k punten wordt aangevallen door iemand van 200k punten. (er van uit gaand dat je weinig tot geen ervaring hebt binnen ikariam.)
    Ik zou me best rot kunnen voelen als ik meerdere malen werdt aangevallen.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Grtz, Curse
  • maar ik denk als je wat nuttige tips heb gekregen van de mensen met meet ervaring, hoeft niet perse mensen met veel punten te zijn, je tog een heel eind kan komen...
    ik zelf heb nog nie eens 30k punten, maar heb vaak genoeg mensen gepakt boven de 200 k. Dus zelfs met 30 k punten kan je je goed verdedigen, als je eenmaal ervaring op begint te doen in het spel 8o

grtzz
    Tuniboy
  • Ik krijg de laatste tijd weer te horen dat de grotere spelers.
    Het betreft vooral spelers van de alliantie TRRR die spelers met nog geen 20k aan totale score
    terwijl de spelers die deze aanvallen meer dan 400k generale hebben aanvallen.

En dan niet 1 keer. Meerdere keren.
    Dit toont na mijn inzien geen eerlijk spel. En de betreffende spelers zien het plezier in het spelen van Ikariam er niet meer in.
    En doordat deze spelers van TRRR wel aan de regels houden (die gene die dit niet deden hebben al een eeuwige ban) kleinere
    spelers aanvallen die totaal niks kunnen beginnen.

Ik kan er niks doen, want speel er zelf niet, maar krijg de laatste tijd wel weer vaker te horen van de spelers die daar wel zitten.
  • Cyber Drake wrote:

Ik krijg de laatste tijd weer te horen dat de grotere spelers.
    Het betreft vooral spelers van de alliantie TRRR die spelers met nog geen 20k aan totale score
    terwijl de spelers die deze aanvallen meer dan 400k generale hebben aanvallen.

En dan niet 1 keer. Meerdere keren.
    Dit toont na mijn inzien geen eerlijk spel. En de betreffende spelers zien het plezier in het spelen van Ikariam er niet meer in.
    En doordat deze spelers van TRRR wel aan de regels houden (die gene die dit niet deden hebben al een eeuwige ban) kleinere
    spelers aanvallen die totaal niks kunnen beginnen.

Ik kan er niks doen, want speel er zelf niet, maar krijg de laatste tijd wel weer vaker te horen van de spelers die daar wel zitten.

TRRR valt net zo gemakkelijk spelers aan die 2x en 10x zo groot zijn als hun, je speelt zelf nieteens dus hoe kan jij je mening dan geven over TRRR? je hebt gewoon broodje aap verhalen gehoord en vind het kennelijk belangrijk om die hier te delen.

zoals ik in een eerdere post al zij. als er 30k gs ligt bij iemand van 5k zal die toch wel inactief worden, waarom dan wachten met afhalen?