Search Results

Search results 1-20 of 25.

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Maar los daarvan vind ik dat er daarnaast ook een manier moet om komen chantage in de vorm van "Als jij niet zorgt voor voldoende piratenpunten ga ik je voortdurend plunderen" onmogelijk te maken. Dat heeft in mijn ogen namelijk niks meer met een spel te maken. Wel vind ik dat die verhouding beperkt moet blijven tot beginnende spelers, bijvoorbeeld tot maximaal 2M aan totale punten. Een ander idee, als je echt stevig wilt optreden, zorgen de bonus van het piratenspel lager wordt naarmate je punt…

• -Sap- Vs -No-

paul66 - - Diplomatie

*knip* Waarschuwing voor het posten van tekst in een GR-topic. ~ Fesiely 12.12.2016 22:21

• Gevecht voor πβ Nijmegen (06.12.2016 18:47:53) martinos[-NO-] uit Polis vs Paul1966[-SAP-] uit πβ Nijmegen, πβ Doetinchem --------------------------------------------------------------------------------------------- ............................................. - Speerwerper...........................191(-0) ............................................. - Zwaardvechter.........................421(-0) Hopliet.............................170(-130) - Hopliet..............................527(-74) ..…

• Het vervolg

paul66 - - Diplomatie

Zeegevecht bij Atlas (30.05.2016 0:58:49) Paul66[-SAP-] uit Spartania, Polis, zwavelhoes vs Klimorga[D-R] uit Atlas --------------------------------------------------------------------------------------------- Ramschip.............................489(-18) - Ramschip...............................0(-70) Vuurschip.............................14(-94) - Vuurschip..............................0(-72) Mortier schip.........................269(-0) - Mortier schip.........................0(-252) Stoomram…

• Oorlog -SAP- VS D-R

paul66 - - Diplomatie

Van mij ook nog eentje, inmiddels ben ik alweer druk tegen de teruggetrokken vloot, maar die is nog bezig en komt dus later pas. Zeegevecht bij Atlas (28.05.2016 15:10:18) Klimorga[D-R] uit Atlas vs Paul66[-SAP-] uit πβ Dieren, Huilbaby, Atlas, zwavelhoes, Glazenhuis-H --------------------------------------------------------------------------------------------- Ramschip.............................57(-384) - Ramschip............................519(-432) Vuurschip............................11(-3…

• In ieder geval goed te lezen dat er nog steeds aanwas komt van nieuwe spelers, zoals jij! Als je dit spel bijv. 6 jaar speelt dan is er in de tussentijd vaak veel in je leven veranderd en is er soms minder plek voor een spel als dit. Bijvoorbeeld als je begon als puber en inmiddels samenwoont, of als je een drukke baan hebt gekregen of geëmigreerd bent. Maar er is ook een grote groep fanatieke oldtimers, zoals ik, die blijven over het algemeen wel gewoon doorgaan. Wat ook meespeelt is dat er onl…

• Even een kleine CR

paul66 - - Diplomatie

Want daar is dit topic immers voor bedoeld. Maar daarnaast wil ik mijn waardering uitspreken voor de vechtlust van Lost en dat nog wel in de 3e oorlog op rij! Een leuke tegenstander die zich doorgaans goed verweerd! Hier een CR in een van de vele wave-havens die door Lost gebruikt worden in een groot gevecht. Zeegevecht bij junados (09.03.2016 20:57:40) Paul66[-SAP-] uit πβ Tilburg vs marcotenfree[Lost2] uit junados --------------------------------------------------------------------------------…

• Een spel

paul66 - - Diplomatie

Ikariam is een spel. Oorlog voeren is een onderdeel van het spel, het hoort er bij. Soms is er een reden of een aanleiding, maar meestal gaat het gewoon om het oorlogvoeren. Als onderdeel van het spel. Uiteindelijk eindigt een oorlog ook weer en over het algemeen is de stemming er een van wederzijds respect. Voor elkaars vechtlust, voor elkaars tactiek en strategie, voor de onderlinge communicatie. Ik neem aan dat het ook tegen Lost zo zal lopen, ik ken ze (nog) niet, maar ga er van uit dat ook …

• Ik wens de familie en vrienden heel veel sterkte met dit grote verlies. Rust zacht Albert.

• Deze keer is het onze jonge blom Kyra die een jaartje ouder wordt!

• Even los van alle gevechten.....

paul66 - - Diplomatie

Ruben (Nebur60), onze benjamin & generaal is vandaag 21 geworden!!!! Lang zal die leven, lang zal die leven, in de gloria!!

• -SAP- VS Ninc

paul66 - - Diplomatie

Tja, daar ging nog wel wat aan vooraf, je dacht aan te sluiten bij een groot gevecht dat gaande was, waarbij SAP een grote overmacht had, maar....... In de ronde dat je aankwam was er op de kolos gedrukt, dus stond je opeens in je eentje.

• Hier een vreemd gevecht.....

paul66 - - Diplomatie

In een klein plofje ging de muur gewoon neer, zonder mortieren! Gevecht voor πβ Polis (05.03.2014 22:08:57) Ronde 1 / 2 tip_7_9 vs Paul66 --------------------------------------------------------------------------------------------- Hopliet..............................1988(-0) - ............................................. Zwavel schutters......................252(-0) - ............................................. Bombardier.............................90(-0) - ................................…

• Dat we terugtrokken was gewoon omdat anders de munitie in de loop van de nacht op zou raken. Zeegevecht bij πβd2jsp-Marmer (04.03.2014 23:06:56) Tolly uit Lissewege, leeuwtje uit Shanghai 1, tip_7_9 uit Create-Tempest, Tempest, Polis, Pokermaximus uit Bonaire, dampewjartel uit CRTM, I Create, VST_China-k, Lampenkast uit Bonaire vs crazy boy42 uit πβ Polis, Create-Tempest, Home-Marmer 1, kaapren, baarden, pijpkens, tweebak, -Feelgood- uit Soldatenkerkhof, Freedom uit πβ Atlantis03, Home-Marmer 1,…

• Zeegevecht bij Zeebrugge (02.03.2014 18:19:23) asanka1982 uit Polis vs crazy boy42 uit pijpkens, kaapren, Wenduine, Paul66 uit πβ Den Bosch, Wenduine, Creator uit CRTM --------------------------------------------------------------------------------------------- Ramschip..............................0(-122) - Ramschip.............................983(-36) Mortier schip.........................0(-227) - Mortier schip.........................278(-0) Stoomram..............................0(-575) - St…

• Oorlog DND vs maffia & Ninc

paul66 - - Diplomatie

Het was geen geplande opzet, wel was de v-mode van te voren binnen de alliantie aangekondigd en niet daarbuiten. Vandaar dat de aanvoer bij ons al (vrijwel) was gestopt en er ook al veel schepen waren teruggeroepen. Maar dat dit zo uit zou pakken was eerlijk gezegd ook voor ons ook een verrassing. In ieder geval voor mij.

• Grootste gevecht in ika.nl OOIT.

paul66 - - HoF

Quote from assie: “ Nog generalen genoeg aan beide kanten, dus we gaan gewoon gezellig verder! ” Ik heb ook nog niemand over stoppen gehoord, dus wat dat betreft gaan we gewoon door. Als Ninc telden we ook niet meer zo mee, als het om oorlogen ging, dus ben veel te blij mee te mogen doen! We worden er vanzelf steeds beter in, want ervaring scheelt toch wel. Een tegenstander die van oorlog tot oorlog gaat is wat dat betreft een ideale leermeester. En wie weet kunnen ze deze keer de bug achterhale…

• Grootste gevecht in ika.nl OOIT.

paul66 - - HoF

Quote from Kokki: “Mooi gedaan mensen dat ziet er mooi uit ! maar Bug ? hebben ze dat nu nog niet opgelost zo jammer volgens mij snappen ze dat niet ook zeker gezien het Ambro gebruik wat er in om gaat in z,n gevecht, Mooi gedaan beide :)” Ja, die bug schijnt te maken te hebben met het aantal vlootbewegingen (althans dat is mij verteld), soms waren wij qua aantal in het voordeel, soms zij. En dat voordeel wordt door de partij in het nadeel dan weer gecompenseerd door nieuwe vloot te sturen, waar…

• Gewoon omdat ik het weekend niet online zal zijn. Ninc en Maffia was uiteraard al op de hoogte, maar het leek me wel zo netjes het ook eventjes bij DND te melden. Vanwege de afstanden had ik eigenlijk niet zo snel al zoveel actie verwacht, ik dacht ik sluit gewoon een paar dagen later aan. Maar ik heb nu al flink kunnen strijden, dus chapeaux voor de indrukwekkende vechtmachine die DND is. En ook chapeaux voor Maffia/Ninc uiteraard. Voor mij (en de rest van Ninc) is oorlog al weer iets van een h…

• Oorlog DND vs maffia & Ninc

paul66 - - Diplomatie

Beste Wiebe, Ik begrijp best dat je opgelucht bent dat je de vriendschap met je grote Ninc-vriend niet in gevaar hoeft te brengen door deze oorlog. Maar bedenk daarbij wel dat het een spel is, en dat een echte, hechte vriendschap heus wel opgewassen is tegen enige virtuele strijd. Hoe dan ook, het doet me deugt jouw zulke vriendschappelijke taal te zien schrijven. Laten we er daarom met z'n allen goed op letten dat we die vriendschappelijke toon weten vast te houden. Groet, Paul