De regels voor de BigBANG - WINDS vs TT/WIC/VOC/VCI (en het verdrag wat daar bij hoort)

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• De regels voor de BigBANG - WINDS vs TT/WIC/VOC/VCI (en het verdrag wat daar bij hoort)

Door dat er geen enkele reden was om een moddergevecht te houden is dit topic opnieuw op gezet.

Dit topic is alleen voor Diplomaten, Leiders en Generaals van de genoemde ALLIANTIES, anderen laat dit topic met rust en ga naar de spam zone om je verhaal kwijt te raken.
    Onze dank voor de medewerking

Alpha Wereld:

Hier is het verdrag wat door partijen is overeengekomen voor de ultieme BIG-BANG. Wij hebben hier lang en zwaar over onderhandeld en partijen zijn het met deze tekst eens. Wij verzoeken alle Allianties om dit verdrag te bevestigen en dus te ondertekenen.

Met de Big-Bang en dit verdrag komt er een einde aan een langste conflict op Alpha en zullen partijen in vrede met elkaar verder gaan.

Het was een genoegen om dit te mogen doen samen met Tolan.

Tot de BIG-BANG dag, zullen partijen zich houden aan een NAP zoals beschreven in dit Verdrag.

Namens WINDS
    Polarair
    ==============================================================================

Aan zijde A : WINDS
    Aan zijde B : VOC,TT,WIC & VCI
    Datum : 16-10-2009
    Tijdstip : vanaf 20.00
    Lokatie : Bekend bij partijen

Omschrijving gevecht (hoe en wat):

Op genoemde datum en op genoemde lokatie zal een gevecht tussen zijde A en zijde B plaatsvinden.
    De inzet van dit gevecht zal zijn dat de verliezer de winnaar erkend als winnaar van de oorlog die tussen partij A en B is.
    Deze winst word bepaald door wie beide gevechten wint, in het geval van gelijkspel door wie in dit gevecht de meeste schade weet te doen aan de andere zijde.
    Hierbij mogen A en B elk maximaal 10 deelnemers inzetten met volledige legers.
    Overige leden van A en B mogen met maximaal 1 hopliet aanwezig zijn in beide gevechten.

Voor, tijdens en na dit gevecht zal een NAP van kracht zijn tussen de leden van partij A en B.
    Schending hiervan betekend dat de alliantie van de schender twee keuzes heeft :
    • -Onvoorwaardelijke verbanning van dat lid als lid van alle 4 genoemde partijen
    • -Terugbetaling van alle gedane schade +10% rente
    Indien een speler het verdrag schend en zijn alliantie geen van beide opties hierboven kiest,
    heeft de benadeelde partij het recht een eventuele toegewezen overwinning in te trekken aan betreffende alliantie.
    Overige allianties, die zich niet schuldig hebben gemaakt, blijven in dit geval gewoon staan als winnaars.
    Hun overwinning zal niet worden ingetrokken.
    Indien een speler het NAP schend voor het gevecht heeft plaatsgevonden, en zijn alliantie weigerd met een van de twee opties
    de schade te herstellen, worden alle deelnemers van deze alliantie uitgesloten van het gevecht.
    Indien dit zijde B betreft mag zij kiezen om de vrijgekomen plaatsen te vervullen met leden uit de andere 3 allianties.

Hieronden de deelnemers van beide zijdes.
    Reserves mogen alleen deelnemen als een van de overige 10 op het laatste moment verhinderd blijkt.
    onder geen beding mogen meer dan 10 deelnemers actief, dat is met meer dan 1 hopliet per gevecht, deelnemen
    Mocht een van de partijen dit toch doen, dan resulteerd dit automatisch in een overwinning voor de andere partij.

De deelnemers zullen zijn :
    (zijde A)
    • 1 Erigenea
    • 2 Polarair
    • 3 Cruncher
    • 4 Ryel
    • 5 the Lord
    • 6 Woden
    • 7 Slofje
    • 8 Buutje
    • 9 Nachtschaduw
    • 10 Domburg
    • Reserve1 : II dre II

(zijde B)
    • 1 Hardstyler (VCI)
    • 2 Turk (WIC)
    • 3 Dalton (WIC)
    • 4 Saray (WIC)
    • 5 dbiertje (TT)
    • 6 Wazzar (TT)
    • 7 TheTerrorist (TT)
    • 8 ULIXES (VOC)
    • 9 Freedom (VOC)
    • 10 D3stroy3R(VOC)
    • Reserve1 : Freule (TT)
    • Reserve2 : Kickx (VOC)

Eilandopbouw (Sorry coördinaten zijn niet mogelijk maar allianties weten waar)
    zal de volgende 7 steden kennen :
    • 1 : gevechtstad van VOC-TT-WIC-VCI, (gagaman), level 4 stadhuis
    • 2 : gevechtstad van WINDS, (Woden), level 4 stadhuis
    • 3 : stad van VOC, (zwartemamba), level 1 stadhuis
    • 4 : stad van WIC, (dalton), level 1 stadhuis
    • 5 : stad van VCI, (Alexander2008 ), level 1 stadhuis
    • 6 : stad van TT, (martinhondaesi), level 1 stadhuis
    • 7 : stad van WINDS, (IIdreII), level 1 stadhuis

Het is verboden het stadhuis boven deze levels te verhouden, het is verboden meer steden dan genoemd te bouwen.

De volgende gebouwen zijn verboden in deze 7 steden
    • Barak
    • Muur
    • Werf
    • Schuilplaats
    Overige gebouwen mogen indien gewenst gebouwd worden.

Startsituatie :
    • VOC-WIC-VCI-TT plaatsen gezamelijk maximaal 20.000 hoplieten en geen andere eenheden in 1
    • WINDS plaatst maximaal 20.000 hoplieten en geen andere eenheden in 2
    • VOC plaatst al zijn resterende deelnemende legers in 3
    • WIC plaatst al zijn resterende deelnemende legers in 4
    • VCI plaatst al zijn resterende deelnemende legers in 5
    • TT plaatst al zijn resterende deelnemende legers in 6
    • WINDS plaatst al zijn resterende deelnemende legers in 7

Controle :
    *Alle eenheden dienen om 19.45 op hun genoemde lokaties te staan.
    In geval dat er deelnemers vertraagd zijn :
    Eenheden die om 19.45 nog niet aanwezig zijn, maar wel voor 20.00 zullen arriveren zullen gemeld dienen te worden aan de andere partij,
    Het gevecht zal dan 15 minuten verplaatst worden naar 20.15
    Eenheden die NA 20.00 arriveren zullen moeten worden teruggetrokken en nemen geen deel aan het gevecht.
    *zodra alle legers gearriveerd zijn, mogen beide partijen mogen de steden 1 tot en met 7 bespioneren om zeker te zijn
    dat niemand de boel fraudeerd.

Polarair en Tolan geven elkaar bevestiging, als alles in orde is bevonden.
    *Nadat dit gecontroleerd is en goed bevonden, zal groen licht voor het gevecht worden gegeven.

De starttijd hiervoor is normaliter 20.00, in geval van bovengenoemde vertraging 20.15
    Hierbij geld de volgende klok voor alle partijen : http://www.hoelaathetis.nl

Gevechtsverloop

Op het moment dat op genoemde klok, de starttijd verschenen is, lanceren beide partijen hun eerste aanval op de gevechtsstad van de andere partij met 1 van hun spelers.
    Deze aanval moet binnen 1 minuut na starttijd onderweg zijn, zoniet dan wint de andere partij.
    Alle andere legers moeten wachten in hun stad, tot beide eerste aanvallen zijn gearriveerd het sturen van troepen, voordat die 2 het gevecht geopend hebben, resulteerd automatisch in een verlies van hun partij.

Nadat de beide gevechten begonnen zijn, mogen de beide partijen naar wens vanuit hun steden, legers toevoegen aan hun aanval en aan hun verdediging.
    Het staat ze vrij op welke manier ze dit doen zolang geen overige regels worden gebroken en geen van de deelnemers, meer dan 1 stad al vertrekpunt heeft.
    Degene die als eerste een gevecht wint, mag, indien gewenst met de vrijgekomen legers zijn andere gevecht versterken als dat nog bezig is.

Na afloop word de winnaar bepaald en word(en) deze door de andere partij erkend als winnaar van de oorlog.

Na toekening van de overwinning zal er vrede heersen tussen de genoemde allianties.

Namens de alliantie onderhandelaars Tolen & Polarair
    Trotse Deelnemer grootste gevecht op IKARIAM (NL) Alpha OOIT: 16 OKT 2009 WINDS vs. -VOC-, -VCI-, WIC, TT

De aanvallers hebben 16,023,404 punten verloren.
    De verdedigers hebben 30,956,292 punten verloren.

The post was edited 3 times, last by polarair ().

• Beste Polariar, goed dat er een nieuw topic is :)

Zou je zo vriendelijk willen zijn bij 5 : stad van VCI, (....), level 1 stadhuis de naam in te vullen: Alexander2008
    Hij verzorgt de Polis.

Bedankt, mvg,

Ursus Rapax, Minister van BiZa der -VCI-
  • En zorg ervoor dat er na de drie dagen NIET gepushed wordt; GO's zijn niet graag spelbreker van dit feest.. Zou toch zo jammer zijn als een deelnemer voortijdig op de toeschouwersbank moet zitten. Er wordt extra gecontroleerd.
  • Bij deze, teken ik, namens de WIC, helemaal niets over vrede ed. Dit hele akkoord is tussen winds en VOC besproken in mijn afwezigheid, daarom verklaar ik het ongeldig voor mijzelf en de rest van WIC.
    We willen best meedoen voor n hofje, maar alles eromheen, en dat het beslissend zou zijn vind ik onzin, ik ben dus buitengesloten uit mijn eigen oorlog als ik het goed begrijp. Daar heb ik sowieso geen toestemming of akkoord voor gegeven.

MvG Kani.

The post was edited 1 time, last by Kani ().

• Geachte Lakedaimon,

Jammer dat je ook zo denkt, het eerst bespreken van zaken en dan afhaken omdat je mogelijk kan verliezen is triest. Blijkbaar is je woord niet zo zuiver als je doet geloven. Maar goed ik denk het mijne er van.

Daar de gesprekken zoals afgesproken via Tolan gaan zal ik niet inhoudelijk reageren op jullie laatste twee posts. Dit is de afspraak en wij houden woord. Het enige wat ik kwijt wil is dat het ging netjes en eerlijk tot dat jij weer terug kwam. Jammer de Bang is een mogelijkheid om te laten zien dat jullie opermachtig zijn zoals jullie altijd zeggen, dus laat die kans niet liggen en bewijs de Alpha wereld dat jullie niet alleen praten maar dat jullie woord woord is en dat jullie kracht kracht is.

Verder zal ik me van commentaar onthouden
    Trotse Deelnemer grootste gevecht op IKARIAM (NL) Alpha OOIT: 16 OKT 2009 WINDS vs. -VOC-, -VCI-, WIC, TT

• wel raar als er dingen worden besproken tussen voc en winds dat de stafvan wic buitespel word gezet want als onze minister er niet van weet zal de rest van de staf het ook wel niet weten. altans niet alles

Member of [Danger Zone -DZ- op Zeta
    Je bent ze vast wel eens
    tegen gekomen. :D

Only the dead have seen the end of war.

The post was edited 1 time, last by lesheep ().

• Hoe het binnen wic geregeld is, weet ik niet...
    Maar in ieder geval zijn er drie 'strijders' aangeduidt door wic: Turk (WIC), Dalton (WIC), Saray (WIC).
    Ik mag veronderstellen dat de WICleiding die aangeduid heeft?
    Bij de lancering van het idee van een bigbang waren er in elk geval enkele wiccers betrokken. Ze waren niet onverdeeld enthousiast, maar gingen uiteindelijk akkoord met het idee... Dit gebeurde bij een 'nabespreking' van de vorige Megahof tegen winds... welke leden van wic er toen allemaal mee betrokken waren, herinner ik met niet meer... Maar zij zullen dat zelf wel weten ;)

“I'm getting so old, I don't even buy green bananas anymore.” - *Chi Chi Rodriguez*
  • Beste Polarair
    ik heb nergens mijn woord aan verbonden
    ik kom terug en zie dit verdrag, en ben hier niet mee akkoord gegaan

zoals velen weten is mijn woord genoeg en dit is dus niets anders dan een onnodige, ongefundeerde en tevens grove belediging

verder bepaal jij niet hoe wij moeten laten zien dat we oppermachtig zijn

ik zal echter de big bang niet tegenwerken
  • ach het zou raar zijn lijkt me als de betreffende ally's die deelnemen aan deze big bang niet allemaal helemaal zijn ingelicht over wat er na de big bang gaat gebeuren.
    En die staf leden dus niet alle in en outs hebben door gekregen .

Member of [Danger Zone -DZ- op Zeta
    Je bent ze vast wel eens
    tegen gekomen. :D

Only the dead have seen the end of war.

The post was edited 1 time, last by lesheep ().

• Regels en Verdrag

Hallo Polarair,

De -VCI- tekent het verdrag en accepteerd de regels zo genoteerd in bovenstaande tekst.

Met vriendelijke Groet

Alexander2008 - Diplomaat VCI
  • stop met deze zever, de big bang is afgesproken en gata egwoon door, alle allies zijn ingelicht(of maken ze voor hun plezier 50k+ legers?)
    als een bepaalde alliantie zih hieruit wil teruggtrekken dan vind ik dat stank voor dank naar Tolan, wie hier veel werk in heeft gestoken.
    dus geen loze discussies, alles is bekend en geregeld...

en lake, je was onze zeer gewaardeerde generaal, maar je zat tot 3 dagen geleden in geen enkele betrokken alliantie...
  • Ivm de aktie punten hebben we een aanpassing gemaakt.

de steden van de vertrekende aanvallers mag een hoger level hebben (MAX Level8 )

deze aanpassing is in overleg gegaan met TOLAN en POLARAIR namens de Allianties