Spelverderf door tanken van wonders

• Klacht

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Spelverderf door tanken van wonders

Hoi iedereen,

Ik heb nu al maanden een probleem om een van mijn eilanden waar een speler met 3 gigantische steden heeft besloten het wonder te tanken. Dat kost zo veel geloof dat de andere spelers dit onmogelijk kunnen ophalen - onze conversie zou bijna 200% moeten zijn.

Betreffende speler doet dit puur om het spel te bederven. Hij heeft geen grondstoffen, reageert niet (meer) op berichten (alleen 'haha speel je dit spel nog? heb je niks beters te doen?), en komt enkel online om te zorgen dat hij niet inactief wordt.
      We kunnen dus niks doen hieraan. Er is geen leger, vloot, geen grondstoffen, geen manier om hem te dwingen de wonders aan te zetten, zijn tempels te vernietigen, of om lekker inactief te worden (dat wordt hij zo nu en dan).
      Vandaag kwam ik erachter dat hij op een tweede eiland hetzelfde is gaan doen. Puur om voor ons het spel te bederven terwijl hij zelf niet speelt.

Er dus geen oplossing hiervoor en de klacht is dat dit überhaupt mogelijk is. Er moet een mechanisme komen om dit soort dingen op te lossen (feature; tempel inactief kunnen maken tijdens bezetting?).

Op deze manier eindigt het spel gewoon voor mij. Het is duidelijk niet de bedoeling van het wonder mechanisme.
      Guilty Spark
    • Vreselijk vervelend!
      Uiteindelijk heb ik mijn stad daar afgebroken.
      Twee jaar praten en wachten; af en toe zette hij hem aan in het 1e jaar en dan na een dag of 6 weer uit.

Tempel inactief maken, lijkt me niet echt de oplossing die je wilt.
      Speler inactief maken, door het kunnen melden van ongeoorloofd spelbederf, misschien?
      Dus mijn vraag: is dit geoorloofd, wat vinden andere spelers?

Zeta DND
      :love:
    • Dat is wel heel bijzonder, dat deze speler enkel en alleen inlogt om de zoveel dagen om zijn accounts niet inactief te laten gaan.
      Des te meer bijzonder dat deze speler je dan een bericht stuurt, je uitlacht waarom je dit spel nog speelt.. Zijn actie en zijn bericht botsen nogal.

Kunnen we hier als team iets mee?
      Nee, er is worden geen regels overtreden.
      Klinkt misschien bot, maar kan het niet mooier maken dan het nu is.

Kan er iets aangedaan worden?
      Kan ik niet zeggen, misschien dat er een optie ingevoerd kan worden die dit mogelijk maakt, maar dan zou dit een top idee moeten worden, waar ze bij GF
      iets in zien en gaan uitvoeren.

Made by: ramosfan

SGO: Zeta - Kappa
      IRC OP

ancalagon@ikariam.nl
    • Zijn acties en bericht botsen inderdaad nog al, maar het is me niet duidelijk waarom.

Ik kan me best voorstellen dat hij enkel online komt wanneer hij een mail krijgt dat hij inactief is, en dan even inlogt om te voorkomen dat hij verdwijnt. Even een berichtje sturen en weer weg. Echt spelen is dat niet.

Ik snap dat het in theorie niet tegen de regels is. Dat is natuurlijk jammer want het gaat duidelijk over gedrag wat direct in gaat tegen de geest van het spel.
      Er zijn geen regels voor het tegengaan van misbruik van dat soort spelbrekende mechanismen (zoals ook slowboats en ballonnendragerwaves) want het zijn geen bugs.

Het is jammer dat er geen policy is op dit soort gebieden.
      Guilty Spark
    • Ik vermoed dat dit is iets waar bij het ontwerp van dit spel geen rekening mee is gehouden.

valt dit dan niet onder:

4. Bugusing

• Bewust gebruik maken van een bug om er voordeel uit te halen of het niet melden van een bug is strikt verboden.
      Een bug is niet alleen een softwarefout maar ook gebruik van iets waarvoor het (lees het spel) niet is bedoelt.

zo ja dan zou hier een ban op kunnen worden gezet.
      zo nee, dan lijkt me het makkelijkste een toevoeging aan de reglementen over dit soort gedrag.

Tot nu toe is het enige wat je, denk ik, kunt doen is verhuizen zoals Djadde al voorstelde en deed, iets wat je een hoop ergenis bespaart. (gebruik van ambro of afbreken/opbouwen)
    • Misschien dat er een ban op gezet kan worden om het uit te zoeken?
      ben benieuwd of hij de moeite neemt om z'n ban op te heffen, en vroeger was het zo: geen contact opnemen voor een onterechte ban, dan blijft je ban staan.
    • The Pike wrote:

Ik vermoed dat dit is iets waar bij het ontwerp van dit spel geen rekening mee is gehouden.

valt dit dan niet onder:

4. Bugusing

• Bewust gebruik maken van een bug om er voordeel uit te halen of het niet melden van een bug is strikt verboden.
      Een bug is niet alleen een softwarefout maar ook gebruik van iets waarvoor het (lees het spel) niet is bedoelt.

zo ja dan zou hier een ban op kunnen worden gezet.
      zo nee, dan lijkt me het makkelijkste een toevoeging aan de reglementen over dit soort gedrag.

Tot nu toe is het enige wat je, denk ik, kunt doen is verhuizen zoals Djadde al voorstelde en deed, iets wat je een hoop ergenis bespaart. (gebruik van ambro of afbreken/opbouwen)
      Nee, dit is nl geen bug.
      Geen priesters in je tempels hebben, heeft nou eenmaal invloed op de wonder.

IRC OP

ancalagon@ikariam.nl
    • RikB wrote:

Misschien dat er een ban op gezet kan worden om het uit te zoeken?
      ben benieuwd of hij de moeite neemt om z'n ban op te heffen, en vroeger was het zo: geen contact opnemen voor een onterechte ban, dan blijft je ban staan.

We kunnen niet zomaar een ban plaatsen.
      Enige redenen dat wij een ban plaatsen om een speler contact met ons op te laten nemen, is dat als er een lichte overtreding is begaan en de speler niks doet na een waarschuwing.

IRC OP

ancalagon@ikariam.nl
    • Kunnen de spelers wel op het driehoekje klikken om hun ongenoegen over de speler te uiten?
      Op grond waarvan zou dat dan een ban kunnen veroorzaken.
      De reden is nog niet vastgelegd, begrijp ik dat goed?

Dus moet er een voorstel tot wijzigen naar een nieuwe regel komen?
      Hoe kunnen wij als spelers zoiets aanpakken?

greetz Djadde

Zeta DND
      :love:
    • Djadde wrote:

Kunnen de spelers wel op het driehoekje klikken om hun ongenoegen over de speler te uiten?
      Op grond waarvan zou dat dan een ban kunnen veroorzaken.
      De reden is nog niet vastgelegd, begrijp ik dat goed?

Dus moet er een voorstel tot wijzigen naar een nieuwe regel komen?
      Hoe kunnen wij als spelers zoiets aanpakken?

greetz Djadde

Klagen over een speler kan, maar in deze situatie zal dat niet tot ergens leiden, want er worden geen regels overtreden.
      Dat de betreffende persoon irritant is, zal denk ik ook niet discutabel zijn ;).

Een wijziging in de regel zal denk ik niet gebeuren.
      Wat bijv een optie zou kunnen zijn met een toevoeging, dat als een speler in v-mode schiet, dat zijn tempel aandeel wegvalt in de wonder na 48 uur.
      Volgens mij is dat met inactief zijn ook het geval (weet dit niet zeker) En dat zijn tempel pas weer actief deel neemt na 48 uur actief zijn.

De vraag is in deze is wel tot hoeverre andere spelers hier last van hebben (op andere servers en in andere landen.)
      Ze gaan bij GF nl geen wijziging doorbrengen als er over de x aantal speler, maar 3 er tegen aanlopen.

IRC OP

ancalagon@ikariam.nl