Wanneer gaat de stekker uit Ikariam?

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Wanneer gaat de stekker uit Ikariam?

Al een tijdje kijk ik weemoedig naar het forum en de topscore lijsten op de werelden waar ik zelf speel. Veel oude namen zijn verdwenen of de accounts zijn overgenomen. Felle strijd is een zeldzaamheid geworden en de werelden krimpen qua spelers aantallen (ondanks de multiple accounts al dan niet met IP-share). En toch weet GF vol trots iedere keer weer een nieuwe wereld te introduceren. En dat terwijl we er enkele jaren met zijn allen aan moesten geloven........DE MERGE!

Alle goeie ouwe werelden werden op een hoop geveegd met een van de werelden die het meeste last had van leegloop. Het idee erachter was vast dat het goedkoper werd het spel te onderhouden en dat er weer een volle, drukke, gezellige en actieve wereld zou ontstaan. Niets bleek minder waar, vele "grootheden" van de oude werelden zagen de overgang niet zitten en stopten voor of kort na de merge. Allianties uit de oudheid van Ikariam verdwenen en slechts weinig nieuwe allianties verschenen. Het uiteindelijke gevolg van de merge? Een langzaam doodbloedende wereld Zeta. Dus dan maar weer een oude truc uit de kast halen. Nieuwe werelden starten, want nieuwe werelden betekent nieuwe spelers, toch? Mis, volgens mij betekent het een nog verdere versnippering van het clubje spelers dat de weg naar nl.ikariam.gameforge.com weet te vinden en een verdere uitholling van de spelersaantallen per wereld.

Ten slotte het forum; weinig tot geen berichten, zeker geen CR's en al helemaal geen felle discussies over strijd, allianties en tactieken. Hooguit een achterhoede gevecht over de verheerlijking van oorlog bij een op strijd gebaseerde MMORPG. Volgens mij zitten we hier feitelijk met zijn allen te wachten op iemand die het licht uit doet.

:lock:

"Nescitis quo hora dominum veniet"
    • Ik had een tijdje terug besloten om dit spel weer eens te proberen. Een enorme tegenvaller voor mij was het gebrek aan een degelijke mobile app. Browsergames zijn ouderwets, niemand gaat meer achter zijn computer zitten om elke paar uur op een paar knopjes te klikken. Vooral nu we allemaal een smartphone hebben waar we in feite hetzelfde doen, maar dan op onze telefoon. Het is in mijn ogen een fout geweest om niet meer in mobile te investeren en een degelijke app te ontwikkelen toen smartphones groot werden. Nu mist het spel eigenlijk een influx aan nieuwe spelers omdat tegenwoordig niemand meer op zijn computer elke paar uur wil inloggen om op een paar knopjes te klikken zonder degelijk mobile alternatief.

Ik weet dat er wel een mobile app bestaat. Echte is dit een slechte port van de browserversie vol met bugs en half werkende functionaliteiten. Het is natuurlijk ook zo dat het spel destijds niet gemaakt is voor smartphones, daarom zal het wel aardig wat kosten om het spel compleet voor smartphone te optimaliseren.

Ik vond het ook wel jammer om te zien dat er nog maar weinig spelers waren. Het is natuurlijk ook zo dat dit spel al 10 jaar oud is en er in die tijd weinig vernieuwing is geweest. Weinig games blijven eeuwig populair.
    • Goh wat voel ik me oud....... En ouderwets........ Heerlijk op mijn laptop met browser achter die knoppen! Ik heb ook nog steeds genoeg lol! Er zijn nog steeds hele leuke ally's! (behalve die met al die idiote konijnen....... wie dat nu bedacht heeft........) Nog zat leuke spelers! Al speel ik trouwens ook nog spellen die nog ouders zijn....... Ow jee, gelukkig staat mijn leeftijd niet meer op het forum! Ow en ik speel stiekem ook nog nieuwe spellen ook (klinkt al bijna als vreemdgaan).

Het licht doe ik uit als ik ga slapen, verder geniet ik nog steeds van dit leuke spel en de ingame gezelligheid! Sorry moest er even uit, we hebben al meer van dit soort topics gehad.

p.s. heb je gezien dat er blauwe smurven zijn die de rode kanariepieten gaan aanvallen?! Iets met een heel leuk initiatief van spelers.

If you give a man fish you will feed him for a day.
      If you teach a man to fish you will feed him for a lifetime.
    • Ik werd week gefeliciteerd met 10 jaar ikariam.
      Vind het nog steeds leuk om te spelen.
      Ik speel in browser met ondersteuning van de App.
      Die is erg handig omdat je meldingen ontvangt op je telefoon.
      Het ika-Forum *levend houden* doe je samen :)

even off topic;
      Rode kanariepieten?
      Beetje lief jij Blauwe smurf!
      bovendien;
      Ik heb Mortva Nesreca nog uitgenodigd voor rood tegen blauw, maar misschien heeft hij de forum pm. niet gelezen.

Zeta DND
      :love:
    • Mad-Dog wrote:

Goh wat voel ik me oud....... En ouderwets........ Heerlijk op mijn laptop met browser achter die knoppen!
      OMG! dan moet ik wel haast antiek zijn! :oops: :doofy: Ik zit hier nog steeds achter mn desktop!
      Wel gezellig in de huiskamer, zodat mn huisgenoten kunnen meegenieten als ik weer es van mn stoel afrol van et lachen! hihi, dat wel :love:
      Trots lid DND :monster:

Dankjewel Danté :)
    • Troost je Assie.
      Ik zit ook constant voor de computer.
      En inderdaad het aantal spelers gaat al jaren achteruit bij Ikariam.
      En dan maar steeds een nieuwe server opstarten.Terwijl de vorige nog maar juist opgestart is. pfppfpfpfpfp

In andere online spelletjes zie je constant dat ze daar verbeteringen of evenementen of ten minste IETS doen organiseren.
      In dat opzicht is Ikariam gewoon DOOD. Daar moet Game Forge dus voor zorgen.
      Zo kunnen ze het spel maar atraktiever proberen te maken.
      Maar vernieuwing in Ikariam??? Niets, nada, nihil.

Ik blijf anders nog even fanatiek spelen zoals vroeger hoor. De fun is er absoluut niet uit bij mij.
      Zeker omdat ik dan nog een ally zit die liever niet gestoord wilt worden. een gezellige bende is het daar.

Trots lid DND